En, zijn we al gewend aan het nieuwe neusje?
Wij moeten nog even acclimatiseren als het op de nieuwe R8 aankomt, en hoe doe je dat beter dan met een gerse stapel live foto’s vanaf de autosalon, waar de 610 pk sterke R8 V10 Plus zij aan zij staat met de R8 LMS en de R8 e-tron.
Alle info over de nieuwe R8 lees je HIER.
kapiteinaudi zegt
Prachtig die nieuwe R8. Deze kleur in combinatie met die velgen is een tikkeltje fout, maar ooh zo lekker.
MrSkyline zegt
@kapiteinaudi: Ik vind hem anders erg tegen vallen, het is geen supercar. Het is gewoon een dood saaie audi die voor 95% van autorijdend nederland niet te onderscheiden is van een A3 als er weer een je trekhaak van dichtbij komt bekijken.
Ik vind het zonder twijfel de meest saaie supercar die ik ken (wat betreft uiterlijk bedoel ik dan, want het zal ongetwijfeld prima rijden).
gillesss123 zegt
@kapiteinaudi: gewoon te weinig verschil met de vorige, achja VAG
jrk68 zegt
Tuurlijk zijn we gewend aan dat neusje, dat zit hier bij een ieder meerdere malen per dag op 5cm Van je achterbumper..
En dat al jaren lang..
JvT zegt
@jrk68:
Dat krijg je als je met 90 op de linkerbaan rijdt, knul…
406_v6 zegt
Waarschijnlijk heeft ouwdie de ontwerper van de Peugeot 207,307,407 ingehuurd?
agarde zegt
Strak ding. Ik vind hem wel wat hebben, maar hij heeft niet de wauw-factor die de 2008-versie wel had toen die uit kwam.
jrk68 zegt
@agarde:
De Peugeot 2008….?
Heeft inderdaad meer wauwfactor….
agarde zegt
@jrk68: ik bedoelde de eerste generatie R8. ;) Peugeot 2008 not so much…
Dutchdriftking zegt
Blijft een plaatje!
badboys zegt
Deze gele bedoelde ik, deze nieuwe R8 staat hoog op mijn verlanglijstje.
garp zegt
Net zo mooi en klinisch als de wachtkamer bij m’n tandarts.
vwally zegt
nope.
gtwillem zegt
Dit is een auto welke ik wel graag in het echt zou willen zien. De eerste folder foto’s zien waren teleurstellend, maar de beursfoto’s zijn al een stuk beter.
Laten we blij zijn dat Audi nog een R8 bouwt, met een 610pk sterke atmosferische motor. Hopelijk komt er ook een versie met een wat normalere motor, zodat je er wat beter mee kan boenderen (dat was zo mooi van de R8 4.2, snel, maar net iets meer grip dan snelheid, waardoor je heerlijk de limieten kon opzoeken.)
Wordt sowieso een leuke AB supertest met de R8 V10, 488GTB, 675LT, Ford GT, AMG-GT en 991 GT3 RS… Als ze nog iemand nodig hebben om broodjes en limonade te brengen, houd ik me altijd aanbevolen.
scottishcarspotter2000 zegt
@gtwillem: die test zou wel lekker zijn ja!
berlinetta zegt
@gtwillem: De V10 plus heeft toch geen turbo?
berlinetta zegt
@berlinetta: Ah laat maar, ik had je zin verkeerd geïnterpreteerd.
gtwillem zegt
@berlinetta: sinds ik het fout heb gehad met de 918 Spyder doe ik hier wijselijk genoeg geen uitspraken over!
potjak zegt
Ik vind het een prachtbak en als ik er straks iemand mee zie rijden denk ik: die heeft een mooie bak. Maar het heeft op mij niet de aantrekkingskracht die ik bij andere merken wel heb…. En dat is jammer. Een auto van dit kaliber moet wel een beetje de wow-factor hebben. Dat mis ik.
toyotafortuner zegt
Vind de nieuwe neus hier beter staan. Hierdoor oogt hij ook strakker. Maar idd, hij mist de wow-factor van het uitgaande model.
Flamingo zegt
’t blijft een facelift maar het ziet er wel supergoed uit die oranje! Vind de velgen ook fantastisch! iets soortgelijks zat er ook al op de Lamborghini Lp560
introductiemap zegt
Doet me echt niks dit ding…
str8six zegt
Het wordt er niet echt beter op hè?!
gilettelubbers zegt
Vind hem steeds mooier worden..
reistje zegt
Test kan ik nou posten of niet….
reistje zegt
@reistje: Ja dus, nou fijn zeg wordpress….
Zoals ik dus typte, ik blijf het vrij onlogisch vinden dat ze voor de R8 gingen en niet A6/A8. Dat lijkt mij toch een stuk logischer voor en vol elektrische aandrijflijn. Zo maak je de R8 zwaarder, een stuk minder snel, waarschijnlijk minder spannend. Allerlei dingen die je toch niet wilt bij een sportauto. Bovendien zal sportief rijgedrag de range niet echt verbeteren….
Een A8 E-tron of R8 V8-Hybrid lijken mij een logische keuze in ieder geval.
gtwillem zegt
@reistje: imago technisch is dit handiger. Er komt een R8 E-Tron, pers gaat er mee rijden, zijn zeer onder de indruk en een elekktrische aandrijflijn in een R8 is geaccepteerd.
Jaartje later komt die super R8 techniek ook in een A6, A7 en A8! Een A6 met de motor van een R8!!! Hoe cool is dat!?!
Audi heeft het in 2003 eerder gedaan. Van de Bizzarini V12 kon moeilijk ‘goedkoop’ een V10 gebouwd worden, dus in plaats voor een Lamborghini V10 bouwden ze een Audi V8 met twee cilinders eraan en klaar was de baby-Lambo, de Gallardo.
Later werd dat blok in de S6 en S8 geleverd en iedereen sprak van een Audi met Lamborghini motor! Bij de RS5 hadden ze het er over dat het een Lambo V10 was min twee cilinders. En mensen ’trappen erin’. Ze waren gewoon weer terug bij de Audi V8 waar ze mee begonnen in de eerste plaats.
Marketing, marketing everywhere!
badboys zegt
@gtwillem: je stukken zijn leuk om te lezen en informatief ook.
gtwillem zegt
@badboys: dankjewel! En nog gratis ook ;-) Misschien maar een blog beginnen
Ram-G-maN zegt
@gtwillem: Helaas gaat dat niet op bij de Passat W8, dat was niet opeens een halve Veyron motor. Had VAG toch beter kunnen vermarkten.
Je hoort bijna niemand nog zeuren over een Aston Martin V12 dat het aaneengelaste Ford V6’n zou zijn. Men zeikt eerder over het feit dat ze cilinderinhoud niet kunnen afronden.
gtwillem zegt
@AutomotiveDesigner: de W8 van de Passat staat qua architectuur dichter bij de W12 van de Audi A8 6.0 en de Phaeton 6.0 dan de Veyron, alshoewel de basis architectuur wel voor een groot deel overeenkomt. In feite is een Veyron W16 twee aan elkaar gesmede, lichtuitgeboorde Twin Turbo V8’s.
Echter, de materialen (veel exotischer) en koeilimg is duidelijk anders. De W8 van de Passat was erg compact, maar had ook flinke koelingsproblemen (mede doordat alle cilinders zo dicht bij elkaar staan), zodat VW het vermogen van de oorspronkelijke 300 naar 275 heeft gebracht en het koppel redelijk beperkt bleef tot zo’n 370nm, en zelfs dat leken de blokken nauwelijks te halen, de meeste bleven steken rond de 250pk.
De Aston Martin V12 is uiteraard een combinatie van 2 (uitstekende) 3.0 V6 motoren van Ford. Maar wel behoorlijk aangepast, je kan niet zo maar even de kleppen uitwisselen. Maar Ford heeft wel de kans gemist door de Mondeo ST220 (heerlijke auto, trouwens) te marketen als ‘Uitgevoerd met een halve Aston V12’.
berlinetta zegt
De voorkant doet me een beetje denken aan iemand met het Down-syndroom, zo met die kleine koplampjes. Ben niet kapot van de nieuwe, terwijl ik de oude na de facelift toch wel mooi vond. Vooral als Spyder.
niex zegt
Ik was er al meteen aan gewend na de eerste foto’s… vind hem wel strakker dan de vorige maar tegelijkertijd is ie weer minder eigenwijs, en dus nu volledig een audi.
Ik vind ze wel mooi als ik er bovenop sta maar zoals gezegd voor dit geld moet je een posterauto krijgen en dat is ie gewoon niet.
De P1…….dat was wennen, dit is gewoon nog een audi.
ter zegt
RIP sideblades. Toch wel jammer
mrrallycross zegt
Zal wel aan mij liggen maar die kleur vind ik best veel lijken op de oranje kleur die je op een gallardo kon bestellen
mercedessls zegt
Lijkt steeds meer op die van GTA en dat vooral met de zijkant…
room850 zegt
Stuurtje a la nieuwe kia sportswagen
philipf zegt
Ik vind hem heerlijk!
lambo4all zegt
knalgeel/oranje staat em goed, maar ik ben benieuwd of ze in het lichtgrijs/zwart/donkerblauw ook nog zo flitsend eruit zien. Ik zou altijd doorsparen voor een Huracan.
biohazardracer zegt
Just love it :D
gtr8regera zegt
Deze sinaasappel oranje is de perfecte kleur voor de Audi R8.
r8quattro zegt
Die oranje/gele staat de R8 heerlijk word er hebberig van.
michaelcorleone zegt
Zo’n oranje gele Audi R8 met zwarte velgen is gewoon heerlijk.