De nieuwe Audi R8 is officieel, inclusief e-tron en LMS!

Auteur: , 143 Reacties

Het lange wachten is beloond: dit is de nieuwe R8!

Het topmodel van Audi’s range is te bestellen met de V10 uit de Huracan, die 540 pk bij 540 Nm of 610 pk bij 560 Nm (V10 plus) levert. De laatste zoeft van 0-100 km/u in een rappe 3,2 tellen en houdt pas op met accelereren bij 330 km/u. De basisversie doet de standaardsprint in 3,5 s en heeft een topsnelheid van 323 km/u. Daarnaast komt er een elektrische e-tron versie met ruim 460 pk en 920 Nm.

Een stevige motor lust nu eenmaal een lieve slok en da’s in het geval van de R8 niet anders. De ingenieurs hebben het verbruik van de V10 weten te beperken tot 11,8 l/100 km met 275 gram CO2 per kilometer. Voor de V10 Plus liggen die aantallen op 12,4 l/100 km bij een gemiddelde uitstoot per kilometer van 289 gram CO2. Overigens is de V10 Plus te herkennen aan de vaste achterspoiler, waar de gewone V10 een elektrisch uitklapbaar exemplaar krijgt.

Qua uiterlijk biedt de nieuwe R8 wellicht niet de gehoopte verrassing, maar het exterieur was natuurlijk al voor het grootste gedeelte bekend na de lekplaat die we eerder postten. Net als van buiten is het ook van binnen een grote broer van de laatste TT, die opviel door z’n gebrek aan schermen op de middenconsole.

Audi R8 2015 interieur

Door gebruik maken van een lichtgewicht spaceframe (Audi Space Frame, om precies te zijn) en CFRP’s is de nieuwe R8 met een drooggewicht van 1.454 kg zo’n 15% lichter dan z’n voorganger. Desondanks is de torsiestijfheid met 40% toegenomen, wat alleszins een knappe prestatie is. Om de rijeigenschappen helemaal af te toppen heeft de R8 een nieuw Quattro-systeem, dat 100% van het koppel naar de voor- of achterwielen kan sturen. Bij het vorige model was de verhouding standaard 15:85 (vóor:achter) waarbij maximaal 15% extra naar de voorwielen werd gestuurd. Dat de nieuwe wel een lekkere drift kan neerleggen lijkt dus een zekerheidje.

De R8 is 442 cm lang, 124 cm hoog en een forse 194 cm breed bij een wielbasis van 265 cm. De prijzen beginnen in Duitsland bij 165.000 euro voor de R8 V10 en 187.400 euro voor de V10 Plus.

Audi R8 V10 Plus

E-tron

De E-tron versie krijgt een 92 kwh accu (groter dan een Model S dus) en een behoorlijke stevige elektrische range van 450 km. Om deze prestatie mogelijk te maken, heeft de R8 e-tron een CW-waarde van 0,28. De twee elektromotoren leveren gezamenlijk 460 pk en 920(!) Nm, wat een acceleratie van 0-100 km/u mogelijk maakt in 3,9 seconden. Topsnelheid? 210 (elektronisch begrensd) of 250 km/u.

Audi gooit in hun persbericht overigens lekker de knuppel in het hoenderhok, door te stellen dat de ervaringen met de R8 e-tron zullen worden gebruikt voor de ontwikkeling van een elektrische sedan. Tesla en Porsche, lezen jullie mee?

UPDATE: Plaatjes van de Audi R8 e-Tron check je HIERRR

LMS
Audi zou Audi niet zijn als het zou nalaten om een circuitversie van de R8 te bouwen. Die komt er dan ook in de vorm van de R8 LMS. De racer deelt vijftig procent van zijn DNA met de straatversie, dus er is het nodige aan verspijkerd om ‘m klaar te maken voor het circuit. De achterwielaangedreven GT3-bolide weegt 1.225 kilogram en beschikt over een V10 (585 pk) die vrijwel identiek is aan die van de productiewagen. Het fabrieksteam zet ‘m dit seizoen al in, klantenteams kunnen ‘m voor 2016 aanschaffen.

UPDATE: Plaatjes van de Audi R8 LMS check je HIERRR

De verkoop van de nieuwe Audi R8 start deze zomer.



143 reacties

Nieuw? Ik zie alleen een nieuw dieptepunt van hetzelfde…
@amazinglaurent: origineel… nee dat niet maar blijft vermakelijk
@bartteeuwen: Ik zou er geen nee tegen zeggen, maar nieuw? Dat kan ik hem moeilijk noemen… En vernieuwend zou al helemaal te ver gaan.
@amazinglaurent: dat zeg ik. Ik deel je mening:) de oude was voor audi revolutionair. Jammer dat ze dat niet doorgezet hebben in deze nieuwe en genoegen hebben genomen met een “facelift”
@amazinglaurent: Want die E-Tron met 450km actieradius is al jaar en dag standaard. Kortzinnig ben je. De 911 is zeker ook niet genoeg veranderd van 997 naar 991 volgens jou?
@Stefje: Mensen die daar altijd weer in opgaan, dat vind ik pas kortzichtig, alsof ik nu mijn mening ga bijstellen… :D
@Stefje: ik vind dit juist cool! 450 km is best goed!
@amazinglaurent: Waarom vernieuwen als de vorige er al geniaal uit zag?
@dutchdriftking: Stilstand is achteruitgang.
@amazinglaurent:
Auw maar wel raak !
@amazinglaurent: Zeg dan NIX! super dikke auto, tijdloos geweldig !
@schellekens006: Hm, een paar weken geleden was vrije meningsuiting nog een hot item…
@amazinglaurent:
Audi fanboys zijn dan ook de IS strijdertjes onder de autoliefhebbers, gij dient het mooi te vinden, ben je het niet met ze eens dan zijn pek en veren je deel….
@amazinglaurent: Dit is gewoon facelift version 2
@amazinglaurent: die grap was in 2010 al een dieptepunt
@rob911carrera:
Yep, maar zelfs in 2015 nog erg actueel, dat zou 0000 zich mogen aantrekken….
Ik vind hem saai…
@matzwart: Maar wel leuk om op z`n staart te trappen
@caterpie: Dat is zeker waar, maar dat was de vorige ook en dan heb ik dus liever die
@matzwart: de vorige vond ik juist niet saai!
Deze wel. En lelijker
@caterpie: het is ook leuk om audiboys in de ballen te trappen door te zeggen dat ie saai is
@matzwart: nee matzwart is origineel
@eferrari: Dan mag jij even toelichten waarom eferarri origineler is dan matzwart.
@matzwart: E staat voor mijn naam Enzo en ferrari staat voor mijn favoriete auto merk
@eferrari: Aha, moet ik matzwart nog verklaren of gaat je het lukken zelf de betekenis te achterhalen?
@matzwart: hey broer
Ik mis het H patroon van de handbak!
Mooi auto! Niet overdreven zoals een lambo, maar ook niet zo ‘saai’ als een rs.
@dylan_taylor: nee maar ook niet zo praktisch.. en praktisch niet sneller..

5.2 L V10 Plus – De laatste zoeft van 0-100 km/u in een rappe 3,2 tellen en houdt pas op met accelereren bij 330 km/u.
4.0 L V8 Dynamic Plus – Doet 0-100 in wel 0,7 seconden meer terwijl hij 700 kilogram meer mee sleept.. oh en pieken doet ie op een bescheiden 305 km/u.

Moet je wel heel graag zo’n snellere Audi TT, wat zeg ik, snellere Audi A3 Coupé willen..
@paddoswam: plus dat die maar 9,8 liter per 100 kilometer vraagt volgens het boekje.. versus 12,4 voor de lichtgewicht sportwagen..
@paddoswam: super handig die functie om te reactie aan te passen.

Deze niet zo lichte sportwagen weegt zelf 1.454 kg doe maar dik.. evengoed blijft het dan een 600 kilo lichter dan de RS6

En die E-Tron versie is helemaal lachwekkend.. sta je mooi voor lul naast een Tesla P85D.. 0,7 seconden langzamer..
Mooi auto weer, alleen de achterkant moet nog even wennen.
Voor mij de oude dan graag, die heeft toch veel meer dan de ‘nieuwe’.
Ik vind ‘m mooi.Ik hou wel van het strakke zakelijke design van Audi en de vorige R8 vond ik veel te druk.Om over die lelijke ‘kijk mij eens gek opvallen doen’ sideblades maar te zwijgen.Nee de vorige vond ik maar lelijk, dit vind ik allemaal wat beter op m’n netvlies overkomen.Wil je wat gekkers koop een Lamborgini, wil je wat beters koop een 911.Wil je het beste, spaar door en koop een 488 GTB
@sydney: En wil je beter dan het beste, koop dan gewoon de Mclaren 675LT ;-)

OT: daklijn lijkt een beetje hoog. De vorige spider blijft voor mij mooier dan dit, die vond ik erg fraai, ondanks dat ik geen Audi look liefhebber ben. Ben wel benieuwd naar de Spider versie van de nieuwe!
Hmmm, meehh!
Had gehoopt op een wat minder hoekig design.
Hij is mij te hoekig, het vorige model is wat eleganter met toch een agressieve look. Die is naar mijn mening dan ook mooier.
Ik kan maar niet wennen aan die nieuwe grotere singel frame grille van audi.

Interieur is daarentegen prachtig weer.
Wauw, wat een beloning
Achterkant is bruut, vind ik prima. Maar die voorkant…. Lijkt een beetje samengeknepen, debiel neusje. Niet mooi of ‘stoer’ in ieder geval. Vind ik dan.
Achterkant is mij te druk met al die roosters en gaten. Verder straalt het geheel wel die typische Audi-klasse uit.
dit lijk wel een face lift man
@rottepeer:
Pssssst, niet verder vertellen maar het is een facelift van een facelift..
@tupperware: pssst niet verder vertellen maar dat zijn de 488 GTB en 675 LT ook
@ko3n: psssst alleen zie je bij de 488 een behoorlijk andere auto staan en is deze zo goed als hetzelfde alleen dat minder mooi.
En weer zet Audi een prachtige auto neer. Nog mooier dan de vorige. Vooral die blauwe is pure automotive porn.
@kapiteinaudi: Automotive porn? Hoe was jij als kind?
Liever de oude..doei
Ziet er bijna hetzelfde uit, wel mooi dat hij met v10 leverbaar is.
Wat heeft dit ding toch weer een saai interieur. Dit had ook zo in een A1 of een A3 kunnen zitten.
Ze hebben een liniaal gevonden bij Audi…?

De toch al niet zo knappe R8, maar dan met wat scherpe lijnen en hoeken…, meh…
De cabine oogt te groot t.o.v. de neus, de achterkant is zo plat als een pannenkoek, het dashboard lijkt uit een Toyota Supra Mk. 4 te komen. Ik zeg het niet gauw, maar wat een faalhazen.
Op zichzelf staand vind ik het een hele mooie auto. Maar toch is het een teleurstelling voor mij vanwege wat iedereen al heeft gezegd. Weinig vernieuwend.
Zo hoekig tekende ik vroeger ook auto’s .. Nee doe mij de vorige maar, met V10 graag
Het design begint wel steeds meer te wennen.
-edit: nutteloze bijdrage-
Een grote TT..
De buitenkant is wennen.. En eigenlijk niet echt vernieuwend. De binnenkant daarintegen is wel echt super!!
Is toch heerlijk dit. Bete strak uiterlijk en een interieur om je vingers bij af te likken. Prima.

Ohja, smaken verschillen he :).
Kan deze Audi nu volledig zelfstandig rijden? In die rode zit er niemand achter het stuur! Gaaf!
Vind m minder mooi als de voorganger. De roosters met de lampen verbinden vond op de achterkant van de LFA ook al niks, en nu doen ze t hier.

En de zwevende knoppen in t midden van de console? Huh?
En dan de V10s. Het is puurder als de V8T; dat snap ik. En als je zo’n ding kan betalen, zal het verbruik je ook geen pepernoot uitmaken. Maar de V8T had me toch leuker geleken.

-edit: hij is volledig elektrisch, is aangepast-
@gregorius: Geen van beide. Letterlijk, de e-Tron heeft geen verbrandingsmotor maar is full electric!
-edit: thanks! is aangepast-
@gregorius: tekst is een beetje ambivalent maar zoals ik het begrijp is de e-tron is volledig electrisch. Zou daar graag meer weten want dat past eigenlijk dit soort speelauto wel. Prijs? Gewicht?
Wat een lelijk, raar en saai ding.
Waarom zou je trouwens in godsnaam voor een R8 V10 kiezen in plaats van een Huracan?!
@trustmeiamanengineer: Heb ik ook nooit gesnapt! Maar er zijn schijnbaar mensen die graag een zakelijke supercar rijden.… van die types die van die enge managementtermen gebruiken…
@series2: omdat de R8 V10 van de vorige generatie n stul goedkoper was dan de gallardo dus dat zal waarschijnlijl nu weer het geval zijn
De vorige vond ik echt dik aan deze moet ik wennen, vooral aan de wat anonieme achterkant. Ik moet dit tot mij laten bezinken en wacht tot Geneve voor een definitieve oordeel.
Maar wil je een echte neem dan de Huracan, daarnaast heb je de 650s, 488 GTB, 911 GT3 (RS), GT-R en natuurlijk niet te vergeten de nieuwe Honda NSX. Allemaal auto’s die ik liever heb dan de R8.
Hij lijkt helemaal niet zo op de vorige!
Ik vind de vorige R8 van de facelift veeel mooier.
Voorkant verziekt die hele auto, smek.
Geen gewone V8 dus? Of heb ik er overheen gelezen?
Ik ben/was toch echt een Audi adept, maar met de Q7 en nwe R8 raken ze mij niet meer…
@lebeaunl:
Wijsheid komt met de jaren.., je bent dus al een eindje op weg..
@lebeaunl: Eerste modellenreeks met de single-frame grille (circa 2005).. Elke facelift/model daarna bergafwaards in mijn ogen.
Niet lelijk, maar ik zou kijken bij de concurrent. Trekt me gewoon niet. Dat interieur vind ik wel vreemd. Die hoek bij het dashboard moet toch in de weg zitten?
Vind persoonlijk het heel erg mee vallen hoeveel ze op elkaar lijken, het is duidelijk te zien dat de oude vele male mooier was! Moet wel zeggen dat ik het nieuwe interieur daarin tegen wel erg mooi vind,
Wat een karakterloos apparaat…
Dan geven ze die prologue avant zo’n gruwlijk design waar je zo veel meer mee kan, en dan komen ze aanpappen met dit godslelijke misbaksel.. met die nieuwe q7 precies zo. Ze zijn echt niet goed bij hun rikketik in ingolstad!
Wel een beetje een domper dat de e-tron trager zal zijn dan een Model S… maar daarom niet minder leuk?
Wat een gejammer hier zeg. Als je Audi een beetje kent kon je weten dat ze ‘m niet opeens totaal anders zouden maken. Waarom zouden ze ook? Gewoon een evolutie op hun eerste supercar, zou jij als automerk ook doen.

Hij zal vast een slag goedkoper zijn dan een Lambo dus dan vindt ie ook wel kopers. E-tron valt me tegen, want met dat koppel (wat de P85D ook ong. heeft) sprint de Tesla in 3,2 s en dat is een grote zakensedan.
sorry hoor, maar die voorkant is toch echt niet geslaagd hoor! met name de roosters en de rand om de grill.. dan 100x liever de vorige, pre facelift!
Fijn als je net een oude hebt gekocht. Niemand ziet dar er ook een nieuwe rondrijdt. Zoals iedereen al zegt, er is niet heel veel veranderd zeg.
Saaaaai!

Doe mij voor dat geld maar een 4C en 4C spider.
Dan hou ik nog 50k over voor peut & verzekeringen……
@tweetyv6: Ik doe met je of een amg gts +4C spider en dan hou ik nog wat wisselgeld over
1.454 kg voor de straat versie en maar 1.225 kg voor de LMS variant?

Wowie.. das ruim 200 kg aan ” luxe ” aan boord van de straatversie..
@postzegel:
Luxe staat bij een sportwagen gelijk aan nutteloze ballast..

Dus OOOO als je nog iets van dit ding wil maken, kom met een 1200kg straatversie.
De vorige R8 was een beauty, zelfs het gefacelifte model.
Bij deze heb ik dat minder, interieur en achterkant zien er prima uit, maar de neus lijkt gewoon te veel op een audi tt. En dat wil je niet horen als je meer dan 150.000 euro’s betaald…
Gewoon een toffe wagen, kan niet anders zeggen.
Het blijft natuurlijk een Audi, dus weinig vernieuwend design was wel te verwachten. Los daarvan oogt het wel allemaal iets strakker dan de oude R8, dus wat dat betreft is het wel een vooruitgang.
Overigens wel jammer dat Audi geen foto’s van de nieuwe e-tron en LMS erbij heeft gedaan.
Het vorige model was veel karakteristieker dan deze zware face-lift.
Ik begrijp dat ze in Ingolstadt al jaren geen nieuw blanco papier meer hebben gekocht voor hun ontwerpen.
Die zijkanten van de vorige vond ik best mooi, in feite vond ik de vorige helemaal een mooie wagen, maar met deze lanceren ze een karikatuur van het eerste model.
@desjonnies:
Ik moet zeggen dat ik de R8 nooit mooi heb gevonden, maar door bijvoorbeeld die kekke sideblades had ie wel een eigen gezicht/karakter.

Het was een R8 en niks anders, of je het nu mooi vond of niet. De nieuwe is een gewone Audi zoals elke andere gewone Audi, maar dan met middenmotor……
Ik vind hem er niet uitzien doe mij maar de vorige generatie met handbak!
Ik vind de oudere toch mooier, ik vind dit echt een mislukkeling of hij goed verkocht zal worden is nog de vraag?
Enige goede nieuws is dus dat hij geen turbo’s krijgt.
Beter het vorige model kopen, bespaar je nog geld ook
Verbaast me niet meer dat er weinig wordt gewijzigd aan het uiterlijk, dat zijn we inmiddels wel van Volkwagen/Audi gewend, maar waar voorheen het model elke generatie toch wel iets strakker en mooier werd is dat nu totaal niet meer het geval. Zeker het overdreven hoekige front van de nieuwe Audi’s kan me niet bekoren. Pak die liniaal nu eens van die designers af…
Saai. De V10 is wel het hoogtepunt.
Eerlijk waar, ben geen vag basher ook geen liefhebber. Maar dit kan toch niet in deze klasse?

Ik vind die nieuwe huracan al saai, nooit gedacht dat dit nog saaier kon. Doe mij maar een 991 911!
Helaas weinig vernieuwend, terwijl de oude al zo verouderd is.
Ziet er nogal goedkoop uit dat interieur met grijze panelen.Lijkt wel een instap kia picanto.
@redbeams: Alleen bij Audi staat het op de optielijst als Audi Exclusive Premium Super Soft Leather Soft Grey Deluxe. Of iets in die geest. En dan mag je de nieuwprijs van die Picanto die jij noemt voor neertellen.
“Saai, Saai, Saaaaaaaaaai!”


Nou, dan blijf je toch gewoon verder kachelen in je tweedehands Clio…
Die voorkant is zo ontzettend lelijk. Ik ben in tegenstelling tot een hoop anderen hier geen VAG-basher maar wat is dit een teleurstelling.
Kwijl!
Leuk al die info over de nieuwe R8, maar wanneer krijgen we nu eens de foto’s van de nieuwe R8 te zien?
Nee, nee gewoon nee. Te veel van hetzelfde. Van een top model als dit had ik veel meer vernieuwing verwacht
Niet heel vernieuwend maar ongeveer net zo vernieuwend als de 488 gtb en de 675 lt
Hmmm, de achterkant vind ik wel mooi, maar de voorkant kan mij niet echt bekoren. Eens kijken of er ook echte beelden zijn, het zou tenslotte vreemd zijn als de TT daadwerkelijk mooier is dan de R8
Bedankt Audi! Toch knap om iets braafs nog braver te maken, een echt automerk voor de rechtlijnige man.
Vind de oude een stuk mooier..
Jammer dat ze hem niet uitbrengen met de 3.0tsi van de volgende RS4 en de 4.0tsi uit de RS6. Zou de auto meteen een echt ander karakter hebben dan z’n lambo zusje.
Ik weet het al! De achterkant hebben ze gejat van de Noble M600!

http://static.autojunk.nl/pictures/2011/0722/135406/noble-m600-17_06.jpg
Ik hou er wel van. Niet teveel poespas, gewoon strak en keurig uitgevoerd.
Speciaal Audi spaceframe. Wtf. Verder komt die spoiler zo van het vorige model af. Jammer. Wel leuke motorisering. Goed dat ze nogsteeds met een v10 komen!
BREAKING

Nadat er een geruchtenstroom opgang kwam nadat Audi de nieuwe Q7 lanceerde en kort daarna de nieuwe R 8, heeft een woordvoerder van Audi in Ingolstadt toegegeven dat er op de computers van Audi’s ontwerp afdeling al jarenlang een virus zit dat iedere nieuw ontwerp doet verdwijnen en de ontwerpers slechts met grote moeite in staat zijn om aanpassingen te maken op bestaande ontwerpen.

Men heeft voor het bestrijden van dit virus een beroep gedaan op de universiteit van Darmstadt waar de befaamde Duitse computer virus expert Doctor Bert Bratwurst pogingen heeft ondernomen om het “veel-van-hetzelfde-design-virus” (zoals Dr Bratwurst het virus noemt) te lokaliseren en te vernietigen; helaas heeft dit slechts geleid tot verdere verspreiding van dit virus over design computers van het gehele VAG concern en kunnen we de komende 10 jaar geen enkel vernieuwend en origineel ontwerp uit de koker van het VAG concern verwachten, aldus een woordvoerder.
@desjonnies:
Hahahaha, briljant..



Zo, bedankt voor de buikpijn..*klautert terug op mijn stoel*..
Achterkant ziet er lekker uit, alleen de uitlaten kloppen niet… maar daar zijn aftermarket systemen voor! Haha
Lelijk. Geen uitstraling.
Wel triest dat de grenzen tussen Audi en Lamborghini modellen steeds verder vervagen. Was er eerst nog een verschil in gewicht en vermogen, intussen is alleen het hoesje echt nog anders.
@macready: Er zit nog een groot verschil, die Lambo wil je en deze niet.
@badboys:
Sorry, die Lambo wil ik ook niet….

Als ik een Lambo wil, dan wil ik een echte, geen Audi met een ander hoesje….
@jrk68: Voor ieder wat, voor de oudere garde de Miura of Countach. Dan neem ik de Huracan wel.
Het blijft een auto die niet echt fotogeniek is. Op foto’s heeft ie altijd een soort waterhoofd, in het echt is ie dan toch veel mooier.
Maar deze ‘nieuwe’ R8 past volledig in de huidige facelift generatie van nieuwe Audi’s. Ik vind het allemaal veel blabla van zo’n merk.
Ik krijg er een beetje koude rillingen van over m’n rug….
Wow wat een prachtige auto… de R8 is toch wel heel erg tijdloos besef ik me nu.
Audi: de Marijke Helwegen van de auto-industrie. De ene na de andere mislukte facelift.
Moet wel ff wennen aan de achterkant…
De velgen lijken wel heel erg die op de tsw donington…
Ik vind hem zeker geslaagd!
40% torsiestijfheid, thats it? Geen nieuws meer?
Zijn de prijzen ook al bekend?
Vind t niks, zie veel skoda trekjes terug
http://youtu.be/z38swU5gibc

Hier de link naar een video van de nieuwe Audi R8
@mauritsh in de tekst lees ik dat de nieuwe R8 met een gewicht van 1454kg 15% lichter zou zijn dan de oude R8. Dat zou betekenen dat de oude R8 ongeveer 1710kg weegt en dat klopt niet. De oude R8 (V10 Plus) weegt 1570kg, dus de nieuwe R8 is ongeveer 7,4% lichter.
“De E-tron versie krijgt een 92 kwh accu (groter dan een Model S dus) en een behoorlijke stevige elektrische range van 450 km.”

Netjes. Ik zie alleen 1 behoorlijk groot praktisch probleem. Zonder super snel-laders ala Tesla Supercharger moet je heul veel geduld hebben bij het opladen. De 85kW batterij van en Tesla heeft 4.5 uur nodig bij 3 fasen, 32A en 9 uur bij 16A (wat je veel op normale laadpalen onderweg tegenkomt). Hoe lang duur het opladen van een 92kW batterij dan wel niet.

Anders gezegd, een road-trip kan je dus gerust vergeten want uren en uren opladen langs de snelweg, en dat elke keer, gaat dit konijn dus écht niet doen.
Ik verbaas me over de negativiteit bij sommigen hier. Audi presenteert wederom een geniale supercar, waar de meesten slechts van kunnen dromen. Technisch vooruitstrevend en luister eens naar dat geluid!
Alleen van dat nieuwe frontje ben ik niet zo weg, jammer.
Die gaan we niet veel zien denk ik, god wat een lelijk ding, zeker vanachter. Zo simpel, zo onuitgewerkt… Doe mij de vorige maar.
Misselijkmakend gewoon die achterkant, hoe meer ik er naar kijk. Lijkt wel een goedkope replica.
hoe vaker ik de foto’s zie, hoe gaver ik het totaalplaatje vind. vooral in het blauw.
Prachtige auto al zeg ik het zelf, maar inderdaad niet heel vernieuwend. maar ja, dat is audi he.
Net zoals jullie dat vinden, vind ik Audi’s ook saai maar ondanks dat ik al jaren lees dat veel mensen Audi’s saai vinden, worden de ontwerpen niet spannender gemaakt en doet Audi het financieel beter dan ooit. Dat doet mij vermoeden dat wij, degene die de Audi’s vooral saai vinden, misschien wel helemaal niet tot de doelgroep behoren. En ik moet toegeven, toen ik een drukke management baan had met veel verantwoordelijkheid, stond ik na het werk ook niet te wachten op drukke beelden en drukke muziek etc. en mijn vrije momenten wilde ik die zo ‘ongestoord’ mogelijk meemaken. Ik wilde vooral op een of andere manier rust en echt alleen mijn aandacht hoeven vestigen op wat ik wilde. Ik heb nooit een Audi gehad al had ik die makkelijk kunnen betalen maar ik kan me voorstellen dat de doorsnee Audi klant, misschien wel zo denkt als ik toen dacht.
Als een v/d weinige vind ik de R8 wel mooi, het is gewoon een hele fraaie supercar met een heerlijke V10. We moeten juist blij zijn dat Audi gewoon de V10 blijft bouwen en deze ook lepelt in de R8 en uberhaupt een supercar blijft maken en dat niet overlaat aan Lambo. Ook het interieur is van een zeer hoog niveau, perfect afgewerkt mag ook wel voor deze prijs. Een lekker klein sportstuurtje, de oude R8 had zeer goede comfortabele zetels dus ik ga ervan uit dat het ook het geval is bij de nieuwe.
Voor mij de R8 v10 plus graag in het oranje met zwarte velgen en carbon spoiler.

Voor de mensen die zich afvragen waarom mensen een R8 willen i.p.v. de Huracan. De een is een speciaal gemaakt maatpak en de ander een smoking.
2 favorieten in deze klasse; Porsche 911 en een Audi R8.
Als een v/d weinige vind ik de R8 wel mooi, het is gewoon een hele fraaie supercar met een heerlijke V10. We moeten juist blij zijn dat Audi gewoon de V10 blijft bouwen en deze ook lepelt in de R8 en uberhaupt een supercar blijft maken en dat niet overlaat aan Lambo. Ook het interieur is van een zeer hoog niveau, perfect afgewerkt mag ook wel voor deze prijs. Een lekker klein sportstuurtje, de oude R8 had zeer goede comfortabele zetels dus ik ga ervan uit dat het ook het geval is bij de nieuwe.
Voor mij de R8 v10 plus graag in het oranje met zwarte velgen en carbon spoiler.
De R8 is gewoon weer een mooie auto, hij was al mooi en is om die reden subtiel aangepakt.
Zoals de oude R8 is de nieuwe R8 ook weer een dikke, fraaie supercar. Audi heeft het design dat al goed was bijgeslepen en scherper gemaakt. Ik vind het een goede keuze.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).