
Dat de Porsche 911 zichzelf niet hoeft te bewijzen mag, met zijn staat van dienst, duidelijk zijn. Echter, de boxermotoren hebben nooit een grotere inhoud dan 4 liter gehad, en voor Amerikanen is dat een beetje schraal. Bovenstaande ombouwert lost dit op door een supercharged LS1-Corvettemotor achterin een 911 te hangen.
Dat de achteringeplaatste motor met name de oudere Elfjes nogal tail-happy maakte is geen geheim. Hoe slim het dan is om een bruut, zwaar Corvette-blok achterin te lepelen, is natuurlijk de vraag… ‘Veel succes in de bochten’ zou je denken.
Maar wat blijkt: volgens de maker is de achterkant zo’n 10 kg lichter dan de standaarduitrusting. Hebben we hier een winnaar te pakken? (via Carzi)
leuke auto!
Specs van dit op hol geslagen ding?
wat een smakeloze combinatie.. maar aan de andere kant, lijkt me wel super gaaf om ’n keer in te rijden=)
Alleen die glimmende velgen zijn dan weer dooddoeners
Wow! Dat is echt cool! Ik vraag me af waar ze die porsche motor dan in hebben gelepeld?
hahaha lachen! Daar wil ik wel een video van zien.
Altijd leuk zulke projecten. Ik zou wel eens een amc pacer met een v10 van bmw of de 63amg motor willen zien. Iemand nog andere suggesties?
@ Michael:
Die Amerikanen kennende waarschijnlijk in een grasmaaier of een blender of iets ;)
ze zeggen ook dat er iets bijzonder is met de radiator, dat ie in de vleugel zit ofzo. hoeveel pk heeft ie nou eigenlijk?
is al een oud project :(
@ michael misschiens in de corvette gestoken
Ergens een filmpje?
Jammer van de body, maar wel een origineel idee.
Lol @ corrado.
Deze porsche is er dus lekker op vooruit gegaan qua power en sound nou nog de buitenkant veranderen naar een Corvette en dan hij is echt klaar ! :)
Ik had de motor voorin gestopt, was dat 911 probleem van terminaal overstuur in extreme situaties ook opgelost ;-)
Toyjet conversions? Ja ik moet zeggen et lijkt wel zo’n goedkope plastic speelauto met chrome wielen eronder.
Bovenstaande ombouwert ? WTF ?
lol, de radiator zit in de spoiler!
http://www.youtube.com/watch?v=EMc2wrMbwPY
Waar zou de luie autoblogger toch zijn zonder z’n collega’s :)
Texas.. Waarom ben ik niet verbaasd? (A)
Prachtig! …Alleen jammer dat ze die achterspoiler dan zo akelig amateuristisch hebben vormgegeven…
http://nl.youtube.com/watch?v=EnHiFoWIloU
Stupid Americans, denken dat ze overal een V8 in moeten stoppen… :x
http://nl.youtube.com/watch?v=OF52n3odwno
mooi .. klinkt ie iig niet als een rammelende fluitketel ..
Eindelijk een relaxte 911…
Tien kilo lichter, maar het zwaartepunt van dat blok ligt wel een halve meter hoger…
soo, die blok licht bijna op de aanhangwagen.
Zal wel behoorlijk veel grip hebben voor de 400m sprintjes.
Wat een ziekelijk idee! Trouwens…wat zijn die velgen lelijk. wel jammer om z’on mooie auto zo naar de knoppe te helpen
stomme amerikanen toch altijd,die verkloten echt alles. trouwens zeer mooie spoiler achteraan om op te kotsen.
Ze hebben wel de perfecte 911 serie genomen, iedere andere serie zou doodzonde zijn, deze komt er mee weg. Toch had ik lekker de standaart 16” 5 spaaks alu’s laten zitten…
Wel waanzinnig mooi gedaan … er rijden toch een miljard van dit soort dingen rond
Bij http://www.renegadehybrids.com doen ze dit soort conversies al jaren…
Ook met andere modellen (944, 928)
de oude 911 hoort lekker lucht gekoeld te zijn…geen concurrentie dus. Hang dat covette blok maar ergens anders in. Wannebees.
Zou op zich leuk zijn om zo’n Corvette blok in een M3 CSL te hangen ..
@Clijde:Wannabees??? Ze hebben dat porsche blokje op een grasmaaier gezet waar hij thuis hoort met zo weinig power!
Toch geen repost (wat ik eerst dacht) maar deze lijkt er ook wel wat op (met mooiere velgen):
http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/21/engine-swap-porsche-911-targa-met-cadillac-v8#post-11244
Hm, geen nieuws, Renegade Hybrids doet het al jaren… Staan ook leuke foto’s van zelfbouwgepruts op hun site. Vind het altijd weer vaag dat die Amerikaanse dingen voorover leunen, ziet er niet uit, en die spoiler hadden ze ook de Turbo vleugel voor kunnen gebruiken, die boodt immers ook plaats aan de intercooler van de 911 Turbo. Als je het mij vraagt, gewoon zo’n chevy LT-1 in een 944, dan kun je lachen.
Even voor de duidelijkheid… Corvette is er net zo lang als de 911, maar heeft nu pas een noemenswaardige tijd op de Nurburgring neergezet… Voor de ellelange lijst aan race successen van de 911 heb ik niet genoeg plaats. Amerikanen zijn dom en houden geen rekening met het feit dat een auto ook de hoek om moet gaan, liefts zonder rollen en draaien van het koetswerk.
Porsche über alles!