Klasse marketing van Daewoo / Chevrolet

Auteur: , 8 Reacties

Terwijl het in beginsel niets meer dan marketing is, maakt het de consument wel degelijk uit of je in Daewoo of in een Chrevrolet rijdt. Ik moet toegeven dat een Chevrolet iets beter klinkt, maar feitelijk zijn het gewoon dezelfde auto's. Toch heeft GM Daewoo in Europa onder de merknaam Chevrolet vorig jaar ruim 240.000 auto’s verkocht en dat is een toename van 26% ten opzichte van een jaar eerder toen Daewoo nog gewoon Daewoo was. Een goede zet dus...


In Oost-Europa werd de grootste groei geboekt. Daar werden maar liefst 370% meer auto’s op kenteken gezet; een totaal van 46.000 auto’s, ten opzichte van 9.755 een jaar eerder. In West- en Centraal-Europa nam de verkoop toe met 7,7 procent (bron: Autotelegraaf).



8 reacties

Sir Smokalot
Al draagt de aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding….
Amen!
heidekonijn
Ik voorspel dat binnenkort rappers en meer van dat MTV volkje betaald zullen worden om ipv Bentleys met (al dan niet gepimpte) Chaywoovrolets te rijden. Dan worden die dingen nog hip ook en durft een rechtgeaarde autoliefhebber zijn ogen niet meer open te doen als hij de straat oprolt.
Ik vind het toch jammer dat de naar Chevrolet op deze manier verkracht moet worden…..
Superkoerier!
Voor mij blijven het altijd Daewoo’s. Die associatie zal wel wat minder worden naar verloop van tijd als er Deawoo’s komen die we niet als Daewoo kennen maar als Chevrolet. Maar goed, dan zijn we 5 jaar verder. Ik loop in ieder geval met een brede boog om die dingen.
In je titel heb je Deawoo geschreven
Check! ;-)
Voor mij blijven alle Nissans ook Datsuns haha

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).