Lekker heet! Abarth 500 Esseesse en Assetto Corse

Auteur: , 47 Reacties

Een Abarth 500 met 135 pk is natuurlijk best aardig, maar dat kan vast nog wel iets minder gay. En daarom zal Abarth op de Autosalon van Parijs de Abarth 500 Esseesse presenteren. En nee er is niks mis met mijn toetsenbord! Blijkbaar vond Abarth de naam SS toch nog een beetje te gevoelig liggen.

Helaas hebben we tot nu toe alleen maar foto’s van de Esseesse en zijn er nog geen technische details bekend. Maar ik ga er stiekem toch wel vanuit dat het richting de 160+ pk zal gaan.

Abarth 500 Esseesse

Maar Abarth neemt meer mee naar Parijs, want we zullen ook kennis kunnen maken met de raceversie van de Abarth 500, de Assetto Corse. Tot nu toe hadden we daar alleen nog maar impressies van gezien. De Assetto Corse heeft 200 pk en 300 Nm en weegt slechts 930 kilo. Een lekker bommetje dus! (via: autoblog.it)

Abarth 500 Assetto Corse

UPDATE: Een Assetto Corse op het circuit



47 reacties

Damn, die Asetto Corse is HET bommetje op wielen!
De ultieme must-have! :D
sebastianchubasco
voor mij de laatste en met kentekenregistratie!!
Abarth is echt niet wat het vroeger was!
Ok, ik moet toegeven.. Dat ding is geil!

Doe mij toch de SS, maar ik neem de dakspoiler en de spiegels wel mee van de Corse
Sja… alsnog zullen ze niet makkelijk een kerel in zo’ n auto krijgen… ongeacht het aantal pk’s
oh what a lovely car!
Wederom erg leuke auto.. als ik een vrouw was.
Altijd leuk zo’n Fiat met grote uitlaat.
Die Assetto, kan je die binnenkort ook echt bestellen bij de Fiat stealert? Ik weet zeker dat daar animo voor is.. erg leuk autootje!
Is het weer Fiatspamtijd….
Mmm, eens kijken of ik mijn vrouw zover kan krijgen dat ze haar Fiat Panda 1.2 Emotion wegdoet voor de Abarth 500 Esseesse…
Quicknick1987
Shit, nu moet ik mij Fiat 500 Sport gaan inruilen :-)
Tering wat is dat een vet ding!

Grtz
normaal ben ik niet zo van de kleine autootjes…maar dit is echt een klein geil bommetje!
En nú pas wordt het leuk! :D
Björn Borgmoer
markieanta schrijft,
22 September 2008 om 21:10
Is het weer Fiatspamtijd….

JA, en daar gaat ‘ie!
Geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil!!!
Die moooooeeeeet ik hebben!!!
Lekker bommetje, nu is toyota toch echt verplicht de Crazy in productie te nemen :P
En het volgende fiat berichtje :P

Nee, nu ben ik helemaal om, 1 500 SS svp.

Of toch niet, is het niet een te vrouwelijk wagentje, nouja, dan maar een Abarth Grande Punto Esseesse met 180 PK!
Natuurlijk is er van de Abarth Assetto Corse ook gewoon beeldmateriaal…

Check it out (en misschien wel een (Update!) waard?)
http://www.youtube.com/watch?v=Dqtd0Az9aBU

@vla: dat Abarth niet meer is wat het vroeger was dat is ook wel haast onmogelijk… maar na een lange winterslaap is de Schorpioen weer springlevend en de rijtesten spreken vol lof over de Abarth GP (SS) en deze Abarth 500….

Leukere gooi en smijt auto’s zijn er nauwelijks te krijgen op het moment.
en dezelfde coureur met de “gewone” 160pk uitvoering
http://www.youtube.com/watch?v=mXRFvy2H5m8
Rij nog liever in een mini ….
@dennis: tja minder ruimte, duurder en in de clubman uitvoering net een lijkwagen voor dwergen. Ik snap dat het aantrekkelijk is…
Met 160pk zal deze abarth behoorlijk vlot zijn. Ik gok op een sprintje naar 100 onder de 7seconden en dan een wegligging als een kart. Sounds like fun.
Dit blijft een gay car, hoe snel hij ook is… Hij is schattig, moet ik toegeven, maar mij krijg je er niet in…

Nice try
Inside Thrillfactor: +5
Outside Thrillfactor: -5
@Gay’s
er zitten weer een paar uitzonderlijk treurige figuren tussen de zogenaamde autoliefhebbers.
Typisch Nederlands, echt zo’n meegaand volk, go with the flow, zoals de wind waait, waait mijn jasje enz. enz.
Ze vinden de auto prachtig, willen er dolgraag een hebben maar als puntje bij paaltje komt…toch maar niet want ZE zeggen dat het een auto voor gay’s is..
O mijn god, gay’s, help zitten ze achter me aan, kijken ze naar me!?
Ik moet eerlijk zeggen dat er nog een dommere reden verzonnen moet worden om een auto die je schitterend vind niet te kopen..
Stel je voor dat je beste vrienden zeggen dat je een gay bent als je hem hebt gekocht…who cares!
Stel je voor dat in de file alle kappers, modeontwerpers, stewards en Fame dansers je een knipoog of een duim omhoog geven..who cares!
Ik stel me liever voor dat je bij het stoplicht staat en als eerste weg bent in een auto met een uitzonderlijke identiteit waarbij je die vele mensen met vooroordelen achter je laat.
Kies toch eens voor jezelf en luister in zo’n geval niet naar een ander zijn vooroordeel, dan zal het NL wagenpark een stuk gedifferentieerder worden.

Zoals een groot schrijver en filosoof als uitsprak:
Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen.

Mvg,


Remon
@remon,


AMEN,

zeer nette post
MDs , laat mij 2 minuten met je praten , kan ik je meer vertellen over jezelf.
Je ego laten afhangen van een stuk blik , triest.
@ johnnyt-jet

Nee, dat zou je niet kunnen, geloof me.
En sinds wanneer is het triest om een auto vrouwelijk (of gay, whatever) te vinden? Denk je nu echt dat Fiat deze wagen oorspronkelijk heeft ontworpen voor de zelfzekere stoere mannen onder ons??

Denk eens even na, doelpubliek voor de oorspronkelijke Fiat 500 is 100% zeker vrouwen. Met dit sportieve model gaan ze het gamma gewoon uitmelken. Wie dat niet inziet, dat is pas triest.

Bijgevolg blijf ik bij mijn opinie dat dit een (ik zal het wat minder arrogant verwoorden) vrouwen auto is.

greetsssss
Jawel hoor , 2 minuten is genoeg.
Dus jij stelt dat deze voor vrouwen is gemaakt door Fiat : maketing technisch niet bepaald fraai . Je beperkt je doelgroep en dus je verkoop aantallen.
Er is zelfs geen enkele fabrikant , om genoemde reden, die voor een sexe een auto ontwerpt .Dat had je dus kunnen weten……
Je zou dit autotje met zijn 160 pk eens op de limiet op een circuit moeten rijden . Die kans dat jij als man dit niet lukt op een fraaie (en dus goede ) manier is net zo groot als homo”s deze auto kopen.
@T-jet, dus jij vind de smart en de sportka geen vrouwenauto’s?
Ziet er toch wel lekker dik uit, leuke auto.
@ johnnyt-jet

jij ziet het wel allemaal lekker zwart-wit he. Natuurlijk heeft Fiat deze wagen niet ontworpen uitsluitend met het oog op de doelgroep vrouwen. Maar het is naïef te geloven dat Fiat haar meeste pijlen niet op hen gericht heeft. Wat zegt zowat iedereen die deze wagen ziet? “Kijk hoe schattig…” En dat is hij ook. Maar wie zegt over een wagen dat hij schattig is en koopt hem bijgevolg??? Juist, over het algemeen vrouwen. Dat wist Fiat evengoed bij het ontwerpen van deze wagen.

En om eerlijk te zijn, telkens ik een Fiat 500 zie rijden of staan, zit er 9 van de 10 een vrouw in, is het een marketingwagen of staat hij op de oprit geparkeerd naast de grote wagen van de echtgenoot.

Zo is het nu eenmaal. En de verkoopscijfers zullen niet terugvallen gezien gezinnen met 2 wagens en zelfs meer, absoluut niet meer zo abnormaal zijn. Dus zelfs al kiest Fiat voor een doelgroep voornamelijk uit vrouwen bestaande, nog zullen hun verkoopcijfers niet terugvallen.

I rest my case.

En o ja, als ik mijn 2.8 met 192pk de baas kan op het circuit, zal dit me ook wel lukken…

ciaaooooooooo
@ Benjamin

Good point!
MDS , of een Mustang ?, kun je nog meer compenseren.

btw , ik weet op voorhand wie sneller is , 192 pk of 160 pk in dit geval.
oei oei oei, wat zijn we lichtgeraakt Johnnyt-jet…
Ik hoef helemaal niets te compenseren, maar ik denk dat jij dat wel eens zou mogen doen, alleen besef je het zelf nog niet…
Nou , mijn Fiat dan maar inruilen voor een BMW .
Kl*temoffen! Kan je gewoon geen SS meer op je auto plakken omdat zijn de prachtige SuperSport-afkorting moesten verk*kken. EsseEsse, dat ziet er toch niet echt smakelijk uit?
Ai. Alleen die voorwielaandrijving e. Ja toch e. Of vergis ik mij? Dat is echt de enige reden waarom ik dan toch nog steeds de lotus exige s zie als de ultieme kleine bom. Want eens ze loslaten is het gedaan. Met een uitbrekende kont op de rotonde kan je nog leven, met een loslatende neus is het al iets vervelender. Zeker als het net weer een flinke bui heeft gedaan.
Het valt me op hoeveel het mensen uitmaakt wat voor andere mensen er in een auto rijdt en of ze daar geassocieerd mee willen worden. Wat maakt dat uit wie een auto nog meer koopt en wat andere mensen er van vinden?! Het is toch gewoon een mooie, snelle en waarschijnlijk erg leuk sturende auto. Al rijden er alleen maar vrouwen en homo’s in, doe mij er maar een!
Dat is het verschil tussen een liefhebber en …..geen liefhebber.

@Timmy , de 500 is ver van het onderstuur , er zit ook nog een electronisch systeem (tractie controle) die het onderstuur verder tegen gaat.
Als dit een homo mobiel is, dan moet de heteroseksueel die hiermee rijdt veel zelfvertrouwen hebben en dus super hetero zijn. Enkel mannen die twijfelen aan hun seksualiteit, of gewoon bang zijn om als homo gezien te worden, gaan bezorgt zijn om met zo’n wagen te rijden. Een echte hetero heeft geen wagen nodig als hetero-accesoire. Die is gewoon hetero op zijn eigen.

Volgens marketing research vallen vooral SUVs en dergelijke stoere wagens in de smaak bij de heren van de homoseksuele overtuiging. Vraag mij niet waarom.

Ik zal deze wagen toevoegen aan mijn wens-lijstje. Het is dan één van de weinige fanatasie wagens die ik werkelijk zou kunnen betalen.
”Volgens marketing research vallen vooral SUVs en dergelijke stoere wagens in de smaak bij de heren van de homoseksuele overtuiging. Vraag mij niet waarom.”

Valt ook in de categorie ”compensatie gedrag’ .
johnnyt-jet: tot het nat wordt natuurlijk, dan gaat dat kleine “rotdingetje” het toch redelijk lastig krijge denk. Of ze moesten zoals bij motorfietsen zo een knopje zette dat je kan aanvinken of je je vermogen wil beperken ofniet.

Ding blaast wel lekker moet ik zeggen. Zo een turbo met wastegate. Lache aan het stoplicht naast een “getunede” golf. Toch even laten merken dat je waarschijnlijk wel gaat winnen. Daarstraks nog witte supra zien voorbij komen op de bouw. Die maakte ook zo een fijn sis geluidje. Dag weer gelijk goed :)
Er zit een prachtig tractiecontrole systeem die dat reguleert , ook het onderstuur zoals gezegd.
ps. een andere respons keuze zit vaak op de sportievere Fiats , de sport knop.
Birger Alfa 147
Hij is gewoon “da bomb” !!!!
Wie zegt dat een gay persoon niet van snelle auto’s houdt??
Waarom wordt een auto minder ‘gay’ naarmate hij sneller/sportiever is?
Graag wat minder hokjesdenkend schrijven svp.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).