Dan weet je tenminste zeker dat geen enkele Porsche je meer kan bijhouden!
“too much horsepower is never enough” aldus de mensen van Hennessey Performance Engineering. We wisten al dat Hennessey de ZR1 al een aantal keer onder handen had genomen en onder andere 705 pk en 755 pk had gegeven, maar blijkbaar zit er nog meer in.
Voor modeljaar 2010 hebben ze alle modellen nog eens stevig tegen het licht gehouden en dat heeft geresulteerd in de Limited Edition Z700, Z750 en Z1000. We zien onder andere meer carbon fiber en lichtere velgen. De prestaties van het basismodel (Z700) zijn al niet verkeerd: 0-100 in 2,9 sec. En dat allemaal voor een louzy $207.150 (incl. donorauto!).
Prestaties voor de nog sterkere Z750 en Z1000 zijn nog niet bekend gemaakt, maar zijn ongetwijfeld bizar. Later dit jaar gaat Hennessey overigens met de Z700 testen op de Nurburgring. We kijken nu al uit naar de video’s!
Hennessey Throws Hat into the “Ring”
Announces Limited Edition 705 hp Z700
Nurburgring-Tested Track Upgrade for the 2010 Corvette ZR1SEALY, TX – The world’s fastest and most powerful production Corvette, the 638 bhp ZR1 has become the pinnacle of American sports cars. For most ZR1 owners, having a car capable of Nurburgring times of 7:26 is more than enough performance to satisfy their need for speed. However, for the select few who subscribe to the mantra of “too much horsepower is never enough”, Hennessey Performance Engineering (HPE) has something special in store for them in 2010. HPE is happy to introduce the company’s 705 bhp Z700 upgrade package for the 2010 ZR1.
Porsche 911 owners wanting the uber Porsche can order the GT3 RS. Dodge Viper enthusiasts wanting the ultimate road race Viper have the ACR. Now ZR1 owners can opt for the Hennessey Z700 upgrade for their Corvettes.
Hennessey’s Z700 performance package starts by upgrading the LS9’s supercharger, exhaust and air induction systems, which is then dyno tuned to 705 bhp. But this is just the beginning. Additional upgrades include lightweight carbon fiber wheels with Michelin Pilot Sport Cup tires, which reduces rotating weight by nearly 60 lbs. Hennessey’s Z-Aero carbon fiber front splitter, canards and rear spoiler also add over 300 lbs of downforce, helping plant the added power to the road or track. Rounding out the Z700 upgrade package is a revised interior with lightweight carbon fiber seats, Alcantara steering wheel and shift knob.
HPE will be throwing its hat into the Ring – literally – with plans to begin testing the Z700 at the famed Nürburgring in Germany later in 2009. The company plans to build just 24 of these limited-edition Corvette ZR1’s for the 2010 model year. Each customer also gets a full day of performance driving instruction in his or her new Z700 at Hennessey’s own private test track, Lonestar Motorsports Park. Lonestar, which is located next to the company’s facility, is located just west of Houston, Texas and has a full quarter-mile dragstrip as well as the addition of a 1.1-mile road course which will soon be under construction.
2010 Hennessey Z700 – Corvette ZR1 Specifications
Power:
705 hp @ 6,400 rpm
717 lb-ft Torque @ 3,200 rpmPerformance:
0 – 60 mph: 2.9 seconds
0 – 100 mph: 6.4 seconds
1/4 mile: 10.6 @ 134 mph
Skid pad: 1.08 lateral G
Note: HPE VBox preliminary test data.Z700 Package Includes:
Supercharger Modifications (15 psi boost)
Intercooler System Upgrade
Air Induction System Upgrade
Stainless Steel Exhaust Upgrades
Hennessey Light Weight Carbon Fiber Wheels
Front: 19 x 10.5 inches; Rear: 19 x 12.5 inches
Michelin Pilot Sport Cup Tires
Front: 265/35-YR19; Rear: 325/35-YR19
Sparco Carbon Fiber Seats in Alcantara (Driver & Passenger)
5-Point Harnesses with Harness Bar
Alcantara Steering wheel & Shift Knob
Lowered Factory Suspension
Corner Weighted with 4-wheel Alignment
Z-Aero â„¢ Carbon Fiber Body Parts: Front Splitter, Canards, Rear Spoiler, Vented Factory Hood, Vented Front Fenders
Hennessey & ZR700 Interior & Exterior Badges
Limited Edition Serial Numbered Plaque
1-Day Driving Instruction at Lonestar Motorsports Park
3 Year / 36,000 Mile Limited Warranty
Total Cost Including New 2010 ZR1: $207,150 US DollarsOptional Upgrades
Z750 – 755 bhp Upgrade
Z1000 – 1,000 bhp Twin Turbo / Supercharged Upgrade
Custom Exterior Colors
Custom Interior Upgrades & Colors
German Delivery – Nurburgring Delivery & Driving Instruction
57 reacties
Daar wil je niet in rijden, écht niet.
damn, jij hebt’m eerst :p
Wel benieuwd wat, met goeie ratios, de top is van die 1000 pk versie. Vind eens een levensmoeie idioot en test het uit!
hadden ze die maar ;)
al die oude amerikanen leven nog steeds;)
nee sorry, ookal had ik t geld.. maarja.. corvette ligt me zowiesow al niet al te veel ;)
gr. japp
Bizar: 0-100 in 10 seconden, want hij kan zijn kracht niet kwijt en tolt alsmaar rond met spinnende wielen… :mrgreen: Vanaf stilstand zal het niet heel bijzonder zijn, tussensprints daarentegen zullen vreselijk snel gaan!
Veyron-waarden in een auto die velen malen goedkoper en velen malen sexyer is.
Klinkt als een hele goede deal.
Bij de tussensprints zul je op wel wielspin hebben. Misschien niet meer als je van 300 naar 360 km/h gaat! :D
sorry k hou niet van amerikanen
Pk’s pk’s… en hoe ziet zijn koppelkromme eruit? Voor hetzelfde geld is die nog vele malen trager dan de veyron. Wanneer heb je die 1000pk’s? Pas op het einde… pk’s is grofweg niets meer dan koppel x toeren (grof weg staat er e ;-) )
Dus des te hoger in toeren des te hoger uw pk’s.
Denk maar eens aan het stukje over de SUV’s rond een circuit… was het niet die met de minste pk’s? tien tien tien… misschien heeft BMW efficient gebruik gemaakt van zijn motor ipv alles op max aantal pk’s ;-)
Blijft niet mijn ding… en blijft amerikaans…
vertel eens wat meer over die wielspin. het klink alsof je regelmatig in een corvette Z1000 rijd.
onder welke steen kom jij vandaan, pannenkoek? De tijd dat een Vette geen bocht doorkwam ligt al weer zo’n 10 jaar achter ons, hoor. Zeker de nieuwste incarnatie wil best rondgaan.
Dus ff de oogkleppies af voordat je jezelf in mekker-modus zet.
Nou, ik kijk er naar uit hoe dat ”ding” met 1000 pk er na de eerst bocht al uit ligt.. :lol:
”De tijd dat een Vette geen bocht doorkwam ligt al weer zo’n 10 jaar achter ons, hoor. Zeker de nieuwste incarnatie wil best rondgaan. ”
Tja, naar Amerikaanse maatstaven misschien. Een gemiddelde Europeaanse auto ging beter een bocht om..
Doe mij de 700 of 750 maar, de 1000 is voor mij nog iets té. :P
waarom snap jij het verschil tussen 700 en 1000 niet??
Verklaar je nader. In dit topic gaat het toch echt om een ”opgevoerde Z06” met 1000pk…
Hoe kom jij bij 700??
Zeg trouwens eens WAAROM.. Geef onderbouwing!
Moderne Corvette’s zijn niet voor niets onverslaanbaar gebleke in het lange afstand racen (GT1). Mensen die niet verder komen dan hun achterhaalde suffe vooroordelen zouden er beter aan doen die kletspraat te bewaren voor op feestjes met mensen die echt de ballen verstand hebben van auto’s i.p.v dit soort onzin te tikken op een site waar redelijk wat mensen WEL weten hoe het zit en hen vervolgens telkens weer de oren wassen.
‘Nuff Said
begin hier bij http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/27/zeldzame-1968-corvette-l88-scuderia-filipinetti-wordt-geveild en bekijk zo de rest van de racing geschiedenis van Corvette
Duidelijk make my day en noem mij een corvette die slecht stuurt?
Chevy Camaro
Chevy C6/Z06/ZR1
Cadillac CTS-V
Cadillac Escalade/Suburban
Cadillac DTS
Dodge Ram
Doge Challenger
Dodge Charger/300C
Dodge Viper ACR
Ford Fseries
Saleen S7
SSC Ulitimate Aero
and the list goes on… :twisted:
Ik weet niet of de heren top gear kijken, maar in seizoen 11 aflevering 6, wordt er een dragrace gehouden tussen de Murcielago LP640,de mitsubishi evo X,de ariel atom, en een callaway corvette op het circuit van Zolder in België, en ja hoor, ook een 9FF GT9, en welke was laatste?
Juist de GT9…
Dus waarom zou in GODSNAAM die sneller zijn dan deze corvette?
Maar misschien lokt dit Katech en Pratt&Miller uit de tent om ook met zo iets op de proppen te komen. Katech heeft ongeveer hetzelfde al eens gedaan met de Z06:
http://media.nextautos.com/images/katech640.jpg
nee, maar een ouwe e36 m3 turbo wel ;) (ik hou van die youtube filmpjes waar ze in 3e nog vollebak wheelspin hebben :P)
Eerst goed lezen, dan pas reageren aub.. Ik heb niet gezegd dat Corvette bijzonder slecht sturen.. Ik zei dat Europeaanse auto’s beter uit die tijd beter sturen.
That’s all!
@wooody
Jij ook: Eerst goed lezen, dan pas blaten! Ik had het niet over moderne Corvettes. De moderne gaan redelijk een bocht om. Ik had het over de hele klassieke corvettes.
Ik heb er zeker verstand van, dus populair doen hoeft niet. Dat doe je maar tegen je moeder ofzo..
You get my point? ;)
Één van de snelste Ring monsters redelijk in de bochten noemen, dan begrijp je er duidelijk toch zeer weinig van ..oftewel zeg jij maar tegen je moeder dat een benz de beste in de bochten is misschien geloofd zij je nog.
You get our point? :)
Okay, fanboy.. Is REDELIJK niet genoeg voor je?! Mooi, ik ga het niet veranderen in ”Fabuleus”, ”fantastisch”, ”briljant” of whatever! Het was ook lichtelijk sarcastisch bedoeld! (Wat C6_R al zei dus..)
Kortom: Niet zo happen, dat doen alleen gefrustreerde pubers! :lol:
Wil je soms zo overkomen?
Dat hij de snelste op de ring is wil niet zeggen dat hij het beste weggedrag van iedereen heeft. Het blijft een Amerikaan en het blijft een Corvette.
Zeg JIJ maar tegen je moeder dat een ZR1 een Porsche 991 GT2 compleet los kan rijden… misschien geloofd zij je nog..
You get my point? ;)
@C6_R
Pff… Eén keer het woord ”redelijk” en jullie beginnen weer te klagen.
Ik vind Lance Armstrong op DIT moment redelijk ja..
Aard van het beestje? ;)
Zucht… :roll:
http://www.caranddriver.com/content/download/141222/1946086/version/1/file/600HP.RESULTS.pdf
Zoniet, lees mijn posts eens door.
Lees mijn posts eens goed door en dus niet afgaan op reacties van anderen.. ;)
Ik heb gezegt dat de hij goed een bocht om kan gaan, de ringtijden spreken immers voor zich, kun je dus niks negatiefs over zeggen.
Ik had het over het saaie design, het goedkope uiterlijk.. over zulke dingen dus.