A27 gaat definitief van 2 naar 7 rijstroken

Auteur: , 35 Reacties

Eigenlijk was dat al 'definitief', maar de val van Rutte I zorgde toch weer voor de nodige vraagtekens rondom dit project. Nu het nieuwe regeerakkoord gepresenteerd is weten we het zeker: De A27 gaat definitief verbreed worden van 2x2 rijbanen naar 2x7 rijbanen.

Jarenlang is er moeilijk gedaan over deze verbreding, want het zou namelijk ten koste gaan van een stuk van natuurgebied Amelisweerd. De Raad van State had eerder dit jaar zijn goedkeuring al gegeven, maar de PvdA leek toch nog roet in het eten te gaan gooien.

Blijkbaar is er in de onderhandelingen tussen Rutte en Samsom nog eens goed over gesproken en is er besloten dat de verbreding er toch gaat komen. Of zoals Milieudefensie vol trots in een reactie stelt:

“Met de Blankenburgtunnel en de verbreding van de A27 en het afzien van de kilometerheffing gaat Rutte II onverminderd door op de weg van meer asfalt.”

Automobilisten kunnen er blij mee zijn, maar voor milieuliefhebbers zal het ongetwijfeld een horrorscenario zijn. (via: bndestem.nl)



35 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
volgens mij zijn sommige maatregelen van dit kabinet toch niet zo slecht zeg!
beter doorrijden dan stilstaan in de file. groenlinks aanhangers moeten daar eens hard over na gaan denken (mochten ze dat kunnen)

fuck de tree huggers. lang leven asfaltfundamentalisten!
@bigcar: precies, helemaal top dit! Weer zo’n mooi project dat mede bekostigd kan worden door de afschaffing van de MRB vrijstelling op 190d’s ‘kuch! .. oldtimers’
niet meteen flippen @flippert ; ik zij: “..sommige maatregelen..” dus NIET alle maatregelen…
@bigcar: zij?
@flippert: uitgeluld?
@solmatje: @bigcar een gedegen reactie geplaatst met enige vorm van argumentatie. En dan vraag je aan @flippert of hij is “uitgeluld”.
Brengt jullie eigenlijk op het zelfde niveau.
-edit: nutteloze bijdrage-
volgens mij zijn sommige maatregelen van dit kabinet toch niet zo slecht zeg!
beter doorrijden dan stilstaan in de file. groenlinks aanhangers millieu liefhebbers moeten daar eens hard over na gaan denken (mochten ze dat kunnen)
fuck de tree huggers. lang leven asfaltfundamentalisten!
Vervolgens de max naar 80 km/h, trajectcontrole erop en melken maar!
@Benjamin1: en 3 maanden later worden de buurt gemeentes genaaid en mogen we 130 :-) dat komt wel goed!
Laat ze nu alvast de vergunningen regelen voor het openstellen van de 2×7 banen. Niet net als de spitsstrook van de A28 die al een paar maanden er netjes bij ligt maar nog niet open is.
Ah, mijnheer Rutte en Samson hebben mijn klachten in goede orde ontvangen. Nu kan ik samen met het volk lekker doorrijden.
Voor u, Landgenoten.
Crisis? nee niet hier hoor… de burger heeft nog genoeg!
@slipstreamer:
Bij jou niet nee, jij kost de komende tien jaar alleen maar geld….
@jrk68: Die frustraties van je zitten diep denk ik hè? Het gros van wat hier op de site terecht komt moet door je afgezeken worden.
@autobart: Nee de helft van de reactie’s is totale onzin.
@luuktb:
Yep, ach dat is de standaard reactie van pubertjes als je hun geliefde merken niet pruimt….
Go Melanie Go…, juist in tijden van crisis moet je het hebben van dit soort werkgelegenheids projecten.
Mijn Heimat heeft er de geroemde Autobahn aan te danken en de Hollanders hun beroemde afsluitdijk.
Inclusief verbreding van die smalle fileveroorzakende klote brug bij Gorinchem???
@VeniVidiVici: Nee Joh, dit is tussen Utrecht en Almere.
@mashell: Dat is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!!!
Juist.. Goh dat is raar, ik heb vandaag gedroomd dat er 2 balharen op de TV vertelden dat we hier €16 Miljard moesten bezuinigen en gem. €1000,- per gezin erop achteruit gaan! Gelukkig niet hier, of toch..
@lamborgfan: Ik had vandaag gedroomd dat er iemand was op TV en die zij:
Kijk, als we nou een stukje snelweg aanleggen, van zeg, 100 miljoen. Dan wordt die klus gerealiseerd door een van de grote weg- en waterbouwers die ons land kent. Dan kan die 100 miljoen zomaar terechtkomen in de kas van dat grote weg- en waterbouwbedrijf.

Daarvan wordt dan een procentje of tien (totaal ongeveer 10 miljoen euro) “winst en risico” uitgekeerd aan directeuren, aandeelhouders en investeerders. Deze rijke mannen in dure pakken kopen daar direct een mooie villa van in het mediterrane Zeuropa. Dit scheelt de dure meneren niet alleen in de belasting afdracht, maar helpt vervolgens ook nog een paar tot heel Zeuropese mensen aan het werk. Goed tegen de eurocrisis.

De andere 90 miljoen moet het project van betaald worden. Een deel hiervan zijn materieel- en materialkosten. Deze spulletjes en dingetjes worden ingekocht bij andere grotere en kleinere bedrijven, die daar erg blij mee zijn in deze tijden van crisis. Is toch fijn als je niemand naar huis hoeft te sturen.

En dan kunnen de werknemers van het grote weg- en waterbouwbedrijf, en de bedrijven die daar weer voor werken, vrolijk elke maand hun salaris ontvangen. Van dat salaris gaat meteen weer 31-52 % naar onze lieve overheid, vervolgens kopen ze nog wat spulletjes in de winkel, gaat ook weer 17,3 % BTW naar onze lieve overheid.

En dan is de overheid weer gelukkig want dan kunnen ze weer een nieuwe weg aanleggen, van zeg, 100 miljoen.
@appelsenperen: europese aanbesteding? We are fucked.
@appelsenperen: Is dit niet een recept voor weer een bubbel? Zo moet je de economie blijven financieren en daar heeft de regering geen geld voor.
Volgens mij gaan we van 2×4 rijstroken (zie foto bij artikel, ja dit is echt een foto van ter plaatse)ipv 2×2 naar 2×7 rijstroken.

Dus inclusief de in/uitvoegende rijstroken van de A28 ri. A12 en andersom.
Aandelen asfalt kopen ….
@norge: Als die Melanie Schultz van Haegen ooit nog eens de politiek gaat verlaten dan moet je inderdaad niet raar opkijken als ze in de directie van een grote wegenbouwer terecht komt.
Hoeveel rijstroken de rechtse politiek ook aanlegt alleen de linker zal echt gebruikt gaan worden ;)
@mashell: hoeveel rijstroken de linkse politiek ook tegenhoudt alleen de rechter gebruikt graag de linker.
Had ik toch net een tijdje geleden ergens de opmerking gelezen van een forens op dat traject, dat verbreding geen fluit uithaalt zolang er twee bottlenecks = uitritten met maar één rijstrook in blijven zitten. Die zorgen voor alle files. Haal die versmallingen eruit en alles stroomt vlot door, schreef de geachte inzender. Iemand dat misschien ook gezien?
@oxymoron: dat klopt, met de snelweg is niks mis alleen een paar knooppuntten.
Hopelijk dan ook het gedeelte ter hoogte van Groenekan op naar knooppunt Eemnes aanpakken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).