
Dat de BMW M3 standaard 420 pk heeft, dat moet inmiddels parate kennis zijn. Ruimschoots genoeg voor dagelijks gebruik, maar toch kunnen de tuners het niet laten om het vermogen verder op te schroeven. Tuner Manhart Racing sluit als zoveelste aan in het rijtje M3 tuners en biedt een upgrade variërend van 515 tot maximaal 655 pk.
De M3 kan in 3 fases worden opgewaarderd. Bij de eerste fase wordt een compressor gemonteerd met een druk van 0,35 bar. Daarmee neemt het vermogen toe tot 515 pk. In de tweede fase wordt de druk verhoogd naar 0,50 bar, goed voor 585 pk. Ga je voor de “full monty” van 655 pk, dan levert de compressor een druk van 0,67 bar en wordt het uitlaatsysteem vervangen.
Opgefokt met 655 pk sprint de M3 in 3,7 seconden naar de 100 km/u en de topsnelheid ligt op 350+ km/u. Manhart heeft de M3 voor de gelegenheid op 20 inch BBS velgen gezet, 245/30 van voren en 295/25 van achteren. Voor het onderstel werd gekozen voor veren PSS10 van Bilstein. Uiteraard werden ook de remmen aangepast met 365mm schijven van voren en 345mm van achteren.
De buitenspiegels en het dak zijn in carbon uitgevoerd. In de auto treffen we verwarmde sportstoelen, een sportstuur met digitaal display, een carbon handrem en Alcantara/leer afwerking. Manhart laat in het persbericht niet weten wat de upgrade moet kosten, dus waarschijnlijk willen we dat ook niet weten.













ik zeg lekker!
Niet slecht zoveel pk’s.
Ook verkrijgbaar voor de sedan lijkt me?
alles origineel late behalve moterpakket :D
Meeste tjoeners zijn bagger, maar Mannhart krijgt het dan toch wel weer netjes voor elkaar.
AB is wel erg fan van tuning he :S Anyway; wel erg knap hoe ze hem zoveel meer kracht hebben gegeven
eerste regel: 430pk moet 420pk zijn.
-edit: uiteraard, refresh de pagina eens, want de typfout was mij ook al opgevallen-
Is dit nu de sterkste M3?
@E21Beamer315: Wat een grapjas is die Dennis hè. Zeggen dat het parate kennis moet zijn, maar het zelf niet weten.
@edit: Ik opende de pagina net maximaal twee minuten geleden, en toen stond die ’typfout’ er nog. ;)
@Citrofiel: Mag ik misschien een typfout maken. ;)
Is dat hetzelfde stuurtje als de BMW 1 met Performance onderdelen?
Naar mijn idee heeft een M3 standaard al een dak van carbon, of heb ik iets gemist?
ziet er niet echt getuned uit zoals andere…
Oeh ik zeg DOEN!
Heb zelf een keertje in originele M3 mogen vlammen en dat was genieten. Ben benieuwd wat deze 235 extra pk’s met het menselijk lichaam doen :)
Kijk!
Zo doe je dat dus…
Super-sportief met die Carbon-delen en Ubergeile stoelen, maarrrr niet overal plastic plakken!
Performance is ook top, kortom: Dit is vakwerk!
@Citrofiel: @Dennis: Als we dan toch gaan zeuren om de typfout, het is typefout.
OT: 655 paarden… Waar houdt het op… Wat een snelheid.. Heerlijk.
Waarom leggen tuners er eigenlijk altijd van die grote sloffen onder (20″+) terwijl het eigenlijk helemaal niet beter is op hogere snelheden… Strange if you ask me.. But did you ask me?
Ze hebben gelijk de allernieuwste BBS CH-R Black Edition onder gezet. Ziet er fantastisch uit! Ik wil ze ook :D *kwijl*
Het mag dan de zoveelste zijn, 655 pk is angstaanjagend veel.
Verwarmde sportstoelen….
Volgens mij heb je eerder gekoelde nodig.
Je zweet peentjes als je op die snelheden aan het rijden bent.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/01/03/compressorkitje-voor-op-je-m3-525-pk-voor-8950
Het verschil tussen Manhart en G-power lijkt een busje zwarte verf te zijn.
Maakt niet uit hoe krachtig de fabrieks-M3 is. De tuners blijven er als strontvliegen op vliegen…
carbon dak wordt al standaard geleverd bij een bmw m3 coupé
Wel lelijk stoelen van alcantara en een achterbank van leer. Maak dan alles gelijk. voor de rest VET!
Sterker nog, er staat ook echt gewoon doodleuk G-Power op het blok/deksel/ding.
Zou me sterk lijken dat Manhart is gaan shoppen bij G-power voor de compressor. De laatste foto laat denk ik het uitlaatsysteem zien voor de laatste upgrade?
Dit is 1 van de weinige tjoeners die geen overdreven grote spoiler op de m3 zet…
Verder leuke bmw performance kuipzeteltjes ;)
Ziet er allemaal lekker uit, maar konden ze nou echt niks zelf ontwikkelen?
– Motorupgrade van G-Power
– Interieur van BMW Performance
– Onderstel van Bilstein
Dit is gewoon een montagebedrijf i.p.v. tuner!
Kijk dit is pas tunen. 3,7 sec Gek !!!!!
Als je over tunen praat, dan praat je over het hele concept ( design vlak / motorisch vlak ). Misschien schieten ze in het eerste tekort, maar de tweede maakt het ruimschoots goed met 655 pk ben je voorlopig wel zoet en vooral in Nederland onverslaanbaar. !!!!!
655pk met 0,67bar druk? zeer slecht.
En idd FabianVTS16V zeer laag.
wel een beetje jammer dat ze direct beginnen met een compressor. Hadden ze niet eerst ff beginnen met het fine tunen van de kleine dingen? Haute Couture FTW!!
Da’s best een bescheiden setje plastic/carbon voor een tjoenert.
De specs klinken ook alsof er over nagedacht is.
Ja hoor, goedgekeurd
bah, een compressor… liever een goede (variabele)turbo!
Zeer goed werk,zowel optisch als motorisch!!
655 Pk in een M3 is maar een beetje magertjes. Een beetje TDI zit constant in je nek te hijgen.
Snap ook niet waarom er geen extra turbo bijgeschroefd is. Minimaal 1000pk is toch wel een must in deze eeuwige verkeersophopingen. Voor de handling hoef je het niet te laten. Die was toch al verziekt. Maakt ook niets uit bij de stoplichtsprintjes.
3.2 seconden naar 100!!!!!!!!!!!!!!!
das evengoed als een Lambo en een ferari!
ik zou deze pakken
@muazam:
Lekker belangrijk. Een Veyron gaat sneller.
@RenesisHP: ja ma kunt GIJ da betalen !!!!
@muazam:
Nope, net zo min als jij de BMW kunt betalen. Dus?
=> :roll:
Dacht eerst dat je het over mijn moeder had met dat “ja ma”
Over taalverkrachting gesproken.. :shock:
Heerlijk die compressor kit van Gpower.
655pk met maar 0.67bar en 350+ km/u!!!!!
heerlijk…
Eerste fase en Zwarte M3 GTS velgen en ik ben dik tevreden;)
Verbeter mij als ik het fout heb maar die 0,35 0,50 en 0,67 bar ligt onder de atmosferische druk? Volgens mij moet er overal een 1’tje voor?
Of word er overdruk bedoeld?