
De altijd populaire Golf, nu verkrijgbaar als plug-in hybride. De auto is voorzien van een 110 kW/150 pk sterke 1,4-liter TSI-benzinemotor die optimaal samenwerkt met een elektromotor van 75 kW/102 pk. Een zestraps DSG-transmissie is standaard. De elektromotor wordt gevoed door een lithium-ion-accu met een capaciteit van 8,8 kWh.
Met de prestaties zit het wel goed. De auto heeft een gezamenlijk piekvermogen van 150 kW/204 pk en maximaal 350 Nm koppel. Een sprint van 0 naar 100 km/u duurt 7,6 seconden richting een topsnelheid van 217 km/u. Wie rustig rijdt haalt 50 kilometer puur elektrisch, of 940 kilometer met de 40 liter benzinetank. Bekijk hier onze volledige rijtest (video).
Voordelen
– sportief uiterlijk
– elke koper krijgt een plug-in hybride praktijktraining
– 8 jaar fabrieksgarantie op de accu
– zelfbalancerende lithium-ion accucellen
– leasebedrag incl. smart laadpunt en 500 km groene stroom
Nadelen
– 108 liter minder kofferruimte dan diesel- en benzineversie
– de 1.524 kg maken de GTE zwaarlijvig
– haalt opgegeven verbruik niet
– prijzig in aanschaf
Specificaties | |
|---|---|
| Merk | Volkswagen |
| Model | Golf GTE - 1.4tsi |
| Carrosserie | hatchback |
| Brandstof | Hybride met benzine |
| Co2-uitstoot | 35 gram/km |
| Vermogen | 204 pk |
| Koppel | 350 Nm |
| Acceleratie 0-100 | 7.6 seconden |
| Topsnelheid | 217 km/u |
| Prijs | 36.995 euro |
| Leaseprijs pm | onbekend |
| Bijtellingspercentage | 15% bijtelling |
Concurrenten |
|---|




