• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoveelste getunede BMW M3: Manhart geeft ‘m 655 pk

Auteur: Dennis, gepost 18 februari 2010 om 15:49 – 43 Reacties

Afbeelding Zoveelste getunede BMW M3: Manhart geeft ‘m 655 pkAfbeelding Zoveelste getunede BMW M3: Manhart geeft ‘m 655 pkAfbeelding Zoveelste getunede BMW M3: Manhart geeft ‘m 655 pkAfbeelding Zoveelste getunede BMW M3: Manhart geeft ‘m 655 pkAfbeelding Zoveelste getunede BMW M3: Manhart geeft ‘m 655 pkAfbeelding Zoveelste getunede BMW M3: Manhart geeft ‘m 655 pkAfbeelding Zoveelste getunede BMW M3: Manhart geeft ‘m 655 pkAfbeelding Zoveelste getunede BMW M3: Manhart geeft ‘m 655 pk

BMW M3 E92 Manhart
Dat de BMW M3 standaard 420 pk heeft, dat moet inmiddels parate kennis zijn. Ruimschoots genoeg voor dagelijks gebruik, maar toch kunnen de tuners het niet laten om het vermogen verder op te schroeven. Tuner Manhart Racing sluit als zoveelste aan in het rijtje M3 tuners en biedt een upgrade variërend van 515 tot maximaal 655 pk.

De M3 kan in 3 fases worden opgewaarderd. Bij de eerste fase wordt een compressor gemonteerd met een druk van 0,35 bar. Daarmee neemt het vermogen toe tot 515 pk. In de tweede fase wordt de druk verhoogd naar 0,50 bar, goed voor 585 pk. Ga je voor de “full monty” van 655 pk, dan levert de compressor een druk van 0,67 bar en wordt het uitlaatsysteem vervangen.

Opgefokt met 655 pk sprint de M3 in 3,7 seconden naar de 100 km/u en de topsnelheid ligt op 350+ km/u. Manhart heeft de M3 voor de gelegenheid op 20 inch BBS velgen gezet, 245/30 van voren en 295/25 van achteren. Voor het onderstel werd gekozen voor veren PSS10 van Bilstein. Uiteraard werden ook de remmen aangepast met 365mm schijven van voren en 345mm van achteren.

De buitenspiegels en het dak zijn in carbon uitgevoerd. In de auto treffen we verwarmde sportstoelen, een sportstuur met digitaal display, een carbon handrem en Alcantara/leer afwerking. Manhart laat in het persbericht niet weten wat de upgrade moet kosten, dus waarschijnlijk willen we dat ook niet weten.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Aulitzky M3
    Aulitzky M3 is episch getunede M3 met 850 pk!
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3, manhart, tuning

Vorig bericht: « Frankrijk: veel meer radarcontroles en nieuw type radar
Volgend bericht: Retro: de autoblog nieuwsbrief! »

Lees Interacties

Reacties

  1. AudiQuatro zegt

    18 februari 2010 om 15:50

    ik zeg lekker!

    Login om te reageren
  2. Hennep zegt

    18 februari 2010 om 15:50

    Niet slecht zoveel pk’s.

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    18 februari 2010 om 15:52

    Ook verkrijgbaar voor de sedan lijkt me?

    Login om te reageren
  4. nokiaaaaa zegt

    18 februari 2010 om 15:53

    alles origineel late behalve moterpakket :D

    Login om te reageren
  5. AlfaGTV zegt

    18 februari 2010 om 15:54

    Meeste tjoeners zijn bagger, maar Mannhart krijgt het dan toch wel weer netjes voor elkaar.

    Login om te reageren
  6. Ahura zegt

    18 februari 2010 om 15:56

    AB is wel erg fan van tuning he :S Anyway; wel erg knap hoe ze hem zoveel meer kracht hebben gegeven

    Login om te reageren
  7. E21Beamer315 zegt

    18 februari 2010 om 15:59

    eerste regel: 430pk moet 420pk zijn.

    -edit: uiteraard, refresh de pagina eens, want de typfout was mij ook al opgevallen-

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      18 februari 2010 om 16:02

      Is dit nu de sterkste M3?

      @E21Beamer315: Wat een grapjas is die Dennis hè. Zeggen dat het parate kennis moet zijn, maar het zelf niet weten.

      Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    18 februari 2010 om 16:02

    @edit: Ik opende de pagina net maximaal twee minuten geleden, en toen stond die ’typfout’ er nog. ;)

    Login om te reageren
  9. Dennis zegt

    18 februari 2010 om 16:02

    @Citrofiel: Mag ik misschien een typfout maken. ;)

    Login om te reageren
  10. Bennink zegt

    18 februari 2010 om 16:05

    Is dat hetzelfde stuurtje als de BMW 1 met Performance onderdelen?

    Login om te reageren
  11. Rikus zegt

    18 februari 2010 om 16:14

    Naar mijn idee heeft een M3 standaard al een dak van carbon, of heb ik iets gemist?

    Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    18 februari 2010 om 16:20

    ziet er niet echt getuned uit zoals andere…

    Login om te reageren
  13. Basnov zegt

    18 februari 2010 om 16:20

    Oeh ik zeg DOEN!
    Heb zelf een keertje in originele M3 mogen vlammen en dat was genieten. Ben benieuwd wat deze 235 extra pk’s met het menselijk lichaam doen :)

    Login om te reageren
  14. Svenska Aeroplan AB zegt

    18 februari 2010 om 16:26

    Kijk!
    Zo doe je dat dus…
    Super-sportief met die Carbon-delen en Ubergeile stoelen, maarrrr niet overal plastic plakken!

    Performance is ook top, kortom: Dit is vakwerk!

    Login om te reageren
  15. John zegt

    18 februari 2010 om 16:33

    @Citrofiel: @Dennis: Als we dan toch gaan zeuren om de typfout, het is typefout.
    OT: 655 paarden… Waar houdt het op… Wat een snelheid.. Heerlijk.
    Waarom leggen tuners er eigenlijk altijd van die grote sloffen onder (20″+) terwijl het eigenlijk helemaal niet beter is op hogere snelheden… Strange if you ask me.. But did you ask me?

    Login om te reageren
  16. BaySideBlueBoy zegt

    18 februari 2010 om 16:37

    Ze hebben gelijk de allernieuwste BBS CH-R Black Edition onder gezet. Ziet er fantastisch uit! Ik wil ze ook :D *kwijl*

    Login om te reageren
  17. BananaFlip zegt

    18 februari 2010 om 16:39

    Het mag dan de zoveelste zijn, 655 pk is angstaanjagend veel.

    Login om te reageren
  18. Hubert zegt

    18 februari 2010 om 16:52

    Verwarmde sportstoelen….
    Volgens mij heb je eerder gekoelde nodig.
    Je zweet peentjes als je op die snelheden aan het rijden bent.

    Login om te reageren
  19. Pieter-Jan zegt

    18 februari 2010 om 16:54

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/01/03/compressorkitje-voor-op-je-m3-525-pk-voor-8950

    Het verschil tussen Manhart en G-power lijkt een busje zwarte verf te zijn.

    Login om te reageren
  20. Timmie zegt

    18 februari 2010 om 16:55

    Maakt niet uit hoe krachtig de fabrieks-M3 is. De tuners blijven er als strontvliegen op vliegen…

    Login om te reageren
  21. Johan-SV zegt

    18 februari 2010 om 17:03

    carbon dak wordt al standaard geleverd bij een bmw m3 coupé

    Login om te reageren
  22. Freewarefreak zegt

    18 februari 2010 om 17:05

    Wel lelijk stoelen van alcantara en een achterbank van leer. Maak dan alles gelijk. voor de rest VET!

    Login om te reageren
  23. Entwicklung88 zegt

    18 februari 2010 om 17:34

    Sterker nog, er staat ook echt gewoon doodleuk G-Power op het blok/deksel/ding.
    Zou me sterk lijken dat Manhart is gaan shoppen bij G-power voor de compressor. De laatste foto laat denk ik het uitlaatsysteem zien voor de laatste upgrade?

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    18 februari 2010 om 17:36

    Dit is 1 van de weinige tjoeners die geen overdreven grote spoiler op de m3 zet…
    Verder leuke bmw performance kuipzeteltjes ;)

    Login om te reageren
  25. FabianVTS16V zegt

    18 februari 2010 om 17:42

    Ziet er allemaal lekker uit, maar konden ze nou echt niks zelf ontwikkelen?
    – Motorupgrade van G-Power
    – Interieur van BMW Performance
    – Onderstel van Bilstein

    Dit is gewoon een montagebedrijf i.p.v. tuner!

    Login om te reageren
  26. majinstar zegt

    18 februari 2010 om 17:44

    Kijk dit is pas tunen. 3,7 sec Gek !!!!!

    Login om te reageren
  27. majinstar zegt

    18 februari 2010 om 17:47

    Als je over tunen praat, dan praat je over het hele concept ( design vlak / motorisch vlak ). Misschien schieten ze in het eerste tekort, maar de tweede maakt het ruimschoots goed met 655 pk ben je voorlopig wel zoet en vooral in Nederland onverslaanbaar. !!!!!

    Login om te reageren
  28. NovaStar zegt

    18 februari 2010 om 18:10

    655pk met 0,67bar druk? zeer slecht.
    En idd FabianVTS16V zeer laag.

    Login om te reageren
  29. mrB zegt

    18 februari 2010 om 18:53

    wel een beetje jammer dat ze direct beginnen met een compressor. Hadden ze niet eerst ff beginnen met het fine tunen van de kleine dingen? Haute Couture FTW!!

    Login om te reageren
  30. PeugeotGTI zegt

    18 februari 2010 om 19:18

    Da’s best een bescheiden setje plastic/carbon voor een tjoenert.
    De specs klinken ook alsof er over nagedacht is.
    Ja hoor, goedgekeurd

    Login om te reageren
  31. M-lover zegt

    18 februari 2010 om 19:20

    bah, een compressor… liever een goede (variabele)turbo!

    Login om te reageren
  32. phantom zegt

    18 februari 2010 om 20:02

    Zeer goed werk,zowel optisch als motorisch!!

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    18 februari 2010 om 20:24

    655 Pk in een M3 is maar een beetje magertjes. Een beetje TDI zit constant in je nek te hijgen.

    Snap ook niet waarom er geen extra turbo bijgeschroefd is. Minimaal 1000pk is toch wel een must in deze eeuwige verkeersophopingen. Voor de handling hoef je het niet te laten. Die was toch al verziekt. Maakt ook niets uit bij de stoplichtsprintjes.

    Login om te reageren
  34. muazam zegt

    18 februari 2010 om 21:59

    3.2 seconden naar 100!!!!!!!!!!!!!!!
    das evengoed als een Lambo en een ferari!
    ik zou deze pakken

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      18 februari 2010 om 22:02

      @muazam:

      Lekker belangrijk. Een Veyron gaat sneller.

      Login om te reageren
      • muazam zegt

        18 februari 2010 om 22:19

        @RenesisHP: ja ma kunt GIJ da betalen !!!!

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          18 februari 2010 om 22:22

          @muazam:

          Nope, net zo min als jij de BMW kunt betalen. Dus?

          Login om te reageren
  35. RenesisHP zegt

    18 februari 2010 om 22:02

    => :roll:

    Login om te reageren
  36. RenesisHP zegt

    18 februari 2010 om 22:24

    Dacht eerst dat je het over mijn moeder had met dat “ja ma”

    Over taalverkrachting gesproken.. :shock:

    Login om te reageren
  37. CSL zegt

    19 februari 2010 om 09:39

    Heerlijk die compressor kit van Gpower.
    655pk met maar 0.67bar en 350+ km/u!!!!!
    heerlijk…

    Login om te reageren
  38. Cantago zegt

    20 februari 2010 om 00:35

    Eerste fase en Zwarte M3 GTS velgen en ik ben dik tevreden;)

    Login om te reageren
  39. milus zegt

    9 maart 2010 om 18:20

    Verbeter mij als ik het fout heb maar die 0,35 0,50 en 0,67 bar ligt onder de atmosferische druk? Volgens mij moet er overal een 1’tje voor?
    Of word er overdruk bedoeld?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North