• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wordt dit Toyota’s nieuwe Prius?

Auteur: Alwood, gepost 16 oktober 2008 om 09:33 – 66 Reacties

Afbeelding Wordt dit Toyota’s nieuwe Prius?Afbeelding Wordt dit Toyota’s nieuwe Prius?Afbeelding Wordt dit Toyota’s nieuwe Prius?Afbeelding Wordt dit Toyota’s nieuwe Prius?

saai
Te heet om vast te houden! Toyota lijkt namelijk niet meer onder controle. Er zijn spannende plaatjes van de nieuwe Prius opgedoken.

Toyota heeft echter “geen commentaar” naar buiten gebracht. Het is dus niet duidelijk of dit echt de nieuwe Prius is. Dat het design de kant van de IQ, Yaris en Auris op gaat mag geen verrassing zijn. De auto moet een beetje in de modellenlijn passen. Lekker spannend en onconventioneel is weer helemaal hip!

saaier

saaist

De grotere neus lijkt in de toekomst ook een 1.8L motor te gaan huisvesten. Ook krijgt de nieuwe Toyota Prius de mogelijkheid accu’s aan het net op te laden en er worden zonnepanelen voor op het dak leverbaar. Ook lijken de oude 16 inch sloffen plaats gemaakt te hebben voor nieuwere, betere, hippere 17 inch modelletjes.

Terwijl de Prius nu nog de pussy-magnet is, lijkt het nieuwe model gewoon een grijze muis. Natuurlijk zal het best een degelijk apparaat worden. Toyota weet wel hoe ze auto’s in elkaar schroeven. De auto verbleekt echter naast het aanzicht van de Insight en zelfs de Volt is spannender vormgegeven. De concurrentie wordt moordend in 2010 en Toyota lijkt daar nog niet heel lekker op in te spelen. Ook lijkt een ‘eigen merk’ voor de hybride modellijn van Toyota van de baan.

Met de originaliteit van fabrikanten tegenwoordig is het echter ook goed mogelijk dat dit wel een fotowinkel is. Gewoon iemand die weer eens een nieuwtje de wereld in wil helpen. En misschien past Toyota de nieuwe Prius wel gewoon op dit ontwerp aan? (bron: priuschat.com)

Ook interessant!

  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'
  • Video - netjes vragen kan altijd
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's
  • Nieuwe Toyota Sequoia
    Nieuwe Toyota Sequoia: groot en uitgesproken

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, prius, Toyota

Vorig bericht: « Retro tuning: HUMMER met 40″ houten velgen [updated]
Volgend bericht: Fullspeed de groene toekomst tegemoed in een Mustang »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jipp zegt

    16 oktober 2008 om 09:41

    ze moeten beginnen met de vromen aan te passen, nu is ie nog steeds oerlelijk, net al alle toyota’s btw, en is ie eigenlijk wel schoner dan een passat bleu motion?

    -edit: doe een zpellink tsjecken! Eén vraagteken is genoeg.-

    Login om te reageren
  2. Heine zegt

    16 oktober 2008 om 09:42

    Dit ziet er niet slecht uit!

    Login om te reageren
  3. floris zegt

    16 oktober 2008 om 09:44

    euh… ja

    wat zal ik zeggen..

    hij blijft best wel een euh… beetje… euh… lelijk
    en voor euh.. hypocriete hippies

    Login om te reageren
  4. Mies zegt

    16 oktober 2008 om 09:50

    Dit is een soort van Cola-light, mensen die willen “afvallen” kunnen dan hun geweten sussen in de veronderstelling dat het “gezonder”/ beter voor de lijn is. Nu kun je met de illusie rondrijden dat je iets goeds doet voor milieu.

    ps hebben ze daar een (oud)designer van Porsche aangenomen?

    Login om te reageren
  5. Breinstein zegt

    16 oktober 2008 om 10:06

    wordt dit ook een nieuwe auto, of een facelift zoals de Golf 6? ziet er behoorlijk te same uit namelijk.

    Login om te reageren
  6. mark zegt

    16 oktober 2008 om 10:09

    Prius zal er qua vorm altijd hetzelfde uit zien, dit omdat de vorm van de auto de ideale is voor de laagste luchtweerstand. Kijk maar naar de chevy volt e.d. die allemaal de zogeheten ‘druppel’vorm hebben.

    Login om te reageren
  7. Zeen zegt

    16 oktober 2008 om 10:10

    Is er iets veranderd?

    Login om te reageren
  8. Tijn zegt

    16 oktober 2008 om 10:12

    Heeft iemand de alt teksten van de plaatjes al bekeken?! Echt schitterend!

    Login om te reageren
  9. Jandepandaman zegt

    16 oktober 2008 om 10:12

    Zo wouw zeg- dié is revolutionair bijgeschaafd…! Echt een wéreld van verschil met de eerste- je zou niet geloven dat dit een opvolger is van diezelfde oude!

    … :?

    Login om te reageren
  10. jlm zegt

    16 oktober 2008 om 10:15

    Oyoyoy wat lelijk…en dan amper zuiniger als een vw polo o.i.d.

    Login om te reageren
  11. GerreLekker zegt

    16 oktober 2008 om 10:17

    Zo, ziet er een stuk beter uit!

    @Jandepandaman: wat moeten we dan zeggen van de Porsche 911, die is ook zo revolutionair….

    Login om te reageren
  12. Robert zegt

    16 oktober 2008 om 10:18

    Hybride is waardeloos. In de steden loopt het verkeer helemaal vast en is het verstandig om meer per OV/fiets te doen. En wanneer is een hybride efficiént?
    Juist ja, in de stad en niet op de snelweg. Gelukkig wil de regering een dit door gul met subsiedies te strooien. (eigenlijk minder straf uit te delen)
    Maar over dit ding specifiek gesproken. Waarom houdt Toyota vast aan die vreemde daklijn. Maak dan een station, kun je tenminste wat meer bagage meeslepen.
    Doe mij maar gewoon een zuinige benzineauto en verban dit soort auto’s.

    Login om te reageren
  13. D.D.B. zegt

    16 oktober 2008 om 10:25

    Volgens mij zijn ze ge-photoshopt. Die koplamp op de bovenste foto is anders van vorm dan de overige foto’s. Beetje vreemd…

    Login om te reageren
  14. GerreLekker zegt

    16 oktober 2008 om 10:26

    @Robert: *kreun* nog veel mensen rijden met de auto in de stad of het nu vastloopt of niet dus het heeft nut. Op de snelwegen heeft het ook nut: aangezien electromotor en benzinemotor samenwerken (het is een hybride weet je wel)…

    De rare daklijn is een paar posts hiervoor uitgelegd: druppelvorm is de meest aerodynamische vorm…

    Login om te reageren
  15. KoboC zegt

    16 oktober 2008 om 10:32

    Ghehe… saai saaier saaist. Precies mijn gedachte. Wat een waardeloze auto is dat toch.

    Login om te reageren
  16. kadett rijdt beter zegt

    16 oktober 2008 om 10:36

    Ja duh!

    Een Avensis koop je ook niet ‘voor de mooi’ of ‘voor de heb’.

    Maakt het dus wat uit hoe een japanner, een Prius eruitziet?

    Nee, tuurlijk niet !

    Japanners koop je omdat ze betrouwbaar, zuinig(?) en duurzaam zijn.

    Je rijdt toch ook geen E-Kadett, zoals ik, omdat het een statussymbool is?

    Duh!!!

    Login om te reageren
  17. Vroegwakker zegt

    16 oktober 2008 om 10:36

    Dit model vind ik prachtig, maar dat blijft persoonlijk. Zal neem ik aan, op zijn minst net zo lekker rijden als de eerdere modellen. In de prijsklasse kan daar niets tegenop. Heeft niets met een illusie te maken, is goed voor mijn portemonnee (aanschaf, verbruik, wegenbelasting en ook nog verzekering) en rijdt heerlijk.

    Login om te reageren
  18. bozewolf zegt

    16 oktober 2008 om 10:53

    Las ik nou net “Prius” en “spannend” in dezelfde zin, zonder ontkenning?

    Hehey, mijn morgen is weer met een goede grap begonnen!

    Login om te reageren
  19. MCW zegt

    16 oktober 2008 om 10:56

    Never change a winning team! Logisch dus dat het een evolutie is van de huidige. En ik vind hem nu best wat strakker en licht sportiever uitzien. Mensen die de Prius lelijk vinden vinden dat vanwege de daklijn maar die is gewoon bijna noodzakelijk en moet je maar eens aan wennen hoor..

    Login om te reageren
  20. Dick zegt

    16 oktober 2008 om 11:00

    Fotoshop.

    Kijk naar koplampen pica 1 en daarna naar pica 2: Enorm verschil. Pica 2 heeft veel scherpere lijn.

    Om maar niet te beginnen over pica 3: Zeer slechte fotoshop.

    Login om te reageren
  21. Quinten zegt

    16 oktober 2008 om 11:13

    ^^wat Dick zegt

    Login om te reageren
  22. DRU zegt

    16 oktober 2008 om 11:29

    @ Tijn, thanks voor de tip. LOL. Die had ik gewoon gemist.

    Login om te reageren
  23. Majinstar zegt

    16 oktober 2008 om 11:45

    Krijgt steeds meer de Lexus look. Straks weet je niet of je een IS of Prius aanschaft.

    Login om te reageren
  24. RobertJ zegt

    16 oktober 2008 om 11:47

    Wat een gedrocht…

    En over het gelul dat dit de ideale lijn zou moeten zijn voor een auto: de 3serie doet eenzelfde Cw waarde(0,26), dus het HOEFT niet lelijk.

    Login om te reageren
  25. Patrick zegt

    16 oktober 2008 om 11:49

    Ze blijven op hetzelfde vormpje voort borduren als de oude Prius….

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 oktober 2008 om 11:49

    LOL @ Saai, Saaier, Saaist!!
    Beter is die auto niet te omoschrijven eigenlijk…

    Login om te reageren
  27. Patrick zegt

    16 oktober 2008 om 11:52

    Als hoofdfoto bij dit artikel is er een koplamp geplaatst..

    Maar die komt niet overeen met de foto die eronder geplaatst is..

    Login om te reageren
  28. JH zegt

    16 oktober 2008 om 12:03

    Een druppelvorm is optimaal als deze in een vrije ruimte beweegt, Een Opel Calibra is nog steeds een van de beste productieauto’s met een Cw waarde van 0.26 en dat voor een coupe. Het gaat meer om details. ; een auto rijdt op een wegdek waardoor er andere stromingen ontstaan dan in de vrije lucht. Lucht/koel-openingen zijn zeer slecht voor de Cw-waarde. Volgens mij heeft de Pininfarina CNR nog steeds een van de beste Cw-waardes, 0.20

    Maar ja wie wil er in een banaan rijden ;)

    Login om te reageren
  29. FabianVTR16V zegt

    16 oktober 2008 om 12:10

    Best een leuk bakkie toch voor de “groene mensen” onder ons ?!
    Jammer dat er op de foto niks te zien is van het zonnecellen dak !

    Login om te reageren
  30. Jandepandaman zegt

    16 oktober 2008 om 12:14

    @Gerrelekker- Jij wilt dan ook echt niet weten hoe ik ook hier al eens gereageerd heb op de revolutionaire millimeterverfraaiingen van dat model…

    ;-)

    Login om te reageren
  31. ELB zegt

    16 oktober 2008 om 12:20

    Met design a la Corolla en Yaris. Lijkt niet echt op de concepts die we eerder zagen.

    Login om te reageren
  32. LD zegt

    16 oktober 2008 om 12:27

    Wat is de bron van de foto’s eigenlijk?
    Ook anderen hebben al gezien dat de foto van de koplamp niet consistent is met die van de complete auto.
    Wie houdt ons voor de gek?

    Login om te reageren
  33. GerreLekker zegt

    16 oktober 2008 om 12:32

    @RobertJ: de 3 reeks? over een lelijke auto gesproken…

    Login om te reageren
  34. clijde zegt

    16 oktober 2008 om 12:34

    Leuk allemaal, met 100 lithium accu’s op de weg. Wie gaat die accu’s recyclen? Het zal wel ergens in een derdewereld op het stort belanden, en zij krijgen de hoogste prijs dadelijk. Dus geen accu’s in mijn bolderkar, het kan ook anders. :)

    Login om te reageren
  35. clijde zegt

    16 oktober 2008 om 12:35

    =derdewereld-land

    Login om te reageren
  36. Timmie zegt

    16 oktober 2008 om 12:54

    “De auto moet een beetje in de modellenlijn passen”. Hier ga ik nu eens niet mee akkoord. De prius zou boven de grijze massa moeten tornen…

    Login om te reageren
  37. Esprit_de_Flandre zegt

    16 oktober 2008 om 13:04

    Dat ze eens een MPV-variant van de Pruis brengen. Dat zou pas handig zijn. Ze hadden een tijdje geleden toch 3 concepts in de Prius-lijn. En een ervan was een MPV.

    Login om te reageren
  38. Hemstra zegt

    16 oktober 2008 om 13:05

    @clijde
    de accu’s worden voor het grootste gedeelte gerecycled, Toyota heeft het zelfs voor elkaar gekregen om het hele verwerkingsproces van een Prius schoner te maken dan een gemiddelde andere auto, de verhalen dat bv een Hummer schoner is in zijn levenscyclus is trouwens een broodje aap verhaal, er zijn blijkbaar (helaas) vele Prius haters die deze verhalen de wereld in helpen.

    @Patrick
    je hebt gelijk met die koplamp, dit kon nog wel eens een shop zijn…

    Login om te reageren
  39. Roger zegt

    16 oktober 2008 om 13:06

    Voor degenen die Photoshop roepen; er zijn inderdaad afwijkingen. Maar de foto’s tezamen wijken weinig af van de Prius die regelmatig in Zaventem (=locatie Toyota R&D) te zien is.

    Lijkt me verder wel okay: dezelfde wielbasis als een Passat, 1.8 + electrisch vliegwiel (altijd handig om petjes het nakijken te geven), 1 op 22 en 14% bijtelling.

    Login om te reageren
  40. Vroegwakker zegt

    16 oktober 2008 om 13:21

    @Hemstra. Dat het “Dust to dust” verhaal van Hummer een belachelijk rapport is, dat weet ik. Maar dat Toyota het nu ook voor elkaar heeft gekregen om het productie proces van de Prius schoner te krijgen dan een gemiddelde auto, daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Mag ik weten hoe je aan die wijsheid komt?

    Login om te reageren
  41. Bobber zegt

    16 oktober 2008 om 13:30

    Wat een lelijk hok, die eerste foto is trouwens een Aygo. Ik snap niet wat mensen zo geweldig vinden aan een prius het blijft gewoon een onzuinige vervuilende bak accuzuur.

    Login om te reageren
  42. MDA zegt

    16 oktober 2008 om 13:37

    hmm

    hij is nog steeds lelijk

    Login om te reageren
  43. kowalsk zegt

    16 oktober 2008 om 13:47

    ‘Saai saaier saaist’ hoe grappig :P

    Login om te reageren
  44. Vroegwakker zegt

    16 oktober 2008 om 13:48

    Vraagje aan degenen die dit model “saai, saaier, saaist” vinden, in wat voor “spannend” model rijden jullie dan?

    Login om te reageren
  45. V40 zegt

    16 oktober 2008 om 14:00

    Blijft lelijk !!!

    Login om te reageren
  46. Vroegwakker zegt

    16 oktober 2008 om 14:05

    @Bobber. Dat je niet begrijpt waarom veel mensen de prius geweldig vinden, komt waarschijnlijk door een aantal redenen. Jij hebt er nog nooit in gereden, jouw solex rijdt zuiniger en je hebt sowieso een hekel aan Japanse auto’s.

    Login om te reageren
  47. L-Fred zegt

    16 oktober 2008 om 14:17

    Ik ben het eens met Robert en met die gedachte loop ik ook al een tijd. Als het een station was, zou het in combinate met het gunstige belastingsklimaat een echte verkooptopper kunnen worden.

    Login om te reageren
  48. Emile_Benz zegt

    16 oktober 2008 om 14:20

    BREAKING NEWS:
    Grijze muis wordt computermuis…

    Login om te reageren
  49. floryn zegt

    16 oktober 2008 om 14:28

    de buitenkant is verbeterd, maar dat interieur. bah bah en nog eens bah wat een schraal toyota design.

    Login om te reageren
  50. VLS54 zegt

    16 oktober 2008 om 16:04

    Wat een enorm lelijk apparaat! Waarom maken ze niet gewoon een auto die er wel goed uitziet. Zo stap ik natuurlijk nooit over op groen, maar blijf ik lekker 6.2 liter Hemi’s rijden…

    Login om te reageren
  51. MCW zegt

    16 oktober 2008 om 16:14

    Pff hoe kan je die auto nou saai vinden? De vorm alleen al is afwijkend. En hoezo lelijk? Zo extreem is ie dan ook weer niet. Het is alleen de daklijn maar een X6 vind men dan wel geweldig.. jaja

    Login om te reageren
  52. WestBo zegt

    16 oktober 2008 om 16:38

    ford koplampen…

    anyone???

    Login om te reageren
  53. ron zegt

    16 oktober 2008 om 16:42

    serieus

    dit is gewoon een gedrocht om te zien

    dan vind ik de voorganger velen malen mooier

    ik vind hem gewoon uit verhouding en die koplampen zijn wel heel anoniem en gedatteerd

    waar is de achterkant gebleven !

    nouja ik zou toch nooit een prius nemen

    geef mij maar een normale benzine slurper dan

    zo vind ik het eerder een straf om erin te rijden

    Login om te reageren
  54. Fout zegt

    16 oktober 2008 om 16:44

    Toch al een stuk strakker maarja… dorstiger dan een bmw M3 (cfr. top gear)!

    Login om te reageren
  55. rubber ducky zegt

    16 oktober 2008 om 17:08

    ik zie in die nieuwe voorlichten wel een beetje, dat er een nieuwe supra uit voort kan vloeien.

    Login om te reageren
  56. Roger zegt

    16 oktober 2008 om 17:11

    Ik mis overigens de knipperlichten in de spiegels, iets wat in eerdere impressies & spyshots wel zichtbaar was (http://www.groenopweg.nl/nieuws.php?id=9458&cat=1&cache=no, foto 4 en 5).

    Nog even geduld tot januari, Detroit zal het leren…

    Login om te reageren
  57. Henk zegt

    17 oktober 2008 om 00:24

    kan zo naast de multipla,ook zo oer lelijk

    Login om te reageren
  58. Mercedes zegt

    17 oktober 2008 om 08:24

    Ik ben er niet weg van

    Login om te reageren
  59. Emmanuel zegt

    17 oktober 2008 om 12:01

    @Fout
    Als je een Prius en een vrachtwagen beiden 10 ton laat trekken, zal de vrachtwagen ook zuiniger zijn. Een auto gebruiken waar hij niet voor gemaakt is, is wel een heel goedkope manier van “vergelijken”. In dagelijks verkeer verbruikt een Prius 5.5l/100km, een M3 14l (als je je wat kan inhouden)

    En over die accu’s: er zit veel meer nikkel in onze eurocentjes dan in heel de Prius vloot van de Benelux samen.

    Login om te reageren
  60. Roger zegt

    17 oktober 2008 om 12:17

    Hier de reactie van Toyota USA (tnx John2211.nl):

    Login om te reageren
  61. The.T zegt

    18 oktober 2008 om 18:18

    kapot lelijk! en fotoshop:P

    Login om te reageren
  62. Vroegwakker zegt

    19 oktober 2008 om 19:51

    Hybride Rulez, dat sowieso. En deze is prachtig. Al die sukkels die nog nooit in een Hybride hebben gereden en dan toch denken dat ze er een mening over kunnen geven , zielig gewoon.

    Login om te reageren
  63. dick zegt

    20 oktober 2008 om 11:35

    URl vor betere pica interieur:
    http://www.leftlanenews.com/cars/image_popup/imagegallery3.php?postid=8623&gallerynum=1&defimage=http%3A%2F%2Fphotos.leftlanenews.com%2Fphotos%2Fimageresizeronfly%2FphpThumb.php%3Fsrc%3D%2Fphotos%2Fcontent%2Faugust2008%2Ftoyota-prius-gas-1.jpg

    Login om te reageren
  64. pier zegt

    26 oktober 2008 om 20:11

    De prius is zuinig, maar ik heb gehoord dat hij geen caravan mag trekken vanwege de motor ,en als je er in zit uh tja toch geen lol en op autobaan verbruikt de zware accu s en totaal gewicht ook veel benzine

    Login om te reageren
  65. Maes Joseph zegt

    17 november 2008 om 12:47

    In Belgie bezit ik een BMw 320 i coupe en in Thailand een toyota vios,wel die bmw kost het dubbel van die vios maar is zeker niet het dubbele beter,bij aflevering draaide die vios op al zijn poten en niet op vijf zoals die bmw,ook de ingebouwde computer was op 40000 km naar de bom
    1000 euro dus blijven wij 100% bij TOYOTA ,

    Een zeer ontevreden BMw drijver !!!

    Login om te reageren
  66. Toyota Freak zegt

    5 december 2008 om 14:17

    Ik vind hem wel mooi maar jammer dat ze geen sedan of tourin er bij maken.
    het model is een beetje ongelukkig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North