Peugeot 3008 HYbrid4 – 20% bijtelling

Peugeot 3008 HYbrid4
Bij de Peugeot 3008 HYbrid4 wordt een dieselmotor gecombineerd met een elektromotor, start-stopsysteem en de 2Tronic versnellingsbak. De Franse techneuten passen de auto ieder jaar weer aan om aan de 14 procent bijtellingseisen te voldoen, maar dat is voor 2015 nog niet gelukt.

Naast de brandstofbesparende technologieën verwijst de “4” ook naar de vierwielaandrijving. Hiervoor leveren de verbrandingsmotor en elektromotor samen 200 pk met een maximaal beschikbare koppel van 500 Nm.

Voordelen
– vierwielaandrijving
– hybride systeem weegt slechts 120 kilo extra
– zuinig
– ruim van binnen
– vlot dankzij koppel combinatie diesel en elektrisch

Nadelen
– design heeft veel kritiek gekregen, facelift iets beter
– rijker uitgeruste versies stoten meer CO2 uit
– vertraging tussen gaspedaal en actie
– elektrische range en snelheid zijn teleurstellend
– batterij vervangt reservewiel

Specificaties
 
MerkPeugeot
Model3008 Hybrid4 - 1.6hdif
Carrosseriempv
BrandstofDiesel
Co2-uitstoot85 gram/km
Vermogen200 pk
Koppel500 Nm
Acceleratie 0-1008.5 seconden
Topsnelheid191 km/u
Prijs35.050 euro
Leaseprijs pmvanaf 467 euro
Bijtellingspercentage20% bijtelling
Concurrenten
 
Alfa Romeo Giulietta - 20% bijtelling
Lees meer »
Toyota Prius Wagon - 20% bijtelling
Lees meer »
Citroën C4 Picasso - 20% bijtelling
Lees meer »
Fiat 500L Living - 20% bijtelling
Lees meer »
Opel Zafira - 20% bijtelling
Lees meer »