• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ziek! 1114 pk in een Lambo Murciélago

Auteur: ricardo, gepost 2 september 2009 om 15:32 – 71 Reacties

Lamborghini Murcielago on steroids
Als een vermogen van 631 pk in je standaard Murciélago bij lange na niet genoeg is, breng hem dan even langs bij Heffner Performance. Zij weten er namelijk wel raad mee.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, er zijn simpelweg twee enorme turbo’s op de V12 geschroefd. Deze ijzeren longen zorgen er dus voor dat het vermogen meer dan verdubbelt. De 1114 pk zijn namelijk gemeten op de wielen en niet aan de motor. Het motorvermogen zou dan op ongeveer 1300 pk uitkomen. Verder is de supercar origineel gebleven, dus geen uiterlijke verkrachtingen.

Dit betekent dat het vermogen over de 1100pk gaat bij een turbodruk van -slechts- 1 bar. Heffner is de TwinTurbo Murciélago nog aan het fine-tunen, wat kan betekenen dat het vermogen dus nog een stuk oploopt. Bij een test op de weg waarbij de Lamborghini optrok van 95 km/h tot 210 km/h werd een tijd geklokt van 5,1 seconden. Een originele Murciélago doet daar 9,5 seconden over, oftewel Heffner haalt daar even 4,4 seconden vanaf. De vraag is natuurlijk of een Lambo met zo’n set-up lang heel blijft, maar tot we dat weten kunnen we genieten van deze witte stier met 1114 pk. VIDEO!


Ook interessant!

  • Video: Murcielago GT1 Driftworks is epische perfectie
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Video: wanneer iemand zijn Lambo te dicht op jou parkeert
    Video: wanneer iemand zijn Lambo te dicht op jou parkeert
  • Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán
    Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

heffner, Lamborghini, murcielago, tuning, Video, wit

Vorig bericht: « Mijd het openbaar vervoer! Anders word je ziek
Volgend bericht: Volvo’s van KLPD mogen niet harder dan 140! [UPDATED: niet helemaal waar] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Headhunterz zegt

    2 september 2009 om 15:34

    MAAK ME GEEEEK!!

    Login om te reageren
  2. racerx zegt

    2 september 2009 om 15:34

    Wel een dikke kar!

    Login om te reageren
  3. CarloAbarth zegt

    2 september 2009 om 15:35

    Nou, maar goed dat ik nog geen Veyron besteld had want vind dit veel gaver…
    Wat een apparaat zo zeg, kicken! Nu nog een filmpje waarin hij het opneemt tegen de Veyron…

    Login om te reageren
  4. Jorgos zegt

    2 september 2009 om 15:36

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. kevinc3 zegt

    2 september 2009 om 15:36

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    2 september 2009 om 15:37

    idd een V12 is standaard… verder heeft ‘ie op het plaatje LP640 achterbumpert, oliekoeler (linker skirt) en achterlichten :P

    Tsja, zal ik het dan maar zeggen… Veyronkillerrr! ;)

    Login om te reageren
  7. e24 zegt

    2 september 2009 om 15:38

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  8. Laue zegt

    2 september 2009 om 15:38

    Ik wist niet dat de euthanasiewet daar al rond was.

    Login om te reageren
  9. SDM zegt

    2 september 2009 om 15:38

    Wil me bij dezen graag aansluiten bij de reactie van Headhunterz. ;)

    Login om te reageren
  10. Bunzing zegt

    2 september 2009 om 15:38

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  11. Shenkie zegt

    2 september 2009 om 15:39

    Wel heel heel erg vet dit in ieder geval!

    Login om te reageren
  12. Dana zegt

    2 september 2009 om 15:39

    VAN deze witte stier met 114 PK?
    Lekkere trapkar! Dat dan weer wel….

    Login om te reageren
  13. JDM__Wotevajjjj zegt

    2 september 2009 om 15:40

    is die niet gebaseerd op een lp640, of is er gwn een lp640 bodykit op gezet ?

    Login om te reageren
  14. JanJansen zegt

    2 september 2009 om 15:42

    Sterk (versnellings)bakkie.
    Dat ie überhaupt heel blijft is al een prestatie, van Audi that is.

    Login om te reageren
  15. frans zegt

    2 september 2009 om 15:46

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  16. Niek Geerts zegt

    2 september 2009 om 15:47

    Topsnelheid?

    Login om te reageren
  17. ferrari599xx zegt

    2 september 2009 om 15:49

    -edit: hup, terug naar school dan-

    Login om te reageren
  18. GH zegt

    2 september 2009 om 15:53

    Mensen mensen, die knul komt met één leuk onderwerp waar iedereen van smult en jullie beginnen met taal-gedoe..

    GENIEETTTTTTT!!!!!!!

    Login om te reageren
  19. Duidelijk zegt

    2 september 2009 om 15:54

    Knap… Ik zou graag eens een video zien van hoe die op een circuit presteert :p

    Login om te reageren
  20. Laue zegt

    2 september 2009 om 15:56

    taalvouten kunnen me nooit zo boeien,ben er zelf ook niet zo goed in. heeft AB.nl wel eens een eindredacteur? :P
    informatieve fouten is natuurlijk een ander verhaal.

    Login om te reageren
  21. autobandventieldopje zegt

    2 september 2009 om 15:59

    Ik vroeg me altijd al af zelfs toen de Countach nog verkocht werd en uitaard later de Diablo wat het effect zou zijn met 2 dikke turbo’s op een Lambo …wel ziehier het verbluffende resultaat..als het nou ook nog heel blijft..waanzinnig..Lambo’s blijven eigenzinnige monsters…heerlijk gewoon..

    Login om te reageren
  22. Neal zegt

    2 september 2009 om 16:07

    ben wel benieuwd of het blok, versnellingsbak, etc dat allemaal lang gaan uithouden

    Login om te reageren
  23. Rene1980 zegt

    2 september 2009 om 16:12

    ziet er supercet uit zeg, wat een kunststukje achterin die Lambo, doe maar paar lekkere filmpjes :-)

    Login om te reageren
  24. CarWasher zegt

    2 september 2009 om 16:14

    uhm

    heeft iemand nog een klein beetje geld voor me?? :)
    jemig, dat of een vrouw, dat of een knappe vrouw, dat of een knappe vrouw met geld

    denk toch die lambo:P

    Login om te reageren
  25. Amsterdam's Finest zegt

    2 september 2009 om 16:22

    Ja topsnelheid graag?

    Login om te reageren
  26. Windhoos zegt

    2 september 2009 om 16:27

    Valt tegen…………..

    Maar niet heus! Wow, MEGA bak! :-d :-d

    Login om te reageren
  27. Thijs zegt

    2 september 2009 om 16:28

    Ik vind het toch een behoorlijke optische aanpassing die helemaal open liggende motorruimte. Of wordt dit afgedekt als je hem op de oprit krijgt ;)

    Login om te reageren
  28. Jip zegt

    2 september 2009 om 16:36

    Ik stoor me niet bijzonder aan fouten, ik maak ze zelf ook, maar het helpt wel bij het verbeteren van de artikelen.

    Login om te reageren
  29. Jip zegt

    2 september 2009 om 16:37

    Als ze verbetert worden… :oops:

    Login om te reageren
  30. Jip zegt

    2 september 2009 om 16:38

    maar dan met een d misschien.

    Login om te reageren
  31. Cédric zegt

    2 september 2009 om 16:39

    @ Thijs

    Sarcasme hoop ik? :P

    Heeeeeeeeeeel wss komt er nog wel zoiets op als een motorkap ja ;)

    Dayum , wat een geluid !

    Login om te reageren
  32. Mao zegt

    2 september 2009 om 16:42

    @autobandventieldopje

    Koenig Countach Turbo

    http://www.supercars.net/Pics?v=y&s=c&id=3987&p=1986_Koenig_CountachTurbo1.jpg

    Een Diablo VT TT (twin turbo)

    http://autopixx.de/bilder/2210/lamborghini-diablo-vttt.jpg

    Login om te reageren
  33. nemon zegt

    2 september 2009 om 16:44

    Meer dan verdubbeld? 600*2 is toch al 1200? Of ben ik ECHT nog niet wakker?

    Login om te reageren
    • nemon zegt

      2 september 2009 om 16:44

      @NemoN: leer lezen, slungel…

      Login om te reageren
  34. Windhoos zegt

    2 september 2009 om 16:44

    ff goed lezen NemoN ;-)

    Login om te reageren
  35. Frank zegt

    2 september 2009 om 16:52

    Altijd vreemd die dynojet grafiekjes met de rijsnelheid op de horizontale as. Ik wil toerentallen!

    Login om te reageren
  36. RickB zegt

    2 september 2009 om 16:56

    Wil dan wel de top weten en zou dan willen weten wat er gebeurt als ze meer turbo druk erop gooien :O

    Login om te reageren
  37. Aap zegt

    2 september 2009 om 17:09

    Heffner zuigt, beter breng je ‘m naar Underground Performance.

    Login om te reageren
  38. R1k zegt

    2 september 2009 om 17:09

    Ik wil getalletjes zien. Teeering wat een beest.

    Login om te reageren
  39. BMWX6 zegt

    2 september 2009 om 17:16

    0-100?

    Wel een beest zeg dit is gewoon een stier met veel te veel anabolen.

    Login om te reageren
  40. C6_R zegt

    2 september 2009 om 17:17

    Er heeft nog niemand only in America geroepen? En ook nog geen brandende lambo grappen?

    :?

    Login om te reageren
  41. Simpson zegt

    2 september 2009 om 17:30

    dat die testbank niet uit elkaar knalt….

    Login om te reageren
  42. ... zegt

    2 september 2009 om 17:30

    ‘

    Login om te reageren
  43. vla zegt

    2 september 2009 om 17:34

    Om eerlijk te zijn: denk niet dat deze auto het lang zal uithouden. Die Gallardo ging nog net, maar dit is toch wel het maximum dat het V12 blokje aankan denk ik, uiteraard volledig afgaand op mijn buikgevoel. :lol:
    Hij klinkt gewoon niet gezond wanneer de druk écht sterk wordt…
    En er is zoiets als een uitgebalanceerde auto, nou deze is dat iig niet.

    Login om te reageren
  44. vla zegt

    2 september 2009 om 17:35

    Ziet er wel mooi uit trouwens, dat dan weer wel. :P

    Login om te reageren
  45. Machoman zegt

    2 september 2009 om 17:41

    hier nog even een filmpje van deze zieke Lambo:

    http://www.youtube.com/watch?v=1enkzh0okcQ

    Login om te reageren
  46. fuzzer zegt

    2 september 2009 om 17:49

    Hardcore porno! Terwijl een lambo al niet soft core is.

    Login om te reageren
  47. mardec zegt

    2 september 2009 om 17:59

    1114 is inderdaad meer dan het dubbel dan 631 :-/ Goed bezig ricardo :D

    Login om te reageren
    • JDM__Wotevajjjj zegt

      2 september 2009 om 20:27

      @mardec:
      ricardo-boy was eerst vergeten wat het verschil tussen een gewone en een lp640 was nadien had hij dat vermogen wel aangepast maar de rest van de tekst niet denkik
      kan ook zijn dat een lp640 631pk op de motor heeft dan is er nx mis..

      Login om te reageren
  48. Tomaaas zegt

    2 september 2009 om 18:00

    echt balen dat je niet meer informatie krijgt

    Login om te reageren
  49. mardec zegt

    2 september 2009 om 18:00

    @ Mezelf

    Hoe toch he mond jong, 2 regels verder staat toch dat het 1300 op de motor is..

    Mezelf

    Ah crap..

    Login om te reageren
  50. bozewolf zegt

    2 september 2009 om 18:10

    Ja….tsja…kun je doen…waarom je dit zou doen is een goeie vraag..

    *loopt verder*

    Login om te reageren
  51. AMG Powerrr zegt

    2 september 2009 om 18:41

    Dit ding is nog geiler dan de babe’s van mr. Heffner!

    Login om te reageren
  52. jack zegt

    2 september 2009 om 18:46

    ff over die 1 bar turbodruk.

    Weet niet waar het gemeten is, in de turbo zelf of op de inlaat. Want als ze het nu op de 2e optie gemeten hebben, dan kan het goed zijn dat de turbo een bar of 2,5 tot 3 draait.

    Login om te reageren
  53. jdm zegt

    2 september 2009 om 19:10

    1000km en motorblok klaar is voor revisie?
    onee wacht dit is geen japanner dus het gebeurd daarbij niet toch?
    -1 voor de fanboys

    Login om te reageren
  54. BAAP zegt

    2 september 2009 om 19:14

    Het vermogen wordt niet echt subtiel losgelaten als je het mij vraagt…halleeluyaaa 4wd..

    de Bugatti V. killed dit ding!
    (denk ik)

    Login om te reageren
  55. M-lover zegt

    2 september 2009 om 19:28

    @Frank:
    Ja ik vind het ook niet zo mooi om vermogen ifv snelheid uit te zetten, maar vele testbanken hebben blijkbaar software die zo een printout maakt, maar normaal moet er wel ergens een klemmetje bijzitten om op een bougiekabel aan te sluiten!
    Voor diesels zullen we dan de uitzondering maken en ifv snelheid kijken :d

    Login om te reageren
  56. DD zegt

    2 september 2009 om 19:41

    Ik maak me het meest zorgen om de banden!

    Login om te reageren
  57. Cantago zegt

    2 september 2009 om 21:04

    Dit is wel gaaf… Maar ik mis het heerlijke geluid als hij vol in zijn toeren zit, en waar is die mooie standaard uitlaat?

    Als dit lang mee gaat is het helemaal gaaf btw!

    Login om te reageren
  58. Thomasio zegt

    2 september 2009 om 21:09

    Hoe kan je wel de tijd van 95 km/h tot 210 km/h weten, en niet die van 0-100km/h.
    Even eerlijk wat is belangrijker?

    Login om te reageren
  59. Windhoos zegt

    2 september 2009 om 21:27

    De 95km/h tot 210km/h zegt in dit geval meer dan de 0-100 tijd Thomasio

    Login om te reageren
  60. Benz.. zegt

    2 september 2009 om 21:33

    Only in America..

    Maakt gehakt van elke Hennessy Yank!

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      3 september 2009 om 09:20

      @Benz..: Als in: nog eerder stuk? Denk het wel ja! :lol:

      Login om te reageren
  61. autobandventieldopje zegt

    2 september 2009 om 22:33

    @ MAO..bedankt!..supergaaf die Koenig Countach turbo (was ik helemaal vergeten of is me gewoonweg ontgaan hoewel dat kan ik me haast niet voorstellen ondanks dat er weinig internet was in die tijd heb ik nagenoeg al het autonieuws altijd onder ogen gehad….en zo te zien 1 van de eerste matte supercars of anders een goeie poging daartoe. Koenig was echt de tunert of the eighties met de meest bizarre schepsels…en heel veel peekaas…

    Login om te reageren
  62. autobandventieldopje zegt

    2 september 2009 om 22:36

    ps dat filmpje is ook wel heel erg bruut, althans dat geluid..niet normaal meer..maar da’s een Murcie op zichzelf ook al niet..alleen heb ik het idee dat de auto meer geluid maakt dan dat ie vooruit komt, kbedoel hij maakt zo ongelovelijk veel geluid dat bij 60mph het lijkt of ie 200 mph rijd..

    Login om te reageren
  63. Mao zegt

    2 september 2009 om 23:18

    @autobandventieldopje

    Koenig was idd wel behoorlijk extreem, vooral die mercedes creaties. De Countach kende ik eigenlijk nog niet, de VTTT zat nog ergens in mn geheugen en toen moest ik aan Koenig denken, die hadden vast wel turbo’s op een Lambo geschroeft :)
    “Vroeger” keek ik altijd op supercars.net naar dergelijke auto’s, maar dat is wel weer dik 10 jaar geleden :) (kom er nu ook nog af en toe)

    Login om te reageren
  64. Buyck zegt

    3 september 2009 om 11:07

    In 8 sec. van 0 naar 210 km/h ??? Topsnelheid?

    Ik denk om de 5000 kilometer breuk met deze wagen!

    Login om te reageren
  65. Windhoos zegt

    3 september 2009 om 11:12

    Topsnelheid zal waarschijnlijk zo rond de +400km/u liggen..

    Login om te reageren
  66. BananaFlip zegt

    3 september 2009 om 19:17

    Oei oei oei!
    Verschrikkelijk onverantwoord, absoluut niet duurzaam en wel erg simpel maar O WAT LEKKER!!!

    Login om te reageren
  67. broek zegt

    9 oktober 2009 om 00:03

    Eindelijk het vermogen dat dit beest al vanaf zijn aankondiging moest krijgen! ;) (dit moest de veryon zijn als je het mij vraagt, dit heeft veel meer design)

    Login om te reageren
  68. K zegt

    20 november 2009 om 14:47

    -Aan de telefoon vanuit een ZH in Den Bosch- “Meneer, hier een telefoontje van de verloskundige, uw vrouw is bezig met bevallen, en ze vraagt om U.”
    -Vanuit Amsterdam aan de tel- “Ik ben er met een halfuurtje.. Even die 11xx paardjes de zweep geven… Zeg maar dat ze kan beginnen.”

    OT: 1 woord; [b]GEIL[/]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North