• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]

Auteur: RubenPriest, gepost 11 februari 2021 om 09:54 – 22 Reacties

Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]

Op welke trajectcontroles werden de meeste boetes genoteerd? En op welke de minste? Dit gebeurde er in 2020!

Het zal geen verrassing voor je zijn dat ook de geldmachine die trajectcontrole heet in 2020 goed boerde. Blijkbaar zijn er nog altijd duizenden automobilisten die niet opletten wanneer deze rijden over een traject waar de snelheid wordt gemeten. Dat blijkt uit de cijfers over 2020.

Uit die cijfers kun je ook opmaken waar het vaak raak is en waar er minder ‘slachtoffers’ vallen. De klassieke nummer één is en blijft de trajectcontrole op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Al bijna 10 jaar staat er een trajectcontrole op deze snelweg, maar nog altijd worden boetes aan de lopende band uitgeschreven. In 2020 werden er meer dan een half miljoen snelheidsovertredingen geconstateerd op deze trajectcontrole. Geen enkele andere trajectcontrole in Nederland komt ook maar in de buurt van het aantal overtredingen op de A2.

Ook de A4 Hoofddorp-Nieuw Vennep is en blijft een hit. In 2020 werden daar meer dan 265.000 boetes uitgeschreven voor snelheidsovertredingen. En dan het traject waar de minste boetes zijn uitgeschreven. Dat was de N275 Koningslust – Nederweert (beide richtingen) met 831 overtredingen. Niet zo gek, want op zo’n N-weg rijden een stuk minder auto’s dan op de snelweg. Bovendien is deze trajectcontrole pas sinds het najaar van 2020 operationeel.

Al met al werden er boetes uitgeschreven in vergelijking met 2019. Maar dat is ook niet zo gek, met het groeiende aantal trajectcontroles in Nederland. In heel 2020 werden 1.963.918 overtredingen op trajectcontroles geconstateerd. Dat was 1.832.599 in 2019. De overtredingen en locaties check je in de tabel hieronder.

A2 Amsterdam – Utrecht (beide richtingen)537.538
A2 Maastricht (beide richtingen)45.590
A4 Hoofddorp-Nieuw Vennep266.371
A4 bij Leidschendam (beide richtingen)222.273
A10 bij Amsterdam ring west (beide richtingen)161.138
A12 Den Haag –Voorburg (beide richtingen)66.946
A12 Utrecht244.036
A13 bij Rotterdam (beide richtingen)48.128
A20 bij Rotterdam (beide richtingen)124.602
A58 Bergen op Zoom – Roosendaal (beide richtingen)160.961
Westerscheldetunnel12.301
N230 Lageweide – Overvecht (beide richtingen)3.073
N351 Oldeberkoop – Nijeholtpade (beide richtingen)2.053
N381 Drachten – Donkerbroek (beide richtingen)8.027
N414 Eembrugge – Bunschoten (beide richtingen)3.113
N706 Almere Hout – N302 (beide richtingen)1.774
N201 Legmeerdijk – Zijdelweg (beide richtingen)10.295
N333 Blokzijl – Steenwijk (beide richtingen)5.090
N787 Eerbeek – Brummen (beide richtingen)1.525
N11 Leiden – Alphen aan den Rijn (beide richtingen)7.451
N275 Koningslust – Nederweert (beide richtingen)831
N564 Kazerneweg – Havenweg (beide richtingen)1.465
N277 Vredepeel – Ysselsteyn (beide richtingen)1.513
N270 Ysselsteyn – Venray (beide richtingen)879
N253 St Anna ter Muiden – Heileweg (beide richtingen)2.006
N260 Rugdijk – Stokhasseltlaan (beide richtingen)6.499
N256 Colijnsplaat – Zierikzee (beide richtingen)4.607
N639 Baarle-Nassau – Chaam (beide richtingen)2.054
N325 Westervoortsedijk – Huissen (beide richtingen)11.779

Totaal 2020: 1.963.918

Totaal 2019: 1.832.599

Ook interessant!

  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Meest productieve flitspaal van Nederland
    Deze flitspaal zorgt voor de meeste boetes in Nederland
  • Trajectcontroles hebben het er dit jaar weer druk mee
    Trajectcontroles hebben het er dit jaar weer druk mee

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, lijstjes, trajectcontrole

Vorig bericht: « NL sneeuwpret eindigt met Mondeo tegen boom [video]
Volgend bericht: Vernieuwde Nissan NV300 heeft een uitgesproken uiterlijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dizono zegt

    11 februari 2021 om 10:06

    Denk dat bij de A2 Amsterdam-Utrecht meespeelt dat niet iedereen door heeft dat het drie afzonderlijke trajecten zijn. Ook vermoed ik dat sommigen denken dat er vanwege de variabele limiet ’s nachts niet gemeten wordt.

    Overigens misschien handig om het lijstje op volgorde van uitgeschreven boetes te zetten?

    Login om te reageren
    • 2scan zegt

      11 februari 2021 om 17:52

      @Dizono: volgens mij waren het 3 losse trajecten, waarbij je de kleine stukken er tussen nog even voor je eigen beleving (in werkelijkheid levert het 0 tijdswinst op) gas kon geven. Maar tegenwoordig is het gewoon vanaf Abcoude tot aan Utrecht één lange trajectcontrole

      Login om te reageren
    • alassad zegt

      11 februari 2021 om 18:23

      @Dizono: het zijn er zelfs 5 volgens mij.. ik heb er vorig jaar een boete gehad op een stukje waar eerst geen trajectcontrole was.

      Login om te reageren
  2. bmwe46touring zegt

    11 februari 2021 om 10:09

    Ondanks de lockdown in 2020 meer boetes… Mooie schatkistvuller dit. Als ze het ook echt alleen besteden aan het verbeteren van verkeersveiligheid op kruispunten, rotondes en onoverzichtelijke wegen zou dat mooi zijn.

    Login om te reageren
    • Arvado zegt

      11 februari 2021 om 10:14

      Dat komt natuurlijk ook omdat de max verlaagd is en door het virus minder mensen om de weg dus meer ruimte om gas te geven. Valt mij echt op dat er veel mensen te hard rijden.

      Login om te reageren
      • occasiefapper zegt

        11 februari 2021 om 10:19

        Regels zijn er om te breken.

        Login om te reageren
        • Homer55 zegt

          11 februari 2021 om 13:23

          @occasiefapper: stomme regels helemaal

          Login om te reageren
  3. Melvinkorrels zegt

    11 februari 2021 om 10:26

    Op de A2 kon je bij de 2 afslagen even flink gas geven om daarna weer 100 te moeten rijden. Dit hebben ze in 2020 aangepast, zelf helaas een dikke bon voor binnen gekregen.

    Het is onnozel, ja, maar het was zo leuk om even dat gas in te drukken op die tussenstukken.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      12 februari 2021 om 10:40

      @Melvinkorrels: op die tussen stukken zaten ze vaak te flitsen. Nu flitsen ze vaak aan het begin van het traject A2 bij Utrecht (richting Amsterdam) t.h.v Maarssen, zeer sneaky.

      Login om te reageren
  4. grandvitara zegt

    11 februari 2021 om 10:42

    Tuurlijk alles voor de veiligheid….. Wat een flauwekul

    Login om te reageren
  5. nietcreatief zegt

    11 februari 2021 om 11:33

    Ja die A2 zal wel het drukste en alsnog saaiste stuk weg zijn dat NL te bieden heeft waar door de opzet 150 als Vmax nog veilig aan te bieden is.

    Even geheel terzijde. Dat je moet inloggen om te reageren snap ik. Maar dat je pas alle reacties kan lezen nadat er is ingelogd vind ik wel wat apart.
    Het betreft dan bekijken van de mobiele website via de Chrome browser op Android.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    11 februari 2021 om 11:57

    Je ziet een enorm bord met daarop het woord “trajectcontrole”, zet de snelheidsmeter 4 km/h boven de limiet. Je druk op “set” en klaar. Blijkbaar te moelijk voor velen.

    Login om te reageren
    • 2scan zegt

      11 februari 2021 om 17:53

      @mashell: 8 kan ook hoor! 4 correctie op je daadwerkelijke snelheid en nog 4 correctie op de meting…

      Login om te reageren
  7. Johanneke zegt

    11 februari 2021 om 12:36

    1400 mensen per dag de fout in op de A2. Ik kan het eigenlijk niet geloven.

    Login om te reageren
  8. Robert zegt

    11 februari 2021 om 13:21

    N325 Westervoortsedijk – Huissen (beide richtingen) 11.779

    De hoogste score van alle N-wegen. En dan te bedenken dat deze trajectcontrole pas sinds 16 november(!) 2020 actief is.

    Login om te reageren
    • pier zegt

      11 februari 2021 om 14:20

      En het is toch al wel een tijdje bekend dat er een trajectcontrole kwam, want het spul is al 2x uitgesteld maar alle camera’s waren al geplaatst. Mooi suf als ze je daar nog op dat relatief korte stukje pakken.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        11 februari 2021 om 15:09

        @pier: klopt, het schijnt dat ze anderhalf jaar nodig hebben gehad om de software op orde te krijgen. Dat heeft volgens mij juist te maken met die korte meetafstand – hoe korter de afstand, des te groter de relatieve meetfout hè.

        Ik rij er voor m’n werk bijna dagelijks in beide richtingen langs, en blijf me verbazen over hoe mensen daar te hard kúnnen rijden; zeker tijdens de spits is dat hoegenaamd niet eens mogelijk.

        Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      11 februari 2021 om 14:24

      @rrrobert Ah kiek, dat verklaart alles. Ik reed er afgelopen week in het donker langs en vond het vreemd dat FM een melding gaf dat we een traject controle naderen. De keer ervoor, ergens vorig jaar, reed iedereen fatsoenlijk door en dit keer sukkelde iedereen door met een gang van 70km/h ofzo…

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        11 februari 2021 om 15:14

        @Ot92: ja, kun je nagaan, vroeger mocht je er zelfs nog 100 kmh rijden, en stonden er voor en na de brug flitskasten. Maar die hebben ze weggehaald omdat er aan de lopende band kopstaart-botsingen ontstonden, waardoor het verkeer in en rondom de hele stad krakend tot stilstand kwam.

        Je kunt er trouwens rustig 85 op de cruise control voorbij; volgens mij gaan die trajectcontroles op de provinciale wegen pas registreren bij 87 kmh en daarboven, om het beroepsvervoer niet te veel dwars te zitten.

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          11 februari 2021 om 16:29

          @rrrobert Zoiets zal het wel zijn inderdaad. Pas harder dan 83km/h gemiddeld krijg je toch pas een boete? Of werkt dat anders bij een traject controle? 🤔

          Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      11 februari 2021 om 19:15

      @RRRobert: bizar. N11 Leiden-Alphen a/d Rijn is er ook zo eentje, iets minder boetes, maar toch ook 7.451 bekeuringen en pas actief vanaf 09-11-2020

      Login om te reageren
  9. streetglide zegt

    11 februari 2021 om 14:30

    Flitsmeister en nooit last. Werkt perfect.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North