• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zonder problemen met een Range Rover rijden

Auteur: RubenPriest, gepost 7 december 2020 om 08:01 – 13 Reacties

Zonder problemen met een Range Rover rijden

Zonder problemen met een Range Rover op stap, dat klinkt als een utopie. Toch kan dit gewoon de realiteit zijn.

De producten van Land Rover en Range Rover zijn alleskunners. Om dit voor elkaar te krijgen zit er ongelofelijk veel techniek op en aan zo’n auto. Bij de oude auto’s is de betrouwbaarheid niet al te best en ook een youngtimer moet je niet aanschaffen van je laatste pecunia’s. Het zijn offroad wagens waar je gewoon rekening dient te houden met wat onderhoud. Dit laatste neemt Lunaz voor een groot gedeelte weg met de klassieke Range Rover. En zo kun je zonder problemen met een Range Rover rijden.

Elektrische Range Rover

Want wat hebben ze nu gedaan. Lunaz heeft klassieke Range Rover van een elektrische aandrijflijn voorzien. Volgens sommigen is het heiligschennis en moet je niet aan klassiekers zitten. Anderen zien juist kansen, want zo kun je met zo’n elektrische auto op plekken komen waar dat voorheen misschien niet langer mogelijk was door de uitstoot van de oude motor.

Range Rover problemen

Lunaz gaat 50 stuks maken van zo’n elektrische Range Rover. Het gaat om de generatie die oorspronkelijk tussen 1970 en 1994 werd gebouwd. De productie zal plaatsvinden in Silverstone, Engeland. Er komen twee varianten. De ‘Town’ uitvoeringen, waarbij comfort hoog in het vaandel staat. De andere uitvoering heet ‘Country’ en is meer gericht op de klant die daadwerkelijk offroad plannen heeft met zijn elektrische Range Rover.

Range Rover problemen

En zo rij je -als het goed is- een Range Rover zonder problemen, met een onderhoudsarme elektrische aandrijflijn. Lunaz vraagt wel de hoofdprijs. Prijzen beginnen namelijk bij 245.000 pond (270.000 euro) exclusief lokale belastingen. De eerste auto’s worden in de zomer van 2021 geleverd.

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Video: Carwash sloopt Range Rover
  • Video: Range Rover veroorzaakt enorme ravage

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Klassiekers, range-rover

Vorig bericht: « Stand na GP Sakhir 2020 en zeven dingen die ons opvielen
Volgend bericht: Mercedes-AMG E53 raast met 244 km/u langs wegwerkzaamheden »

Lees Interacties

Reacties

  1. deSjonnies zegt

    7 december 2020 om 08:13

    Ik betaalde ooit bij BMW in München 18mille voor een ex- testwagen, een 4 deurs classic Vogue 3.9 EFI die 48000 kilometers had gelopen, voor je aan de twee honderd en zeventig duizend Euro’s aan reparaties en vooral brandstof zit, ben je al aan je derde rollator toe en krijg je voor de vierde keer tandjes!
    En ik kreeg van BMW er toen nog een set gebruikte Michelins die bijna nieuw waren bij.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      7 december 2020 om 08:46

      @deSjonnies: Dit dus. Je kan een heleboel redenen verzinnen om deze elektrische Range Rover te kopen, maar niet omdat het zo lekker goedkoop is.

      Login om te reageren
    • Stijnson zegt

      7 december 2020 om 08:57

      @deSjonnies: werden die ex- testwagens verkocht? Tegenwoordig gaan ze in de schredder toch?

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        7 december 2020 om 09:34

        @stijnson: Autofabrikanten kopen auto’s van de concurrentie. Soms worden die ook uit elkaar gehaald (tear down) maar ook vaak alleen als benchmark gebruik. Die laatste worden vaak gewoon weer verkocht.

        Login om te reageren
        • BeQuietAndDrive zegt

          7 december 2020 om 10:55

          Klopt, maar ook wel eens gewoon gehuurd. Een keer bij Ford Lommel geweest voor presentatie en testdrive nieuwe Transit. Stonden gewoon Sprinters en Crafters van de lokale verhuurder klaar om mee te vergelijken.

          Login om te reageren
  2. kevindb zegt

    7 december 2020 om 08:30

    En wat is de Range van deze Rover?

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      7 december 2020 om 08:45

      @kevindb: pa-dum-pats

      Login om te reageren
    • BeQuietAndDrive zegt

      7 december 2020 om 10:55

      Like :)

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    7 december 2020 om 10:39

    Dit model is toch van een bijzondere blijvende schoonheid.

    Login om te reageren
  4. BeQuietAndDrive zegt

    7 december 2020 om 10:56

    Ik begrijp het niet, waarom koop je voor 270K niet gewoon een originele oude Range Rover + een nieuwe EV + een 911 ofzo?

    Login om te reageren
  5. lolikbenbol zegt

    7 december 2020 om 11:08

    Voor 270 mille kun je zelfs bij de dealer garage best lang je gang gaan.

    Login om te reageren
  6. eklasse zegt

    7 december 2020 om 11:14

    Als het ombouwen naar elektrische aandrijving ooit goedkoper wordt is het wel dé toekomst van de klassieker. Geen 13 in een dozijn ID3, Kona’s of model3’s maar iconen waarmee je weer gewoon de binnenstad mee in mag.

    Twee jaar geleden zou ik dit idee vervloeken nu zie ik er wel iets in.

    Login om te reageren
    • BeQuietAndDrive zegt

      7 december 2020 om 11:58

      Ik weet niet of ik er dan nog wel rijplezier aan beleef. Rijplezier is toch het nummer 1 criterium bij mij, voor het bezit van mijn klassiekers.

      Voor de keer dat ik een binnenstad in moet met de auto, staat er nog altijd een moderne daily driver op de oprit.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North