• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De vergeten snoepwinkel voor klassiekerlovers

Auteur: Dennis, gepost 27 januari 2007 om 17:45 – 168 Reacties

Forgotten classics


In een oude schuur in Portugal is een collectie van 180 oude auto’s gevonden. De auto’s hebben daar meer dan 15 jaar achter dichtgelaste deuren gestaan. Het is een bonte verzameling van de meest uiteenlopende modellen. Porsches, Jaguars, Lotussen, etc. etc. Een snoepwinken voor de klassiekerlovers.

Ik heb een aantal foto’s overgenomen, maar in het PortugeseSpaanse forum op forocoches.com, vind je heel veel meer foto’s van deze verborgen schat. Van wie de auto’s zijn en/of wat er met de auto’s gaat gebeuren, heb ik niet kunnen achterhalen. Kan iemand Portugees lezen?

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Met dank aan Michiel voor de tip!

Ook interessant!

  • Lezersvraag: welke auto moet een terugkeer maken?
  • Video: rijden met auto's die normaal niet gereden worden
    Video: rijden met auto's die normaal niet (meer) gereden worden
  • geboortejaar auto
    Lezersvraag: Welke auto uit je geboortejaar wil jij?
  • Video: meneer lijkt iets te vergeten

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

barnfind, Klassiekers

Vorig bericht: « Chery gaat Chrysler automaten gebruiken?
Volgend bericht: Mazda RX-7 NAOMI II »

Lees Interacties

Reacties

  1. db zegt

    27 januari 2007 om 17:48

    duur spul daar , wss iemand die zijn auto’s bewaarde om later tegen veel geld te kunnen verkopen

    Login om te reageren
  2. niels zegt

    27 januari 2007 om 17:49

    jammer dat ze deze gevonden hebben!

    hadden ze nog 50 jaar moeten laten staan :D

    Login om te reageren
  3. Jack D zegt

    27 januari 2007 om 17:53

    Een mooie Porsche 356 !!

    Login om te reageren
  4. JeffreyG zegt

    27 januari 2007 om 17:53

    staan echt pracht dingen tussen
    die Porsche en Alfa’s :shock:

    Login om te reageren
  5. Leo zegt

    27 januari 2007 om 17:58

    Hé lol man!! Best cool spul!! ze zulle we veel waard zijn

    Login om te reageren
  6. bezem zegt

    27 januari 2007 om 18:00

    mercedes is echt veel geld waard

    Login om te reageren
  7. F. zegt

    27 januari 2007 om 18:05

    Doodzonde van die mooie wagens daar te laten verkommeren….Het lijkt zelfs wel of er exemplaren tussen staan die nog nooit gebruikt zijn! Doe mij maar de witte Lancia Aurelia B20

    http://lanciacollection.skynetblogs.be/

    Login om te reageren
  8. Knilles zegt

    27 januari 2007 om 18:05

    Ik snap nooit wat mensen aan die ouwe meuk vinden, zelden vind ik een auto van 50 jaar of ouder mooi of interessant.

    Ik heb het liever hightech, ik ben al op een auto uitgekeken op een auto van 5 jaar oud.

    Heb echt heel weinig met oldtimers en klassiekers, het rijdt voor geen meter, design is k*t en ze zuipen als een ketter, not my cup of tea!

    Gelukkig verschillen smaken, dat dan weer wel ;)

    Login om te reageren
  9. Franqie zegt

    27 januari 2007 om 18:07

    Het lijken ook wel allemaal Nederlandse kentekenplaten…

    Login om te reageren
  10. Michael zegt

    27 januari 2007 om 18:09

    ff in babelfish invoeren en je bent klaar :D nou bijna dan:P

    oh en nog iets, het is niet Portugees maar Spaans.

    Login om te reageren
  11. wapz zegt

    27 januari 2007 om 18:11

    [i]Doe mij maar de witte Lancia Aurelia B20[/i]
    Het is een Lancia Appia! http://www.trattoridepoca.com/images/appia1.jpg

    Login om te reageren
  12. JANUS zegt

    27 januari 2007 om 18:14

    Eindelijk je zin hè Klassiekerrally ;-)
    Mag ik hier overigens ook even shoppen ?!

    Login om te reageren
  13. m5 zegt

    27 januari 2007 om 18:15

    schitterend dat vindt ik echt mooi van die schuur vondsten
    zo heb ik in duisland wel eens een paar zeldzame kreidlers en zundapp’s bij een boer uit een oude schuur gehaald

    Login om te reageren
  14. Dennis zegt

    27 januari 2007 om 18:20

    @Knilles: Je bent een man naar mijn hart.
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/12/klassiekers-oude-rommel-wordt-alleen-maar-ouder

    Login om te reageren
  15. Porsche Fan zegt

    27 januari 2007 om 18:21

    Doodzonde

    maa want een fortuin staat daar:o

    Login om te reageren
  16. Jappy zegt

    27 januari 2007 om 18:22

    Grappig, dat niemand ooit in die schuur gekeken heeft tot nu toe! Zeker wel mooie klasiekers zitten ertussen!

    Login om te reageren
  17. JINX zegt

    27 januari 2007 om 18:22

    zalig! een mooiere schat kan je niet vinden als auto liefhebber. Hemel op aarde

    Login om te reageren
  18. Tombnolz zegt

    27 januari 2007 om 18:25

    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw! Fantastisch 180 oldtimers! Als ik straks of morgen wat meer tijd heb, pluis ik die site van voren tot achter uit!

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    27 januari 2007 om 18:26

    Weg met die oude vuil.

    Login om te reageren
  20. Knilles zegt

    27 januari 2007 om 18:33

    @ Dennis,

    goeie post van je! Had m nog niet niet gelezen.

    Ik zou voor deze troep de huidige ijzerprijs willen betalen en geen cent meer.
    Zonde van mijn geld en tijd, ik krijg hier geen warme gevoelens bij of zo en ik kan er echt niet bij dat jonge mensen dat wel hebben.

    Denk nou niet dat ik zo’n “linker baan-petje achterstevoen-Golf II GTI-too fast too furious” type” ben, integendeel!

    Ik houd van veel klasse auto’s, maar den wel in het hedendaagse topsegment en niet van net na de VOC tijd ;)

    Login om te reageren
  21. Appeltje zegt

    27 januari 2007 om 18:35

    Mooie collectie, dat stof overal op heeft eigenlijk wel wat, het liefst heb je ze natuurlijk in rijdbare staat. Verder staat er veel bijzonders tussen, ik ben benieuwd hoe het verder gaat met deze collectie.

    Login om te reageren
  22. nope,, zegt

    27 januari 2007 om 18:37

    hebben ze de sleutels ook gevonden en als hij ze wilden verkopen later de eigenaar dan had hij ze beter moeten beschermen hier word goud geld mee verdient en ze staan op nederlands of protugees kenteken ja zeer mooie collectie word waarschijnlijk wel een museum van gemaakt.

    –edit-: Met interpunctie staat er iets dergelijks: Hebben ze de sleutels ook gevonden? En als de eigenaar ze later wilde verkopen dan had hij ze beter moeten beschermen. Hier wordt goud geld mee verdiend, en ze staan op Nederlands of Portugees kenteken. Ja, zeer mooie collectie, hier wordt waarschijnlijk wel een museum van gemaakt.
    (’t is echt niet zo moeilijk hoor!)

    Login om te reageren
  23. Jurrian zegt

    27 januari 2007 om 18:52

    @ kniles.

    Het hartverwarmende van die klassiekers is die vorm volgt functie en dat lekkere rouwe. Die auto’s hebben tenminste niet allemaal van die onzinnige millieu-eis-troep en van die onzinnige isolatie zooi. Je hoort elke klap van de motor je voelt wat het onderstel doet. En het design van die schitterende alfa’tjes bijvoorbeeld doet zeker niet onder voor het hedendaagse design, integendeel zelfs.

    Ik wil me hierbij trouwens vrijwillig aanmelden om gratis al die auto’s voor de eigenaar te wassen.

    Login om te reageren
  24. bras zegt

    27 januari 2007 om 18:53

    Ik ben even door de posts gelopen maar men weet eigenlijk niets. De site waar het artikel origineel op verscheen heeft het er weer afgehaald zelfs. Het forum waar in dit artikel naar gelinkt wordt is idd Spaans, waar het origineel op stond is Portugees.

    Login om te reageren
  25. nope,, zegt

    27 januari 2007 om 18:56

    @ csl je weet gewoon niet wat smaak is de voorlopersvan de mercedes csl staat daar wel tusse zonder die wagen geen csl’s

    Login om te reageren
  26. luwek zegt

    27 januari 2007 om 19:00

    als je zoiets aantreft als je een oude sguur opent dan denk je egt dat je droomt volges mij…ik zou egt flippe volges mij=)

    Login om te reageren
  27. AlexZjuH zegt

    27 januari 2007 om 19:02

    Niemand opgevallen dat het allemaal blauwe NL! nummer platen zijn?

    Ik gok op Bernhard!

    Login om te reageren
  28. m5 zegt

    27 januari 2007 om 19:03

    @ luwek da weet ik wel zeker als je die auto’s is allemaal lekker schoonmaakt dan weet je niet wat je ziet

    weet iemand btw wat voor type bmw er op foto 13:29 staat

    Login om te reageren
  29. Knilles zegt

    27 januari 2007 om 19:04

    @ nope:

    Mercedes csl?, volgens mij is het eerder BMW M3 CSL in deze ;)

    Gelukkig ben ik niet de enige in dit standpunt betreffende oud ijzer, CSL en dennis zitten ook al op 1 lijn :D

    Login om te reageren
  30. floef zegt

    27 januari 2007 om 19:14

    tozzz, hoe hebben ze dat 15 jaar lang dicht kunnen houden??

    hoe kon niemand dat weten:S?

    leuke auto’s ertussen, alleen technisch gezien zullen ze nu wel op de schroothoop horen!

    Login om te reageren
  31. Eriks zegt

    27 januari 2007 om 19:38

    De kentekens die ik kan zien zijn allemaal NL….. zouden die hier gejat zijn en daar ergens in Portugal opgeslagen, en vervolgens de dief overleden….vreemd is dit

    Login om te reageren
  32. Pannekoek zegt

    27 januari 2007 om 19:45

    Zie ik daar nou een Mercedes Pullman 600 op de 5e foto.. :O :O :O

    Hier meer info:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_600

    Die dingen zijn al meer dan 40 jaar oud, en zijn nog steeds meer dan 3 ton.. :O

    Login om te reageren
  33. Lebastille zegt

    27 januari 2007 om 19:46

    Ongelofelijk dat er ergens gewoon een schuur kan staan waar zoveel auto’s in staan waar niemand meer naar omkijkt. Hmm staan aardige auto’s tussen hoor, geef maar aan mij :d.

    Login om te reageren
  34. nope,, zegt

    27 januari 2007 om 19:53

    @ knilles zat idd verkeerd maar togh is het onzin wat hij zegt

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    27 januari 2007 om 19:57

    Volgens mij is dit een natte droom voor elke autopoetsbedrijf……….

    Sommige klassiekers kunnen me wel bekoren maar lang niet alle…..

    Login om te reageren
  36. C est Jeroen zegt

    27 januari 2007 om 20:00

    wat mij en andere ook al opviel is dat de auto’s volgens mij op nederlands kenteken staan!

    Er staan een aantal redelijk moderne auto’s tussen, dat gele geval, weet niet wat dat is… lijkt mij een auto uit de tachtiger jaren, en op foto 18 13:49 zie je links ook een modernere auto.

    waarschijnlijk is dit een schuur van een bende criminelen uit de tachtiger jaren, die zich bezig hielden met het jatten van exclusieve en klassieke auto’s.

    Veel kans dat het gewoon een stel nederlandse gangster waren, maar dat ze gepakt zijn, of dat ze kans hadden gepakt te worden en toen het zooitje dichtgelast hebben.

    er staan namelijk ook wat gestripte auto’s tussen, wellicht voor onderdelen die ze verkochten, ik denk dat hier wel een diepgaand onderzoek op komt, volgens mij is dit niet pluis.

    Login om te reageren
  37. RA zegt

    27 januari 2007 om 20:03

    Portugese ketekens hebben ook 2 letters en dan 4 cijfers

    Login om te reageren
  38. Kevski-Style zegt

    27 januari 2007 om 20:04

    Kan me niet schelen of het pluis is of niet. waar mag ik tekenen om daar eens rond te kijken en er eentje uit te zoeken????

    Login om te reageren
  39. jasper zegt

    27 januari 2007 om 20:09

    whow wat een mooie auto’s bijelkaar die zijn een fortuin waard joh

    Login om te reageren
  40. Michiel zegt

    27 januari 2007 om 20:17

    C est Jeroen >> ‘wat mij en andere ook al opviel is dat de auto’s volgens mij op nederlands kenteken staan!’

    Volgens mijn pa zijn het oude portugese kentekens, die leken sterk op de onze.

    Login om te reageren
  41. Bart G zegt

    27 januari 2007 om 20:26

    Of je er nu van houdt of niet. Een oude schuur met dit erin ‘ vinden’ Hoe is het mogelijk? Echt geweldig. Alsof je een schuurtje vondt met allemaal werken van Picasso….

    Wie weet er meer, hou ons op de hoogte!

    Login om te reageren
  42. Franco zegt

    27 januari 2007 om 20:33

    Mooi dat dat vandaag de dag nou kan!

    Zag nog een Alfasud en een paar mooie Italianen!
    Toch het natte droom van (bijna) elke klassiekerliefhebber…Zelf was ik waarschijnlijk flauwgevallen van de schrik…hahahaha!

    BTW, zou het niet een collectie van Charles Z. kunnen zijn? Die heeft immers nog wat tegoed aan de Staat en lijkt het logisch om je karretjes te stallen (voor het nageslacht?).

    Login om te reageren
  43. Phoxx zegt

    27 januari 2007 om 20:39

    Dit zijn geen Nederlandse auto’s.
    Zie http://mysite.wanadoo-members.co.uk/dingleyspages/travel_reports/portugal2006/portugal2006.htm

    Hier (bij 11 april) staat een foto van een Portugese klassieker. Ook een blauwe plaat dus.

    Login om te reageren
  44. frkoi zegt

    27 januari 2007 om 20:42

    Volgens mij zijn de platen gewoon de oude portugese, ik meen me te herinneren dat toen ik een jaar of 10 was erbij een bepaald artikel miniatuurnummerplaten van de hele wereld werden weggeven. De portugese plaat leek veel op de oude hollandse, bij een van de platen staat namelijk een E en die zat geloof ik niet in nederlandse platen

    Login om te reageren
  45. ger mulder zegt

    27 januari 2007 om 20:47

    Gewoon weer dichtlassen en laat iedereen er met zijn poten afblijven.

    Login om te reageren
  46. floef zegt

    27 januari 2007 om 20:56

    @ pannekoek

    nee vriend , beter kijken want de lampen grille alles is anders een geen mercedes embleem etc.

    Login om te reageren
  47. Klassiekerrally zegt

    27 januari 2007 om 21:14

    Holy sh… DAT is nog eens een barnfind!

    JANUS… Ik zit nog te kwijlen. Die Alfa Romeo Giulia SS Sprint bijvoorbeeld… Yummie!

    Ik reageer zo laat omdat ik ontzettend druk ben met mijn eigen website, nu weer even naar de foto’s kijken…

    Login om te reageren
  48. fubar zegt

    27 januari 2007 om 21:36

    dat is nog eens een natte droom ze bestaaan nog

    Login om te reageren
  49. MarcO zegt

    27 januari 2007 om 21:45

    Voor alle kentekenschrijvers. Oude auto’s = oude kentekenplaten. En in die tijd reden ze in Portugal met op NL-lijkende platen rond. Alleen hadden wij al blauwe platen met daarin gedrukte witte cijfers en letters (net als nu met andere kleuren). In Portugal gebruikte ze gewoonlijk van die dikke plastic letters en cijfers. Dat is op enkele foto’s goed te zien.

    Login om te reageren
  50. smoke zegt

    27 januari 2007 om 21:47

    @Kevski Style

    Mag ik raden welke je zou uitkiezen? (begint met een M en eindigt op ini)

    Login om te reageren
  51. Pizza zegt

    27 januari 2007 om 21:54

    Oh wat zitten daar prachtwagens bij….

    GOTVERDOMME IK WIL DIE GARAGE

    Login om te reageren
  52. Klassiekerrally zegt

    27 januari 2007 om 21:59

    @ Knilles: HEIDEN!!! ;)

    @ MarcO: hier hadden (hebben) we ook kentekenplaten met opgelegde kunststof letters. Kosten wat meer… :)

    @ Pizza: geen reden om te vloeken! en God schrijf je met een ‘d’ ;)

    Login om te reageren
  53. turbo S zegt

    27 januari 2007 om 22:00

    Het kan toch niet zo moeilijk zijn om de eigenaar van deze auto’s te achterhalen. De auto’s zijn (waarschijnlijk) van dezelfde eigenaar als de schuur en de grond waarop deze gebouwd is. En die grond staat op een naam.

    Login om te reageren
  54. Gilletti zegt

    27 januari 2007 om 22:02

    Wauw, dit vind ik smullen.
    Hier zou ik wel een dagje kunnen vertieven. Mooi dat oude spul!

    Login om te reageren
  55. Superkoerier! zegt

    27 januari 2007 om 22:04

    Ben benieuwd naar het waarom achter de reden dat die dingen zo lang opgesloten hebben gezeten.

    Login om te reageren
  56. dJb zegt

    27 januari 2007 om 22:08

    die zulle daar staan allemaal in stock om ‘ooit’ eens gerenoveerd worden…;)

    Login om te reageren
  57. Citrofiel zegt

    27 januari 2007 om 22:18

    OOOOOOOH! Zeg tegen die mensen dat ze de auto’s niet moeten aanraken, want ik kom eraan en ik vind de auto’s zo onaangetast het mooist!! ;)

    Heel vette ontdekking zeg. Er staan wat ‘standaard’ auto’s tussen, zoals die kever, maar er staat ook veel bijzonders tussen. Al die Alfa Romeo’s en Lancia’s…. Prachtig! En in de gauwigheid nog een Citroën ontdekt :P (kon het niet laten even te kijken): een Traction Avant (niet zo bijzonder, maar ja). En een Fiat 500C, ook leuk. En… En… En… O! Het is allemaal zo leuk!!!! :D :D :D
    Maar deze auto’s moeten toch een eigenaar hebben? Iemand heeft ze in die schuur gezet, tenslotte… Iemand moet die schuur gebouwd hebben… Iemand moet eigenaar zijn van dat land…
    En de oude Portugese kentekens zijn vrijwel hetzelfde als de oude Nederlandse kentekens, dus daarom lijken ze Nederlands….

    Login om te reageren
  58. turkie zegt

    27 januari 2007 om 22:34

    Kan wel oud zij maar this schitterend

    Login om te reageren
  59. slk55 amg zegt

    27 januari 2007 om 22:48

    prachtig! al ben ik niet persé een klassieker liefhebber, dit kan ik toch wel waarderen. allemaal, exclusieve klassiekers van prachtige alfa’s tot bijzondere mercedesen. toch raar dat niemand daar in 40 (?) jaar naar om heeft gekeken. deze ontdekking had, zoals niels al zei, nog 50 jaar moeten wachten. dan was het pas echt bijzonder.

    Login om te reageren
  60. Solstice zegt

    27 januari 2007 om 22:57

    Om van te watertanden, duidelijk geen eclectisch verzamelaar, wel veel “gewone” klassiekers maar weinig/niets dat er zo echt uitspringt, op die Giulia SS na wellicht (redelijk zeldzaam).
    Iets voor een “raad het merk & type”-spelletje ;-)

    Login om te reageren
  61. slk55 amg zegt

    27 januari 2007 om 23:02

    helaas moet ik enigen hier teleurstellen. de kentkens zijn NIET NEDERLANDS. Nederland had vanaf 1965 ook blauw/witte nummerborden, maar dat was eerst 4 keer een cijfer, gevolgt door 2 letters. Maar portugal had van 1937 tot 1992 ook een donkerblauw/wit nummerbord, dit nummerbord bestond echter uit eerst 2 letters gevolgt door 4 cijfers.

    hier twee voorbeelden ter verduidelijking:

    nederland:

    portugal:

    Login om te reageren
  62. Solstice zegt

    27 januari 2007 om 23:04

    …en dat was dus voordat ik het linkje volgde naar de rest v/d foto’s ;-). Staat toch nog best wel wat exclusief spul tussen, meende wat Alfa’s en Lancia’s met speciale carrosserie te zien (Flaminia Zagato?). Zelfs een 205je (vooruitziende blik? :-P)

    Login om te reageren
  63. Jan zegt

    27 januari 2007 om 23:07

    Mooi spul.
    Die types die schrijven dat ze dit niks vinden: Post hier dan niet! Kaat niet van die berichten achter als je t niet interessant vind. Met mij zijn hier zat die dit een fantastische en ongelooflijke vondst vinden!

    Login om te reageren
  64. Joostje zegt

    27 januari 2007 om 23:37

    De grot van de klassiekers van Alibaba ! dat staat er. zie wel vaker stoffige klassiekers verwaarloosd op een industrieterreintje staan in Spanje. Maar 180 stuks in een loods in Portugal dat is andere galleta ! joder

    Login om te reageren
  65. Ejay zegt

    27 januari 2007 om 23:42

    Ah, daar heb ik ze gelaten. Ik was ze al kwijt.

    Er staat echt een heel divers gamma aan wagens. Van kever en katterug tot 356 en een Lotus 7.

    Login om te reageren
  66. Kevski-Style zegt

    27 januari 2007 om 23:47

    @ Sir Smokealot: Niet eens. Daarvan neem ik alleen het chassisnr mee en de platen, zodat ik de mijne met blauwe platen kan rijden (staat mooier, want voor de 7 euro wegenbelasting hoef ik het niet te doen). Ik zou als ik de foto’s zo zie toch voor de 356 gaan. Dat is net als de mini een andere jongensdroom. Samen met nog wat oldtimers. Als de volgende auto’s er tussen staan neem ik ze dan ook graag mee: 1000 TCR Abarth (fiat 600 mag ook, bouw ik hem wel om), Autobianchi/Lancia A112 Abarth, Renault 4CV, Toyota S800, Toyota Celica (70er jaren), Porsche 356, Porsche 911 Carrera 2.7RS, Porsche 550 (spider of speedster zijn allebij goed), ’69 Ford Mustang. Ohja, hoeven niet de meest exclusieve versies te zijn, aangezien ik de boel toch wel aanpas. Als er een 30er jaren Ford tussen staat is het ook goed, want dan pas ik die wel aan. Daarbij blijft alleen het minste over van het origineel….

    Login om te reageren
  67. Tombnolz zegt

    28 januari 2007 om 00:43

    @ Knilles:

    Jij zou dus liever een schuur ontdekken met daarin 180 Golfjes, C-klasses, Accords, Corsa’s, 156’s en Lybra’s?
    In deze schuur dwaalt de ziel van lang vervlogen tijden rond. Zulke eenvoud en passie zien we nooit meer terug in de automobielsector.
    Ik ken behoorlijk veel mensen die niets hebben met klassiekers, maar ze afdoen als oud ijzer, ouwe meuk, k*t desigs… Pijnlijk om te lezen hoor.

    Login om te reageren
  68. FrankH zegt

    28 januari 2007 om 01:02

    @ eerste post van Knilles,

    Ik ben het grotendeels met je eens. Ik vind zo’n vondst heel erg cool, maar ik heb vele malen liever een Ferrari F430 dan een weet ik veel wat voor model uit 1950.

    Ik vind oude auto’s interessant, maar zal ze nooit mooier dan hedendaagse auto’s vinden.

    Login om te reageren
  69. henzie.h zegt

    28 januari 2007 om 01:03

    de platen leken op die van ons………als je ze in het echt hebt gezien wijken ze echt af van de nederlandse lettertypes en hebben wijna altijd opgelegde letter/cijfers. Volgens mij zijn het echt portugese auto’s. maar weet iemand de oorsprong????

    Login om te reageren
  70. Mr. R zegt

    28 januari 2007 om 01:06

    Schitterend! Een echte klassieker liefhebber ben ik niet, maar toch kan ik klassiekers wel waarderen, vaak vanwege de mooie historie of een schitterend design of fraaie techniek. Ik heb dan ook nog niet echt de leeftijd om écht van klassiekers te houden en ken een hoop exotische modellen niet.

    Ik ben toch ook wel héél erg benieuwd naar het verhaal hierachter. Een schuur die vijftien jaar lang afgesloten was met dichtgelaste deuren, dat lijkt me opzich al bijzonder. Van wie was dat terrein waarop de schuur stond, van wie was die schuur zowieso? Een schuur op een eigen terrein moet altijd op naam staan. Zijn het gestolen auto’s of waren ze van een miljonair met verzameldrift? Waarom zijn ze nu gevonden? Wie wordt nu de eigenaar? Ik verwacht een mooie vervolglog met de antwoorden! ;)

    Login om te reageren
  71. Y. zegt

    28 januari 2007 om 01:07

    Er zijn altijd lieden die bij dit moois luidkeels uiting moeten geven aan hun oppervlakkigheid, gebrek aan besef van historie en plat consumentisme.

    Geeft niks, laat de echte kenners maar genieten.

    Login om te reageren
  72. LOWrider_NL zegt

    28 januari 2007 om 09:41

    COOL!

    Login om te reageren
  73. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 09:56


    Volgens mij is dit een Lancia Flaminia Sport 3C Zagato!
    Daar zijn er maar 168 van gebouwd!

    En een Lotus Elan:

    Erg leuk.

    En een BMW 502 naast een Morris Minor:

    Als niemand die wil hebben, hou ik me warm aanbevolen.

    Login om te reageren
  74. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 09:58

    Oeps, per ongeluk bij ‘website’ iets verkeerds ingeplakt, misschien werkt de link van mijn nick bij bovenstaande post dus niet…

    Login om te reageren
  75. slk55 amg zegt

    28 januari 2007 om 10:51

    @klassiekrally

    inderdaad die lancia is echt een prachtige klassieker. Toen ik hem zag vroeg ik mij ook af wat voor auto het was, het leek op een aston martin, maar ik miste de grill. maar nu weet ik het dus, het is een lancia! maar volgens mij is het een lancia Flaminia Sport Zagato S2:

    Login om te reageren
  76. slk55 amg zegt

    28 januari 2007 om 10:53

    o nee, sorry, ik heb nu eindelijk een plaatje gevonden van de Lancia Flaminia Sport 3C Zagato. en die lijkt er inderdaad nog meer op:

    Login om te reageren
  77. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 10:57

    Waanzinnig mooie auto’s he?
    Victor Muller heeft (of had?) er ook een, naast nog andere Lancia’s zoals een Aurelia B24 Spider en een Flavia Sport Zagato. Staat in het jubileumboek van de Lancia Club Nederland (1998) Toen had ‘ie nog smaak ;)

    Login om te reageren
  78. slk55 amg zegt

    28 januari 2007 om 11:03

    nu begin ik toch weer te twijfelen. kijk eens naar deze foto:

    en naar deze:

    dat is volgens mij een en dezelfde auto. en dan is het duidelijk de lancia Flaminia Sport Zagato S2.

    Login om te reageren
  79. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 11:05

    Zou heel goed kunnen hoor, ik ben geen expert :)

    Login om te reageren
  80. DavkeG zegt

    28 januari 2007 om 11:05


    Bristol?

    Login om te reageren
  81. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 11:06

    Mooie basis voor een restauratie, maar zou je de ontbrekende onderdelen nog kunnen krijgen? Die achterlichten bijvoorbeeld lijken me zeldzaam?

    Login om te reageren
  82. DavkeG zegt

    28 januari 2007 om 11:09

    Ben ik de enige die nu zin heeft om elke schuur die hij tegenkomt open te maken? :D

    Die oude racewagens zijn inderdaad ook erg leuk.

    Login om te reageren
  83. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 11:09

    @ DavkeG: dacht ik eerst ook. Het lijkt wel een vierdeurs carrosserie. Dus dan zou het een Bristol 405 moeten zijn. Prachtauto.

    Login om te reageren
  84. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 11:11

    @DavkeG: mijn Morris is ook een soort barnfind. Jammer dat ik daar geen foto’s van heb gemaakt… :(
    Maar ik heb nu ook wel de neiging om in alle scheve vervallen schuren te kijken :)

    Login om te reageren
  85. natan zegt

    28 januari 2007 om 11:11

    jeutje, daar kan ik met m`n kop niet bij, dat je zoveel moois in een schuur laat staan. Zo vergeet ik m`n kater zeer snel:)

    Login om te reageren
  86. turbo S zegt

    28 januari 2007 om 11:20

    WoW die oude racewagen! Is dat geen lotus 47?, zeldzaam en erg veel waard.

    Login om te reageren
  87. turbo S zegt

    28 januari 2007 om 11:23

    En met die 47 bedoel ik de raceauto, niet de straat auto

    Login om te reageren
  88. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 11:33

    De type 47 was een Europa in raceuitvoering, dus dat is het zeker niet.
    Bedoel je misschien een type 48 Formule 2? Die is het namelijk ook niet ;)
    Ik weet niet precies wat het wel is. Misschien zijn het Coopertjes?

    Login om te reageren
  89. turbo S zegt

    28 januari 2007 om 11:36

    Ik dacht eerst de lotus 70, maar die is het ook niet
    http://images.google.nl/images?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2004-40,GGLD:nl&q=lotus%2070&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi

    Login om te reageren
  90. w0o0dy zegt

    28 januari 2007 om 12:02

    dat er mensen zijn die niets om klassiekers geven…. ik zal het ze niet kwalijk nemen. Dat ze schrijven dat die dingen voor oud ijzer wegmogen of gesloopt moeten/mogen worden wijst in mijn op een trieste vorm van egocentrisme. Kun je niet eens blij zijn voor de liefhebbers die hier helemaal blij van worden? Gun andere ook hun geluk ipv deze azijn-mentaliteit.

    Er staan een hele stapel leuke Alfa’s tussen, de racers zijn waarschijnlijk heel bijzonder en bijna alles lijkt zo op het eerste gezicht in vrij goede staat. Smullen voor de liefhebbers. Zo’n klassieke Alfa heeft echt veel meer karakter en stijl dan een moderne auto (de meeste klassiekers trouwens) maar niet iedereen snapt dat of heeft er iets mee, geeft niets sommige mensen geven helemaal niet om auto’s, ook prima. Ik weet van mezelf dat ik een mega grijns op mijn gezicht heb wanneer ik iets leuks kan/mag rijden nieuwe autos rijden vaak lekker en hebben allerlei speelgoed en oude auto’s zijn veel meer een beleving. Die ervaring blijft mij in ieder geval veel langer bij. Toch heb ik geen echt oude hobby auto, ben te bang dat het stuk gaat en ik er de tijd niet voor vind om de auto op korte termijn weer te repareren en als het eenmaal een paar maanden stil staat………

    Login om te reageren
  91. DavkeG zegt

    28 januari 2007 om 12:17


    Lotus Europa!

    Login om te reageren
  92. Kevski-Style zegt

    28 januari 2007 om 12:24

    Ach ja, wat de mensen die niet van oude auto houden zich niet beseffen is ht volgende: Zonder oude auto’s waren de auto’s van nu niet eens uitgevonden. Mini is daar wel een leuk voorbeeld van. Het is een auto die een transversgeplaatste motor had met aandrijving op de voorwielen. tegenwoordig heeft 80% van de auto’s op de wereld zo’n aandrijvingssysteem. Je kan dus gerust zeggen dat zonder de mini 80% van de auto’s van tegenwoordig niet gemaakt zouden zijn.
    Ook heeft de engelse autoindustrie model gestaan voor de japanse autoindustrie (met motorfietsen niet anders trouwens). Dat zie je ookmgoed terug in de carburateurs van oude japanse auto’s en motorfietsen die met carb’s rijden. Het is allemaal gebaseerd op de SU carburateur. Vroeger maakte Hitachi zelf directe (maar wel slechtere) copieen van die dingen. Ook de motorblokken van de eerste japanse auto’s waren grotendeels gebaseerd op engelse techniek.
    So credit where credit is due….

    Login om te reageren
  93. w0o0dy zegt

    28 januari 2007 om 12:39

    @M5 Die BMW, dat is een 502 Limousine (de 501 lijkt erop maar heeft geen sierstrip over de zijkant net onder de ramen)

    Login om te reageren
  94. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 12:51

    @ W0o0dy: klopt, zie mijn post ;)
    De 502 heeft een V8 en de 501 heeft een zes-in-lijn.

    Login om te reageren
  95. Barry330cd zegt

    28 januari 2007 om 13:08

    Nu zal iedereen me wel van heiligschennis betichten, maar ik kan niet warm of koud worden van oude auto’s hoor. Net zoals ik ook niet op oude vrouwen val. Ik ga voor de nieuwste techniek en het beste dat er binnen mijn budget te koop is, daar kan ik voor warm lopen. Elk jaar een nieuwe auto of nog sneller liefst.
    Dus die oude roestbakken gun ik aan de ware verzamelaars en liefhebbers. Dan kunnen zij deze koesteren, maar niet op de openbare weg graag, want ze stinken zo erg.

    Login om te reageren
  96. w0o0dy zegt

    28 januari 2007 om 13:15

    @Barry: iedereen zijn smaak, maar zeg eens hoeveel auto’s van tegenwoordig hebben een dashboard dat zo mooi is als die Alfa? http://www.interclassico.com/genpics/afa65.jpg
    Alle moderne auto’s hebben een enorme hoeveelheid plastic met allerlei toeters en bellen, maar mooi? Bijna geenéén.

    Login om te reageren
  97. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 13:15

    @ Barry330cd: stinken? STINKEN? Heiden!

    RUIKEN bedoel je he? ;)

    Weet je wat stinkt? Een moderne auto met kapotte katalysator: rotte eierenlucht. Bwegh…

    Login om te reageren
  98. Knilles zegt

    28 januari 2007 om 13:21

    @ Barry330cd: Een man naar mijn hart, weer een bevestiging dat ik in deze niet alleen sta :D BMW rijder he, dat zie je direct ;)

    In die autoporgramma’s laten ze vaak van die ouwe bakken zien, ik begin dan gewoon te zappen en kom wel terug als er wat nuttigs op is, een hele uitzending geweid aan de Mille Miglia is overkill ten top en niet echt super spannend of iets van die strekking. Eerder slaapverwekkend in mijn ogen.

    Geef mij maar auto’s als de LP 640, Vanguish, DB9, RS4, M5, de M3 die eraan komt, 599 GTB, Gallardo etc etc. Daar blijf ik voor kijken naar een programma of blijf ik staan op straat.

    Als voorbeeld: niet voor niets ruilen veel Murcielago eigenaars hun wagen in om voor de nieuwe LP 640 te gaan, omdat deze nog beter en nog geavanceerder is. Ze blijven er niet eindeloos in rond rijden om er later nog van te genieten, nee er is wat beters en nieuwers op de markt en ze gaan ervoor, dat is meer mijn instelling en niet om in die pruttelende, stinkende, trage luchtgekoelde autootjes rond te tuffen door europa.

    Nu is de LP 640 een extreem voorbeeld, maar veel mensen en lease rijders (die moeten soms wel) zoeken na 2-4 jaar een nieuwe auto uit die beter is als de voorgaande, je moet erop vooruit gaan en niet decennia terug gaan ;)

    Login om te reageren
  99. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 13:26

    Ach knilles, arme jongen ;)
    Het een hoeft overigens het ander niet uit te sluiten hoor. Zie de foto’s op mijn site om te zie wat ik bedoel. Een Murcielago tussen de oudjes bijvoorbeeld…
    Iemand die van klassieke auto’s houdt kan best als dagelijks vervoermiddel het modernste van het modernste rijden. ’t Is maar net waar je je geld aan wilt uitgeven. Prima toch?

    En de Mille Miglia saai? Huh????

    Login om te reageren
  100. SEAT Fan zegt

    28 januari 2007 om 13:28

    Geweldig dit soort vondsten!
    Het doet mij denken aan een Telegraaf bijlage begin jaren 80 ook over een ontdekking.

    Het artikel was een reportage over een schat aan auto’s die stonden weg te rotten in de buitenlucht en ingestortte schuren ergens bij Parijs. Zeer, zeer zeldzame auto’s stonden erbij. Het verhaal was helaas wel zeer triest.

    De eigenaar had nl. de verzameling met passie samengesteld maar kwam op een gegeven moment in geldnood. Om aan geld te komen wilde hij de auto’s verkopen maar kon ze aan de straatstenen niet kwijt omdat destijds de term ‘klasieker’ simpelweg nog niet bestond. Uiteindelijk heeft ie zich weten te redden maar uit wraak verkoopt hij niet één van de auto’s en laat ze door de tands des tijds vergaan!!!

    Is iemand dit artikel of i.i.g. dit verhaal met bijbehorende foto’s wel eens op internet tegengekomen? Ik zou dan graag een linkje zien..

    Login om te reageren
  101. Skyline.. zegt

    28 januari 2007 om 13:37

    Die mercedes waar Pannekoek het over had.. heeft de koning van marokko ook.. zit al jaren in hun familie.. Toen zijn grootvader nog de koning was gebruikten zij die auto.. en nu nog 30 jaar later..ziet dat ding er nog splinter nieuw uit! P.S. vandaag nieuwe afleveringen van TopGear op BBC2 om 21.00.. Vandaag ook m’n verjaardag.. lekker achter de buis naar onze grote vrienden kijken..

    Login om te reageren
  102. slk55 amg zegt

    28 januari 2007 om 13:37

    Ik begin klassiekers steeds meer te waarderen (komt waarschijnlijk omdat ik stees ouder word ;) ), neem nou deze twee alfa’s:

    Prachtig toch! als die hier nog tussen staan, dan hou ik mij warm aanbevolen.

    Login om te reageren
  103. slk55 amg zegt

    28 januari 2007 om 13:38

    @skyline

    gefeliciteerd kerel! hoe oud ben je geworden?

    Login om te reageren
  104. Skyline.. zegt

    28 januari 2007 om 13:43

    15.. ;) Nog 3jaartjes wachten.. dan pas mag ik legaal rijden.. ;)

    Login om te reageren
  105. Nick-g zegt

    28 januari 2007 om 13:48

    Zoals de titel zegt: De klassiekergrot van Ali Baba. Voor zover mijn Spaans reikt dan. :P Iemand trouwens enig idee wat voor auto er op foto 18 16.52 staat. Een vooroorlogs monster?

    Login om te reageren
  106. SaxoVTS zegt

    28 januari 2007 om 13:57

    @ Knilles: Waarom zou een auto (ontwerp) wanneer die ouder wordt ineens niet meer mooi zijn? Dat is toch raar? Het enige wat verandert is de trend. Misschien ben jij wel zo’n snelle designkeukenjongen en hou je alleen van het nieuwste van het nieuwste. Kan… en inderdaad, smaken verschillen! maar eigenlijk vind ik dan dat je geen eigen smaak hebt. :P

    Login om te reageren
  107. SaxoVTS zegt

    28 januari 2007 om 14:01

    Die = natuurlijk deze

    Login om te reageren
  108. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 14:14

    @ Pannekoek en Skyline: volgens mij is die Mercedes geen 600 Pullman, maar een 300 SE.

    Login om te reageren
  109. Alfaman zegt

    28 januari 2007 om 14:27

    Wat aan deze story zeker nog interessanter is als de auto’s (wat een schat van variatie, echt om watertanden te krijgen) hoe het mogelijk is,dat deze hal zo lang onontdekt gebleven is. Hangt misschien een fout luchtje daaraan ? Kunnen ook eventueel gestolen auto’s zijn. Anderzijds de constructie van deze hal is niet -ouder als zeg maar dertig jaar- en de stof op al deze auto’s is helemaal gelijk. Conclusie: Deze auto’s zijn op de zelfde tijstip gestald en daarnaar de deur dichtgelast. 178 auto’s in een keer te stallen is een hele karwij. De datum van deze stallingoperatie moet in elk geval in de negentiger jaren geweest zijn, de jongste auto was te zien is, is een Lancia Delta laatste generatie (foto 18 13:49) . Werk in de winkel voor de Sherlock Holmes onder de autoblogger!

    Login om te reageren
  110. Knilles zegt

    28 januari 2007 om 14:29

    @ saxoVTS: en dat zegt een S.A.X.O. liefhebber, nou vraag ik je…

    Geen stijl zegt die hahahaha Wat kun je je zelf tegen spreken zeg, zet nog even een halfords spoiler + velgen aan je pausmobiel en dobbelstenen aan je spiegel joh :D

    Login om te reageren
  111. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 14:35

    Knilles toch…
    Ik zei nog zo: het één sluit het ander niet uit.

    Login om te reageren
  112. w0o0dy zegt

    28 januari 2007 om 14:56

    @Nick-g op de tweede foto zie je een logo en dat lijkt erg veel op een Chrysler-logo. Maar de stijl van de auto lijkt ook wel veel op een Duesenberg.

    Login om te reageren
  113. joep zegt

    28 januari 2007 om 15:14

    Echt supergaaf dit!!! Ik ben benieuwd of we ook binnenkort een lijst kunnen verwachten waarop alle 180 modellen staan, ben wel benieuwd wat er allemaal tussen staat! Maar eigenlijk ben ik nog veel benieuwder naar het verhaal hier achter. Het lijkt mij al onwaarschijnlijk dat ieand 1 auto vergeet, laat staan 180!

    Login om te reageren
  114. Citrofiel zegt

    28 januari 2007 om 16:09

    Hé, nu zijn alle foto’s op die site (en in de reacties) verdwenen… Boehoe. :(

    @ slk55 amg; Ik zie geen verschil tussen de 3C en S2 behalve een zwart plekje op het voorspatbord… Hoe weet je welke welke is? En die Alfa’s zijn inderdaad prachtig zeg, vooral die onderste… Kwijl kwijl. :D

    Login om te reageren
  115. Kevski-Style zegt

    28 januari 2007 om 16:52

    @ Knilles: Waar rijd je zelf in dan?

    Login om te reageren
  116. turbo S zegt

    28 januari 2007 om 17:06

    Jammer dat de foto’s van het forum verwijderd zijn :( gelukkig heeft dennis er nog een paar voor ons gekopieerd.

    Login om te reageren
  117. Wouter zegt

    28 januari 2007 om 17:08

    Zouden het gestolen wagens kunnen zijn? Zit vast de ingevorderde auto van me opa bij uit de 2de wereld oorlog (A)

    Login om te reageren
  118. turbo S zegt

    28 januari 2007 om 17:09

    Wat voor auto had je opa?

    Login om te reageren
  119. Michael zegt

    28 januari 2007 om 17:22

    Bizarre vondst inderdaad!

    @Knilles, ja wat rij jij dan??

    Login om te reageren
  120. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 17:41

    Hmmm… Ik heb de site even ge-babelfish-t, maar kan de reden waarom de foto’s weg zijn niet vinden… Iemand? Misschien te veel traffic door de enorme belangstelling?

    Login om te reageren
  121. SaxoVTS zegt

    28 januari 2007 om 17:41

    @ Knilles: Oe…op de teentjes getrapt? Jezelf verdedigen doe je niet door een ander af te zeiken!

    Login om te reageren
  122. Y. zegt

    28 januari 2007 om 17:57

    De foto’s zijn weg, maar ik heb even snel een mirror in elkaar geknutseld: http://www.intuh.net/barnfinds

    Login om te reageren
  123. turbo S zegt

    28 januari 2007 om 17:57

    ik heb eventjes op internet gezocht, maar ik kan de afbeeldingen nergens anders vinden dan op die site :(

    erg jammer :( , misschien dat ze weer terug komen.

    Login om te reageren
  124. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 18:00

    @ Y: Top!

    Login om te reageren
  125. Knilles zegt

    28 januari 2007 om 18:00

    Persoonlijk rijd ik een BMW 330i en wacht met smart op de nieuwe M3, ik ben er echter nog niet uit over de achterkant.

    Hoop dat ze er iets moois van maken anders koop ik een E92 335i of een RS4, ik houd jullie op de hoogte ok?

    Maar goed, ieder zn eigen he? Franse auto’s staan zowieso niet hoog op mijn lijstje, oa te comfortabel (jahaa dat kan ook ja) en teveel piepjes en kraakjes overal.

    Sprak laatst een monteur die bij een groot autobedrijf werkt waar lease auto’s worden opgeknapt en die wist mij te vertellen dat de laguna’s en andere franse bakken altijd de grootste problemen hebben vergeleken met duitse en zelfs italiaanse auto’s, zowel motorisch als onderstel en andere zaken, maar dit wisten we natuurlijk al? Oud nieuws.

    Login om te reageren
  126. CSL zegt

    28 januari 2007 om 18:02

    A.U.B. Slopen die gebouw met al dat ijzer erin. ;)
    Voor mensen die graag belastingvrij wilt rijden, zou ik zeggen: zoek een fatsoenlijke werk en bespaar ons al milieu vervuilde Flintstone mobils.
    Gooi ze desnoods in een museum ofzo.

    Login om te reageren
  127. nope,, zegt

    28 januari 2007 om 18:07

    @ C est Jeroen, dat is een lotus seven of superseven maar zeker ouder dan 1980

    Login om te reageren
  128. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 18:11

    Bedoelen jullie die gele Lotus? Da’s een Super Seven S4 geloof ik…

    Login om te reageren
  129. Kevski-Style zegt

    28 januari 2007 om 18:12

    @ krilles: Ach dan snap ik nu waarom het je niks uitmaakt. je rijdt ook niet in een auto die op wat voor manier dan ook een icoon gaat worden. Niet zoals een E30 M3, of 3.0CSL, 2002 tii. En tja, modern hoeft niet perse beter te zijn trouwens….

    Login om te reageren
  130. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 18:13

    … en die zijn zeker niet ouder dan 1973 :)

    Login om te reageren
  131. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 18:18

    Ik bedoelde dus die Lotus Super Seven S4, maar dat snapten jullie wel.
    Kevski Style kwam eventjes tussendoor ;)

    Om even op Kevski’s reactie te reageren: Ik zou ook best dagelijks in een 330 willen rijden. Niks mis mee. Maar mijn passie zijn en blijven de klassiekers. Moderne auto’s zijn voor mij gebruiksvoorwerpen, enkele uitzonderingen (meestal exotische sportwagens) daargelaten. En gebruiksvoorwerpen horen in hetzelfde rijtje als de wasmachine, keukenmixer, stofzuiger en magnetron. Dingen dus die het dagelijks leven makkelijker maken, maar waar ik niet echt opgewonden van kan raken.

    Login om te reageren
  132. DavkeG zegt

    28 januari 2007 om 18:23

    gisterenavond waren de foto’s ook even weg, die komen wel weer terug ;).

    Login om te reageren
  133. Citrofiel zegt

    28 januari 2007 om 18:25

    @ Y.; Helemaal fantastisch! Bedankt. (blijft zo’n mirror wel lang bestaan?)

    Login om te reageren
  134. CSL zegt

    28 januari 2007 om 18:28

    Voor de liefhebbers een filmpje van oude SuperCars:
    http://www.youtube.com/watch?v=VQeHeXTvrwQ
    o.a.
    De Tomaso Pantera
    Lotus Europa Special
    Dino 246GTS
    Porsche 911 Carrera RS 2.7
    Ferrari 308 GTBi
    Lamborghini Countach LP400S
    Lamborghini Miura P400SV
    Ferrari 365GT4 BB

    Login om te reageren
  135. Knilles zegt

    28 januari 2007 om 18:35

    @ Kevski:

    Wat moet ik in godsnaam met een E30 M3 of een 2002 ti, goed zonder deze auto’s waren mijn huidige en toekomstige auto’s er wellicht niet, maar om nou meteen opgewonden te raken van museum stukken gaat me toch iets te ver.

    Ieder zn eigen mening in deze, maar goed dat niet ieder dezelfde passie heeft, ook in auto’s, anders zag het er op de weg wel heel saai uit ;)

    Groeten,

    “snelle design keuken jongen” ahummm….. :D

    Login om te reageren
  136. donkere ramen liefhebber zegt

    28 januari 2007 om 19:29

    die superseven is de voorloper van onze donkervoort dat is ook te zien vinden jullie niet

    Login om te reageren
  137. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2007 om 19:32

    @ donkere ramen liefhebber: Dat is zeker te zien. Joop Donkervoort is voor zover ik weet begonnen met het bouwen van de Super Sevens, of waren het nou de Caterhams? Maakt niet zoveel uit, want Caterham heeft de rechten van de Super Seven van Lotus gekocht.

    Correct me if I’m wrong…

    Login om te reageren
  138. Timothy zegt

    28 januari 2007 om 20:51

    @ Knilles: geloof mij, ik vind de nieuwe 3 coupe zeer mooi, maar laat mij kiezen tussen bvb die Porsche 356 die daar onder het stof staat of de nieuwe 3 coupe, mijn keuze is snel gemaakt ;-) als jij ergens stopt met je bmw coupe (die ver van goedkoop is) of iemand anders stopt daar in die Porsche 356, dan weet ik waar iedereen naar zal staan kijke ;-) en als je altijd met de nieuwste wagens wilt rijden moet je mij ook niet wijsmaken dat dat jou niks intresseerd of de mensen kijken of niet..

    Login om te reageren
  139. Alwood zegt

    28 januari 2007 om 22:21

    ontzettend gaaf dat er zulke dingen bestaan! ik zou zeggen maak een aantal mensen zo gek om ze allemaal te restaureren en zet ze er vervolgens weer in met bewaking en een open deur!

    prachtige lokatie voor een museumpie natuurlijk :D
    ik vraag me ernstig af hoe iemand ooit zoveel zulke mooie auto’s bij elkaar heeft gekregen en wat de nieuwste wagen is.

    Login om te reageren
  140. Hilgert zegt

    28 januari 2007 om 22:22

    @Klassiekrally: Caterham heeft de rechten van Lotus op de Super7 gekocht om er replica’s (kitcars) van te kunnen bouwen. Joop Donkervoort is daarmee begonnen in Nederland en na verloop van tijd overgegaan op een eigen merk. Maar het design straalt nog heel erg Lotus Super 7 uit.

    Login om te reageren
  141. Benny zegt

    29 januari 2007 om 10:23

    Dit ga je over 50 jaar ook in Polen vinden!!!

    Login om te reageren
  142. gijs zegt

    29 januari 2007 om 18:51

    waarom vind ik nooit zo,n verlaten schuurtje:(

    Login om te reageren
  143. Heike zegt

    29 januari 2007 om 20:03

    ik was ze al kwijt…..
    hoe kunnen nieuwe wagens nou ooit mooier zijn dan de klassiekers?:| nooit een Rolls-Royce Phantom III Sport Coupe gezien? maar dat maakt niet uit..

    iemand de MK1 austin mini opgevallen? :):):D:):)

    Login om te reageren
  144. Alex zegt

    30 januari 2007 om 14:05

    Vreemd geen lambo’s te zien.

    Was dat geen opslagplaats van de Portugese Politie?

    Login om te reageren
  145. Thibaut zegt

    31 januari 2007 om 10:28

    Volgens mij worden hier en daar wagen bijgehouden om ze later te verkopen eenmaal ze wat zeldzamer aan het worden zijn. Soms zie je dat op zoekertjessites. Op de foto’s zie je dan in de achtergrond een schuur/serre vol wagens staan en dan verkopen ze er één of twee van.

    Dé ‘garagevondst’ ooit is toch wel deze ergens in Frankrijk (als ik mij goed herinner) beschreven met vele foto’s in het boek ‘Sleeping Beauties’ (Hesselmann). Garages en tuin vol oude Alfa’s, Bugatti’s en nog veel meer van dat lekkers.
    Hier zie je er een paar (er stonden er veel meer!): http://www.bugattipage.com/jacob/Art/SleepingBeauties.html
    Nog wat: http://www.hesselmann-foto.de/sleeping_beauties_01.htm

    Login om te reageren
  146. Sven zegt

    1 februari 2007 om 15:02

    @ Thibaut
    Vindt je dat lekkers? ;) In mijn tuin groeit nog minder onkruid dan in de stoelen van die dingen :P
    Sorry hoor, maar voor die auto’s kan ik geen waardering opbrengen, voor die van hierboven overigens wel.
    Sven

    Login om te reageren
  147. DafMaf zegt

    1 februari 2007 om 15:55

    Er staat ergens in Nederland een schuur met tientallen Dafjes, keurig in verdiepeingen opgestapeld. Ik weet niet waar, ik weet wel van wie. Ook liep ik ergens een garage binnen waar heel veel sterren stonden, o.a. zo’n vleugelding. Of twee geloof ik zelfs. Ergens op de Utrechtse heuvelrug. Er zijn heel veel schatkamers.

    Login om te reageren
  148. alex zegt

    4 februari 2007 om 16:12

    ik schaam me er bijna voor dat ik bmw rijder ben Knilles je bent een triest mannetje om iedere keer weer bmw rijders er bij te halen om je standpunt over deze auto,s maar weer eens te melden,en denk je nou echt dat die nieuwe bmw m3 een zuinige auto is ha ha
    en dit is nou precies waarom iedereen op forum,s zo,n hekel heeft aan bmw rijders
    en wat denk je wat die porsche 356 kost als ie is gerestaureerd
    er valt echt wel geld te verdienen met dat oud ijzer, zoals cls het noemde

    Login om te reageren
  149. horn zegt

    7 februari 2007 om 19:39

    hier nog veel meer foto’s, ook met de merken en types van de betreffende foto’s

    http://www.intuh.net/barnfinds/index.htm

    Login om te reageren
  150. Bromsnor zegt

    7 februari 2007 om 20:15

    Het lijkt wel een europees geval van Gone in 60 seconds.
    Voor de liefhebber is er echter genoeg te genieten.

    Voor een museum op die plaats is er te weinig ruimte.
    In een museum kun je er vaak omheen lopen, en daar staan ze te dicht voor op elkaar.

    Barnfind…. mmmm…. toch een mooi woord…… beter als schuurvondst.

    Login om te reageren
  151. Bromsnor zegt

    7 februari 2007 om 20:24

    als ik naar deze foto kijk:
    http://www.intuh.net/barnfinds/afa65_std.jpg

    dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van een misdrijf.
    Waarom zie ik anders losse draden onder het dashboard uitsteken?

    Login om te reageren
  152. svenski zegt

    9 februari 2007 om 20:36

    @knilles

    als het je niet intresseert, zeg dan niks, want wat je allemaal hier loopt te blatten slaat echt nergens op man!

    Login om te reageren
  153. CarlKever zegt

    10 februari 2007 om 02:52

    @knilles, csl en al die anderen: Dat heet nou RESPECT, of beter gezegd een gebrek aan. Een begrip dat ook ouder is als 5 jaar. Zoek het maar eens op in het woordenboek (dat kan ook on-line). En probeer de betekenis wat langer te onthouden dan 5 jaar.

    Wat een verschrikkelijk mooie vondst, hele gave foto’s ook. Thanks voor de mirror.

    Login om te reageren
  154. CarlKever zegt

    10 februari 2007 om 02:56

    En nog wat: Ieder jaar een nieuwe auto kopen, hoe schadelijk voor het millieu denk je dat dat is?

    Login om te reageren
  155. MoFo zegt

    16 februari 2007 om 02:55

    Mensen als Knilles zijn vaak jonge snotneuzen die alleen maar in die nieuwe troep willen rijden waar qua electronica altijd wat aan mankeert.
    Maar goed ieder zijn smaak. Wel toevallig dat het altijd die jonge snotneuzen zijn die veel ongelukken maken waardoor onze premie zo hoogt wordt. Leer eens rijden in een klassieker zodat je eindelijk eens weet wat “ECHT” autorijden is.

    Succes snotapen :))))))

    Login om te reageren
  156. G60FORCE zegt

    18 februari 2007 om 13:01

    AMEN!!

    Login om te reageren
  157. xwouterx zegt

    18 februari 2007 om 20:38

    @ SEAT Fan
    Bedoel je nie dit verhaal?

    http://nymag.com/nymetro/news/people/columns/intelligencer/11902/index.html

    Login om te reageren
  158. xwouterx zegt

    18 februari 2007 om 20:52

    @ iedereen

    Linkje met allen modelnamen erbij, hoeven jullie daar geen ruzie meer over te maken ;-)

    Wat zou de jongeste auto zijn die er tussenstaat, de 205??
    Staat naar mijn menig behoorlijk achterin de schuur?!

    Login om te reageren
  159. amazon zegt

    19 februari 2007 om 23:11

    @Bromsnor:

    Ik rij in een Amazon, en daar steken ook draden onder het dashboard vandaan, simpelweg omdat zo’n auto vaak van eigenaar gewisseld is, en de bedrading onder het dashboard steeds omvangrijker en omslachtiger is geworden en ik geen idee heb waar sommige losse draden van zijn en de tape onder het dashboard zo nu en dan loslaat.
    Dat het hier om gestolen auto’s gaat lijkt me zeker mogelijk, maar absoluut niet zeker op basis van een los draadje.

    Login om te reageren
  160. piet zegt

    30 december 2007 om 15:39

    ik vind het een mooie vondst

    Login om te reageren
  161. tom zegt

    20 januari 2008 om 11:34

    een mooie collectie maar niemand vraagt zich af van wie ze zijn

    wie is rijk genoeg om 180 wagens te kopen zonder er dan nog vaak mee te rijden

    ik denk dat als ik het geld had voor zulke wagens ik ze niet ergens in een schuur zou laten verkommeren maar ergens in een goed beveiligd gebouw

    Login om te reageren
  162. Arnoud zegt

    25 juli 2008 om 13:53

    Doet me denken aan de Dovaz Collectie.. alleen was hier wel eigenaar van bekend..

    Login om te reageren
  163. Bertje zegt

    14 augustus 2009 om 13:29

    De vernietigende kritiek van zo’n Knilles is duidelijk, waarom klik je deze site dan aan diverse malen om weer zoiets af te zeiken.
    Ik weet zeker dat die Knilles in een auto rijdt die zo saai is dat hij gewoon helemaal niet opvalt !

    Login om te reageren
  164. Edwin zegt

    18 september 2009 om 18:56

    Ach toch is het leuk dat er nog van die zielige sukkels bestaan als Knilles. Daardoor krijg je een beetje contrast zodat leuke mensen en mooie auto’s nog mooier lijken!

    Login om te reageren
  165. Luud Kort zegt

    8 maart 2010 om 10:05

    Luud Kort
    Mooie verzameling! Wat mij opvalt, de nummerplaten(Nederlands?) of was dat in vroeger jaren in Portugal eender als in Holland? Overigens weet ik in Sneek(friesland) wel een hal aan te wijzen waar zo’n honderd (kan ook niets minder zijn) oude Rovers of Jaguars te staan van verschillende leeftijden, waar volgens mijn ook nooit mee wordt gereden.

    Login om te reageren
    • jan zegt

      26 juli 2010 om 14:09

      @Luud Kort:

      Owja waardat? kom zelf uit de buurt van Sneek maar heb hier nog nooit van gehoord..

      Login om te reageren
    • jan zegt

      26 juli 2010 om 14:14

      @Luud Kort:

      Owja waardat? kom zelf ook uit die streek en heb er nog nooit van gehoord

      Login om te reageren
  166. jop zegt

    25 mei 2010 om 18:12

    Uitleg van een journalist:
    http://www.sportscarmarket.com/articles/archives/1110

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North