• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zondagavond Scheurijzer: Porsche 911 by Cargraphic

Auteur: Alwood, gepost 15 februari 2009 om 22:06 – 35 Reacties

Wit met Goud, lekker stout


Cargraphic is een van de minder bekende Porsche tjoenerts. Bedrijven als Techart, Gemballa en 9ff weten zich altijd beter in de kijker te spelen. Cargraphic houdt zich vooral bezig met de racerij en hebben een beperkt aanbod van aanpassingen en modellen.

Cargraphic is echter geen kleine speler en beschikt wel over een flinke dosis ervaring en een aardige geschiedenis. In 1985 kochten de oprichters de eerste Porsche, een 911 uit 1982, om hier eens lekker aan te gaan sleutelen. In plaats van de auto van de hand te doen toen nieuwer en sneller financieel haalbaar werd is de auto bij het bedrijf gebleven. De 204 paardenkrachten waar de ‘simpele’ 3.0 zescilinder ooit mee begon zijn opgewaardeerd naar 285 stuks. In combinatie met een voertuiggewicht van slechts 1050 kilo moet dit werkelijk een feest zijn om in te rijden. Een acceleratietijd, maximale bochtsnelheid of rondetijd wordt niet genoemd maar een topsnelheid van 285 is een feit. Omdat het geheel nauwelijks meer dan een broodtrommeltje weegt neem ik aan dat deze snelheid in korte tijd bereikt wordt.

Bijna ieder onderdeel van de auto is aangepast om tot de zeer respectabele prestaties en cijfers te komen. De versnellingsbak, het onderstel en het uitlaatsysteem zijn allemaal anders dan standaard. Bilstein moet de auto aan de grond houden, terwijl een RUF oliekoeler net wat extra motorprestaties toelaat. Veel andere onderdelen komen uit Cargraphic’s eigen schappen. Gezien de ervaringen in de racerij zal de 911 daarom niet om precisie verlegen zitten en hoor je de luchtgekoelde zescilinder in zijn meest pure vorm brullen.

De auto is van 13 tot en met 15 maart te zien bij Retro Classics in Stuttgart. De klassiekershow telt in totaal zo’n 100.000 vierkante meter expositie ruimte. Later in het jaar zal de auto ook op Techno Classica in Essen staan, deze show opent op één april de deuren en is open tot en met vijf april. Klik voor een lekker grote plaat:

Wit met Goud, lekker stout

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, cargraphic, goud, Klassiekers, Porsche, tuning, wit

Vorig bericht: « Nederland gaat weer flink olie winnen
Volgend bericht: Wakker worden met 2400pk, in een ’60 Corvette [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benz.. zegt

    15 februari 2009 om 22:07

    Ziet er zeer geinig uit.. Verlaagd en met die kraaloogjes aan de voorkant.. Heerlijk!! :D

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    15 februari 2009 om 22:08

    Wat een rauw en bruut apparaat moet dat zijn! Lekker ook die overdreven wielen :D

    Login om te reageren
  3. Ben zegt

    15 februari 2009 om 22:08

    De velgen zijn niet echt mijn smaak, maar verder ziet hij er strak uit!
    1050KG zal denk ik best wel heel hard gaan.

    Login om te reageren
  4. Autofans.be zegt

    15 februari 2009 om 22:12

    hele knappe wagen. De velgen kunnen me ook niet 100% bekoren

    Login om te reageren
  5. karate kameel zegt

    15 februari 2009 om 22:18

    schattig hoor :P “BRUUT” :P

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    15 februari 2009 om 22:30

    Mmm… Nog een reden om te proberen vrij te krijgen om naar de Techno Classica te gaan dit jaar. Een vriend van me heeft een eigen stand met leuk spul (o.a. een 512BB Koenig!) en een vrij revolutionaire ontsteking voor potente V12-powered klassiekers (binnenkort meer daarover op m’n website).

    Login om te reageren
  7. clijde zegt

    15 februari 2009 om 22:40

    Zo hoort en 911 te zijn…

    Login om te reageren
  8. LastClick zegt

    15 februari 2009 om 22:57

    nét niet flush, maar zeker een toffe bak!

    Login om te reageren
  9. Jesper zegt

    15 februari 2009 om 23:00

    “deze show loopt opent op één april de deuren en is open tot en met vijf april. ”
    “Loopt van … t/m …” of “Opent op … en sluit op …” , Een van de twee he ;)

    OnT: Wat een rete mooi ding :) Een van de weinige klassiekers die deze kleurstelling kan hebben – en er nog beter uit kan zien dan anders :D

    Wallpapers alstublieeeft? ;)

    -edit: tnx, artikel is verbeterd. Als bonus het grootste exemplaar wat we hebben, klik op het onderste plaatje voor de vergroting-

    Login om te reageren
  10. r3fl3x zegt

    15 februari 2009 om 23:01

    En zo hoort tuning te zijn :D Hebben jullie meer foto’s? Zou wel wat meer willen zien, maar kan niks vinden cargraphic.de of de site van Retro Classics…

    Ps: Zó onbekend zijn ze nou ook weer niet
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/14/cargraphic-997-gt3-rsc-40

    Login om te reageren
  11. r3fl3x zegt

    15 februari 2009 om 23:08

    Toch wel wat kunnen vinden…

    Linkje erbij misschien?
    http://www.cargraphic.de/index.php?/s,6,7,18,707/

    Login om te reageren
  12. STJ zegt

    15 februari 2009 om 23:16

    Toch blijft Rauh Welt mijn favorite 911 tuner!

    Login om te reageren
  13. Innokenty zegt

    16 februari 2009 om 00:26

    Ik heb in Rusland een nieuwe gele 911 gezien van Cargraphic. Zag erg opvallend uit!

    Login om te reageren
  14. Mikeee zegt

    16 februari 2009 om 01:18

    Ik vind ‘m echt véél mooier dan de moderne lijnen van tegenwoordig. (Zoals met zoveel wagens) Kwestie van ziel tegenover zielloos.

    Login om te reageren
  15. ZwerverRoodbaard zegt

    16 februari 2009 om 01:23

    Echt hartstikke mooi is dit :D

    Vond die 911 van de heren van Drivers Republic ook al zo mooi :)

    Login om te reageren
  16. sab zegt

    16 februari 2009 om 09:11

    Ze hebben hem later wel weer aangepast, in 1985 had je deze wielen, spiegels, sideskirts, achterklep (motorkap) en spoiler op de achterruit nog niet.
    Geef mij maar een orginele Yellowbird!

    Login om te reageren
  17. Headhunterz zegt

    16 februari 2009 om 09:24

    is er ook een cabrio van? :P

    Login om te reageren
  18. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 februari 2009 om 09:27

    Ziet er wel zeer ok uit! Behalve de velgen dan…
    Blijf de 911’s uit deze tijd toch veeeeeel mooier vinden!
    Zeker in vergelijk met de 7682369 versies van vandaag de dag

    Login om te reageren
  19. ikke_ferrari zegt

    16 februari 2009 om 09:30

    Porsche waardige aanpassingen! :D

    Login om te reageren
  20. Jesper zegt

    16 februari 2009 om 09:46

    Mijn vriendelijke dank ;)

    Login om te reageren
  21. 750i zegt

    16 februari 2009 om 09:52

    Ik heb hier een tijdschrift voor me liggen uit januari 2005 waarin deze prachtige Porsche al in meerdere foto’s was te bewonderen.

    Één dingetje klopt er alleen niet in het verhaal van Autoblog…de auto was in 2005 al elf jaar in het bezit van ene Ralf Messmer die de auto van Cargraphic-directeur Thomas Schnarr had gekocht…

    Login om te reageren
  22. 750i zegt

    16 februari 2009 om 09:53

    Overigens als je heel goed kijkt op de eerste foto zie je die Ralf Messmer achter het stuur zitten.

    Login om te reageren
  23. sebastianchubasco zegt

    16 februari 2009 om 10:10

    @sab
    volgens mij zijn spoilers (iig voorbumper) van ruf en historisch correct, tevens velgen van bbs rennsport ook redelijk historisch correct. hooguit had de maat van de velgen een inch kleiner gekunt. maar er zitten flinke schijven achter…

    Login om te reageren
  24. Markus zegt

    16 februari 2009 om 11:09

    Erg vette bak, doet me denken aan de Yellow Bird van RUF… zelfde model 911 dacht ik. Verfrissend, dit soort auto’s ipv altijd maar het nieuwste van het nieuwste.

    Login om te reageren
  25. WieAndersDasAuto zegt

    16 februari 2009 om 12:14

    De snelheidsbeleving zou wel aardig hoog liggen! Dit moet een kanon zijn, zeker met die 1050 kg aan gewicht. Wel leuk, af en toe even variatie. Deze auto verdiend zeker aandacht.

    Login om te reageren
  26. Emile_Benz zegt

    16 februari 2009 om 12:49

    Zal ’n heerlijk wagentje zijn :) We zullen ’t t.z.t. wel lezen, wanneer hij de ring gedaan heeft… :wink:

    Login om te reageren
  27. Emile_Benz zegt

    16 februari 2009 om 12:51

    @ SAAB: groot gelijk, deze zijn veel mooier. Al dan niet met de walvisstaart…hoewel, ik vind ’t zo er beter uitzien dan met walvisstaart…

    Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 februari 2009 om 14:16

    @ Emile: kijk, dan zijn we het eens…

    Ik heb altijd gevonden dat het design van de originele 911 met name gebaseerd is op de vloeiend aflopende achterzijde. Zo’n dikke whale tail haalt het basis design op een gi-gan-tische manier onderuit!

    Login om te reageren
  29. Emile_Benz zegt

    16 februari 2009 om 14:28

    @ SAAB: en die walvisstaart oogt zo…petjesvolkachtig goedkoop

    Login om te reageren
  30. sab zegt

    16 februari 2009 om 14:29

    @sebastianchubasco

    ik heb het over het spoilertje op het achterraam
    voor- of achterbumper heb ik het niet over gehad
    en dit zijn geen BBS motorsport wielen

    maar het is wel een stoere bak al zie ik liever eentje die klopt met de tijd waarin die gemaakt is

    Login om te reageren
  31. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 februari 2009 om 14:30

    @ Emile: yup, hij hoort gewoon zoals deze te zijn…
    Vandaar dat hij me direct opviel als ‘mooie 911’. En dat gebeurt niet vaak meer de laatste tijd!

    Login om te reageren
  32. RenesisHP zegt

    16 februari 2009 om 14:38

    Dit is ook weer zo´n topic waar ik meer van had verwacht.
    Met een filmpje komen we een stuk verder.
    De tekst lijkt nu op een volkswagen reclame. Hij heeft dit en dat en hij kan zus en zo, maar we moeten het maar op het woord geloven.

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    16 februari 2009 om 14:39

    MAW. Zonder geluid hebben we weinig aan deze zin; “Gezien de ervaringen in de racerij zal de 911 daarom niet om precisie verlegen zitten en hoor je de luchtgekoelde zescilinder in zijn meest pure vorm brullen.”

    Ik wil dat gebrul horen. :x

    Login om te reageren
  34. Thibaut zegt

    16 februari 2009 om 19:52

    gouden velgen en witte lak, DIE WIL IK!!!

    Login om te reageren
  35. transam73 zegt

    17 februari 2009 om 14:01

    HEEEEERRRRRRRLIJK!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North