Als bezoeker van deze site heb je ongetwijfeld wel een ultieme droomauto, eentje die je zonder na te denken meteen zou kopen als de jackpot op je hoofd viel. Grote kans dat dit één van de vele supercars is die er op deze wereld rondrijden. Een vuurrode Ferrari, een sinister zwarte Koenigsegg of een stijlvol grijze Aston Martin. Maar voor je verdergaat met sparen, denk eerst eens even goed na of je eigenlijk wel bij het eliteclubje van de supercareigenaren wilt horen. In feite zijn het namelijk allemaal dolgedraaide dwazen.
Ik kan dat heel makkelijk zeggen, want het moment dat ik een supercar kan betalen breekt de komende vijf eeuwen niet aan. Ik prijs mezelf dan ook elke dag gelukkig dat ik zo’n ding niet in de garage heb staan. Supercars zijn duur in aanschaf en gebruik, onpraktisch als een wespennest in je bilnaad, en het enige voordeel dat ze hebben – snelheid – kun je absoluut en volstrekt nergens op de weg benutten. Nee, ook niet in Duitsland, want als je net twee seconden je gaspedaal kunt vloeren duikt de zoveelste caravanventer de linkerbaan op en mag je weer in de keramische ankers. Een straatauto met een topsnelheid van 320 km/h is nog minder nuttig dan een zonnebank in je Zuidspaanse zomerhuis, en de meeste supercareigenaren hebben alletwee.
Maar het kan altijd erger. De F430 die geflitst wordt als ie bij het stoplicht wegtrekt en de Carrera GT die met z’n neus op de verkeersdrempel vaststaat worden stuk voor stuk naar de kroon gestoken door één merk en de figuren die erin rijden. Het staat compleet buiten kijf: een mens kan niet dieper zinken dan achter het stuur van een Lamborghini.
Om te beginnen staan de gladgeschoren ingenieurs van Audi aan het roer van dit merk, wat betekent dat er ergens in Italië een paar Duitsers zitten die spaghetti zonder lepel proberen te eten. Na hun witte jassen te hebben volgespetterd met tomatensaus bedenken Klaus en Ulli de idiootste plannen om hun product maar zo wild en zo Italiaans mogelijk te laten lijken. Waarom denk je dat Lambo’s altijd gifgroen of knalgeel zijn, hun deuren naar omhoog open gaan en er een stel kieuwen uit de zijkanten komen als je een beetje snelheid maakt? Niet om een traditie van gekte hoog te houden, maar om te verhullen dat ze Duits zijn.
Als je het fluorescerende laagje wegpelt is er echter geen ontkomen aan; deze auto’s zijn één en al klinische sensibiliteit. Zo zijn Lamborghini’s altijd uitgerust met veilige en verstandige vierwielaandrijving, en daarmee lijken ze wel een beetje op je vader die je in drag-outfit vertelt dat je voor twaalf uur thuis moet zijn. Het betekent ook dat je met je 640 pk V12 geen rookgordijntjes kunt neerleggen, en dat dus effectief het allerlaatste beetje lol dat je nog met een supercar kunt hebben je wordt ontnomen. In plaats daarvan mag je na elk stoplicht je koppeling gaan vervangen. In Sant’Agata Bolognese, het thuisdorp van Lambo, staat bij elk kruispunt een Hans of een Fritz te wachten om dit klusje voor je te klaren; maar zelfs zij zullen niet ontkennen dat kruipen een snellere en comfortabelere manier is om van A naar B te komen.
Mocht je toch de verleiding niet kunnen weerstaan en met je zuurverzamelde geld een Lamborghini aanschaffen, dan ga je met 93% zekerheid op een verschrikkelijke manier dood. Het onomstotelijke bewijs voor dit statistiek wordt elke dag hier op Autoblog geleverd. Bekijk de tag crash bijvoorbeeld eens, en kijk dan hoeveel Lambo’s daartussen staan. Geparkeerde auto’s, hekwerk, bushokjes, gras, vangrails, huizen, motorrijders, katten… Niets en niemand ontkomt aan de felgekleurde hellekar. Vreemd, nietwaar, als ze onderhuids zo risicoloos en weldoordacht zijn.
Hieruit kunnen we slechts één conclusie trekken: Lambo-rijders zijn een stel prutsers bij elkaar. Ze maken een wijze keuze voor een knaloranje stuk Duitse degelijkheid, maar doen er vervolgens alles aan om de veilige zeepbel te doorprikken. Alsof je vrijwillig door het leven gaat met een helm op je hoofd, maar dan wel zo vaak tegen een muur aan gaat rennen dat je toch hoofdletsel oploopt. Koop dan meteen een Pagani, dat is tenminste èchte mafkezerij.
Er zijn twee soorten autokopers: zij die gaan voor een auto, en zij die gaan voor de status die een auto met zich meebrengt. Wel, Lambo’s zijn halfbakken nep-Italianen en hun bestuurders zijn losers. Leg nu maar eens uit waarom je er toch nog een wilt hebben. Mij lukt het niet.
167 reacties
viva Ferrari
Waarom dan dubieus? Zelfde klasse als de Gallardo, heck, bijna dezelfde auto in een ander jasje met een andere krachtbron. Dus toch heel verschillend. De mensen op AB die mij kennen weten wat ik bedoel met de volgende zin:
“Same Same, but different.”
Inderdaad Ruben, mij lukt het ook niet.
en wat moet je met een vierwielaangedreven supercar? je kan er bijna niet in driften ook geen leuke burnouts dus wat mij betreft zuigt heel lamborghini :P
Tis ook niet dat rijke mensen het misschien als derde of vierde auto kopen of zo, of om er mee te pronken op langzame snelheid zodat iedereen vol afschuw kan kijken…
Tis maar een idee hoor… een vaag concept…
Alleen hoeveel auto’s heeft zo een miljonair?
Het zal zo iemand ook worst wezen…
Koppeling snel versleten?
Zuipt meer benzine als een engelsman bier?
Wat maakt het hem uit als ie stuk of duur is, “Oh, de Lambo is stuk, dan pak ik vandaag wel een van m’n Ferrari’s .”
Al dat geklets dat je niks hebt aan die snelheid is pure jalouzie. Rij maar eens een middagje in een Gallardo en stap daarna weer terug in je leaseauto met 130 diesel peekaa’tjes. Dan voel je meteen met elke cel in je lijf waar het om gaat. Als je dat niet snapt, dan moet je maar voor de Margriet gaan schrijven.
eerst ferrari nu ook lambo
jammer
maar die koop je niet om dat je wil racen die koop je voor je status te verhogen om te tonen dat je het kan betalen voor geen enkele andere reden.
als je wil racen koop je een Pagani, een koenigdink of een Saleen S7
http://www.youtube.com/watch?v=3UfWo1YD_oE
http://www.youtube.com/watch?v=v6sXkDIeymg
Eerst was het ferrari die suckte, en nu lamborghini?Wat suckt hier dan niet?Porsche?Ah nee, want die “hun te grote broek dreigt af te zakken”…
En een Pagani kopen voor mafkezerij?Juist niet.Een pagani is uitgebalanceerde perfectie.
Als je mafkezerij wilt, koop dan een Koenigsegg.
De puzzelstukjes vallen samen…
En wel 1 van het type Reventon.
Maja, morgenochtend word ik weer wakker. . .
Duidelijk? Mooi! ;)
Er zijn evenveel redenen waarom je een supercar zou willen hebben als dat je kanker wil hebben , GEEN.
En toch rijden er zoveel rond, mensen zijn raar…
En daar heb je wel degelijk dagelijks lol van, ook in Nederland.
BTW: Zo’n Lambo LP560 zou ik graag kopen, maar ik pas er niet in. Die auto’s zijn gemaakt op klein italiaantjes, niet op gezonde hollandse jongens…
Dus toch maar een Duitser.
R-R!
Je snapt het echt niet he? Je houdt niet van het echte geluid van een V12. Je houdt niet van de enorme douw in je rug wanneer het gaspedaal gevloert wordt?
Grote kans dat je het nog nooit hebt meegemaakt, of dat je een boekhouder bent? ;)
denk als er bij 1 van jullie er eentje morgenochtend voor de deur staat
dan piepen jullie anders
ik heb en zie liever een lamborghini dan zo’n zelfbouwpaket van een ferrari
Vaak zijn het mensen met meer geld dan rijtalent en een Lamborghini is opvallender qua uiterlijk en moeilijker te temmen dan bijv. een Aston Martin dus kiezen ze daar voor. De auto zelf heeft er niets mee te maken.
Van de Porsche Carrera GT zijn er ook al de nodige platgereden -helaas- omdat het een moeilijke auto is.
Of een mens die op comfortabel rijden gesteld is, in alle stilte.
maar dan een 6230cc V8 in een silver cloud eigenlijk…
Maar ik heb ook een zwak voor de brute Lambo’s, kan er niks aan doen… ;)
zijn naam is citrofiel, ik denk een loods en elke citroen ooit gemaakt
@ Ruben – Dit is waard om ingelijst te worden !
Awd, vleugeldeuren en bizarre styling stammen allemaal uit het tijdperk vóór Audi. De Gallardo is weliswaar heel erg ‘duits’ gemaakt, de Murc is 100% italiaan.
Mocht ik ooit écht niet weten waar ik mijn geld naartoe moet dragen, dan wordt het inderdaad een Lamborghini. Ben er nog niet uit of het een Espada, Diablo, LP640 of Estoque moet worden ;)
Maar ik snap best dat die BMW-rijders op dit BMW-forum niet begrijpen dat awd ook heel leuk kan zijn :P
Kia’s natuurlijk!
en dan vond ik het goed,
maar een Lambo is zeker niet verkeerd :D
maar waarom geen nuttig nieuwtje op autoblog ?
“Waarom denk je dat Lambo’s altijd gifgroen of knalgeel zijn, hun deuren naar omhoog open gaan en er een stel kieuwen uit de zijkanten komen als je een beetje snelheid maakt?”
Ik geraak er maar niet uit, wat bedoel je met de kiewen die uit de zijkant komen?
Verder vind ik de Gallardo wel een hele mooie wagen, maar euhm, ik kan betere manieren bedenken om dat geld te spenderen…
Klopt.. Tom Boner had er ook 1
Voor geinteresseerden: volgens mij kan het al voor 100 pond.
Je slaat de spijker op zijn kop, jongen. Dat is toch waar autorijden boven pakweg een ton om draait. Je kan ook met de trein.
En excuseer me maar ik ga bier drinken.
CL65, 3 op de 10 die effe omdraaien van “wtf dat is een auto van 300K+ euro.
Daarentegen zit jij, inclusief passagiers goddelijk in een CL65.
SLR kan je zelf boodschappen mee doen, check Jay Leno’s review.
Audi S8 dito, ik snap wat er hier wordt bedoeld, Lambo, Ferrari zijn stuk voor stuk speelgoed, mensen die willen laten zien dat ze centen hebben.
Koop verdomme een Rolls Royce, ook snel alleen minder lawaai, praktisch en iedereen en ik bedoel iedereen kijkt om naar jou.
je hebt me door, sjiiit ;)
dacht het nog een beetje spannend te houden door die anderen er bij te zetten.
de luchthappers..
Nah Ruben het is meer je eigen mening over Lamborghini net zoals Autoblogger zijn mening heeft over Ferrari, dus ik denk niet dat VEEL mensen die mening met je delen, “To hell with what people think about you, fact is they don’t have a Lambo” zal het motto van Lambo rijders zijn.
Koop wat je leuk vindt, doe er dat mee, wat JIJ wilt, maar LEEF in hemelsnaam.
Laat aan jezelf zien, dat je dingen durft.
Wat een ander er ook van vindt, dat is voor die ander.
Probeer je je fout goed te maken van je Ferrari-F1 stuk?? ;)
OMDAT het een supermooie auto is.
OMDAT het een machtig geluid produceert.
OMDAT ermee rijden sensationeler is dan vliegen met een F16.
3 redenen lijken me genoeg.
En nog een 4e
OMDAT ik ook een mafkees ben (en daar nog fier op ben ook).
Had ik het geld, kocht ik er een. Het liefst een babyblauwe Gallardo Spyder. Fel, opvallend, fout. Duits en Italiaans ;) Dan ging ik de hele dag rondjes rijden en voelde ik de jaloezie van iedereen in mijn nek. Het is ook een auto voor patsers met strakke overhemden met maatschoentjes. Dus?
Geniet ervan wanneer je die mogelijkheid hebt. Enjoy life ;)
Ff deze dan checken:
http://www.youtube.com/watch?v=rbdZSLmfsXg
Is het volledig eens met Robert.
Waarom… simpel de baby Lambo met pit.
Spaghetti a la Sant’ Agata (oké met gehakt uit Ingolstadt weliswaar).
V10 Powah!
Maar idd. Lambo zijn voor losers, die een volwaardige exoot niet aankunnen.
All show… no go…
Ik bedoel, er zijn genoeg ‘nette’ Lambo rijders.
Mensen die echt van hun Lamborghini genieten.
Dus er zit misschien een kern van waarheid in,
maar ik vind het voor de ‘goeden’ onder de Lambo rijders nogal een vooroordeel. En ja, het is misschien nutteloos om een auto met zo’n hoge topsnelheid te hebben of met 4 wielaandrijving. Toch heb je dan iets unieks, om het zo maar te zeggen. En zeg nou zelf, als je het geld ervoor hebt dan zou je er stiekem wel een willen hebben. Het zijn trouwens prachtige auto’s in mijn ogen. Dus als ze volgens jullie geen nut hebben, dan beschouw je het maar als een prachtig kunstwerk. Tenzij je ze natuurlijk niet mooi vind, maar dat terzijde.
Meningen zijn 1 ding, feitelijke onjuistheden kan ik me gewoon aan ergeren.
Lambo’s waren al compleet over the top voordat de duitsers er ook maar iets mee te maken hadden. Zeggen dat je een supercar nergens kan gebruiken is net zo’n zielig cliche als mensen die zeggen dat ze geen motorrijbewijs gaan halen “omdat ze zichzelf dan doodrijden”. Pertinente onzin.
Ik heb een paar vrienden met supercars, die toch echt vaak genoeg vol gebruik maken van de capaciteiten van de auto. Of dat slim is op de openbare weg is te betwisten, maar mijn punt is dat stellen dat het onmogelijk is nergens op slaat.
Maar goed, alle auto’s die harder dan 130 gaan zijn compleet nutteloos, hard acceleren heeft geen zin met al die stoplichten, lage auto’s zijn onpraktisch, alle plezier is relatief, genieten van supercars is oppervlakkig materialisme, het nut van de mensheid op de aardbol is niet bewezen, aangezien de aarde niet oneindig zal bestaan, dus we kunnen beter collectief stoppen met ademen.
Ik hoop dat ik op 1 of andere manier over je sarcasme heb heengelezen, want als dit echt gemeend is snap ik niet wat dit prutswerk op een autoliefhebbbers-site doet.
Je kan gedachten lezen! Alleen kan ik het niet zo mooi omschrijven… :-p
Amen to that!
Die zin is een beetje dubbelzinnig.
Ik las het als: Het lukt me niet om een reden te verzinnen, dus zijn ze waardeloos.
Mocht je me overigens verkeerd begrepen hebben: Ik heb niets tegen Lamborghini. Stoer uiterlijk, snel, toch een vrij veilig weggedrag. En misschien kom ik wel aandacht tekort. ;)
@ de sjonnies; Wat is een C6 Cartier?
Ik neem overigens aan dat je stuk tekst serieus bedoelt was, wat ik amper kan geloven maar goed.
[i]”In feite zijn het namelijk allemaal dolgedraaide dwazen.”[/i]
Ah, want jij kent ze allemaal? Waar baseer je dit op?
[i]”Supercars zijn duur in aanschaf en gebruik, onpraktisch als een wespennest in je bilnaad, en het enige voordeel dat ze hebben – snelheid – kun je absoluut en volstrekt nergens op de weg benutten.”[/i]
Het enige voordeel is dat ze snel zijn? Nogmaals wat in hemelsnaam doe jij op autoblog. Zo’n auto heeft passie en vorm wat alleen autoliefhebbers begrijpen. En sinds wanneer bepaalt of iets praktisch is tot aankoop?
Lamborghinis zijn btw praktischer dan meeste supercars. Met een Gallardo kun je gewoon normaal rondrijden, en er is zelfs een optie voor een systeem dat bij drempels de voorbumper omhoog gaat. Ja met een Gallardo zou je elke dag naar je werk rijden. En geloof me en hoop doen dat ook.
[i]Waarom denk je dat Lambo’s altijd gifgroen of knalgeel zijn, hun deuren naar omhoog open gaan en er een stel kieuwen uit de zijkanten komen als je een beetje snelheid maakt? Niet om een traditie van gekte hoog te houden, maar om te verhullen dat ze Duits zijn.[/i]
Nou dan vertellen ik je wel even waarom. Omdat dit sinds 1963 zo is. Daarom.
[i]Zo zijn Lamborghini’s altijd uitgerust met veilige en verstandige vierwielaandrijving, en daarmee lijken ze wel een beetje op je vader die je in drag-outfit vertelt dat je voor twaalf uur thuis moet zijn.[/i]
Aha, klinische sensibiliteit, veilig en verstandig? Waarom schrijf je dan daarna dit?
[i]Mocht je toch de verleiding niet kunnen weerstaan en met je zuurverzamelde geld een Lamborghini aanschaffen, dan ga je met 93% zekerheid op een verschrikkelijke manier dood. Het onomstotelijke bewijs voor dit statistiek wordt elke dag hier op Autoblog geleverd.[i/]
Niet alleen spreekt dit weer een gedeelte tegen in je tekst, het klopt ook niet. Statistiek? Max. 10, vooruit 20 crashes van de duizenden lambo’s die er rondrijden. Als dat 93% is mag je terug naar groep 3.
[i]Het betekent ook dat je met je 640 pk V12 geen rookgordijntjes kunt neerleggen, en dat dus effectief het allerlaatste beetje lol dat je nog met een supercar kunt hebben je wordt ontnomen.[/i]
http://www.youtube.com/watch?v=gRlIulWON_g
Mag je mij even vertellen wat dat is.
Vanaf hier had ik geen zin meer, ik krijg er zowaar hoofdpijn van.. :P
‘alle auto’s die harder dan 130 gaan zijn compleet nutteloos’
Zelfs auto’s met maar 75pk kunnen harder dan 130, zijn dan alle auto’s nutteloos?
leuk stuk ruben. ik heb smakelijk zitten lachen.
maar als ik dergelijke bedragjes in de pocket heb zitten ga ik toch eerst even een vluchtje USA boeken om me eigen ge-foose-te charger oid op te gaan halen.
Haha, ‘Klaus en Ulli’ :lol: !
OT: Sommige Lambo’s zijn best mooi (zoals de Estoque), maar de meesten zijn inderdaad vrij ‘over-the-top’. Geef mij maar Ferrari of Aston!
je vergeet het topstuk: een DS Décapotable :D !
Jezus, wat is dit laag zeg!
Echt hoor jaloezie ten top, ik zit hier echt ff te kotsen.
Dit valt me echt van je tegen!
Lamborghini’s zijn op dit moment toch de enige auto’s met emotie, geluid, een schitterend modern en strak design en toch de dergelijkheid van een duitser!
Bovendien zijn Lamborghini rijders vele malen minder arrogant dan al die losers in Ferrari’s!
Doe mij die Carrera GT of Zonda maar. 8)
En gasten die beginnen over jaloezie snappen het echt niet, ongelofelijk.
Een BMW uit 2003…?
Waar heb je het nou precies over ?
OT:
Leuk stukje, maar dat Lambo rijders losers zijn weet ik nou net zo niet.
Lambo heeft leuke auto , maar het is idd een duitse bak die zich voordoet als een italiaan. Het enige van Lamborghini dat nog Italiaans is zijn de namen.
Voor de rest is alles Duitse shit.
We hebben Ferrari en Lamborghini zijn geweest.
Wie is nu ? Porsche ? Aston Martin ?
http://www.comparestoreprices.co.uk/images/au/autoart-lamborghini-diablo-vt-6-0-2000-yellow.jpg
Koop ’n fiets.
Maar mensen tillen zich veels te zwaar aan het stukje, viel mij al op bij een topic eerder of een festival en nu weer.
Beetje topgearish ;) hehehe
Sommigen snappen dus echt het verschil niet tussen een column en een artikel…
Volgende keer BMW onderuit proberen te halen? Daar komen leukere ruzies van :)
BMW lijkt mij ook wel nen aanrader :p
@RubenBaeten: Perfect idee voor een TopGear race! Een race van Sant’Agata naar Maranello. Autoblogger krijgt een Superveloce en jij kruipt.
zo zou je het kunnen zijn, maar zo direct zou ik het niet willen zeggen. Tuurlijk richt een site zich op hun doelgroep.
De BMW-fanboys zijn volgens mij nog fanatieker en meer aanwezig dan de Audi-fanboys dus dan wordt de ruzie leuker ;)
De column moet dan wel van iemand anders dan Ruben, Autoblogger of Wouter komen aangezien zij allen Beiers rijden :P
Er zijn twee soorten autokopers: zij die gaan voor een auto, en zij die gaan voor de status die een auto met zich meebrengt. Wel, Lambo’s zijn halfbakken nep-Italianen en hun bestuurders zijn losers. Leg nu maar eens uit waarom je er toch nog een wilt hebben. Mij lukt het niet.
Correct.
En ziehier meteen de enige Lambo’s die mij interesseren:
http://www.lamborghiniblog.com/wp-content/uploads/2007/09/lamborghini-countach-lp400-s.jpg
http://www.autogaleria.pl/tapety/img/lamborghini/lamborghini_miura_sv_1971_03_m.jpg
Waarom zou je een Lambo kopen?
Waarom zou je een Z06 kopen? ;) Het blijven auto’s. Natuurlijk wil ik ook geen kapitalistische statusbak, ik walg er van. Maar in een perfecte wereld is er één hedendaagse Lambo die niet weg te denken is:
de Lamborghini Murciélago LP670-4 SV.
@kippieknaus 0:00 haha goed idee
– Murciélago: nee; te groot en zwaar om ooit fijn te zijn. Ik persoonlijk wil een lichte auto, zonder veel poespas en met een identiteit.
– Gallardo: nee; veel te gesimuleerd. Ik weet wel, door o.a. w0o0dy himself, dat de auto fantastisch rijdt, maar er zijn zoveel échte auto’s die fantastisch rijden! Ik weet niet welke weg Lamborghini ingeslagen heeft met de enorme stoelen, enorme afmetingen, dikke sturen en hermetisch design, maar ik hou er niet van…
– Countach: ja; eigen identiteit, rauwe rijervaring, simpel interieur en niets leidt je af van het rijden zelf. Daarom heeft Jay Leno er ook één!
– Miura: ja; ongecompromiseerde schoonheid, en wederom die rauwe rijervaring, Italiaans interieur en een heerlijk unieke opstelling! Daarom heeft Jay Leno er twee! :P
@RubenBaeten: Alle sport auto’s zijn dus debiel. Wat zou dan in jouw garage staan bij een onbeperkt budget? Of is deze column overdreven en ben je een beetje hypocriet ;)
Niet dat ik deze column niet leuk vind ofzo. Hij maakt veel gebruik van het soort vooroordelen waar Jeremy Clarkson zijn oordelen over auto’s volledig op baseert en hij sluit ook mooi aan op de column Ferrari zuigt. Is dit de tweede in een reeks?
Alleen zijn het vaak van die mislukte wielrenners die zulke snelheden niet gewend zijn. Want hun Alto uit ’89 ging toch echt niet zo hard…
henkie
FerrariChat.com
Wat als jullie van AB dezer dagen de kans krijgen om een Lambo of Ferrari te testen? Ik ben benieuwd of je hem dan ook op zulke manier zou afbreken…
Er is niets mis met deze wagens zelf. Supercars zijn nu eenmaal wagens gebaseerd op snelheid en emotie. Je koopt geen supercar om er je dag dagelijkse business mee te verteren. Zulke wagens koop je om je goed te voelen. Om eens een weekendje erop uit te trekken. Om van te genieten.
Een Lambo is een prachtig stuk techniek. meer zelfs, het is een combinatie van techniek en kunst. Een ferrari is dat eveneens. Net zoals elke supercar dat is. Ookal is de Lambo van Italiaanse afkomst en steekt hij vol met Duitse techniek, het blijft een rasechte supercar. En dit wil wel wat zeggen over hoe prachtig deze Duitse techniek wel is.
Wagens van dit caliber verdienen respect. De top of the bill van autoland.
Maar waar ik je wel mee volg, is dat deze technische hoogstandjes terecht komen in verkeerde handen. Mensen die zulke wagens kopen om er mee op te vallen. Als de wagen maar in staat is om zoveel mogelijk show te maken, want dan zullen er automatisch meer hoofden draaien, en hoe meer hoofden er draaien, hoe liever deze opvallers dat hebben. Deze mensen hebben gewoon geen enkel benul wat ze in feite in handen hebben.
Spijtig genoeg is Lamborghini, net zoals Ferrari zo’n merk dat ten prooi valt van zulke debielen. Debielen die waarschijnlijk hun rijexeminator hebben moeten omkopen om maar hun rijbewijs te mogen halen. Deze debielen verprutsen het imago van zulke merken. terwijl deze merken een top imago verdienen.
Hier hebben merken als Aston Martin of zelfs Porsche minder last van. Grotendeels omdat dit merken zijn die minder bekend zijn bij het grotere publiek of minder uniek zijn, en daardoor minder show gehalte zullen
genereren. Wie heeft er nu nooit een poster van een Lambo of Ferrari boven zijn bed gehad? Waarschijnlijk iedereen wel…Maar van een Aston? Nee dat kende ik toen gewoonweg nog niet…
Face it, puur afgaan op de wagen zelf verdient een Lambo evenveel of soms zelf meer respect dan een Aston.
Deze wagens verdienen meer dan enkel respect, ze worden enkel gereden door respectloze zielen.
Wouter is de autotestert en tot nu toe heeft hij zich niet met de Ferrari/Lamborghini discussie bemoeid, dus hij kan nog gewoon zeggen wat ie wil. Zo’n column verwoordt namelijk alleen de mening van de schrijver, niet van heel AB…
@ arjens
Of gewoon alle drie, dat wordt pas leuk ;)
Btw mogen we elke dag op de knietjes bidden dat zulke auto’s nog worden gemaakt
verder vind ik lambo’s wel gaaf, en toch wil ik er maar 1tje… de Lamborghini Gallardo LP560-4 (in alle vormen). waarom de Murcié niet? te groot en niet mooier dan de Gallardo. alleen de Diablo en de Miura komen dicht bij: de Diablo vanwege dat verschrikkelijk gestoorde imago, en de Miura gewoon vanwege de schoonheid. de rijders zullen wel prutsers zijn, maar toch hebben ze veel geld bij elkaar gespaard.
@RA999
als je BMW afkraakt komen hier niet veel ruzies, er komt eigenlijk 1 grote opstand :)
daar noem je ook wat zeg, een tricked out Dodge tegen en standaart Lambo…
Denk er net zo over, weg met de italiaanse nep-brol. Kom maar op met die maserati ghibli’s en en biturbo’s allerhande, dat waren echte auto’s voor echt mensen die echt betaalbaar waren.
Ohja lang leve Mclaren
Ik kan me mooiere en praktischere supercars voorstellen (SLR / 612)
Je hebt wel zitten vloeken in de kerk hé…
Je stukje tekst is geslaagd, de reacties zijn dolkomisch.
Wel wat JC gehalte, maar dat is leuk!
Volgende keer zo’n stukje over audi-bmw-merc, wat afgezaagd maar je haalt zeker 1000 reacties.
What’s next? Porsche rijders zijn patsers?
mooier dan een Lambo??? ahum..
een 612 is mooi, maar een gallardo is mooier
een SLR is niet zo, een murcie is mooier
Lambo’s zijn juist gruwelijk dik, doe mij maar een LP670 SV voor het weekend en een LP560 voor doordeweek
We gaan richting het idee van schooluniformen wat betreft voertuiglijke verplaatsing…
Het begint al met “Ik kan dat heel makkelijk zeggen, want het moment dat ik een supercar kan betalen breekt de komende vijf eeuwen niet aan”
GA OP DE SITE VAN DE PVDA OF DE GROENEN GAAN LULLEN!
Waarom is dit dan een autosite?
ja een 40 jaar oude dodge van ongeveer 20.000 euro met een motor upgrade van nog eens 20.000 euro tegen een nieuwe super car van 300.000euro die gebouwd is om te racen… sorry maar dit is afgang
Het niveau is wel laag als er zo serieus gereageerd wordt op dit stukje tekst. Maar het klopt jongens, op die poster boven je bed staat een hele stoere mannenauto. Mama zegt dat als je al je zakgeld in een spaarpot doet je deze op een dag kan kopen..
En ze zijn gewoon het mooist.
Ik ben het totaal niet met je eens, maar dat hoeft ook helemaal niet natuurlijk :)
En idd, Ruben, misschien in de toekomst het toch maar gewoon op Jip-en-Jan rijmpjes houden.
Het valt me overigens wel heel hard op dat jouw stukken tekst haast nooit schrijf/spel/grammatica-fouten bevatten, wat van je collega’s helaas niet kan gezegd worden…
En supercars zijn idd onpraktisch. Echter, dat ervaar je pas echt als je er zelf mee hebt gereden. Tot die tijd denk je dat je weet hoe erg het is, maar zul je het probleem onderschatten :P
Er zijn trouwens uitzonderingen: Aston-Martins en andere GT-achtige supercars die je kunt kopen staan meestal wat hoger op hun wielen, en dat scheelt enorm, omdat je niet ineens met je giga-draaicirkel met een rij auto’s achter je hoeft te keren op een smalle weg omdat die verkeersdrempel toch echt te hoog is.
Met sommige verkeersdrempels maakt dat weinig uit. Die mis je alleen met een hoogpotige offroader(of wannabee offroader).
Toch wil iedereen er 1?!
Lekker kortzichtig weer.
Sommige mensen willen helemaal geen vrouw. Anderen willen er juist zoveel mogelijk. :P
vandaag op tv zelf nog rijtest van een lp560 gezien en de tester zelf had gezegd dat die bruikbaar is voor eender wat, in tegenstelling tot ferrari
hoewel ik zelf beide merken zeer graag zie, zou ik zelf een lamborghini kopen moest ik het geld hebben ze zijn ten eerste heel wat zeldzamer dan een f430 en omdat het mijn grote droom is zelf een lamborghini te kunnen hebben!
rationeel gezien heb je gelijk.. erg praktisch is de gemiddelde supercar niet. maar de lambo’s die je beschrijft zijn vooral de laatste generatie (murciélago/gallardo) die idd onder toezicht van audi gemaakt zijn.
maar kom op man, de 350gtv, de espada, de jalpa, de miura, de countach, enzovoorts.. enzovoorts.. allen gebouwd in eigen beheer, en allen waanzinnige ontwerpen op wielen. en daar ga je in je stuk volgens mij aan voorbij, supercars zijn niet logisch, want daarvoor heb je hatchbacks en stations. die zijn logisch, praktisch en “sensible” voor je spuitje adrenaline kun je dan als welgestelde vent een lambo oid kopen zodat je lekker de beest uithangen. je mág inderdaad nergens het potentieel aanspreken, maar dat wil niet zeggen dat je dat niet doet, kom op man, als je een lambo kunt veroorloven kun je die paar boetes ook wel veroorloven. supercars zijn gewoon een soort nicotinepleistertje voor rijke leute die een beetje aan hun kicks moeten komen op een “verantwoorde manier”…
Allereerst omdat lamborghini prachtige auto’s maakt, ze crashen zoveel doordat de bestuurders waarschijnlijk denken dat ze alles kunnen met hun vierwiel aandrijving, DUS NIET! Het feit dat je geen rook gordijntje kan maken klopt zeker NIET, neem als voorbeeld de burnout van Rami met zijn LP640.
Tevens is de nieuwe LP560 Superlegerra een Gallardo LP560-2, dus geen vierwiel aandrijving.
Maar ik respecteer andermans mening;)
Ciao,
Een Lamborghini liefhebber
Ik zou niet liever willen hebben dan een Lamborghini, en jullie mogen allemaal loser roepen als ik met piepende banden wegschiet(A) Met wat ik leuk vind, haha:P
@R-R: helemaal met je eens – een verademing om een dergelijk stuk op Autoblog te lezen.
PS: boven mijn bed hing ook een Lamborghini poster ;)
Ik neem alle vooroordelen over Lamborghini rijders voor lief. Ik ga graag tegen de brave massa in. Het pleps heeft altijd wel wat te klagen en jaloers op te zijn. Ik schrijf mij graag in voor een nieuwe Lambo en vind het helemaal niet erg om er dan maanden op te wachten.
Doe maar een gele.
Er komen dan waarschijnlijk 3 auto’s: één hele praktische (dikke station, suv, iets dergelijks, iets waarmee je lekker op vakantie kan en zo), één klassieker (oh en wat zal dat moeilijk kiezen worden… maar ik denk dat m’n hart het wint van mijn verstand en het toch echt Corvette C3 wordt…) en één supercar.
Dat wordt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid… een Lambo. Een Gallardo wel te verstaan. Waarom? Omdat dat, voor mij, wel echt een supercar is, maar toch één die nog “bruikbaar” is. Precies de juiste balans.
Een Porsche is misschien verstandiger, maar oh zo saai. Een Pagani is extremer, maar mijn gevoel zegt me dat je daar eigenlijk niks mee kan. Zelfs een Murci gaat eigenlijk te ver. Prachtbak, maar volgens mij kan je daar zelfs niet een normaal dagje uit mee doen. Een Veyron? Ja, leuk, maar zelfs áls ik de 20 miljoen win, is die nog te duur…
Oh en ja, een Ferarri zou natuurlijk ook nog kunnen… maar da’s gewoon minder gaaf dan een Lambo. Wellicht meer plezier op het circuit, maar goed, daarvoor kan je weer beter een Caterham kopen, of iets soortgelijks. Ook minder pijnlijk (in ieder geval financieël) als je hem onvermijdelijk een keer in de bandenstapel parkeert.
Heeft een supercar nut? Nee… geen “praktisch” nut. Ja, het is een statussymbool, een ding om mee te patsen. Maar goed, geldt dat niet ook voor een M, een RS, een AMG, etc. etc.? Een beetje vermogen zorgt ervoor dat je makkelijk in het verkeer meekomt, da’s prima. Veel vermogen zorgt ervoor dat je óf de wet overtreed en jezelf en anderen in gevaar brengt, óf je ergert aan het constant in moeten houden… In een Lambo zit je tenminste nog in een Lambo, in een M of RS o.i.d. zit je in net zo’n saaie bak als al die andere weggebruikers, alleen zij kunnen ‘m wel gewoon gebruiken waar’ie voor bedoelt is. Met andere woorden, als je dan iets “voor de show” koopt, koop dan wel iets waarmee je ook echt kan showen…
Natuurlijk zijn er hele volksstammen die een Lambo niet cool vinden, en een M/RS/AMG het absolute summum van geweldigheid. Tja, over smaak valt niet te twisten. Er zijn ook mensen die Frans Bauer leuk vinden. Het is niet aan mij om dat te veroordelen…
En er zijn vast ook veel mensen die beweren dat ze hun M/RS/AMG niet voor de show hebben, maar voor het rijplezier. Maar da’s dus onzin. Echt. 400+ pk in je gezinsbak is niet voor het plezier van het rijden, maar voor het plezier van vertellen over je 400+ pk in je gezinsbak…
Maar goed, om op de titel van de column te reageren: Lambo’s voor losers? Ach, dat zal dan wel. Maarja, dan ben je in ieder geval een loser mét een Lambo. Da’s toch beter dan zomaar een loser…
Idioot doen ze nog steeds ; de reventon is qua design een heel nieuw hoofdstuk en de veyron ( ook een VAG product ) is qua techniek nog altijd top of the bill.
Vreemd is dan ook dat als de Duitsers een iets wildere kant willen laten zien dat het vaak nog veel te braaf is.
Audi ging zelf nog op z’n reet door alsnog een V8 in de R8 te stouwen ( en later alsnog heeeel laf terug krabbelde door er alsnog een V10 in te mikken )
Toegegeven ; er zijn ‘wildere’ Italianen te vinden zoals idd pagani.
of die haalbaar zijn is een 2e…
Prijzen liggen vaak vele malen hoger ( de zonda R zou rond de 2 mljn gaan zitten volgens enkele bronnen … ) en je hebt heel lang geduld nodig vanwege de kleine oplages )
En dat moet dan een voordeel zijn?
Maar ik ben het niet met je eens ;) .
Een supercar koop je omdat het kan, en om het rijplezier en de snelheid te ervaren.
En dat kan in een Lamborghini.
Ook in een Ferrari, een Aston, een Porsche of een andere snelle wagen, maar in ieder geval ook in een Lamborghini.
En aangezien Lamborghini ook nog eens de mooiste auto’s maakt van al die supercarbouwers lijkt me dat toch een goede reden om voor zo’n fijne mislukte wannabe-Italiaan te kiezen.
Als je een Lamborghini rijdt, kan dat net zo goed zijn omdat je dat gewoon een mooie/leuke/aantrekkelijke auto vindt. Hard rijden kan je er best mee, op de ring van Amsterdam heb ik als bijrijder twee keer 230 km/u aangetikt op een druk tijdstip, moet je je voorstellen wat dat op een rustig tijdstip op een andere locatie is.
Anyway, ik zal me verder niet te veel aangesproken voelen, want ik ben voornamelijk liefhebber van de veel lastigere pre-Murci generatie. Diablo ftw :P
En waarom ik een Lambo wil, wel het zijn gewoon super vette wagens!
Losers, dat zijn al die Lada en Dacia rijders!
’t Is een leuk stukkie afzeiken, met wat “humor” momentjes.
Kijk een BMW van Snitzer is ook leuk hoor, maar dan wel de klassieke 645 CSI met SL body.
En toch, het geluid van de echte Lamborghini Muira klinkt elke dag nog steeds lekker als ik op stap ga met mijn Italiaanse stier..
Om in dat column de mensen, die er wel een kunnen betalen, met de grond gelijk te maken. Heel erg jammer…
heel fout dit
Schrijnend gewoon voor zo’n automerk…