• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Cayenne Turbo TechArt Magnum

Auteur: autoblogger, gepost 8 september 2005 om 15:52 – 11 Reacties

Porsche Cayenne Turbo Techart Magnum


Onze favoriete Porsche-tuner Techart had eind 2004 de Magnum-lijn voor de Cayenne al beschikbaar. De dikste van die Magnum-serie is een 600pk sterke Porsche Cayenne Turbo met twin-turbo V8 en 865 Nm koppel. Deze wagen zal volgende week te zien zijn op de IAA (zoals alle auto’s die afgelopen dagen voorbijkwamen).

De 4×4 van Porsche gaat van 0 naar 100 km/h in amper 4,5 seconden, topsnelheid is 292 km/h. Wat als eerste opvalt is de erg dikke look van deze Cayenne, ook de achterkant zijn ze daarbij niet vergeten; 2×2 ovalen uitlaatpijpen die in elkaar overlopen.

TechArt MAGNUM with 600 hp / 442 kW twin-turbo V8 and muscular designer outfit: At the IAA 2005, the high performance SUV Made by TechArt Automobildesign celebrates its World Debut.

The TechArt engine department was hard at work developing an extremely powerful version. The TechArt TA 048/T3 performance kit consists of two larger turbochargers, a high performance intercooler, the TechArt sport exhaust system as well as a redesigned intake manifold. A newly programmed Motronic and a sport air filter complete this tuning level.

In this guise the twin-turbo V8 engine delivers 600 hp / 442 kW and a peak torque of 865 Nm. The 4×4 storms from rest to 100 km/h in just 4.5 seconds, on its way to a top speed of 292 km/h.

The perfect complement to the power kit is the TechArt fully stainless-steel TechArt sport exhaust system. Cayenne owners can choose to combine the rear muffler with the stock tailpipes of the car or with four chrome-plated TechArt tailpipes.

The fender flares of the TechArt MAGNUM body conversion add eight centimeters to the width of the SUV from Zuffenhausen. That means there’s room for king-size 10Jx22 one-piece TechArt Formula light-alloy wheels all around. The ContiSportContact II tires in size 295/30 ZR 22 on front and rear axles are approved on the Cayenne for speeds up 300 km/h.

The TechArt MAGNUM front apron looks great with its strikingly styled large air inlets. It features two fog lamps and two high beams, and its refined shape reduces lift on the front axle at high speeds.

The TechArt MAGNUM side sills form a harmonious transition between front and rear fender flares.

The TechArt MAGNUM rear apron features custom cutouts for the two intertwined oval-shaped tailpipes of the stainless-steel TechArt sport exhaust system. An integrated diffuser helps reduce lift on the rear axle.

TechArt Automobildesign further refines the Cayenne body with headlight moldings, a three-piece tail lamp molding and a rear panel that carries the shape of the rear apron over to the tailgate.

The new TechArt hood is strikingly styled and features air outlets for improved venting of hot air from the engine bay, thus contributing to a thermally healthy engine.

TechArt Automobildesign also modifies the suspension of the widened Cayenne extensively. For vehicles equipped with air suspension there is the TechArt sport module, which can lower the ride height of the SUV for on-road operations by up to 60 millimeter. For tough off-road use the ride height can be increased by up to 70 millimeters.

TechArt Automobildesign can also refine the Cayenne interior in countless ways. The options for the Porsche Cayenne range from exclusive cockpit accessories to the completion of the leather interior available ex-factory to an entirely new individual TechArt fully leather interior. Also available is a stylishly integrated state-of-the-art multimedia system.

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT: sneller dan een 992 GT3

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, techart

Vorig bericht: « Ford roept bijna vier miljoen wagens terug
Volgend bericht: Porsche 911 Rinspeed Indy »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nicklien zegt

    8 september 2005 om 20:29

    Mooie wagen om te zien!!! Wil eigenlijk graag weten hoe hij rijdt. Iemand? ;-)

    Login om te reageren
  2. bartjuuh zegt

    8 september 2005 om 20:37

    prachtig monster. lijk wel een beetje op een rinspeed chopster

    Login om te reageren
  3. Sir Smokalot zegt

    8 september 2005 om 23:25

    Ik zie ze nog wel regelmatig over de snelweg cruisen (overigens altijd met heel beschaafde snelheid!), maar in eentje rijden, dat zit er toch de komende 5 jaar écht niet in!
    Ben je een beetje mooi? Dan kan je wellicht een dealer/tuner eens tot een proefrit bewegen….

    Login om te reageren
  4. dekster15 zegt

    9 oktober 2005 om 17:25

    mooie wagen maar kzie er het nut niet van in mensen kopen een cayenne om een porsche te hebben waarmee ook wel een op het terrein ken ( rijke boeren bijvoorbeeld)
    en dan gaan ze hem nog verlagen?

    Login om te reageren
  5. Steve zegt

    23 april 2006 om 22:29

    mijn oom heeft deze ook

    Login om te reageren
  6. Lotte zegt

    3 mei 2006 om 14:03

    Kheb ‘m zojuist gezien… ik ben onder de indruk… 8-O

    Login om te reageren
  7. fredje zegt

    21 mei 2006 om 12:40

    ik heb er twee weken geleden een voorbij zien komen knallen in het zwart het was een rus wat een bizare auto beest achtig

    Login om te reageren
  8. Ben zegt

    18 september 2006 om 14:17

    Mijn neefje uit parijs heeft de monster, leeftijd 23j en heeft er 300km ph uitgepomt. chapeau voor de designer want voel je amper.

    Login om te reageren
  9. simon gonnissen zegt

    18 maart 2007 om 11:11

    das pas een bak

    Login om te reageren
  10. zwerver zegt

    21 augustus 2007 om 22:10

    wat zou jullie nou kiezen mercedes cls brabus rocket of de porsche magnum nou?

    Login om te reageren
  11. hey hallow zegt

    25 december 2009 om 22:45

    hoe ziet die logo van de magnum dan eruit ?????

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North