Trajectcontroles meten meer dan je denkt

Auteur: , 51 Reacties

Het lijkt zo simpel: aan het begin van de trajectcontrole begint de meting en aan het eind van de trajectcontrole stopt deze. Toch blijkt dat niet helemaal het geval te zijn.

De Telegraaf komt tot een “opmerkelijke” conclusie: op sommige trajecten staan meerdere meetpunten en wie tussen twee meetpunten gemiddeld te hard rijdt is toch de sjaak en krijgt gewoon een boete. Ook als over de gehele afstand van de trajectcontrole gemiddeld toch de goede snelheid wordt gereden. Stel je rijdt tussen poortje 1 en 2 gemiddeld 90 km/u en tussen poortje 2 en 3 gemiddeld 60 km/u. Over het totale traject rijd je dan niet te hard, maar toch krijg je een boete voor die 90 km/u van het eerste trajectje. Klinkt logisch en dat is het natuurlijk ook. Op de volgende trajecten moet je oppassen omdat daar meerdere meetpunten zijn: de A10 bij Amsterdam, de A12 bij Den Haag, op de Zeelandbrug en op de A20 bij Rotterdam. Voor die laatste trajectcontrole geldt dat als je vanuit de richting Gouda komt en de afslag Centrum neemt, je maar één meetpunt passeert….