Gespot: De veelzijdigheid van VAG

Auteur: , 92 Reacties

Waar de producten van de Volkswagen Aktiengesellschaft het op Autoblog vaak zwaar te verduren hebben op de woensdag –ondersteund door de term “VAG-pot-nat”– verdient dit grote concern het vandaag wel eens om in het zonnetje te worden gezet. Want naast hun vaak wel erg fantasiearme kwaliteitsproducten zijn ze óók verantwoordelijk voor de productie van auto’s die menig hart sneller doen kloppen. Ik gun jullie een kleine blik in wat VAG allemaal voor noemenswaardigs te bieden heeft.

Audi R8

Een paar jaar terug kwam dit concern bijvoorbeeld met een te gek idee. Ze zouden een sportwagen gaan bouwen die zich zou moeten kunnen meten aan de 911, en in wezen een soort klein broertje zou worden van de Gallardo. De auto zou de schitterend klinkende krachtbron van de RS4 boven de achteras krijgen, goed zichtbaar door de glazen achterklep. En inderdaad, zoals verwacht komt er een schitterend geluid uit de twee dubbele uitlaten bij wegrijden, dat is mijns inziens dan ook zijn beste kwaliteit. Ik vind hem leuk om te zien, maar ik kan nog niet veel kloppends in het ontwerp zien. Zijn grootste VAG kwaliteit is dan ook dat het nog steeds géén auto naar mijn hart is, de tweede VAG kwaliteit van de auto is dat er vrij veel van worden verkocht, uiteraard lang niet zo veel als van de 911, maar het concern mag er best wel een beetje trots op zijn.

Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk


Audi S3

Dan weer een wat meer standaard verschijning, hoewel de S3 natuurlijk nog steeds een vrij zeldzame auto blijft. Deze hot hatch valt maar een klein beetje op, en dat is zoals men het gewild heeft. Voorin ligt echter een opvallend krachtige vermogensbron, die in staat is elke seconde honderdvijfennegentigduizend joule aan energie om te zetten. 195 kW dus, wat neerkomt op 265 pk. Het is de 2.0 FSI turbomotor die het levert, een technisch hoogstandje dat zijn energie optimaal gebruikt door middel van directe inspuiting. Dat verschilt van indirecte inspuiting in het feit dat de benzine nìet eerst in een zogenaamde ‘wervelkamer’ komt, maar meteen in de cilinders belandt. Klein technisch detail, ik heb het zelf ook even moeten opzoeken wat in techniek verdiep ik me eigenlijk niet zo veel.

Audi S3 - Foto Jim Appelmelk
Audi S3 - Foto Jim Appelmelk
Audi S3 - Foto Jim Appelmelk


Audi S5

Audi heeft een redelijk groot verleden wat betreft coupé’s maar kwam pas relatief recent weer met een dergelijk model op de markt. Velen herinneren zich vast nog wel de hoekige coupé uit de jaren ’80, die successen behaalde in het rallyerijden. Zo ver gaat het nu nog niet, maar het komt wel in de buurt. De S5 is namelijk een heel snelle auto. Helaas niet met de 5,0 V10 uit de S6 en de S8, maar wel met de V8 die ook in de S4 ligt, en dat is ook al 354 pk waard, inclusief mooie grom. Daar is Audi namelijk erg ervaren in. We zien het model nog maar erg weinig rijden, meestal zijn het A5’jes of A5’jes met een lichte neiging naar S5. Dat wil zeggen: zo proberen er op te lijken. Zonder de V8 is het trouwens ook al een redelijk snelle auto, er is namelijk ook een 3,2 liter V6 beschikbaar die 265 pk levert, en tevens een krachtige dieselversie die 238 pk haalt uit drie liter met turbo. En dan te bedenken dat er ook al getest wordt met een RS5!

Audi S5 - Foto Jim Appelmelk
Audi S5 - Foto Jim Appelmelk
Audi S5 - Foto Jim Appelmelk


Bentley Azure 2006

Hier begint het echte werk overigens pas, bij de B van Bentley. Of de B van… Nou ja, lees maar verder. Waar het vaak de relatief tengere Continental GT’s zijn die we aan VAG relateren, worden er gelukkig ook nog van die lompe en zware Arnage-afstammelingen gebouwd. Veel te groot en wel èrg duur, maar de praktijk wijst uit dat het best mogelijk is zo’n mastodont in een klein steegje in Belgravia te parkeren. Meer mensen kiezen echter voor de minder opvallende, snellere, en in veel opzichten ook goedkopere GTC. De Azure kost namelijk anderhalve ton meer in ons landje, hier zien we ze dan al helemaal weinig waar de GTC eigenlijk vrij populair is. Ondanks dat goedkopere alternatief komen de verkoopcijfers best goed overeen met die van de vorige Azure, die 13 jaar geleden in productie ging. Maar in Londen moet alles nieuw zijn, de Azure 2006 zie je er vaker rijden!

Bentley Azure 2006 - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure 2006 - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure 2006 - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure 2006 - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure 2006 - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure 2006 - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure 2006 - Foto Jim Appelmelk


Bentley Brooklands

Twee van de meest spraakmakende spots van die zaterdag waren deze Bentley Brooklands, die we maar lieten gaan voor ‘die blauw-zwarte auto op de voorgrond’. Juist, zó veel indruk maakt VAG’s snelste product! Daarover zodirect meer, de Brooklands is namelijk nog nèt iets hotter op het moment. Hij is nieuw, rijdt nog nauwelijks rond, en heeft voorin de allermeeste power die men ooit uit de gerenommeerde V8 heeft kunnen peuteren. Waar het blok in een auto als de Azure van 1995 nog zo’n 385 pk op de weg bracht, werd het al gauw 426 voorin de Continental T (waar de Brooklands 2008 overigens in grote lijnen de opvolger van is), gevolgd door 450 in de Arnage T en de Azure, later 500 in de Arnage T-500 (huidige uitvoering), en is zelfs een enorme 537 pk voorin deze gigantische 2+2 coupé. Nog steeds even laagtoerig, nog steeds een gigantisch koppel, maar inmiddels wel een automatische zesbak. Eindelijk. Praktisch gezien niet echt nodig met zo’n berg koppel, maar voor een kolossaal bedrag als ruim vier ton –wie weet nog wel véél meer– mag je wel wat vernieuwing verwachten. De auto zou 296 km/u moeten kunnen halen, als je dat graag op een enigszins verantwoorde wijze wilt uitproberen wordt aangeraden om dan wel de 36/42 cm (achter/voor) keramische remmen van de optielijst aan te kruisen, één van de weinige dingen die niet standaard zijn.

Bentley Brooklands - Foto Jim Appelmelk
Bentley Brooklands - Foto Jim Appelmelk
Bentley Brooklands - Foto Jim Appelmelk
Bentley Brooklands - Foto Jim Appelmelk
Bentley Brooklands - Foto Jim Appelmelk
Bentley Brooklands - Foto Jim Appelmelk
Bentley Brooklands - Foto Jim Appelmelk
Bentley Brooklands - Foto Jim Appelmelk
Bentley Brooklands - Foto Jim Appelmelk
Bentley Brooklands - Foto Jim Appelmelk


Bentley Continental GTS 2008 Project Kahn

Waar bij veel auto’s het idee rijst om er nog maar een paar pk bovenop te gooien en het uiterlijk verder te laten, zijn er ook modellen die eigenlijk al veel te veel vermogen hebben maar nog wel iets meer uiterlijk verdienen. In mijn opinie kan de Continental GT voornamelijk wijzigingen aan het uiterlijk gebruiken, de velgen die VAG er standaard onder monteert zijn niet altijd van even royale uitstraling. Niet echt gedurfd, goedkoop, ‘voor elk wat wils’. Eigenlijk wat de Continental GT als geheel is, van de zijkant vind ik hem bijvoorbeeld nog best aardig maar ik kan er ook niet heel erg warm van worden. Niet zo warm als van de lompe modellen van Bentley. Echter, het wordt een stuk spannender als Kahn er velgen onder zet. Die verbreken het grijzige imago van dit model een beetje, de auto heeft zo een stijlkenmerk dat echt opvalt. Je vindt het mooi of je vindt het heel lelijk. Of het onder de auto past is nog de vraag, maar het geeft wel een potenter gezicht en je hebt iets ‘anders’ tussen alle tienduizend GT’tjes die de aardbol nu op zijn minst rijk is.

Bentley Continental GTS 2008 Project Kahn - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental GTS 2008 Project Kahn - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental GTS 2008 Project Kahn - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental GTS 2008 Project Kahn - Foto Jim Appelmelk


Bentley Continental GT Speed

Maar het kan ook vanaf de fabriek. Die levert sinds vorig jaar een minder brave Continental GT, ná een facelift. Dat houdt onder andere een grill in die rechter op staat en een wel heel erg grote set roosters onder die grill, tegen het misplaatste aan. De velgen eronder zijn dan weer erg aangenaam, ze omsluiten mogelijkerwijs gigantische geperforeerde remschijven om de door 612 pk opgebouwde snelheid af te kunnen schudden. Juist, deze heeft dan wel weer meer vermogen. Uitstoot verlaat de auto middels extra brede uitlaatmonden. Het opmerkelijke aan dit model is dat het de ‘gewone’ GT lijkt te hebben vervangen op de Nederlandse markt. De gefacelifte ‘standaard’ GT komt namelijk nog maar erg weinig voor in Nederland, sterker nog, ik zou me er geen kunnen herinneren. De verkoop van het basismodel is een beetje ingezakt ten bate van die verkoop van de Speed. Graag! De Speed is namelijk de enige versie die écht iets heeft toegevoegd aan de GT, waar de Diamond Series eigenlijk maar weinig voorstelde en de Mulliner al helemaal een nietszeggend toevoeging was. De Speed is er in onbeperkte oplage, en het ziet er naar uit dat het een vrij populaire ‘opvolger’ van de ‘gewone’ GT aan het worden is.

Bentley Continental GT Speed - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental GT Speed - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental GT Speed - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental GT Speed - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental GT Speed - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental GT Speed - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental GT Speed - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental GT Speed - Foto Jim Appelmelk


Bugatti 16/4 Veyron

Het blijft leuk, relatief gezien dan, je tijd doorbrengen op de boot naar Dover terwijl je fantaseert over wat je allemaal zal gaan spotten. Al tijdens de lange busreis hadden Mick en ik het er al over wat we eens zouden gaan zien. Brooklands? Veyron, misschien ook wel leuk! Een paar minuten nadat we een LP640 naast een 599 tegen kwamen werd het beide werkelijkheid. Mick liep langs het Jumeirah, waar we eerder op de dag op geraffineerde wijze waren weggejaagd, richting een lage blauw met zwart gespoten auto, en riep meteen waar het om ging. Samen met een plaatselijke spotter renden we erachter aan, de carparking van Cadogan Place in, waar meneer de auto probeerde te parkeren maar toch weer door reed. Bang dat wij er iets mee zouden doen? Gelukkig kwam hij weer naar buiten om Sloan Street in een vrij laag tempo af te leggen. Heel blij leek de man in de auto niet te zijn, maar de blondine naast hem leek het des te leuker te vinden. Hij gooide natuurlijk metershoge ogen. Hoewel de visuele impact van de auto een stuk kleiner is dan die van een knalrode Enzo of een gele Diablo, is het een iconisch model dat iedereen kent. “The fastest car ever built”. Je kunt er eeuwen over discussiëren of de auto nou wel of niet de snelste is, maar een feit dat het de enige auto is waar je enerzijds heel erg comfortabel in kan cruisen (schijnt niet heel erg moeilijk rijdbaar te zijn), en anderzijds de tegels mee uit de stoep of straat kunt rijden! Dàt maakt nou juist dat deze auto zo bekend is geworden, relatief bruikbaar is, en voor een auto met een dergelijke prijs – achthonderdduizend pond – erg goed wordt verkocht!

Bugatti 16/4 Veyron - Foto Jim Appelmelk
Bugatti 16/4 Veyron - Foto Jim Appelmelk
Bugatti 16/4 Veyron - Foto Jim Appelmelk
Bugatti 16/4 Veyron - Foto Jim Appelmelk
Bugatti 16/4 Veyron - Foto Jim Appelmelk
Bugatti 16/4 Veyron - Foto Jim Appelmelk
Bugatti 16/4 Veyron - Foto Jim Appelmelk


Lamborghini Gallardo Spyder

Een auto die ook erg goed wordt verkocht is de kleine Lamborghini, óókal een model dat gemaakt is om relatief veel te worden verkocht. Voorheen waren Lamborghini’s te zwaar en te moeilijk, de Gallardo is bovendien éénderde goedkoper dan de huidige V12 reeks en niet eens veel minder. Wie ze beide heeft gereden is veelal het meest enthousiast over het gemak waarmee de kleine vechtstier zich laat rijden, óók de relatief geciviliseerde Murci (in vergelijking tot de Diablo, die pas los komt bij wel erg hoge toeren) is minder verfijnd te manoeuvreren. Alles bij elkaar opgeteld is de Gallardo dus een best aantrekkelijke aanschaf, anderzijds valt de Murci-vangst van de laatste Londentrip dan ook wat tegen. Één LP640 tegen 8 Gallardo’s. Zo makkelijk is het niet om een Murciélago te scoren tussen de torenhoge rijtjesvilla’s van Belgravia en Knightsbridge. De Gallardo staat veelal bekend om het wel erg extreme kleurenschema waarin het ook daadwerkelijk wordt verkocht. Een Bentley kun je net zo goed krijgen in de meest rare kleuren, maar op de Gallardo worden ze ook echt geleverd. Daarover meer in één van de afleveringen genaamd “wat een hippe kleur”, want deze Gallardo’s zijn nog vrij conservatief gekleurd. Een zilveren Gallardo is trouwens wel vrij zeldzaam.

Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk


Lamborghini Murciélago LP640

Als voorproefje op de combo’s (of was het nou: combi’s?) was net al te zien dat een Veyron zomaar een gloednieuwe Brooklands ontmoet, een 599 GTB en een LP640 naast elkaar voor het stoplicht is ook een leuke treffer. Dat is de kruising van Pont Street en Sloan Street, in het spotepicentum van Londen. Een fijne plek om even bij te komen van het vele lopen, er kwam echt heel veel langs! Zo ook een zeer recente versie van de 997, daarover volgende week meer. De LP640 wordt een stuk minder verkocht dan de Murciélago 6.2, en ik durf te wedden dat de Gallardo een beetje roet in het eten heeft gegooid. Waarom ook niet, eigenlijk is het toch juist best leuk dat een model heel erg zeldzaam blijft? Het enige waar ik minder blij mee ben is dat sommige mensen hem zwart laten spuiten. De eigenaar – of schijnbare eigenaar – was dan ook niet iemand om je mening zo even mee te delen. Hij was het er duidelijk niet mee eens dat Mick en ik er foto’s van maakten. “Why do you take pictures? Are you sick?”. Op zo’n moment maak je dan graag een gevatte opmerking als “Not as sick as someone who pays 180.000 quid for just a two-seater”, maar ik kan je vertellen dat zoiets in werkelijkheid nog best lastig is. Het blijft dan bij “We’re just enthousiasts”, op een aandoenlijke toon, waarna we iets mompelen als “Wat een lul”, of het hem gewoon naroepen omdat hij het toch niet verstaat. Enfin, niet elke autoliefhebber kan zich verplaatsen in kleine autoliefhebbertjes.

Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk


Porsche Carrera GT

Als voorproefje op de derde Porscheaflevering volgende week wordt deze woensdag afgesloten met een auto die eigenlijk niet bij VAG hoort, maar er wel sterk aan gerelateerd is sinds Porsche zijn aandeel in Volkswagen heeft kunnen vergroten. Op het nippertje kon ik deze Carrera GT nog zien, want hij kwam al eerder langs toen ik toevallig even water ging halen bij Café Rouge. Gelukkig kwam hij nog een keer langs, en hij nam een Gallardo mee. Twee keer Duitse power (ervan uitgaande dat de V10 in de Gallardo gewoon Duits is). Twee keer een V10. Twee keer vijf liter. Twee keer veel vermogen. Twee keer twee uitlaten. Het werd een korte run door Basil Street, langs Harrods, maar wel met de rechtervoet flink tot de bodem. Verbazingwekkende uitkomst: De Gallardo klinkt zelfs nog lekkerder dan de Carrera GT! Echt waar! De Gallardo is wat natuurlijker, de Carrera GT klinkt als een net iets te fijngeslepen huil. Wel lekker, maar iets te artificieel. Volgende week meer Porsche, de week daarna nog wat hippe kleuren op onder andere Gallardo’s en… Nog meer Porsches.

Porsche Carrera GT - Foto Jim Appelmelk
Porsche Carrera GT - Foto Jim Appelmelk

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan kun je me altijd mailen. Volgende week meer spots, en de weken daarop ben je ook weer welkom bij verse WoDaSpoDa’s!



92 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Nice!
nice, VAG owned zwaar vind’k :D
Mooie foto’s vooral de S3
btw, is de reventon (lees: reBenton (top gear :D)) nog niet gespot ?
Mooie foto’s. Ik wil dit ook allemaal eens tegenkomen. Vooral die lambo’s.
Die zwarte R8 8)
Echt om te kwijlen !

Maar inderdaad, VAG is gewoon lekker bezig 8)
nice!! zeer mooie foto’s.
ik wou dat ik spotte op een dagje ;)
Die foto’s van die Bentley Continental GT Speed in het rood zijn echt goed! Verder vind ik die Lamborghini LP640 echt zo,n lkkre auto hé. Goed werk appeltje, zit altijd op woensdag te wachten tot ze online komen :D.
@ de nou

de eerste is net afgeleverd…..spotten is dus nog heel erg moeilijk lijkt me…
Ik denk dat een Porsche GT met straight pipes het geluid van een Gallardo toch wel overtreft (e.g. VRAlexander op youtube).
Heerlijke spots, leuk verhaal ook trouwens!
De veyron is natuurlijk erg vet om te spotten, maar de Brooklands en Gallardo/Murci zijn natuurlijk ook nooit verkeerd.

Geweldige foto trouwens, die combi-spot (veyron en brooklands)!

Trouwens, heft deze Murcielago een of ander anti-foto-vel op z’n kentekenplaat?
http://static.autoblog.nl/images/wp2008/gespot/vag/lamborghini_murcielago-lp640_07.jpg
Hulde aan VAG!
Wow een combo met een brooklands en een drophead coupe !!
zaligee bakken allemaal !!
Die Carrera GT please. 8)
de brooklands en azure zijn verreweg het mooiste dat VAG te bieden heeft!!!
vag, daar kan niemand meer bovenop..
“De auto zou de schitterend klinkende krachtbron van de RS4 boven de achteras krijgen”

Voor de achteras. Anders zou het een heckmotor zijn en geen middenmotor.

“Dat verschilt van indirecte inspuiting in het feit dat de benzine nìet eerst in een zogenaamde ‘wervelkamer’ komt, maar meteen in de cilinders belandt”

Dit geldt enkel voor dieselmotoren, benzinemotoren gebruiken geen voor- of wervelkamer maar een mengstuk wat zich meestal in het spruitstuk of vroeger zich in de vorm van een carburateur zich bevond.
Ik mis hier toch echt de Pheaton
Die Bentley Speed in het rood vind ik wel ganz geil! Over VAG: als je zo ziet hoeveel vette auto’s ze bouwen verdient dat toch best een schouderklopje. Ze leveren tenminste niet alleen maar volume modellen.
Die foto’s zijn echt prachtig

Proficiat aan de fotograaf!!

en die wagens zijn natuurlijk ook super
Citrofiel evil twin
Niet mis maar ik heb toch liever de Italianen bv Ferrari,Maserati,Lancia,… ;)
Eigenlijk vind ik de S3 niet zo mooi. Een vriend van me heeft een A3 1.9 tdi S-line, met 17″-5-spaaks, getinte ruiten enz. en die vind ik er dus zoveel beter uitzien…

De Brooklands is mijn favoriete Bentley. Jammer eigenlijk dat hij slechts in beperkte oplage wordt verkocht, maar aangezien ik er nooit van m’n leven een zal kunnen kopen en hoogstwaarschijnlijk nooit eentje in ’t echt zal tegenkomen, ook al worden er 2.000 van verkocht, kan het mij eigenlijk geen bal schelen. Prachtig is ie! Een échte Britse Heer.

Wat die Murcie betreft: ik vind ‘m super in dat zwart! Toegegeven, ik zou voor een andere kleur gaan, al was het maar om de zwarte roosters te laten contrasteren. Wel idioot vind ik dat de voorveren zo hoog staan, zal wel zijn om makkelijker drempels te kunnen nemen, maar het is geen zicht. En als je je auto parkeert, dan gaat die achter je rug echt geen drempels gaan nemen hoor!
Wat ik nog vergeten te zeggen ben: ik kijk iedere dag uit naar de komst van die RS5. Ik wéét dat die delicious zal zijn.

I like Project Kahn, laat dat duidelijk zijn. Voor de geïnteresseerden: bekijk hun aanbod maar ‘s: http://www.projectkahn.com/index.html Echt geen zielige tunert dus. Het spoilertje op de GT hoeft wel niet.
@jos
helpen doet het niet want ik ken het gewoon nog lezen :P
die rode Conti GT speed, prachtige kleur
heerlijk tegenover al dat zwart & grijs graag een wallpapert van foto 3 & 5 van de rode Continental GT Speed!!
zo hoogmogelijke resolutie
Wat begon als een wagen voor het volk…
@ nuttelozeBPM

lol
adolf zou zich omdraaien in zn graf/bunker alsie het wist :P
Inderdaad, wat een Kever allemaal teweeg heeft gebracht,…. :shock:

http://www.bugman.nl/webcmsfiles/1177003976.jpg
Dat zijn een aantal mooie wagens, alleen die S3 had er van mij niet tussen gehoeven. Zo spannend/mooi is die nou ook weer niet.
@Tombnolz,
Ja, ik ben het met je eens over de zwarte murcie, maar ik heb laatst een gezien (Viva Italia) met zilver/chromen roosters: http://www.autojunk.nl/pix/show/140112/4

@ Rik,
Ja, maar ik bedoelde natuurlijk voor flitspalen etc :P
Prachtige spots ‘Appeltje’ , proficiat!
Leve (de invloed) van VAG!

Mijn favoriet: Bentley Brooklands, wàày too cool
@Jos,

Soms kunnen er ook foto’s gemaakt worden – zonder – flits
Mooie spots Jim. Echt een hoop heb je daar gezien. De Bentley’s Azure en Brooklands krijgen trouwens van mij het compliment ‘VAG-onwaardig’ mee. Wát een geweldige auto’s. Echt Britse klasse stralen ze uit!
zag vandaag nog een veyron
AUTOBLOG:
Ik heb nogal interessant materiaal, wil deze graag posten op autoblog/autojunk alleen is het bijna 1 giga byte aan materiaal. Varierend van oude auto’s 1927-1957 en een hoop exlusieve nieuwe auto’s. Kan ik misschien dit op een andere manier versturen dan het 1 vor 1 posten op autojunk??
Allemaal gemaakt tijdens de 1000 miglia een historische auto rally in Italie.
Keep up the good work!
ben enorm onder de indruk van de brooklands, zeer knappe auto!
vind deze gespot tot nu toe de beste
Dat autospotten begint toch ook een beetje paparazzi proporties aan te nemen hé. Die mensen kunnen met hun mooie auto niet meer buiten komen zonder dat er her en der mensen als een halve gek achter hun aanlopen om toch maar een mooie foto te nemen van hun kar ;).

Ik zou er niets op tegen hebben moest ik zelf zo’n kar hebben, het is uiteindelijk ook een soort van compliment als ze jouw auto op de foto willen. Maar kan het best wel begrijpen dat sommige dit helemaal niet zo leuk vinden.
Zo hee, deze aflevering bestaat uit veel moois, goed gedaan :)
Prachtig die zwarte LP640, Bentley Brooklands en Audi S5. En wat heeft die GT Speed toch een mooie wielen :)
De V10 van de Carrera GT heeft eerder 6 dan 5 liter… Dat ietwat artificiele geluid vind ik echt fantastisch! Op de Porsche dag vorig jaar in Assen was het echt genieten geblazen. Die V10 klinkt zo goed en apart, zoiets hoor je bij geen enkele auto. Er reed ook een GT3 met open uitlaatsysteem. Very nice!

Leuke serie spots, volgende week graag dan eens de 997 GT2
Mag ik Deze als wallpaper?
http://static.autoblog.nl/images/wp2008/gespot/vag/audi_r8_02.jpg

Graag op breette 1280 :)
ze hebben weer niets te doen bij ’t schuurtje van autoblog.
kom nou toch is met iets origineels.
die S5 heeft echt vette patta’s (velgen;-))
De mooiste auto’s, de mooiste foto’s en de mooiste plekken! :D
Ik had ergens in Top Gear Magazine gelezen dat vroeger Ford de gekke auto’s maakte, en dat het nu de beurt was aan Volkswagen, en als ik deze foto’s zie, ben ik het zeker met ze eens.
@bas k

lol, kijk dan niet! xD


OT: de S5 vind ik het geweldigst..de R8(zwarte) is erg mooi en dat geldt ook voor de rode GTspeed! :D
http://static.autoblog.nl/images/wp2008/gespot/vag/bentley_continental-gt-speed_03.jpg

Deze in 1920×1280 of 1920×1440 graag!


Btw, zou het niet handiger zijn om een link naar het originele kiekje (lees: origineel formaat, rechtstreeks uit het kaartje van de camera) op de foto zelf te plaatsen?
Ik weet niet hoe het zit met de grootte van jullie webspace of dataverkeer.
Anders kun je altijd nog een Flickr of Picasa account openen!
Voor mij de mooiste spots to nu toe.
Nieuwe camera of filter ofzo?
P.S. die Donkerblauwe Brooklands is zeker High-Res waardig…evenals de Azure i.c.m. Drohead Coupé en de Rooie Continental GT van de zeikant…
Kan iemand die sturen naar [email protected] ?
Bentley Continental GTS 2008 Project Kahn

Die heb ik in duitsland afgelopen wintersportvakantie zien rijden.
Iig met dat spoilertje want hij ging te snel om ook maar verder iets ervan op te vangen :p
Dit heeft weinig met de VAG Groep te maken, maar die

Bentley Continental GTS 2008 Project Kahn heb ik in de zomer van 2007 al met hetzelfde pakket en alles erop en eraan gespot, dus het is onzin dat het een 2008 creatie is.

Verder hebben gewoon alle Conti GT’s een Spoiler…
Nou de S5 voor alledaags gebruik en de Carrera Gt en de R8 en de LP40 voor het weekend….

Btw mooie foto’s weer, vooral van die Murcie
wow, gave serie Appeltje! Topkwaliteit fotografie weer.

Wat ik nog verwonderlijk blijf vinden is hoe negatief (of neutraal) je over de R8 bent. Ik vind het echt een prachtwagen, vernieuwend en totaal anders dan welke sportwagen dan ook. Maar dat houdt het interessant ;)

Als de Brooklands/Veyron combo wallpaperwaardig is (wat scherpte/beweging etc.) dan zou ik ‘m graag op mijn desktop laten prijken!
Opbouwend:
Bentley CGT Kahn -> Bentley CGTS -> Bentley Azure -> Bentley Brooklands!!!

Over de rest wil ik het niet meer hebben na deze orgie van Bentley-geweld. :D
@ Jos:

Hola macaroni, wat een geil ding. Maar dan snap ik niet waarom de roosters achteraan wel zwart zijn gelaten… Zou daar niet misstaan;

@ appeltje & Racer X:

De Carrera GT wordt aangedreven door een 5.7 V10, alletwee fout dus :)
Die Bentley Brooklands, wat een wagen! Zou die ergens in wallpaper formaat te verkrijgen zijn?

http://static.autoblog.nl/images/wp2008/gespot/vag/bentley_brooklands-2008_08.jpg

Deze dan het liefst.

Mooie spots weer Jim. ;)
Allemaal mooie prachtige auto’s!
Maar 1 auto viel eigenlijk pas in mij op; Een Zilveren Ferrari 599 GTB Fiorano:
http://static.autoblog.nl/images/wp2008/gespot/vag/bentley_brooklands-2008_06.jpg
ik zag die witter r8 laatst op de snelweg, dat zag er toch wel heel indrukwekkend uit! De rest is trouwens ook prachtig!
sorry, moest natuurlijk witte zijn
Holy shit! die intro foto mag zeker wel op wallpaper formaat!! wat een top(spot)foto!
gaaf gemaakt!
thnx voor deze prachtige foto’s!
enne dealers zijn jaloers op VAG!!!!!
Een woord voor jou Jim: “Respect” voor deze ontzettend mooie reportage.
Woow

vag maakt best mooie auto’s ,maar het was dan ook allemaal mooi verwoord.

gr tom
Supermooie reportage, altijd leuk trouwens, maar deze is erg gaaf, leuk bedacht!
een zilvere 599 zie je inderdaad niet vaak…
Maar we wisten toch al dat een Gallardo érg goed klonk bij het voetje naar de vloer??

Práchtige foto’s gemaakt trouwens, grappig hoe je er bij vertelt hoe je precies
door welke straat rent, door parkeergarages en hup, naar dat ene kruispunt. Complimenten ;)

En zoals zo velen hier:
Een aantal foto’s mogen inderdaad wel als massa aangeboden worden in high-res :$ en in het bijzonder voor de handjes-op-elkaar-Brooklands/Veyron-spot, briljant!
@ Nick

Ik ben altijd al slecht geweest met zulke motorfeitjes. voor/boven de achteras, technisch probeer ik ook maar wat geloof ik, altijd handig om wat bij te leren van een alerte/deskundige lezer.

@.Memphis.
Heb je wel gelijk in, en ik moet zeggen dat het nog veel erger kan dan ik het doe. Mensen die achter de meest ‘simpele’ auto’s in de P.C. Hooftstraat aan rennen. Als het nou mensen zijn in een vrij anonieme auto als een Audi S6 kan ik het me ook allemaal goed voorstellen, maar als iemand met een LP640 zeurt over de publiciteit is het wel echt zijn eigen schuld, zo’n auto krijgt van iedereen wel aandacht heb ik het idee, om nog te zwijgen over exemplaren met gele/oranje/groene lak.

@ bas k
Stel dan iets origineels voor in plaats van alleen te zeggen dat het nog niet goed is, misschien kan ik je wel heel blij maken met ‘eens een andere aflevering’, you never know…

@ Racer X
Oh ja, foutje, uit het hoofd dacht ik 5,0 maar het is inderdaad 5,7 liter. He, jammer dat de vergelijking dan net iets minder goed op gaat…

@RRPhantom
Misschien het polfilter op m’n zoompje? Heb hem net twee weken, echt een geweldig ding, waar andere filters de kwaliteit van de foto’s niet zo goed beïnvloeden…

@LuMoWe
Zou best kunnen, ‘2008’betekent niet dat hij pas in 2008 leverbaar was, 22 dec 07 heb ik hem ook nog zien rijden. Maar dat is wel vaker zo toch? Model Year blabla en dan komt het al een paar maanden-een jaar eerder uit.

@Jordey
Later nog meer over de 599! Bij een aflevering over combo’s.

@[email protected]
Hij is inderdaad wat hoog geworden, ik kon hem toch echt niet gaan bijsnijden! Ze stonden al zo krap…

Bedankt voor de reacties, ik kijk of ik nog iets met wallpapers kan doen, maar je kunt ook een e-mail adres achterlaten, of mij een e-mail sturen. [email protected], dan maak ik er werk van!
mooie autos allemaal, maar die bentley’s blijven de baas(H)
wat zit er trouwens voor een vreemd nummerbord op die brooklands?! want de foto is in Engeland genomen volgens mij?!
Trouwens, is er iemand die een soort Knightsbridge-gedeelte in Parijs weet?
Of een serie dure hotels op loopafstand van elkaar?
Ik ga er over 2 weken voor de 3e keer alweer heen, maar ik wil dit keer
iets meer spotten dan een AMG’s, een Gallardo en een Quattroporte Sport van vorig jaar..
Bij voorbaat dank!
Arme Rodeoro, waarom reageert er nu niemand op hem. Ik zou het zelf niet weten, dus ik hoef niet te reageren! :P Maar iemand moet het toch weten..?
@ hhwa; In Londen rijden veel Arabieren rond. Dat zie je ook wel in andere afleveringen van appeltje uit Londen.
Man, mooie spots hoor.
@maurruk
Inderdaad, maar de Gallardo klonk alsnog een stuk beter dan de berichte Carrera GT! Welke wallpapers wilde je precies hebben?

@hhwa

Uit de emiraten geloof ik, Arabieren komen altijd chillen in Londen als het thuis te heet wordt :P In de zomer zijn er nog wel meer kentekens uit Quatar/Abu Dhabi/Dubai/Umm Al Qaewain/Fujeirah/Saudi Arabië, i’ll show you later!
@bedank citrofiel is o.a filpje van optekkende pagani zonda lijkt mij toch geen verkeerd materiaal, ook foto’s van t lambo museum en van t ferrari museum. Helaas mochten we bij de rondleiding door de lambo fabriek geen foto’s maken. Wat je daar ziet is echt ongelofelijk was er stil van +/- 100 lambo’s op 1 parkinglot. Wel wat mooie studiemodellen kunnen fotograferen. Ook de reventon in bouw gezien. Maarja helaas is er geen behoefte aan oude auto’s denk ik.
@ rodeoro; Zeker is er wel interesse voor oude auto’s! Of spreek ik nu alleen voor mezelf…? Vast niet.
Je materiaal lijkt me inderdaad heel interessant. Ik zou Autoblog maar eens een mailtje sturen: [email protected] , mss dat zij iets kunnen regelen, of er zelfs een topic van kunnen maken, als de foto’s van de MM goed gelukt zijn.
@rodeoro: In eerste instantie is dit wel waar we Autojunk voor gestart zijn. Maar ik heb het hier toch even in de groep gegooid.
@Rodeoro
Wacht maar op de oldtimers op woensdag! Van de klassiekers ben ik een groot liefhebber.
VAG is toch oké :D
Als je deze foto’s ziet dan kan je moeilijk nog iets slecht zeggen over VAG in het algemeen.
Maar als ze dan weer op de proppen komen met een golf plus of een polo cross…
Veelzijdig, dat dan weer wel
@ Appeltje en Citrofiel

toch wel interessant dat ze met hun eigen auto naar londen gaan..?! laten ze die dan overvliegen ofzo? want dat lijkt me toch wel redelijk kostbaar en lastig als je even een weekje gaat chillen in londen?:P maarja, als je de auto’s (lijstje van auto’s van de sultan van Brunei) en het geld ervoor hebt…
damn die laatste paar foto’s dat is wel voor 5 minuten een heeel duur straatje.
Mooie spots!!!
@Ruben,citrofiel
Ik zal morgen danwel vanavond een e-mail sturen met wat materiaal erin. Foto’s en films zijn met camera gemaakt dus geen slechte kwaliteit. Thanks voor de tips!
@Jim: Yahoo Mail? Heb je ook een Flickr account?
@ hhwa; Ach, mss hebben ze gewoon eenzelfde auto hier als daar. :D Het fijne weet ik er ook niet van, maar ik sluit niet uit dat ze gewoon een tweede huis in Londen hebben of zo, met bijbehorende auto…

@ rodeoro; Mooi zo! Hoewel, mailen is toch nog steeds één voor één? Schiet je dus in feite niet veel mee op.
Ik heb nog even gekeken, en voor foto’s zou Picasa wel eens iets kunnen zijn. Heel gemakkelijk veel foto’s uploaden. Helaas begint je met slechts 1 GB, maar min de filmpjes die je dus had…
http://picasa.google.com/intl/nl/web/learn_more_picasa.html
En eigenlijk kun je aparte filmpjes of kleine fotoseries van modellen, zoals die Zonda, wel apart op Autojunk plaatsen, maar albums, zoals je van de Mille vast hebt, kun je dan beter via Picasa doen. Of zoiets. Ik geef maar wat mogelijkheden aan.

@ Ruben; Dank je!
@rodeoro: probeer de meest leuke/interessantste foto’s te uploaden via autojunk, dat lijkt me het meest handig. We kunnen dan eventueel eeen selectie maken voor op autoblog.
PS: aub per upload 1 merk/model aanhouden!
@ Appeltje:

Puur uit interesse: Welke camera heb je? :)
Je neemt me de woorden uit de mond Davidov… Wou net hetzelfde vragen :-)

En zeer nette foto’s Appeltje! Zeker die van de rode Bentley GT Speed! Hopelijk komt hij snel in wallpaperformaat (2560 bij 1600 aub ;-))

Mooie foto’s van dé Veyron! God, I love that car ;-)
@marruk:

Als je in Parijs bent, loop dan even over de Avenue Montaigne. Je vindt dat nabij het consulaten-gebied langs de Seine. Het is een soort P.C. van Parijs, vol met de duurste hotels, en kledingwinkels. Reken op een hoop Bentley’s, Ferrari’s, Maserati’s en wie weet wat nog meer!
@de nou: De eerste Reventon in net afgeleverd in Los Angeles dus een spot in Engeland wordt moeilijk. Een spot in het algemeen eigenlijk want momenteel staat hij nog gewoon bij een Lamborghini dealer.
@ Tombnolz

Beter lezen, ik zei ‘eerder’ 6 dan 5 liter. Waarmee ik dus bedoel dat de motorinhoud dichter bij de 6 dan de 5 liter ligt. Ik had er inderdaad wel even bij moeten vermelden dat het om een 5.7 liter motor ging.
@ Appeltje

Ik denk dat de vergelijking nog wel verder krom gaat als je nagaat dat dat de GT 612 pk bij 8000 tpm levert. ;) Echt zo’n auto die je origineel moet laten, elke vervangende uitlaat verpest dat briljante geluid.
Hoe kun je zo’n prachtige S5 zo verne*ken?
Als ik naar dit soort auto’s kijk (wat ik met plezier doe overigens) dan bekruipt me altijd de gedachte dat ik toch echt voor niets een Prius heb bestelt.
Voor niets een Prius besteld? Dat is niet duur!
@ Davidov & VeyronLover

Deze foto’s zijn allemaal gemaakt met een Pentax IstD, mijn eigen K10D is momenteel even pleite voor een reparatie. Als je wallpapers wilt kun je me trouwens het beste even mailen aangezien het wat onhandig om het via deze thread te doen.

@ RacerX
Ik weet het, maar ik vond het wel leuk om tot op bepaalde hoogte te vergelijken. Veel auto’s met V10 zijn er immers niet, hoewel het er wel meer zijn geworden na de Viper GTS en RT/10…
Kij heel simpel, de brandstof prijs moet 10 keer omhoog. Die monsters zijn erg vervuilend dus nog een tax erop, start met 10.000 euro per maand en men koopt een prius. Die mannen hebben een behoorlijk zakcentje dus die kunnen wel wat hebben (betalen moeten ze voor al die vervuiling).

Rij Prius en denk eens aan je buurt, die dikke auto heeft men om een andere tekortkoming goed te maken. Ze mogen zelf invullen wat dat zal zijn :)

Een beter milleu begint bij jezelf en je aderen zijn niet dol op al wat uit die uitlaat komt. (uitlaatgas, de stinkende sloper).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).