• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat Topolino: Smart-rivaaltje

Auteur: RubenBaeten, gepost 21 mei 2008 om 15:18 – 53 Reacties

Fiat Topolino


Serieus, Fiat? Nòg een klein autootje?

Je zou denken dat Fiat inmiddels wel voldoende rugzakjes heeft rondrijden. Niet dus. Maar het scheelt in ieder geval dat deze Topolino, zoals ie voorlopig wordt genoemd, ècht klein is: minder dan drie meter lang. Daarmee valt hij in de klasse van de Smart ForTwo en de komende VW Up/Lupo. Net als bij die auto’s zal de motor, een 900 cc tweecilinder van 65 pk, onder de kofferbak komen te liggen en de achterwielen aandrijven. Het blokje zal gekoppeld worden aan een gerobotiseerde handbak met twee koppelingen à la DSG, en is tevens voorzien van een start-stopsysteem. Al met al zou de Topolino minder dan 90 g/km CO2 uitstoten en een verbruik van zo’n 80 mpg (1 op 28) moeten kunnen halen. Èn er zou op termijn een hybride in de planning zitten.

Net als de Trepiùno concept car uit 2004, waarop de 500 gebaseerd is, zal de Topolino volgens Autoexpress een flexibel interieur krijgen met een ‘3+1’ layout. Wat dat precies betekent weet ik niet, maar in ieder geval zou je de vierde stoel kunnen wegschuiven/opklappen om meer ruimte voor drie te hebben. Dus.

Deze shopjes zijn gemaakt met informatie van een insider – het kan er dus nog allemaal heel anders uit gaan zien. Fiat heeft nog niet officieel bevestigd wanneer de Topolino komt, maar het zal waarschijnlijk in 2010 zijn (incl Zastava badge).

Ook interessant!

  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Fiat, Schetsen, topolino

Vorig bericht: « Gespot: De veelzijdigheid van VAG
Volgend bericht: Ministers rijden op onze kosten te hard »

Lees Interacties

Reacties

  1. wapz zegt

    21 mei 2008 om 15:19

    De Italianen en Fiat moeten zich voor 75% bezighouden met kleine auto’s. Weg met de Croma en alles groter dan de Punto. Dat zou terrein voor Lancia moeten zijn!

    Login om te reageren
  2. STI-OWNER(sti-lover) zegt

    21 mei 2008 om 15:20

    nu hopen dat hij super goekoop wordt

    Login om te reageren
  3. Dotternetta zegt

    21 mei 2008 om 15:21

    hihi, grappig! BMW1 lijnen in de deur, niet verkeerde neus. Maar met standaard banden/velgen zal ie er heel anders uit zien!

    Login om te reageren
  4. august zegt

    21 mei 2008 om 15:23

    ..met een vleugje Twingo

    Login om te reageren
  5. VonStroke zegt

    21 mei 2008 om 15:24

    Lijkt mij gebaseerd op de Twingo, maar ziet er niet zo slecht uit voor ‘shop.

    Login om te reageren
  6. F1-freak zegt

    21 mei 2008 om 15:45

    Ik vind hem niet echt lijken op de oude:

    Login om te reageren
  7. Gizzy zegt

    21 mei 2008 om 15:50

    Grappig zeg. Mijn oude buurman restaureerde vroeger de echte topolino’s nog. Hij heeft in de tijd dat ie naast ons woonde een cabrio en een dichte versie gerestaureerd. Moet zeggen dat ik deze wat veel op de nieuwe twingo vind lijken, geen lijnen van de oude topolino.

    Login om te reageren
  8. Jandepandaman zegt

    21 mei 2008 om 15:51

    :?: Als ze dit ding zo klein kunnen maken, waarom kreeg ik da hier dan een hele tijd geleden van verschillende kanten te verstaan dat het onoverkomelijk was dat de Trepiúno/nieuwe 500 groter gegroeid was dan de nieuwe Panda vanwege allerlei veiligheidseisen? Als ze dit apparaatje zo klein kunnen maken, dan hadden ze dus de nieuwe 500 ook dichter bij het origineel kunnen houden qua formaat… :shock:

    Login om te reageren
  9. Rudeboy01 zegt

    21 mei 2008 om 15:52

    Zou nog een kaskraker voor Fiat kunnen worden!

    Doen ze idd waar ze retegoed in zijn en vroeger mee begonnen zijn,
    kleine betaalbare auto’s maken.

    Login om te reageren
  10. Patrick zegt

    21 mei 2008 om 15:54

    Diahatsu Cuore achterkant..

    Als ze er een andere achterkant op plakken kan die nog
    aardig leuk worden!!!

    Login om te reageren
  11. evo zegt

    21 mei 2008 om 15:55

    @wapz; goed gezegd. Jammer alleen dat je dan recent geleden hoort dat de Thesis ‘exit’ is. Maar het idee is goed:

    Zastava: budgetmerk (goedkoop)
    Fiat: voor het kleine grut t/m de Bravo (volks)
    Lancia: Delta t/m 5-serie segment (luxe)
    Alfa: klein t/m 5-serie segment (sportief)
    Maserati: Sportieve luxe (tour)
    Ferrari: sportwagens (race)

    Login om te reageren
  12. bruistablet zegt

    21 mei 2008 om 16:05

    echt zo”n auto voor een socio met jampotglazen of voor dorpse miepjes….dit zijn geen auto”s..maar levensgevaarlijke zeepkistjes.

    Login om te reageren
  13. Melchior zegt

    21 mei 2008 om 16:07

    Goed bezig Fiat! Downsizing is de trend om milieuvriendelijk en financieel betaalbaar te zijn in deze dure economisch tijden. Vele grote auto’s zijn overbodig. Kijk maar in bvb. de files waar velen alleen in een veel te grote auto zitten.

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    21 mei 2008 om 16:08

    Vreemd samenstelsel, dit shopje. Maar laten we het er maar op houden dat hij er anders uit komt te zien. Of dat hoop ik… :|

    @ F1-freak; Zonde! Die wielen! En deze hoort er natuurlijk ook bij:

    En ik denk ook niet dat hij op de vorige moet lijken. Ten eerste is dat sowieso een verkrachting van/een belediging voor de oude, en ten tweede denk ik niet dat het handig is om twee retro-autootjes zo vlak bij elkaar te hebben. Daarbij is de Toop minder geliefd dan de Nuova, dus denk ik niet dat ze er weer zo’n hype mee zouden creeëren. Eigenlijk vind ik niet dat dit officieel de naam Topolino mag krijgen, maar wss is dat ook gewoon de aanduiding die de pers er voorlopig aan geeft.

    Login om te reageren
  15. Benjamin1 zegt

    21 mei 2008 om 16:15

    De achterkant is letterlijk overgenomen van de Suzuki Splash/Opel Agila…

    Verder wel vooruitstrevend, een 2cilinder met 65pk, er zijn 1400cc 4 cilinders die dat niet eens halen. Gaat fiat dan gebruik maken van een toerbo..?

    Verder is het wel een goeie zet, past in de milieuhype en als ie net zo in de smaak valt als de 500…..

    Login om te reageren
  16. bramwillemse zegt

    21 mei 2008 om 16:19

    zo hé wat een saai kutautootje! Dat kunnen jullie beter Fiat…

    Login om te reageren
  17. bramwillemse zegt

    21 mei 2008 om 16:22

    hmm.. excuses voor mijn primaire, ongenuanceerde reactie hierboven..

    Ik had toch even moeten lezen :) Maar dit ontwerp vind ik een beetje twingo-achtig: het had wat kunnen zijn maar is ongeïnspireerd en uiteindelijk bijzonder saai. Je zou toch wat meer verwachten van een Fiat!

    Login om te reageren
  18. Tombnolz zegt

    21 mei 2008 om 16:33

    Zou er van mij gerust zo mogen uitzien. Leuk en niet zo lelijk als een Smart. Achterzijde heeft wel wat weg van de C2.

    @ bram: /// Deze shopjes zijn gemaakt met informatie van een insider – het kan er dus nog allemaal heel anders uit gaan zien. /// (lees KAN gerust maar als ZAL)

    Login om te reageren
  19. bruistablet zegt

    21 mei 2008 om 16:42

    @melchior,…jij “leeft” zeker in zo”n gezellige vinex wijk waar iemand met een te grote auto “jullie ” wijk word uitgetreiterd …. -edit: hou het es ff gezellig-

    Login om te reageren
  20. RenesisHP zegt

    21 mei 2008 om 16:50

    Dwergporno op wielen. :?

    Login om te reageren
  21. Melchior zegt

    21 mei 2008 om 16:59

    @bruistablet
    Ja hoor, ik leef in een gezellige wijk :) Neem nog maar een bruistablet als je niet tegen iemands mening kunt. On topic: go on Fiat!

    Login om te reageren
  22. Savipe zegt

    21 mei 2008 om 17:06

    doet me meer aan een C2 denken achteraan en vooraan beetje aan de nieuwe twigo.
    maar zeker geslaagd

    Login om te reageren
  23. bakkerst zegt

    21 mei 2008 om 17:08

    @ bruistablet

    last van krampjes? als je dit niet goed kunt verteren, prima, ’t zal wel dat je kotsneigingen krijgt, maar spuw je gal even op een andere manier zeg.
    zo zuur hoeft t nou ook weer niet daar krijg je maar brandend maagzuur van en dan zal die pillen van je wel nodig hebben, wist je dat overmatige stress kan leiden tot een maagzweer? dat wil je toch niet? dus als je er echt zo mee in je maag zit, bel ze dan even op bij Fiat om te melden dat je er niet zo’n goed onderbuik gevoel bij krijgt..
    misschien luisteren ze..

    Login om te reageren
  24. bakkerst zegt

    21 mei 2008 om 17:08

    @ mezelf,
    punt was dus, dat het wel iets genucanceerder mag in de reacties…
    zo persoonlijk hoeft t niet te worden lijkt me

    Login om te reageren
  25. Delta HFan zegt

    21 mei 2008 om 17:15

    @ wapz,
    je hebt volkomen gelijk fiat kan geen mooie grote auto’s bouwen.
    de kleine fiat’s zijn SUPER!
    laat de grote maar aan lancia over!

    Login om te reageren
  26. SjoerdV zegt

    21 mei 2008 om 17:41

    “Goed bezig Fiat! Downsizing is de trend om milieuvriendelijk en financieel betaalbaar te zijn in deze dure economisch tijden. Vele grote auto’s zijn overbodig. ”
    @Melchior: Helemaal mee eens! Kleine auto’s, met kleine motoren. Zuinig,goed voor het milieu en ruimtebesparend!

    Als iedereen die het toch niet uitmaakt waarin hij/zij rijdt nu gewoon in zoiets gaat rijden, is er nog zat ruimte over voor de liefhebber van Porsche/Ferrari/Lambo/bmw/audi/etc/vulmaaraan, qua milieu en qua ruimte.

    En als men dit soort auto’s nu ook even in China en India gaat verkopen, dan zijn we meteen voor een groot deel af van dat gemekker.

    Login om te reageren
  27. ML zegt

    21 mei 2008 om 17:48

    fiat kennende zal er wel meer design of retro elementen in zitten..

    Login om te reageren
  28. Maxi zegt

    21 mei 2008 om 18:00

    Om effe in te gaan op “een ‘3+1′ layout. Wat dat precies betekent weet ik niet”

    dit betekent dat er 3 volwaardige plaatsen zijn: bestuurder, passagier van voor en passagier vanachter, achter de voorste passagier.
    Omdat de stoel van de chauffeur nogal ver naar achteren staat is er hier geen of amper beenruimte, maar wel genoeg voor een babyzitje ofzo
    Wordt vaak gebruikt bij microcars tegenwoordig

    vandaar dus 3 +1

    Login om te reageren
  29. bruistablet zegt

    21 mei 2008 om 18:02

    edit,als iedereen meent van elkaar te moeten houden…..dan heeft dit land een mega probleem.

    Login om te reageren
  30. RubenBaeten zegt

    21 mei 2008 om 18:06

    @bruistablet: Het land misschien, deze site niet. Hier gelden namelijk een paar regeltjes.

    Login om te reageren
  31. bruistablet zegt

    21 mei 2008 om 18:16

    inderdaad,…teveel regeltjes…en daar houden mannen niet van.

    Login om te reageren
  32. Luc zegt

    21 mei 2008 om 18:39

    I10 Gemixt met een 500

    Login om te reageren
  33. Lustigson zegt

    21 mei 2008 om 19:40

    Ziet ‘r top uit.

    Login om te reageren
  34. super zegt

    21 mei 2008 om 19:46

    ziet er veel beter uit dan ’n smart. en met een brandstofprijs van €2 per liter (kun je op wachten) denk ik dat ie wel redelijk populair wordt. Vraag me af waarom ze er geen turbodieseltje van maken…

    Login om te reageren
  35. topg zegt

    21 mei 2008 om 20:01

    @super, please geen diesel. Zijn we bijna van die bucht af, breng ze nou niet op gedachten. Die overheidsstimulans voor diesel slaat nergens op, gelukkig wordt het nu automatisch rechtgetrokken door de duurdere dieselprijs.

    Daarnaast is het geluid van een kleine 3 cilinder diesel gewoon afgrijselijk. Zoek maar eens op youtube filmpjes van een aygo driecilinder diesel. Dat geronk, daar wordt je moedeloos van. Wil je liever gewoon mee in het kanaal rijden.

    Een klein stadsautootje als dit hoort gewoon op benzine te rijden, qua lawaai, emissies…

    @bruistablet? Wat is uw probleem, kerel? Ik heb hier al redelijk wat imbecielen zien reageren, maar jij spant toch de kroon. Denk je dat je lekker stoer bent… ‘echte mannen houden niet van regeltjes’. Wat denk je wel dat je bent? Rambo of zo? Erg triest. Zonder ‘regeltjes’ had je nu ook niet het leven wat je nu hebt. Maar daar ben je waarschijnlijk te simpel voor om dat te beseffen. Dus mannen moeten anarchisten zijn en in mega-asociale hummers/auto’s van 2 ton rondrijden? Get a grip. Ik heb geen probleem met mijn mannelijkheid, maar als ik in een stad woonde zou ik deze fiat of een aygo zeker overwegen. (en ben ook ietwat te groot vrees ik, maar dat is een ander probleem). Wat ben je puberaal zeg, en dat is ook al de eerste keer niet meer.

    Login om te reageren
  36. wapz zegt

    21 mei 2008 om 20:26

    @evo

    De Bravo heeft alle reden te bestaan, ik vind het een prachtig geslaagde nieuwe 147, wat deze auto eigenlijk is. En Lancia is er nu met de nieuwe Delta, maar ik wacht eigenlijk op een nieuwe Thema. De oude is een klassieker aan het worden, vooral de 8:32. En Alfa, geen supermini, geen suv, maar gewoon mooie klassieke Alfa’s. En natuurlijk mag Alfa af en toe even gek doen ala 8c. Dat is essentieel voor het merk en de sportieve pretenties! Alleen moeten ze wel snel van die voorwielaandrijvers af, want die gekke GTA’s met 250pk, dat gaat natuurlijk helemaal nergens over.

    Login om te reageren
  37. wapz zegt

    21 mei 2008 om 20:27

    (stel je voor, een 147 GTA met vierwielaandrijving, oeh oeh!)

    Login om te reageren
  38. super zegt

    21 mei 2008 om 21:14

    @topg
    klinkt niet goed?? dit is toch geen site voor audiofielen? enne ik heb wel eens in een 3 cyl diesel gereden, geluid viel me niet zo op maar heb er ook niet zo op gelet. dit soort autos moet vooral zuinig zijn, je krijgt er toch geen geluid van een v8 uit.

    Login om te reageren
  39. je opa zegt

    21 mei 2008 om 21:45

    hopelijk komen ze ook met een nieuwe zastava fico

    Login om te reageren
  40. Citrofiel evil twin zegt

    21 mei 2008 om 21:47

    Zo heeft Toyota er ineens een concurrent bij voor de IQ.

    Login om te reageren
  41. DAT zegt

    21 mei 2008 om 22:40

    Nog een Topolino concept:


    Leuke site over de Topolino (super geinig karretje):
    http://www.mobilus.be/topolino/index.htm

    @Citrofiel Van z’on plaatje wordt ik weer blij.

    Login om te reageren
  42. topg zegt

    21 mei 2008 om 22:48

    @ super

    http://youtube.com/watch?v=5rkR4G2QTh8

    Serieus … :p If you buy this, you’ll lose the will to live. Rond 1:05 gaat hij dan nog eens trots zijn motorkap openzetten zodat we beter kunnen genieten.

    Van zoiets te horen word ik spontaan depressief :)

    En wat beweer je nu, geen site voor audiofielen? Damn, wat zijn sommige mensen toch dubbel. Als er artikels gepost worden over ferrari’s en maserati’s en V8’s staan 80% van de comments vol over het belang van geluid. En nu opeens is geluid op deze blogsite niet belangrijk? En ik pretendeer helemaal geen audiofiel te zijn, maar om het verschil tussen een 3 cilinder benzine en 3 cilinder diesel te kunnen appreciëren moet je zeker geen audiofiel zijn.

    En geluid is bij deze wagentjes wel degelijk belangrijk, zoals ik al eerder aangaf. Maar ik wil het nog wel eens duidelijk maken.

    Die dingen zullen dus vooral in drukke steden gereden worden. Steden waarin mensen wonen, werken, en ontspannen. Ik krijg persoonlijk de neiging om iets te werpen naar elke stinkdiesel die voorbijkomt als ik rustig in de stad wandel. Dat geronk is bijzonder storend. Stel je ook maar eens voor dat je een studio hebt aan een drukke straat. Dan weet ik wel wat voor wagens ik liever onderdoor hoor rijden (en nee, dat zijn in de regel geen diesels)
    Daarnaast is voor kleine wagentjes zoals deze weinig plaats voor geluidsisolerende motorophanging (wat in diesels van premiummerken wel kan) en geluidsproofing naar de binnenruimte toe. Laat staan dat er budget voor is bij deze prijsvechters.

    Daar staat nog los van dat diesels kankerverwekkend en smerig zijn. Hoe minder diesels in stedelijke omgevingen (die vaak in valleien liggen, en waar de lucht dus vaak blijft hangen en traag ververst wordt), hoe beter. Bij een wandeling naar de bakker verkies ik liever niet m’n longen vol te ademen met micropartikels, die daarna longkanker veroorzaken.

    Benzineversies zijn daarnaast waarschijnlijk nog goedkoper en lichter ook, HET voornaamste punt van dergelijke stadswagentjes…

    Login om te reageren
  43. topg zegt

    21 mei 2008 om 22:54

    btw, ik kan niet wachten tot het microgeweld helemaal losbarst.

    Aygo, iQ, VW UP, deze hier, noem maar op. Bring it on.

    Vooral de VW UP interesseert me heel erg. Zou best wel eens de nieuwe VW kever kunnen worden. Goedkoop en degelijk.

    De concepts van de VW UP laten een cleane en mooie wagen zien. Licht, zuinig, verassend ruim vanbinnen…

    Die wagens zijn bijzonder interessant: weinig uitstoot, weinig vervuilend, goedkoop, zuinig, weinig BIV en weinig tax. (en klein: parkeren, enz…)

    Als ze zoiets kunnen maken, zonder al te veel in te boeten op luxe aan de binnenkant hebben ze gegerandeerd een verkoopssucces. (en niet heel cheap en spartaans zoals de meeste van die supermini’s langs binnen er uit zien)

    Begrijp me niet verkeerd, mijn hart gaat ook wel sneller slaan van wagens uit een trapje hoger, maar voor doordeweeks verkeer kan een supermini gemakkelijk dienst doen. Alsof ritten van en naar het werk zo enorm spannend zijn. Voor 10.000 euro koop je er zo twee bij voor de dagdagelijkse ritjes.

    Login om te reageren
  44. travel zegt

    21 mei 2008 om 23:40

    Laat maar komen,

    Login om te reageren
  45. super zegt

    22 mei 2008 om 08:21

    @topg
    als je me laat zien waar ik over het geluid van een auto loop te zeiken op deze site zal ik toegeven dat ik dubbel ben.

    ik krijg verder de indruk dat je aversie tegen diesels niet helemaal rationeel meer is. Ik houd ook niet van diesels maar zuinig is zuinig.

    Login om te reageren
  46. Jan C. zegt

    22 mei 2008 om 13:41

    Heej een Twingo met een leuk design!

    Login om te reageren
  47. topg zegt

    22 mei 2008 om 14:24

    @super, wat ik zeg heeft toch geen betrekking op jou? :(

    “staan 80% van de comments vol over het belang van geluid” Vul jij in je eentje 80% van de comments op een blog-artikel in misschien? Altijd hetzelfde op forums, je maakt een algemeen statement, en dan komt er altijd wel iemand af van: ’toon me waar IK blablabla’. Niet relevant dus, maar goed.

    En aversie tegen diesels? Absoluut, irrationeel? Verre van.

    Zuinig is zuinig ja, een typische uitspraak voor de gemiddelde Nederlander weer. Zolang het maar niet veel kost is het goed, ten koste van wat er ook negatief aan is. Van mij mag diesel morgen 3 euro/liter gaan kosten, en dan nog is het geen cent te veel. (en over twee jaar kost het dat ook wel, dus ik hoef maar te wachten)

    Login om te reageren
  48. johnnyt-jet zegt

    22 mei 2008 om 15:25

    De Topolino foto van DAT krijgt volgens de info toen in een duitts blad de motor achterin…

    Login om te reageren
  49. Ruud zegt

    24 mei 2008 om 09:24

    Fiat ceicento?
    Mooie auto ( als hij onder de 8.000 gaat kosten)

    Login om te reageren
  50. Citrofiel evil twin zegt

    19 juli 2008 om 23:30

    De eerste spyshots zijn er al. ;)
    http://belgie.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=6346

    Login om te reageren
  51. Albertus zegt

    13 augustus 2008 om 11:15

    Hoezo FIAT bouwd geen mooie auto s?
    Is de BRAVO dan geen mooie auto?

    Het zit er niet in de dat er een Topolino diesel gaat komen want dan word de auto gewoon te duur en dat hebben we te danken aan de regering.
    Misschien is er nog hoop en worden de extra belasting opgeheven want tegen die tijd dat de Topolino op de Nederlandse weg rijdt betalen we per kilometer!!

    Login om te reageren
  52. Alex zegt

    17 april 2009 om 11:26

    Ontzettend leuk en grappig bloq is dit!! Omdat er veel mensen zijn die niets van auto merken afweten en van de modellen. Fiat kom met jullie Topolino leuk wagentje en al dat gezever er zit een beetje bmw 1 en een beetje twingo in.
    Ver gezocht en om eerlijk te zijn slaat het nergens op, bij het eerste Twingootje zei niemand dat deze op de Honda Today uit 1985 leek als 2 druppels water.
    Honda kwam in 1997 met de Joymachine de HR-V een Civic op hoge poten en na enkele jaren komt Bmw met de X serie gebasseerd op de 3 en 5 serie op hoge poten, hoor je niemand over omdat er maar weinig nederlanders zijn die karakter tonen.

    Login om te reageren
  53. Carl zegt

    23 april 2009 om 22:04

    Laat maar komen die Topolino!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North