• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zeswielige Covini C6 te zien op Goodwood

Auteur: ricardo, gepost 1 juli 2011 om 15:54 – 38 Reacties

Covini C6

Naast een driedeurs Astra, gepeperde 5-Serie en een sjonnie-Honda is er ook écht bijzonder spul te zien op het Goodwood Festival of Speed. Alhoewel, bijzonder, deze zeswieler kennen we al sinds 2005. Blijkbaar is de auto nog steeds niet dood, maar van een productiemodel is ook nog steeds geen sprake.

Nee, je kijkt niet dubbel en het staat er echt: zes wielen, drie assen en 440 pk. Uiteraard wordt dit vermogen naar de achterwielen gestuurd, en zijn alle vier (4!) de voorwielen ‘draaibaar’. Volgens Covini staat het toepassen van zes wielen garant voor meer grip en minder last van aquaplaning. En je kan nog eens doorrijden met een lekke band, als je het ons vraagt. De topsnelheid is 300 km/h en de tweezitter schijnt niet meer dan 1.150 kg te wegen.

De laatste keer dat we hier iets van hoorden was drie jaar geleden. Toen werd meer bekend over de productieplannen en besloot het Italiaanse bedrijf er een hard-top van te maken. In de tussentijd was het aardig stil, en nu duiken ze weer op bij het FoS in Groot Brittannië. Hebben ze soms weer productieplannen? Is er al een koper gevonden? (bron: GTspirit)

Ook interessant!

  • Video: de dikste nieuwste auto's in actie op Goodwood
    Video: de dikste nieuwste auto's in actie op Goodwood
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video: glibberen en glijden met een McLaren Elva van 1 miljoen euro
    Video: glibberen en glijden met een McLaren Elva van 1 miljoen euro
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

c6, Cabrio, covini, goodwood, Supercars

Vorig bericht: « Nep of echt: Eekhoorn ontsnapt aan Lambo-dood
Volgend bericht: Rijtest en video: Opel Ampera – 0% bijtelling »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pallas zegt

    1 juli 2011 om 15:59

    Je hebt toch juist eerder aquaplaning? Meer oppervlak = minder druk per cm/2?
    Waar maak ik de denkfout?

    Login om te reageren
    • Koenigsegg zegt

      1 juli 2011 om 16:22

      @Pallas: Er zijn ook nog andere factoren zoals aantal wielen met aquaplanning en handelbaarheid bij aquaplanning, maar of die opwegen ?

      Login om te reageren
    • antoon zegt

      1 juli 2011 om 18:31

      @Pallas:
      De voorste as zal inderdaad niet geholpen zijn. Maar zal wel water afvoeren. Zo is de kans op aquaplanning kleiner bij de 2e as, zeker omdat deze er vlak achter zit.

      Login om te reageren
  2. stationcar zegt

    1 juli 2011 om 16:02

    Nou nou, het is wel ‘Italiaanse-purtser-dag’ vandaag zeg, na het bericht over het allombekende klusproject Fornasari, nu nieuws over Covini. Het enjige probleem is dat het ontwerp inmiddels een jaar of 6-7 oud is, en dat is te zien. Wat niet veranderd is, is de kansloosheid van dit project. Dus Covini, tot over 3 jaar dan maar weer, dan is het misschien iets voor een klassieker festival.

    Login om te reageren
  3. trisx zegt

    1 juli 2011 om 16:14

    Wat een LELIJK ding 4wielen aan de voorkant
    Waar zijn ze mee bezig!!

    Login om te reageren
  4. 911GT2 zegt

    1 juli 2011 om 16:20

    Ik vind hem gaaf! Andere velgjes, mini achterlichten er af en gaan!
    @ Pallas, minder druk is waar maar wel twee keer zo veel oppervlakte voordat je grip verliest. Dus als 1 wiel grip verlies heb je 25% minder grip ipv 50% (over voortrein gesproken dan)

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      1 juli 2011 om 16:30

      @911GT2:Klinkt aannemelijk, maar ben er nog niet helemaal uit. Zat een keer in een GolfII met brede sloffen, in de stromende regen was er amper mee te rijden, terwijl een standaard AXje onder de zelfde omstandigheden wel bestuurbaar bleef.

      Login om te reageren
    • cdp1193 zegt

      1 juli 2011 om 16:34

      @911GT2: Ik kan me vergissen maar ik denk dat we grip als wrijving moeten zien, wat onafhankelijk is van de grootte van het contactoppervlak maar wel afhankelijk is van de massa. Echter ga je de wrijving tijdens een slippartij wel kunnen overdragen aan een ander wiel.

      Login om te reageren
      • wimmm zegt

        1 juli 2011 om 16:47

        @cdp1193: Klopt, maar als die massa over een groter oppervlak verspreid wordt, is er dus relatief minder massa per oppervlak (druk). Gevolg is minder wrijving.

        Login om te reageren
        • wimmm zegt

          1 juli 2011 om 16:50

          @wimmm: Laat maar ik praat poep… Je hebt eerder meer wrijving door meer contactoppervlak met de weg.
          Aqua planing is eerder dat je niet meer op de weg rijdt maar op het water(wat dus minder wrijving geeft dan asfalt). Met een smaller wiel(meer druk) snijdt je ahw makkelijker door het water heen, dan met een groter contact oppervlak.

          Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    1 juli 2011 om 16:21

    Zo kun je ook profileren. Maak een zeswielig voertuig en noem het een Supercar. Kill it with fire!!! :evil:

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      1 juli 2011 om 16:57

      @AutomotiveDesigner: je haalt me de woorden uit de mond.

      Login om te reageren
  6. postwar zegt

    1 juli 2011 om 16:21

    Leluk

    Login om te reageren
  7. Vinny_93 zegt

    1 juli 2011 om 16:23

    Hij heet officieel C6W.

    Bron;
    http://www.coviniengineering.com/c6w/intro.htm

    Login om te reageren
  8. phantom95 zegt

    1 juli 2011 om 16:27

    Hoeveel autos hebben er nu al de naam C6?

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      1 juli 2011 om 16:45

      @phantom95: vier.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        2 juli 2011 om 16:30

        @Pallas: Citroën, Covini, Corvette, en …?

        Welke mis ik nog? En begint die ook met ‘C’? :P

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          3 juli 2011 om 01:02

          @Esprit_de_Flandre: de originele C6 van Citroen uit de jaren dertig, beetje flauw ik geef het toe.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            3 juli 2011 om 01:23

            @Pallas: @lincoln: Random foto. Het hobbelpaard (bollen moeten nodig gevuld) is thuis!

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              3 juli 2011 om 01:23

              @Citrofiel: Faal. Ik wilde een linkje plaatsen, niet de foto. Het is een lange dag geweest…

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                3 juli 2011 om 11:42

                @Citrofiel:
                gefeliciteerd vriend ..

                een geweldige basis om helemaal beter dan nieuw te maken ..
                tuurlijk piept en kraakt ie aan alle kanten ..
                en denk je bij elk geluidje dat ie in elkaar zakt ..

                first things first .. alle vloeistoffen en filters vervangen ..
                alle scharnierpunten nalopen met grease ..
                alles schoonmaken schoonmaken en nog eens schoonmaken ..
                kost geen donder bij die dingen ..

                WD40 is (vanaf nu) je vriend ..

              • Citrofiel zegt

                3 juli 2011 om 22:20

                @lincoln: @Pallas: Lezen maar.

              • lincoln zegt

                3 juli 2011 om 22:50

                @Citrofiel:

                o,ja .. wie gaat er nou een auto op nummer 13 kopen ..
                killer story dude .. thanks for sharing ..

              • Pallas zegt

                4 juli 2011 om 11:50

                @Citrofiel: Ga in mijn pauze je verhaal even goed lezen. Ben ieder geval erg blij voor je en ook een beetje jaloers… Ik moet het vooralsnog doen met geleende Saxo.

              • lincoln zegt

                4 juli 2011 om 21:52

                @Citrofiel:

                ben zo blij voor je dat het hele plaatje klopt ..
                dat er geen verborgen gebreken zijn ..
                die veerbollen komen er toch een wel keer aan .. dat weet je van te voren ..

                je eerste brikkie jongen ..
                doe jezelf een plezier .. en verkoop em NOOIT ..

              • Citrofiel zegt

                4 juli 2011 om 22:06

                @lincoln: Ach, wat details nog. Kwam er vanmiddag achter dat de pomp van de achterruitspoeier waarschijnlijk kapot is. Maar goed, alsof je die vaak gebruikt. ;) En nog wat lampjes in het dashboard. Dat wordt wel een rottig klusje denk ik, met het loshalen van dat oude breekbare plastic, maar goed.
                En die bollen zijn inderdaad geen probleem. Het voordeel is nu dat ik straks nieuwe bollen heb en de vering dus op zijn opperbest is. Maar eerst morgen hobbelend naar de rdw.

                Mijn vader heeft ook nog één van zijn eerste auto’s (Fiat 500C, zijn eerste was een 500A maar die was te slecht en daarna drie 500C’s) en ik weet dat het leuk is. Ik ben inderdaad niet van plan hem weg te doen!

              • lincoln zegt

                4 juli 2011 om 22:23

                @Citrofiel:

                zekering/los contact .. koop zo,n volt metertje ..
                zo 1tje met 2 lampjes .. een + en een – lampje ..
                weet je in no time wat er aan de hand is ..

                dashboard lampjes is takkewerk .. maar onthoud dat alles ook ooit een keer in elkaar is gezet ..
                moet te doen zijn zonder je stuurcolom te ontmantelen ..

                ik voel je urge to make it better then new .. succes boef ..

              • Citrofiel zegt

                4 juli 2011 om 23:34

                @lincoln: De pomp ratelt vreselijk en er gebeurt niets.
                Er zal vast veel makkelijk te doen zijn, hij staat nu naast mijn vaders garage dus gereedschap heb ik wel, maar mijn vader is nog drie weken met vakantie en ik vind het toch wel handig toezicht te hebben van iemand met meer verstand van dit soort zaken.

              • lincoln zegt

                5 juli 2011 om 06:23

                @Citrofiel:
                welke studie deed je ook alweer ??

              • Citrofiel zegt

                5 juli 2011 om 13:19

                @lincoln: :lol: Goeie. Een beetje werktuigbouwkundige gaat zelf aan de slag. ;)

                RDW en douane stelden niets voor, dat komt goed. Nu ga ik maar eens een weekje naar Z-Frankrijk, dus verwacht even radiostilte van mijn kant.

  9. HDM zegt

    1 juli 2011 om 16:36

    He shit, hij bestaat nog…

    Login om te reageren
  10. sebastienloebsebastienvettel zegt

    1 juli 2011 om 16:44

    dit ding is egt zo lelijk als een geit !

    Login om te reageren
  11. Jokkebrok zegt

    1 juli 2011 om 16:49

    Origineel…

    Login om te reageren
  12. The360box zegt

    1 juli 2011 om 17:23

    Nou, als je dan met 250 een bocht wilt nemen slippen de voorwielen toch omdat ze dan ongelijk sturen ofzoiets? Dan zouden toch alleen de voor, en achterwielen moeten draaien als een Kraan.

    Login om te reageren
  13. pursuit zegt

    1 juli 2011 om 17:48

    Thanks to an agreement of joint venture between Covini Engineering and PMI SpA, C6W has entered in a small production with the brand PMI COVINI.

    Login om te reageren
  14. RobTWo zegt

    2 juli 2011 om 00:08

    Och, de Tyrell P34 was ook zo’n gedrocht met weinig succes (1 GP-overwinning in twee seizoenen): http://www.escala-18.com/images/modelos/True%20Scale%20Tyrrel%20P34%20Scheckter%204.jpg

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      4 juli 2011 om 18:43

      @RobTWo:

      Wat je weinig succes noemt, er zijn zat F1 teams die hun eerste GP nog moeten winnen.
      Als je dat dan doet met een zeswielig gedrocht, dan zeg ik: Job well done.

      Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    2 juli 2011 om 17:13

    Werkt dat een beetje? 2 voorwielen? Kan me wel voorstellen dat je er iets harder mee door de bocht kunt omdat je 2x zo veel grip hebt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North