• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo jaag je een M4-rijder zenuwachtig de Nürburgring over

Auteur: JordyS, gepost 18 juni 2014 om 16:12 – 30 Reacties

Z06 jaagt M4 op


Zo’n eerste rondje door de Groene Hel is natuurlijk al spannend, maar wordt pas echt zenuwslopend met een Corvette C6 Z06 op de bumper van je geleende BMW M4.

Dat is namelijk hoe een Britse journalist kennismaakte met het indrukwekkende circuit in Duitsland. Hij wilde de door BMW beschikbaar gestelde M4 eens flink aan de tand voelen, maar was uiteindelijk vooral bezig met het verkennen van het circuit. Want hoewel er een ervaren BMW-man instapte als bijrijder kwam de Brit alles behalve in de buurt van het ronderecord.

Nu kun je vanaf de zijlijn natuurlijk heel hard roepen dat hij zijn gas dieper had moeten in trappen, maar we zien vaak genoeg wat er kan gebeuren als je jezelf laat opjutten door de snelle bolides die je ziet in je binnenspiegel. Dat doet de M4-rijder gelukkig niet, waardoor we nu kunnen kijken naar een volledig rondje van de M4/Z06-tandem.

Ook interessant!

  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Video: BMW M4 CSL mag weer buitenspelen
  • Video: BMW M4 G82 met handbak doet de Hockenheimring
    Video: BMW M4 G82 met handbak doet de Hockenheimring

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, c6, Corvette, m4, nurburgring, Video, z06

Vorig bericht: « Ruim 26.000 Europese verkeersdoden in 2013
Volgend bericht: Voltage VD Storm 800: S-Klasse coupe van Duitse tuner »

Lees Interacties

Reacties

  1. rnej zegt

    18 juni 2014 om 16:16

    onder de 10 minuten de ring rijden is best een prestatie. ongeacht de auto waar je in rijdt… ik doe ’t m niet na …

    Login om te reageren
    • TDI-goeroe zegt

      18 juni 2014 om 16:50

      @rnej: juist, gemeten tussen de bruggen in ongeveer 9,30 met 2 gele vlagsituaties, stuurfoutjes bij Wipperman en voor Brünchen en de versmalling bij Pflanzgarten, dat gaat echt niet zo traag als het lijkt.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 juni 2014 om 23:09

        @TDI-goeroe: inderdaad. Zeker met veel verkeer (zoals in dit geval) is een 9:30 erg snel.

        Login om te reageren
    • dbonline zegt

      18 juni 2014 om 17:02

      @rnej: dat deed ik in een 320d E90 al vrij snel na mijn eerste rondje. (met trackkennis uit NFS SHIFT en RACE 07)

      Login om te reageren
      • bogey zegt

        18 juni 2014 om 17:39

        @dbonline: Zelfs met een golfje, en druppelende omstandigheden krijg ik daar meer als een halve minuut van af. Bewijst in mijn ogen dat je dus geen dure sportwagen nodig hebt om een goede tijd neer te zetten/plezier te maken.

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 juni 2014 om 22:53

        @dbonline: Dan heb je een behoorlijk trage stopwatch. In een M3 haal je de 9:30 BTG met nul circuitkennis en normale stuurkwaliteiten tijdens touristenfahrten niet eens de 10 minuten.

        Op een afgesloten Nurburing (tijdens RMA trackdays, aanrader) is het beter te doen. Dan krijg je insteucties van coureurs en is de baan een stuk leger.

        Login om te reageren
    • kasper123 zegt

      18 juni 2014 om 20:22

      @rnej: Is redelijk makkelijk om onder de 10 minuten te graken. Heb hem met de Volvo V60 Rdesign met de D4 in 9:25.829 gedaan en met de Porsche GT3 RS deed ik hem in 8:02.321. Denk dat iemand met grotere ballen als ik hem in 7:40 doet met een GT3.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 juni 2014 om 22:58

        @kasper123: nope. Wederom een traag lopende stopwatch. Tijdens touristenfahrten is dat niet te halen. 8 minuten is onmogelijk, zelfs met een 918 Spyder lukt je dat nauwelijks (BTG) als normale niet coureur zijnde tijdens een touristenfahrt. Of je moet enorme gaven (of cojones) bezitten en een carriere als coureur serieus overwegen ;-)

        Login om te reageren
        • dbonline zegt

          18 juni 2014 om 23:17

          @gtwillem: Oordeel zelf maar: https://www.youtube.com/user/dbxonline

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            19 juni 2014 om 00:39

            @dbonline: is een behoorlijk rustige dag. Nette tijd, alhoewel de lijnen veel zuiverder konden. Er zat wel wat meer in. Maar het was wel een stuk rustiger. (Het verkeer is de bepalende factor, niet de auto).

            Login om te reageren
        • kasper123 zegt

          19 juni 2014 om 10:34

          @gtwillem: Is idd onmogelijk om onder de 8 minuten te graken op een normale dag. Maar die dag had ik geluk met de Porsche want dat was een gewone weekdag en er was amper volk..misschien 10 of 20 wagens toen op de parking. :) Met de Volvo was het donderdag 29 mei als ik het mij goed herinner. Toen was er toch wel veel volk…onder andere die machtige smurfblauwe M3 die ik daar al een paar keer heb gezien :D

          Login om te reageren
        • kasper123 zegt

          19 juni 2014 om 10:40

          @gtwillem: Deze doet het in 8:10 met een E46 M3 tijdens de touristenfahrten ;) http://youtu.be/iZ4YoHGVbiA

          Login om te reageren
  2. volvov70 zegt

    18 juni 2014 om 16:32

    Hoe die 1M hun inhaalt is wel erg vet.

    Login om te reageren
    • hansolo zegt

      18 juni 2014 om 16:34

      @volvov70: welke minuut dan hoef ik niet te zoeken…

      Login om te reageren
      • volvov70 zegt

        18 juni 2014 om 16:38

        @hansolo: 4:45 :)

        Login om te reageren
        • hansolo zegt

          18 juni 2014 om 16:43

          @volvov70: thnx…. gaat hard en remt vooral lekker laat

          Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          18 juni 2014 om 16:49

          @volvov70: haha, epic!

          Login om te reageren
          • FB_1603950142 zegt

            18 juni 2014 om 17:14

            @thomcarspotter: 4:24 “The guys at the Beemer forum are gonna go crazy about this” 4:45 “Braaaap” :-)

            Login om te reageren
  3. toeter11 zegt

    18 juni 2014 om 17:06

    doet die goed! doe hem het niet na.

    Login om te reageren
  4. ownkruid zegt

    18 juni 2014 om 18:36

    ze rijden ”samen” horen gewoon bij elkaar, tenminste dat denk ik. anders trek je zo een corvette toch ook wel ff open.

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      18 juni 2014 om 21:20

      @ownkruid: ze zijn volgens mij niet samen, zag deze ook op bimmerpost

      Login om te reageren
  5. yorick zegt

    18 juni 2014 om 18:40

    Nou als het mijn 1e keer zou zijn denk ik toch dat het wel wat langzamer gaat

    Login om te reageren
  6. bofkont zegt

    18 juni 2014 om 19:23

    Damn die 1M gaat er met een noodgang langs, terwijl deze 2 jongens ook niet echt sukkelen.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 juni 2014 om 23:11

      @bofkont: Klopt. Nu is de 1M een serieuze auto. Maar zelfs als je met een 911 lekker aan het sturen bent, kan een ‘local hero’ met zijn gestripte Golf GTI je volkomen het snot voor de ogen rijden.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        19 juni 2014 om 11:50

        @gtwillem: Zal ongetwijfeld zo zijn :)

        Login om te reageren
  7. carlo96 zegt

    18 juni 2014 om 23:23

    OT: hoe zit het met de verzekering op de ring? Hoor vaak dat je helemaal niet verzekerd bent.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      19 juni 2014 om 08:36

      @carlo96: Ondanks dat het volgens mij officieel een openbare weg is (het wordt dacht ik aangeduid als een tolweg) lacht mijn leasemaatschappij zich de vouwen uit de broek als ik hem op de Ring in een vangrail zou parkeren. Ze weten heus wel dat je daar niet rijdt omdat het je dagelijkse route naar de Lidl is.

      Login om te reageren
  8. joostdegrote zegt

    19 juni 2014 om 00:30

    Die vent kan niet rijden

    Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      19 juni 2014 om 02:04

      @joostdegrote: ik zie jou het niet beter doen, ook een onderbouwing zou welkom zijn en heb je überhaupt wel je rijbewijs?

      Login om te reageren
  9. gezondverstand zegt

    1 oktober 2014 om 12:57

    Behalve net na het oprijden van de baan heeft die Corvette amper zijn gas aangeraakt. De rest van de ronde liep zijn motor niet veel meer dan stationair :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North