Kicherer CL65 AMG: 650 pk en 1200 Nm

Auteur: , 48 Reacties

Kicherer heeft al eens eerder de Mercedes-Benz CL aangepakt, dat was op basis van de CL600 en resulteerde in de Kicherer CL 60 (570 pk en 900 Nm). Ditmaal gaan ze een stapje verder en gebruiken de CL65 AMG als basis, deze haalt standaard 612 pk en 1000 Nm uit de V12 maar Kicherer vond dat niet voldoende. De nieuwe specificaties zijn 650 pk en een bizarre 1200 Nm!

Aan de buitenkant is er gestrooid met diverse Kicherer badges en een aantal subtiele aanpassingen zoals 20-inch velgen, carbon fiber zijspiegels, diffuser achter, een dikkere grille en een nieuwe voorspoiler.

Van binnen heeft de CL65 oa een alcantara plafond, nappa lederen zetels en diverse carbon details gekregen.

De specs waren al beschreven, hiermee gaat de coupe in 4,2 seconden van 0 – 100 km/u. De topsnelheid is begrensd op 320 km/u. Het uitlaatsysteem is overigens ook aangepast en zou een veel beter geluid moeten produceren…

Elegance, luxury and force. Those are the words that best describe the current CL 65 Coupé, since it offers more than enough of each of those three qualities.

Elegance: The basis is provided by the CL 65’s powerfully elegant body. Kicherer refines its exterior with carbon components of superior quality. This carbon package includes a front grill, mirror shells, a rear diffuser and a front apron with a deflector made of the precious material. The chassis moves the car about 25 millimetres closer to the tarmac and provides it with a much sportier characteristic. At the rear, the mirror-finished stainless steel exhaust system with four opulent tailpipes is merged into a dynamical unity that provides acoustic qualities as well.

The 9 and 10 x 20” Kicherer RS-X lightweight wheels are a further highlight and will be available from the first quarter of 2009.
Due to its long spokes, the rim appears to be even larger, but, without loosing its elegance. Luxury: The interior allows the passengers to indulge in pure luxury. Exclusive quilted nappa leather seats, a hand-worked shag pile carpet covering the entire legroom, carbon intarsia and a fitting alcantara ceiling.

Force: Under the bonnet, a real power plant is lurking. Originally, the V12 biturbo had already been blessed with 612 hp and 1,000 Nm, but the performance has still been increased. After the Kicherer treatment, 650 hp and 1.200 Nm are waiting to be explored and push the heavy luxury glider from 0 to 100 km/h in less than 4.2 seconds. The top speed is only reached at 320
km/h (regulated).

In order to counterbalance those forces, Kicherer has added a high-performance braking system with composite brake discs. And, in order to transform those forces into performance, Kicherer has chosen a sports rear axle with differential lock, a modified translation and a reprogrammed transmission control system. Thus, the Kicherer CL 65 is the perfect incarnation of its three key qualities “elegance”, “luxury” and “force” – a trinity which is much more than the sum of its parts.



48 reacties

Volgens mij rijdt dit voor geen meter. Er is een reden waarom AMG en anderen zelden boven de 1000nm aan koppel gaan. Zeker met enkel RWD.
De velgen staan ‘m erg goed.
Zeer knap. Prachtige velgen vooral.
vette achteruitkijkspiegels
indd…over the top!!

hoeveel zuipt ie: 1 op 2,2 ?? ;)
The Godfather
Mooie aanpassingen, leuke upgrade, mooie velgen. Zo moet een auto getuned worden, subtiel maar dodelijk
Ik ben over het algemeen niet zo’n Mercedesman maaruh, dit is toch wel een hele vette bak. ;)
Mooi subtiel modelletje.Vet
iemand van bij Kicherer had blijkbaar nog een ballonnenblazertje in de kast liggen… 1200Nm , daar wil ik eens mee rijden!

kun je in 4e ineens weg sprinten en wss zelfs wheelspin veroorzaken…
Woow, dit vind ik een knap staaltje techniek!
En er is mooi getuned! Dit in tegenstelling tot altijd die dikke bumpers enzo..
Carbon spiegels kan je ook gewoon bij AMG krijgen.. Velgen staan hem wel goed! :D
Chique mercedes, die zie je neit zo vaak.
Heel netjes gedaan, erg mooi. Chapeau.
Die remschijven mogen er in ieder geval wezen :o
Mooi gedaan, gewoon heel subtiel, niet echt over the top of zo :P

Spiegels zijn idd vrij standaard op de AMG modellen volges mij…
Schitterende wagen! zeker voor een Merc:P Niet te schreeuwerig maar precies goed ;)
@VonStroke, AMG/Mercedes gaat niet boven de 1.000 Nm omdat de automatische versnellingsbak dat niet trekt. Vraag me dus ook af hoe Kicherer dat heeft opgelost ;D
de eerste vette merc…merc zuigt uiteraard norg steeds
tja .. 1 van de mooiste auto,s van deze tijd ..
als ik een super-car vrij kon kiezen ??

o,nee .. dan nam ik de Ford GT .. da,s waar ook ..
kan niet gezond zijn, wat wil je hiermee aanvangen?
teveel NM koppel is niet heb ik gehoord en gezien (zie de C63 AMG in topgear test), tenzij met bijpassend onderstel etc. maar ik betwijfel of dit gaat helpen met een REUSACHTIG koppel van 1200 NM
… alleen de kleur staat me niet aan, de cl versie is in feite mijn droomwagen :P
WTF zo een specs en maar in 4,2 seconden van 0 – 100 km/u … dat doet de C63 zelfs..
@ Mardec
Nu is dit ook geen lichtgewicht…

Vind het overgens netjes gedaan, ook al ben ik niet zo voor het tunen van dit soort klasse auto’s
Kijk, dat ziet er tenminste netjes uit. Dat in tegenstelling tot dat geval van VITT Design…
Leuk, vooral zonder enig spoilerwerk sarcasm
Is het niet zo dat zo’n 65 AMG blok standaard al meer dan 1200 nm aan koppel levert en ze gewoon de begrenzer hebben verlegd? Eenvoudige ingreep dan..
Koppel wordt teruggebracht naar 1000nm omdat de traction control heel raar doet anders.
Geen CL fan hier (de auto dan, niet de competitie), maar in deze kleur en met die velgen vind ik em wel zeer stijlvol!

En wat die koppelbegrenzing betreft, Kicherer zal wel “iets” gedaan hebben waardoor dat wel kan, denk ik zo.

Waarbij je je wel afvraagt waarom MB ’t zelf niet doet, maar alla.

Een goedkope grap zal dit echter niet zijn, maar als je toch al de poen hebt voor een 65…kan dit er ook wel af.
1200Nm? Dat verdient echt respect! Jammer dat zo’n auto het niet op de weg kwijtkan…
voor het eerst dat ik bij een merc dacht: mwoah…mwoah… En dat is in mijn geval positief!
dit is tuning zoals het hoort!
Ding heeft standaard al zo’n beetje 1200 Nm, kwestie van de begrenzer er af halen. Ben benieuwd hoelang de versnellingsbak dit trekt, er zit al een aangepaste 5-traps op namelijk.
Ziet er zeker super mooi uit!
Ik heb niets met Duiste auto’s, in ieder geval niets wat nu te koop is. Maar volgens mij is zo’n labelloze rode CL met een V12 op dit moment ongeveer het dikste wat je met geld kunt kopen.
wel mooi dat ze hem nu uitbrengen, hoeveel zullen er over de toonbank rollen met die kredietbla..
Stylish… Erg mooi gedaan. Subtiel. En dan toevallig ook nog een originele én mooie kleur gekozen, met prachtige velgen. Toppie.
@asdasdasd : bij 1000Nm doet de tractie controle ook al heel raar ;)
Nee, de reden voor het begrensd ( wat je begrensd noemt? ) koppel, is al genoemd.De versnellingsbak slikt dit koppel niet zo goed en op termijn is dit zeker schadelijk.

Ook is 1200Nm koppel niet meer op de baan te zetten.Zelfs mercedes’ 1000Nm koppel is nooit 100% fatsoenlijk op de baan te zetten.Iemand grapte dat ie in 4de misschien nog wielspin heeft, maar dat is zeker géén grap.

Heb in het verleden toch al meer koppel uit dit blok weten halen.Ik stel mij zo 1320Nm voor?( bij benadering ).En meer dan 700 pk.

@Mardec: ja das waar, maar die C63 weegt ook geen 2300 kg…Trouwens, bovenstaande uitleg is reden nr 1 waarom die 0-100 tijd zo “traag”is.
Heel netjes, zelden z’n subtiele aanpassing gezien.
Heerlijk :D
Super vette bak!!!!
Ben er helemaal weg van, vond de cl65 amg al indrukwekkend.
Prachtige subtiele aanpassingen!
Erg mooie lak en interieur ook.
Doe mij maar gewoon een standaard zwarte CL65 met die velgen (maar ze hoeven niet uit de wielkasten te puilen zoals dat hier lijkt) en dat interieurkleurtje!
Mooie kleur. Voor de rest heel pimp en triestig.
@ M Lover:

In z’n 4 wegsprinten met een automaat?……….
Wat is het tegenwoordig met dat carbon? Spuit die rommel gewoon mee! Carbon spiegels zijn al net zo lelijk als chromen spiegels, ik hoop dat die trend snel overwaait!
-edit: CAPS terror-
@ Marcel

De CL 63/65 AMG heeft schakelflippers achter het stuur dus het zou toch wel mogelijk zijn denkk..;)
@ JT

Dat denk ik niet. Die schakelt dan gewoon zelf terug naar de eerste versnelling…
Super! stijlvol gedaan!
leuk dat de begrenzer is weggehaald van de newtonmeters
-edit: nutteloze bijdrage-
kwijl:P een tuner die de beste mercedes op dit moment NOG beter maakt, respect!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).