• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo maak je zelf een handige brug voor in elke garage

Auteur: JordyS, gepost 28 augustus 2014 om 17:08 – 22 Reacties

DIY-brug voor in je garage


Geen geld of ruimte voor een hydraulische brug, maar sleutel je wel graag aan je vierwieler? Dan hebben we eindelijk een oplossing voor je.

Als je regelmatig wat aan je auto verspijkert, dan kijk je waarschijnlijk vol jaloezie naar monteurs die hun brug met een druk op de knop omhoog laten komen. Heb je die niet, dan is het een stuk lastiger om de onderkant van je scheurijzer aan een uitgebreide inspectie te onderwerpen.

Mocht je een beetje handig zijn met een lasapparaat, dan kun je zelf aan de slag met een handige brug die je overal kunt gebruiken. Koop wat stevige buizen, las ze aan elkaar zoals in de video hieronder en je hebt na een middagje knutselen een eigen brug voor een prikkie.

Ook interessant!

  • Video: fan bouwt garage van Tony Stark na
  • 33% truckers oververmoeid
    Video - brug trekt vrachtwagen open als blik sardientjes
  • Autoblog video: Waarom we WEER een Bmw hebben gekocht
  • Video: Hyundai rijdt door slagbomen, springt over openstaande brug

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

garage, Techniek, Video

Vorig bericht: « Fiat Punto (Mk2) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: MAZ Perestroika is de raarste truck die je ooit zag »

Lees Interacties

Reacties

  1. tmenges zegt

    28 augustus 2014 om 17:11

    Dit is eigenlijk best geniaal… maar om voor brug door te gaan zou ie eigenlijk flink hoger moeten zijn.

    Login om te reageren
  2. gash zegt

    28 augustus 2014 om 17:15

    Handig, vooral wanneer deze demontabel is. Eerst maar een cursus lassen volgen, anders durf ik er echt niet onder.

    Login om te reageren
  3. jack_abarth zegt

    28 augustus 2014 om 17:33

    Beetje fatsoenlijke 4 koloms hefbrug kost 2e hands een kleine € 750,-
    Waarom moeilijk doen?

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      28 augustus 2014 om 17:38

      @jack_abarth:

      Autobedrijven vallen met bosjes om, als je nog even wacht krijg je 750 toe om zo’n brug te komen ophalen

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    28 augustus 2014 om 17:38

    Lijkt me doodeng.

    Login om te reageren
  5. reistje zegt

    28 augustus 2014 om 17:40

    Want een gigantisch ijzeren wipwap neemt minder ruimte in beslag dan een normale brug?

    Zoals Jack al zei, een 2e hands brug heb je al voor onder de 1000euro. Dat verdien je terug in een paar service beurten.

    Login om te reageren
  6. Robert zegt

    28 augustus 2014 om 17:47

    Dit las je niet in “een middagje” in elkaar. En als ik zie hoeveel meters buis (of profiel) hier stiekem in gaat zitten, vrees ik dat een simpele brug voor de hobbyisten (denk aan dat spul wat je in de oldtimer- en tuningbladen ziet staan) niet heel veel duurder zal zijn.

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    28 augustus 2014 om 18:07

    Heb nog ergens een paar stukjes pijp liggen…

    Login om te reageren
  8. jaguarxkr zegt

    28 augustus 2014 om 18:10

    Blijft wel staan zeker als je je band(en) eraf haalt..

    Login om te reageren
  9. smartye36 zegt

    28 augustus 2014 om 18:31

    Ik zou mijn god niet weten hoe ik daar op moet komen met mijn auto. Veel te stijl

    Login om te reageren
  10. parker zegt

    28 augustus 2014 om 18:39

    Mag je ook géén brug in je garage willen? Ik heb onder m’n auto niks te zoeken eigenlijk..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      28 augustus 2014 om 18:42

      @parker: Struisvogel…

      Login om te reageren
  11. bruinbeer zegt

    28 augustus 2014 om 18:47

    Een smeerput doet het ook prima.

    Login om te reageren
  12. potver7 zegt

    28 augustus 2014 om 18:59

    Eerst maar eens een garage timmeren.

    Login om te reageren
  13. moveyourmind zegt

    28 augustus 2014 om 19:11

    Wordt flink duwen als je de auto op dit ding wil zetten om eronder te sleutelen als hij het niet meer doet.

    Login om te reageren
  14. rob5nismo zegt

    28 augustus 2014 om 20:21

    Lassen geen probleem
    Kom maar met de klus

    Login om te reageren
    • JordyS zegt

      28 augustus 2014 om 20:36

      @rob5nismo: Als jij ‘m bouwt promoten wij je handeltje wel op de site ;)

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        29 augustus 2014 om 09:41

        @JordyS: das cool

        Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        29 augustus 2014 om 09:43

        @JordyS: en niet zo heel moeilijk te maken.
        Alleen een goede oprij hoek vinden en waar het zwaartepunt moet zitten ongeveer

        Login om te reageren
  15. volvoturbo zegt

    28 augustus 2014 om 20:53

    Zinloze constructie. Zo kun je er nog niet onder komen…

    Login om te reageren
  16. ej20g zegt

    28 augustus 2014 om 21:48

    Handig dit. Ook heel handig als je aan je ophanging bezig moet. Het idee is leuk maar in de praktijk werkt het niet echt. Daarnaast is een tweedehands tweekolommer inderdaad niet echt prijzig meer.

    Login om te reageren
  17. cthijs zegt

    30 augustus 2014 om 22:37

    Je zal maar net in de garage komen omdat je remmen het niet doen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North