Nu Genève hand over hand dichterbij komt, is het de beurt aan de laatste fabrikanten en tuners om hun primeurs te onthullen, danwel een tipje van de sluier op te lichten. RUF deed dit door middel van een grootse aankondiging, zonder zelf iets te laten zien. Gelukkig kunnen we op lekken vertrouwen: hier is de CTR3 Clubsport!
RUF liet eerder deze week het volgende doorschemeren:
Six days left before you get to know the new RUF family members:
– The new stunning “CT….”
– The new rocket “Rt….”
– The new racer “RG….”
– The new luxury “RX….”
– The grandfather of RUF Turbo cars
– and last but not least: one more surprise!
The visitors will have the chance to get a detailed view in how our cars are built and how RUF became what it is.
Nou, daar is nummer 1 dan: de CTR Clubsport, een evolutie van de CTR3. Verdere details moeten nog bekend worden, maar de eerste afbeelding hebben we in ieder geval. (speedheads, via GTS)
24 reacties
En idd, RUF’s zijn ZALIG!!!!!
Wat ik eigenlijk hoop is dat deze nieuw CTR de 8cilinder heeft van de RGT-8, daar was namelijk een gerucht over.
Het ziet er een dikke pornobak uit :D
Waarschijnlijk weer richting +1000pk
Hij ziet er inderdaad uit als een soort platgeslagen Cayman, maar het resultaat is lekker :)
de basis is gewoon een Cayman hoor.
Ik ben meer benieuwt naar de;
The new rocket “Rt
dus Rt13 op basis van de 991! :-)
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/231960/ruf_ctr3.html
“The CTR3 began as a completely pure, clean-sheet design called the R50, and two prototypes were built. But the sheer effort and number of man hours required to push through to production ultimately proved too much and the car was re-engineered around the front platform of a 911 GT3 RS. From the A-pillars back, though, it’s all Ruf and quite amazing.”
RUF is RUF, geen Porsche veredelaar.
Yellow Bird?!
http://www.motorworld.net/gallery/data/595/RUF_930_Turbo_001.jpg