• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje

Auteur: RubenPriest, gepost 17 november 2021 om 06:30 – 1 Reactie

Nog meer nieuws van Porsche? Ja, nog meer nieuws van Porsche, met dit keer de Cayman GT4 RS Clubsport.

Speelgoed voor iedereen die van racen houdt. Of als je als team gewoon op zoek bent naar een klant en klare auto. Dan heb je een goede aan de Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport. Net als de GT4 RS, is deze auto zojuist aan de wereld getoond in Los Angeles.

Er zijn echt wel weer een hoop dingen anders in vergelijking met de uitgaande Clubsport. Zo heeft Porsche ervoor gekozen om de PDK-transmissie in dit model zeven verzetten te geven in plaats van zes. Het zevende verzet is geen overdrive, maar eentje die je echt gaat gebruiken. Dat komt door een kortere overbrengingsverhouding in vergelijking met het vorige model.

  • Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

De reden voor Porsche om wederom met een Clubsport te komen is simpel. De vraag neemt toe! In 2016 kwam de eerste Cayman GT4 Clubsport op basis van de 981. Daar verkocht het merk er 421 van. Toen kwam de opvolger in 2019, waar er ongeveer 500 van werden verkocht. Eens kijken of deze nieuwe Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport die verkopen gaat overtreffen..

De krachtbron is gelijk aan de motor in de 911 GT3 Cup. Dat betekent een 4.0-liter zescilinder met 500 pk. Net als de straatauto, gaat deze door tot 9.000 tpm. Het koppel ligt op 465 Nm. Verder is het chassis verbeterd voor betere rijeigenschappen op het circuit. Nieuw zijn onder andere schokdempers die in twee richtingen zijn te verstellen en verstelbare stabilisatorstangen voor en achter.

  • Porsche GT4 RS Clubsport
  • Porsche GT4 RS Clubsport
  • Porsche GT4 RS Clubsport
  • Porsche GT4 RS Clubsport
  • Porsche GT4 RS Clubsport

Nog meer in vergelijking met zijn voorganger is het gebruik van duurzaam composiet van natuurlijke vezels (NFRP). Dit is een mooi alternatief op veel duurder carbon. Het voordeel is dat in het geval van schade het materiaal veel goedkoper is om te vervangen dan met koolstofvezel. Onder andere de portieren, de achtervleugel, de voorklep, voorschermen en het stuur gemaakt van het materiaal.

Hou het circuit in 2022 in de gaten. De nieuwe Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport ga je vast en zeker tegenkomen bij diverse nationale en internationale raceseries.

Ook interessant!

  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
    Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
  • Prijs Cayman GT4 RS
    Prijs Cayman GT4 RS bekend (en bijzonder hoog!)

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

718, 718-gt4, cayman, cayman-gt4, clubsport, gt4, Porsche, Racing

Vorig bericht: « Eindelijk is er een Porsche Taycan station!
Volgend bericht: Toyota C-HR update voorkomt boete van meer dan 300 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. knapzuur zegt

    17 november 2021 om 15:17

    Kijk met een normaal maatje velgen ziet zo’n auto er gelijk een stuk beter uit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North