• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kicherer CL65 AMG: 650 pk en 1200 Nm

Auteur: autoblogger, gepost 5 november 2008 om 19:18 – 48 Reacties

Kicherer CL65 AMG
Kicherer heeft al eens eerder de Mercedes-Benz CL aangepakt, dat was op basis van de CL600 en resulteerde in de Kicherer CL 60 (570 pk en 900 Nm). Ditmaal gaan ze een stapje verder en gebruiken de CL65 AMG als basis, deze haalt standaard 612 pk en 1000 Nm uit de V12 maar Kicherer vond dat niet voldoende. De nieuwe specificaties zijn 650 pk en een bizarre 1200 Nm!

Aan de buitenkant is er gestrooid met diverse Kicherer badges en een aantal subtiele aanpassingen zoals 20-inch velgen, carbon fiber zijspiegels, diffuser achter, een dikkere grille en een nieuwe voorspoiler.

Van binnen heeft de CL65 oa een alcantara plafond, nappa lederen zetels en diverse carbon details gekregen.

De specs waren al beschreven, hiermee gaat de coupe in 4,2 seconden van 0 – 100 km/u. De topsnelheid is begrensd op 320 km/u. Het uitlaatsysteem is overigens ook aangepast en zou een veel beter geluid moeten produceren…

Elegance, luxury and force. Those are the words that best describe the current CL 65 Coupé, since it offers more than enough of each of those three qualities.

Elegance: The basis is provided by the CL 65’s powerfully elegant body. Kicherer refines its exterior with carbon components of superior quality. This carbon package includes a front grill, mirror shells, a rear diffuser and a front apron with a deflector made of the precious material. The chassis moves the car about 25 millimetres closer to the tarmac and provides it with a much sportier characteristic. At the rear, the mirror-finished stainless steel exhaust system with four opulent tailpipes is merged into a dynamical unity that provides acoustic qualities as well.

The 9 and 10 x 20” Kicherer RS-X lightweight wheels are a further highlight and will be available from the first quarter of 2009.
Due to its long spokes, the rim appears to be even larger, but, without loosing its elegance. Luxury: The interior allows the passengers to indulge in pure luxury. Exclusive quilted nappa leather seats, a hand-worked shag pile carpet covering the entire legroom, carbon intarsia and a fitting alcantara ceiling.

Force: Under the bonnet, a real power plant is lurking. Originally, the V12 biturbo had already been blessed with 612 hp and 1,000 Nm, but the performance has still been increased. After the Kicherer treatment, 650 hp and 1.200 Nm are waiting to be explored and push the heavy luxury glider from 0 to 100 km/h in less than 4.2 seconds. The top speed is only reached at 320
km/h (regulated).

In order to counterbalance those forces, Kicherer has added a high-performance braking system with composite brake discs. And, in order to transform those forces into performance, Kicherer has chosen a sports rear axle with differential lock, a modified translation and a reprogrammed transmission control system. Thus, the Kicherer CL 65 is the perfect incarnation of its three key qualities “elegance”, “luxury” and “force” – a trinity which is much more than the sum of its parts.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, cl, cl65, kicherer, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « 18 nieuwe Porsches vernield bij treinongeluk
Volgend bericht: Autorai 2009: BMW en Daihatsu hebben geen interesse »

Lees Interacties

Reacties

  1. VonStroke zegt

    5 november 2008 om 19:19

    Volgens mij rijdt dit voor geen meter. Er is een reden waarom AMG en anderen zelden boven de 1000nm aan koppel gaan. Zeker met enkel RWD.

    Login om te reageren
  2. Quirein zegt

    5 november 2008 om 19:19

    De velgen staan ‘m erg goed.

    Login om te reageren
  3. Supreem zegt

    5 november 2008 om 19:22

    Zeer knap. Prachtige velgen vooral.

    Login om te reageren
  4. fructis zegt

    5 november 2008 om 19:23

    vette achteruitkijkspiegels

    Login om te reageren
  5. BAAP zegt

    5 november 2008 om 19:23

    indd…over the top!!

    hoeveel zuipt ie: 1 op 2,2 ?? ;)

    Login om te reageren
  6. The Godfather zegt

    5 november 2008 om 19:24

    Mooie aanpassingen, leuke upgrade, mooie velgen. Zo moet een auto getuned worden, subtiel maar dodelijk

    Login om te reageren
  7. TedjeV zegt

    5 november 2008 om 19:29

    Ik ben over het algemeen niet zo’n Mercedesman maaruh, dit is toch wel een hele vette bak. ;)

    Login om te reageren
  8. slk zegt

    5 november 2008 om 19:30

    Mooi subtiel modelletje.Vet

    Login om te reageren
  9. M-lover zegt

    5 november 2008 om 19:32

    iemand van bij Kicherer had blijkbaar nog een ballonnenblazertje in de kast liggen… 1200Nm , daar wil ik eens mee rijden!

    kun je in 4e ineens weg sprinten en wss zelfs wheelspin veroorzaken…

    Login om te reageren
  10. Nijntje zegt

    5 november 2008 om 19:36

    Woow, dit vind ik een knap staaltje techniek!
    En er is mooi getuned! Dit in tegenstelling tot altijd die dikke bumpers enzo..

    Login om te reageren
  11. Joost zegt

    5 november 2008 om 19:38

    Carbon spiegels kan je ook gewoon bij AMG krijgen.. Velgen staan hem wel goed! :D

    Login om te reageren
  12. Mr Hyde zegt

    5 november 2008 om 19:46

    Chique mercedes, die zie je neit zo vaak.
    Heel netjes gedaan, erg mooi. Chapeau.

    Login om te reageren
  13. RobertJ zegt

    5 november 2008 om 19:46

    Die remschijven mogen er in ieder geval wezen :o

    Login om te reageren
  14. Michel zegt

    5 november 2008 om 19:51

    Mooi gedaan, gewoon heel subtiel, niet echt over the top of zo :P

    Spiegels zijn idd vrij standaard op de AMG modellen volges mij…

    Login om te reageren
  15. Guido zegt

    5 november 2008 om 19:52

    Schitterende wagen! zeker voor een Merc:P Niet te schreeuwerig maar precies goed ;)

    Login om te reageren
  16. robbie zegt

    5 november 2008 om 19:55

    @VonStroke, AMG/Mercedes gaat niet boven de 1.000 Nm omdat de automatische versnellingsbak dat niet trekt. Vraag me dus ook af hoe Kicherer dat heeft opgelost ;D

    Login om te reageren
  17. jampa zegt

    5 november 2008 om 19:56

    de eerste vette merc…merc zuigt uiteraard norg steeds

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    5 november 2008 om 19:56

    tja .. 1 van de mooiste auto,s van deze tijd ..
    als ik een super-car vrij kon kiezen ??

    o,nee .. dan nam ik de Ford GT .. da,s waar ook ..

    Login om te reageren
  19. Willem zegt

    5 november 2008 om 19:57

    kan niet gezond zijn, wat wil je hiermee aanvangen?
    teveel NM koppel is niet heb ik gehoord en gezien (zie de C63 AMG in topgear test), tenzij met bijpassend onderstel etc. maar ik betwijfel of dit gaat helpen met een REUSACHTIG koppel van 1200 NM
    … alleen de kleur staat me niet aan, de cl versie is in feite mijn droomwagen :P

    Login om te reageren
  20. Mardec zegt

    5 november 2008 om 20:05

    WTF zo een specs en maar in 4,2 seconden van 0 – 100 km/u … dat doet de C63 zelfs..

    Login om te reageren
  21. Niels zegt

    5 november 2008 om 20:18

    @ Mardec
    Nu is dit ook geen lichtgewicht…

    Vind het overgens netjes gedaan, ook al ben ik niet zo voor het tunen van dit soort klasse auto’s

    Login om te reageren
  22. Emile_Benz zegt

    5 november 2008 om 20:26

    Kijk, dat ziet er tenminste netjes uit. Dat in tegenstelling tot dat geval van VITT Design…

    Login om te reageren
  23. Brian zegt

    5 november 2008 om 20:28

    Leuk, vooral zonder enig spoilerwerk sarcasm

    Login om te reageren
  24. mark zegt

    5 november 2008 om 20:31

    Is het niet zo dat zo’n 65 AMG blok standaard al meer dan 1200 nm aan koppel levert en ze gewoon de begrenzer hebben verlegd? Eenvoudige ingreep dan..

    Login om te reageren
  25. asdasdasd zegt

    5 november 2008 om 20:44

    Koppel wordt teruggebracht naar 1000nm omdat de traction control heel raar doet anders.

    Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    5 november 2008 om 20:54

    Geen CL fan hier (de auto dan, niet de competitie), maar in deze kleur en met die velgen vind ik em wel zeer stijlvol!

    En wat die koppelbegrenzing betreft, Kicherer zal wel “iets” gedaan hebben waardoor dat wel kan, denk ik zo.

    Waarbij je je wel afvraagt waarom MB ’t zelf niet doet, maar alla.

    Een goedkope grap zal dit echter niet zijn, maar als je toch al de poen hebt voor een 65…kan dit er ook wel af.

    Login om te reageren
  27. Cantago zegt

    5 november 2008 om 21:03

    1200Nm? Dat verdient echt respect! Jammer dat zo’n auto het niet op de weg kwijtkan…

    Login om te reageren
  28. edgar zegt

    5 november 2008 om 21:07

    voor het eerst dat ik bij een merc dacht: mwoah…mwoah… En dat is in mijn geval positief!

    Login om te reageren
  29. donvliet zegt

    5 november 2008 om 21:10

    dit is tuning zoals het hoort!

    Login om te reageren
  30. Tommy zegt

    5 november 2008 om 21:15

    Ding heeft standaard al zo’n beetje 1200 Nm, kwestie van de begrenzer er af halen. Ben benieuwd hoelang de versnellingsbak dit trekt, er zit al een aangepaste 5-traps op namelijk.

    Login om te reageren
  31. RDNS zegt

    5 november 2008 om 21:51

    Ziet er zeker super mooi uit!

    Login om te reageren
  32. RS zegt

    5 november 2008 om 22:01

    Ik heb niets met Duiste auto’s, in ieder geval niets wat nu te koop is. Maar volgens mij is zo’n labelloze rode CL met een V12 op dit moment ongeveer het dikste wat je met geld kunt kopen.

    Login om te reageren
  33. yassin zegt

    5 november 2008 om 22:02

    wel mooi dat ze hem nu uitbrengen, hoeveel zullen er over de toonbank rollen met die kredietbla..

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    5 november 2008 om 22:05

    Stylish… Erg mooi gedaan. Subtiel. En dan toevallig ook nog een originele én mooie kleur gekozen, met prachtige velgen. Toppie.

    Login om te reageren
  35. SimonMc zegt

    5 november 2008 om 22:22

    @asdasdasd : bij 1000Nm doet de tractie controle ook al heel raar ;)
    Nee, de reden voor het begrensd ( wat je begrensd noemt? ) koppel, is al genoemd.De versnellingsbak slikt dit koppel niet zo goed en op termijn is dit zeker schadelijk.

    Ook is 1200Nm koppel niet meer op de baan te zetten.Zelfs mercedes’ 1000Nm koppel is nooit 100% fatsoenlijk op de baan te zetten.Iemand grapte dat ie in 4de misschien nog wielspin heeft, maar dat is zeker géén grap.

    Heb in het verleden toch al meer koppel uit dit blok weten halen.Ik stel mij zo 1320Nm voor?( bij benadering ).En meer dan 700 pk.

    @Mardec: ja das waar, maar die C63 weegt ook geen 2300 kg…Trouwens, bovenstaande uitleg is reden nr 1 waarom die 0-100 tijd zo “traag”is.

    Login om te reageren
  36. vibe zegt

    5 november 2008 om 22:36

    Heel netjes, zelden z’n subtiele aanpassing gezien.
    Heerlijk :D

    Login om te reageren
  37. slisse zegt

    5 november 2008 om 23:20

    Super vette bak!!!!
    Ben er helemaal weg van, vond de cl65 amg al indrukwekkend.

    Login om te reageren
  38. RoT___ zegt

    5 november 2008 om 23:31

    Prachtige subtiele aanpassingen!
    Erg mooie lak en interieur ook.

    Login om te reageren
  39. PCCB zegt

    6 november 2008 om 00:37

    Doe mij maar gewoon een standaard zwarte CL65 met die velgen (maar ze hoeven niet uit de wielkasten te puilen zoals dat hier lijkt) en dat interieurkleurtje!

    Login om te reageren
  40. Lazy zegt

    6 november 2008 om 09:01

    Mooie kleur. Voor de rest heel pimp en triestig.

    Login om te reageren
  41. Marcel zegt

    6 november 2008 om 09:09

    @ M Lover:

    In z’n 4 wegsprinten met een automaat?……….

    Login om te reageren
  42. Enrico zegt

    6 november 2008 om 09:20

    Wat is het tegenwoordig met dat carbon? Spuit die rommel gewoon mee! Carbon spiegels zijn al net zo lelijk als chromen spiegels, ik hoop dat die trend snel overwaait!

    Login om te reageren
  43. Mercedes zegt

    6 november 2008 om 10:03

    -edit: CAPS terror-

    Login om te reageren
  44. JT zegt

    6 november 2008 om 12:16

    @ Marcel

    De CL 63/65 AMG heeft schakelflippers achter het stuur dus het zou toch wel mogelijk zijn denkk..;)

    Login om te reageren
  45. Tim zegt

    6 november 2008 om 12:26

    @ JT

    Dat denk ik niet. Die schakelt dan gewoon zelf terug naar de eerste versnelling…

    Login om te reageren
  46. Yeelen zegt

    6 november 2008 om 12:49

    Super! stijlvol gedaan!
    leuk dat de begrenzer is weggehaald van de newtonmeters

    Login om te reageren
  47. LP640 zegt

    6 november 2008 om 20:19

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  48. lambo4all zegt

    13 april 2010 om 11:38

    kwijl:P een tuner die de beste mercedes op dit moment NOG beter maakt, respect!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North