• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lekker heet! Abarth 500 Esseesse en Assetto Corse

Auteur: robbie, gepost 22 september 2008 om 20:11 – 47 Reacties

Abarth 500 Esseesse
Een Abarth 500 met 135 pk is natuurlijk best aardig, maar dat kan vast nog wel iets minder gay. En daarom zal Abarth op de Autosalon van Parijs de Abarth 500 Esseesse presenteren. En nee er is niks mis met mijn toetsenbord! Blijkbaar vond Abarth de naam SS toch nog een beetje te gevoelig liggen.

Helaas hebben we tot nu toe alleen maar foto’s van de Esseesse en zijn er nog geen technische details bekend. Maar ik ga er stiekem toch wel vanuit dat het richting de 160+ pk zal gaan.

Abarth 500 Esseesse

Maar Abarth neemt meer mee naar Parijs, want we zullen ook kennis kunnen maken met de raceversie van de Abarth 500, de Assetto Corse. Tot nu toe hadden we daar alleen nog maar impressies van gezien. De Assetto Corse heeft 200 pk en 300 Nm en weegt slechts 930 kilo. Een lekker bommetje dus! (via: autoblog.it)

Abarth 500 Assetto Corse

UPDATE: Een Assetto Corse op het circuit

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Video: Nascar Daytona 500 eindigt met spectaculaire crash
    Video: Nascar Daytona 500 eindigt met spectaculaire crash

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Lekker uitgevoerde Revuelto, vers op kenteken
  • Porsche 718 Cayman
    Officieel: het doek valt voor de kleinste Porsche
  • Perfecte accessoire voor je klassieker of youngtimer is hier
  • Fiat brengt Italiaans icoon terug naar het heden
FacebookTweetPinLinkedIn

500, abarth, esseesse, Fiat, Racing, Video

Vorig bericht: « Fiat ‘500 by Diesel’ (ook verkrijgbaar met benzinemotor)
Volgend bericht: Golf komt in 3 sportieve smaken: 170 (diesel), 210 en 270 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. M Freak zegt

    22 september 2008 om 20:13

    Damn, die Asetto Corse is HET bommetje op wielen!
    De ultieme must-have! :D

    Login om te reageren
  2. sebastianchubasco zegt

    22 september 2008 om 20:15

    voor mij de laatste en met kentekenregistratie!!

    Login om te reageren
  3. vla zegt

    22 september 2008 om 20:17

    Abarth is echt niet wat het vroeger was!

    Login om te reageren
  4. GeoBem007 zegt

    22 september 2008 om 20:20

    Ok, ik moet toegeven.. Dat ding is geil!

    Doe mij toch de SS, maar ik neem de dakspoiler en de spiegels wel mee van de Corse

    Login om te reageren
  5. prop zegt

    22 september 2008 om 20:24

    Sja… alsnog zullen ze niet makkelijk een kerel in zo’ n auto krijgen… ongeacht het aantal pk’s

    Login om te reageren
  6. RenJie zegt

    22 september 2008 om 20:31

    oh what a lovely car!

    Login om te reageren
  7. Fokke1982 zegt

    22 september 2008 om 20:57

    Wat een uber geile bak.
    Hier ook nog grote foto’s:

    http://static.blogo.it/autoblog/parigi-2008-abarth-500-esseesse-ed-assetto-corse/big_abarth5007.jpg

    http://static.blogo.it/autoblog/parigi-2008-abarth-500-esseesse-ed-assetto-corse/big_abarth5009.jpg

    http://static.blogo.it/autoblog/parigi-2008-abarth-500-esseesse-ed-assetto-corse/big_abarth5008.jpg

    Login om te reageren
  8. jkn zegt

    22 september 2008 om 21:00

    Wederom erg leuke auto.. als ik een vrouw was.

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    22 september 2008 om 21:09

    Altijd leuk zo’n Fiat met grote uitlaat.

    Login om te reageren
  10. MrSelected zegt

    22 september 2008 om 21:09

    Die Assetto, kan je die binnenkort ook echt bestellen bij de Fiat stealert? Ik weet zeker dat daar animo voor is.. erg leuk autootje!

    Login om te reageren
  11. markieanta zegt

    22 september 2008 om 21:10

    Is het weer Fiatspamtijd….

    Login om te reageren
  12. RogerSch zegt

    22 september 2008 om 21:16

    Mmm, eens kijken of ik mijn vrouw zover kan krijgen dat ze haar Fiat Panda 1.2 Emotion wegdoet voor de Abarth 500 Esseesse…

    Login om te reageren
  13. Quicknick1987 zegt

    22 september 2008 om 21:44

    Shit, nu moet ik mij Fiat 500 Sport gaan inruilen :-)
    Tering wat is dat een vet ding!

    Grtz

    Login om te reageren
  14. smeck zegt

    22 september 2008 om 21:44

    normaal ben ik niet zo van de kleine autootjes…maar dit is echt een klein geil bommetje!

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    22 september 2008 om 21:56

    En nú pas wordt het leuk! :D

    Login om te reageren
  16. Björn Borgmoer zegt

    22 september 2008 om 21:56

    markieanta schrijft,
    22 September 2008 om 21:10
    Is het weer Fiatspamtijd….

    JA, en daar gaat ‘ie!
    Geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil!!!
    Die moooooeeeeet ik hebben!!!

    Login om te reageren
  17. RobertJ zegt

    22 september 2008 om 22:01

    Lekker bommetje, nu is toyota toch echt verplicht de Crazy in productie te nemen :P

    Login om te reageren
  18. Benjamin1 zegt

    22 september 2008 om 22:04

    En het volgende fiat berichtje :P

    Nee, nu ben ik helemaal om, 1 500 SS svp.

    Of toch niet, is het niet een te vrouwelijk wagentje, nouja, dan maar een Abarth Grande Punto Esseesse met 180 PK!

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    22 september 2008 om 22:11

    Natuurlijk is er van de Abarth Assetto Corse ook gewoon beeldmateriaal…

    Check it out (en misschien wel een (Update!) waard?)
    http://www.youtube.com/watch?v=Dqtd0Az9aBU

    @vla: dat Abarth niet meer is wat het vroeger was dat is ook wel haast onmogelijk… maar na een lange winterslaap is de Schorpioen weer springlevend en de rijtesten spreken vol lof over de Abarth GP (SS) en deze Abarth 500….

    Leukere gooi en smijt auto’s zijn er nauwelijks te krijgen op het moment.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    22 september 2008 om 22:14

    en dezelfde coureur met de “gewone” 160pk uitvoering
    http://www.youtube.com/watch?v=mXRFvy2H5m8

    Login om te reageren
  21. dennis zegt

    22 september 2008 om 22:33

    Rij nog liever in een mini ….

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    22 september 2008 om 22:52

    @dennis: tja minder ruimte, duurder en in de clubman uitvoering net een lijkwagen voor dwergen. Ik snap dat het aantrekkelijk is…
    Met 160pk zal deze abarth behoorlijk vlot zijn. Ik gok op een sprintje naar 100 onder de 7seconden en dan een wegligging als een kart. Sounds like fun.

    Login om te reageren
  23. MDS zegt

    22 september 2008 om 23:55

    Dit blijft een gay car, hoe snel hij ook is… Hij is schattig, moet ik toegeven, maar mij krijg je er niet in…

    Nice try

    Login om te reageren
  24. SuperShallow zegt

    23 september 2008 om 00:33

    Inside Thrillfactor: +5
    Outside Thrillfactor: -5

    Login om te reageren
  25. Remon zegt

    23 september 2008 om 00:40

    @Gay’s
    er zitten weer een paar uitzonderlijk treurige figuren tussen de zogenaamde autoliefhebbers.
    Typisch Nederlands, echt zo’n meegaand volk, go with the flow, zoals de wind waait, waait mijn jasje enz. enz.
    Ze vinden de auto prachtig, willen er dolgraag een hebben maar als puntje bij paaltje komt…toch maar niet want ZE zeggen dat het een auto voor gay’s is..
    O mijn god, gay’s, help zitten ze achter me aan, kijken ze naar me!?
    Ik moet eerlijk zeggen dat er nog een dommere reden verzonnen moet worden om een auto die je schitterend vind niet te kopen..
    Stel je voor dat je beste vrienden zeggen dat je een gay bent als je hem hebt gekocht…who cares!
    Stel je voor dat in de file alle kappers, modeontwerpers, stewards en Fame dansers je een knipoog of een duim omhoog geven..who cares!
    Ik stel me liever voor dat je bij het stoplicht staat en als eerste weg bent in een auto met een uitzonderlijke identiteit waarbij je die vele mensen met vooroordelen achter je laat.
    Kies toch eens voor jezelf en luister in zo’n geval niet naar een ander zijn vooroordeel, dan zal het NL wagenpark een stuk gedifferentieerder worden.

    Zoals een groot schrijver en filosoof als uitsprak:
    Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen.

    Mvg,

    Remon

    Login om te reageren
  26. jack zegt

    23 september 2008 om 08:49

    @remon,

    AMEN,

    zeer nette post

    Login om te reageren
  27. johnnyt-jet zegt

    23 september 2008 om 10:15

    MDs , laat mij 2 minuten met je praten , kan ik je meer vertellen over jezelf.
    Je ego laten afhangen van een stuk blik , triest.

    Login om te reageren
  28. MDS zegt

    23 september 2008 om 10:25

    @ johnnyt-jet

    Nee, dat zou je niet kunnen, geloof me.
    En sinds wanneer is het triest om een auto vrouwelijk (of gay, whatever) te vinden? Denk je nu echt dat Fiat deze wagen oorspronkelijk heeft ontworpen voor de zelfzekere stoere mannen onder ons??

    Denk eens even na, doelpubliek voor de oorspronkelijke Fiat 500 is 100% zeker vrouwen. Met dit sportieve model gaan ze het gamma gewoon uitmelken. Wie dat niet inziet, dat is pas triest.

    Bijgevolg blijf ik bij mijn opinie dat dit een (ik zal het wat minder arrogant verwoorden) vrouwen auto is.

    greetsssss

    Login om te reageren
  29. johnnyt-jet zegt

    23 september 2008 om 10:57

    Jawel hoor , 2 minuten is genoeg.
    Dus jij stelt dat deze voor vrouwen is gemaakt door Fiat : maketing technisch niet bepaald fraai . Je beperkt je doelgroep en dus je verkoop aantallen.
    Er is zelfs geen enkele fabrikant , om genoemde reden, die voor een sexe een auto ontwerpt .Dat had je dus kunnen weten……
    Je zou dit autotje met zijn 160 pk eens op de limiet op een circuit moeten rijden . Die kans dat jij als man dit niet lukt op een fraaie (en dus goede ) manier is net zo groot als homo”s deze auto kopen.

    Login om te reageren
  30. Benjamin1 zegt

    23 september 2008 om 11:16

    @T-jet, dus jij vind de smart en de sportka geen vrouwenauto’s?

    Login om te reageren
  31. jinxed zegt

    23 september 2008 om 11:21

    Ziet er toch wel lekker dik uit, leuke auto.

    Login om te reageren
  32. MDS zegt

    23 september 2008 om 11:23

    @ johnnyt-jet

    jij ziet het wel allemaal lekker zwart-wit he. Natuurlijk heeft Fiat deze wagen niet ontworpen uitsluitend met het oog op de doelgroep vrouwen. Maar het is naïef te geloven dat Fiat haar meeste pijlen niet op hen gericht heeft. Wat zegt zowat iedereen die deze wagen ziet? “Kijk hoe schattig…” En dat is hij ook. Maar wie zegt over een wagen dat hij schattig is en koopt hem bijgevolg??? Juist, over het algemeen vrouwen. Dat wist Fiat evengoed bij het ontwerpen van deze wagen.

    En om eerlijk te zijn, telkens ik een Fiat 500 zie rijden of staan, zit er 9 van de 10 een vrouw in, is het een marketingwagen of staat hij op de oprit geparkeerd naast de grote wagen van de echtgenoot.

    Zo is het nu eenmaal. En de verkoopscijfers zullen niet terugvallen gezien gezinnen met 2 wagens en zelfs meer, absoluut niet meer zo abnormaal zijn. Dus zelfs al kiest Fiat voor een doelgroep voornamelijk uit vrouwen bestaande, nog zullen hun verkoopcijfers niet terugvallen.

    I rest my case.

    En o ja, als ik mijn 2.8 met 192pk de baas kan op het circuit, zal dit me ook wel lukken…

    ciaaooooooooo

    Login om te reageren
  33. MDS zegt

    23 september 2008 om 11:25

    @ Benjamin

    Good point!

    Login om te reageren
  34. johnnyt-jet zegt

    23 september 2008 om 11:34

    MDS , of een Mustang ?, kun je nog meer compenseren.

    btw , ik weet op voorhand wie sneller is , 192 pk of 160 pk in dit geval.

    Login om te reageren
  35. MDS zegt

    23 september 2008 om 11:38

    oei oei oei, wat zijn we lichtgeraakt Johnnyt-jet…
    Ik hoef helemaal niets te compenseren, maar ik denk dat jij dat wel eens zou mogen doen, alleen besef je het zelf nog niet…

    Login om te reageren
  36. johnnyt-jet zegt

    23 september 2008 om 11:56

    Nou , mijn Fiat dan maar inruilen voor een BMW .

    Login om te reageren
  37. Esprit_de_Flandre zegt

    23 september 2008 om 12:51

    Kl*temoffen! Kan je gewoon geen SS meer op je auto plakken omdat zijn de prachtige SuperSport-afkorting moesten verk*kken. EsseEsse, dat ziet er toch niet echt smakelijk uit?

    Login om te reageren
  38. Timmy zegt

    23 september 2008 om 20:50

    Ai. Alleen die voorwielaandrijving e. Ja toch e. Of vergis ik mij? Dat is echt de enige reden waarom ik dan toch nog steeds de lotus exige s zie als de ultieme kleine bom. Want eens ze loslaten is het gedaan. Met een uitbrekende kont op de rotonde kan je nog leven, met een loslatende neus is het al iets vervelender. Zeker als het net weer een flinke bui heeft gedaan.

    Login om te reageren
  39. SPK zegt

    24 september 2008 om 09:20

    Het valt me op hoeveel het mensen uitmaakt wat voor andere mensen er in een auto rijdt en of ze daar geassocieerd mee willen worden. Wat maakt dat uit wie een auto nog meer koopt en wat andere mensen er van vinden?! Het is toch gewoon een mooie, snelle en waarschijnlijk erg leuk sturende auto. Al rijden er alleen maar vrouwen en homo’s in, doe mij er maar een!

    Login om te reageren
  40. johnnyt-jet zegt

    24 september 2008 om 09:49

    Dat is het verschil tussen een liefhebber en …..geen liefhebber.

    @Timmy , de 500 is ver van het onderstuur , er zit ook nog een electronisch systeem (tractie controle) die het onderstuur verder tegen gaat.

    Login om te reageren
  41. Pieter-Jan zegt

    24 september 2008 om 10:27

    Als dit een homo mobiel is, dan moet de heteroseksueel die hiermee rijdt veel zelfvertrouwen hebben en dus super hetero zijn. Enkel mannen die twijfelen aan hun seksualiteit, of gewoon bang zijn om als homo gezien te worden, gaan bezorgt zijn om met zo’n wagen te rijden. Een echte hetero heeft geen wagen nodig als hetero-accesoire. Die is gewoon hetero op zijn eigen.

    Volgens marketing research vallen vooral SUVs en dergelijke stoere wagens in de smaak bij de heren van de homoseksuele overtuiging. Vraag mij niet waarom.

    Ik zal deze wagen toevoegen aan mijn wens-lijstje. Het is dan één van de weinige fanatasie wagens die ik werkelijk zou kunnen betalen.

    Login om te reageren
  42. johnnyt-jet zegt

    24 september 2008 om 11:22

    ”Volgens marketing research vallen vooral SUVs en dergelijke stoere wagens in de smaak bij de heren van de homoseksuele overtuiging. Vraag mij niet waarom.”

    Valt ook in de categorie ”compensatie gedrag’ .

    Login om te reageren
  43. Timmy zegt

    24 september 2008 om 20:16

    johnnyt-jet: tot het nat wordt natuurlijk, dan gaat dat kleine “rotdingetje” het toch redelijk lastig krijge denk. Of ze moesten zoals bij motorfietsen zo een knopje zette dat je kan aanvinken of je je vermogen wil beperken ofniet.

    Ding blaast wel lekker moet ik zeggen. Zo een turbo met wastegate. Lache aan het stoplicht naast een “getunede” golf. Toch even laten merken dat je waarschijnlijk wel gaat winnen. Daarstraks nog witte supra zien voorbij komen op de bouw. Die maakte ook zo een fijn sis geluidje. Dag weer gelijk goed :)

    Login om te reageren
  44. johnnyt-jet zegt

    24 september 2008 om 20:49

    Er zit een prachtig tractiecontrole systeem die dat reguleert , ook het onderstuur zoals gezegd.

    Login om te reageren
  45. johnnyt-jet zegt

    24 september 2008 om 20:50

    ps. een andere respons keuze zit vaak op de sportievere Fiats , de sport knop.

    Login om te reageren
  46. Birger Alfa 147 zegt

    24 september 2008 om 23:45

    Hij is gewoon “da bomb” !!!!

    Login om te reageren
  47. Golf FSI 2.0 zegt

    19 september 2009 om 09:38

    Wie zegt dat een gay persoon niet van snelle auto’s houdt??
    Waarom wordt een auto minder ‘gay’ naarmate hij sneller/sportiever is?
    Graag wat minder hokjesdenkend schrijven svp.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North