• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Formule 1 Grand Prix Italië 2022

Formule 1 Grand Prix Italië 2022

Tijdschema

  • Eerste vrije training (09 sep 2022) om 14:00 - 15:00
  • Tweede vrije training (09 sep 2022) om 17:00 - 18:00
  • Derde vrije training (10 sep 2022) om 13:00 - 14:00
  • Kwalificatie (10 sep 2022) om 16:00 - 17:00
  • Race (11 sep 2022) om 15:00 - 17:00

De volledige naam is Autodromo Nazionale di Monza. Naast een hele oude baan is het ook een vrij unieke baan. Hier worden namelijk de hoogste snelheden gehaald en de hoogste gemiddelde snelheid. Omdat een race altijd 300 km (plus een rondje) duurt, is een Formule 1-race op Monza dan ook snel voorbij. Er worden maar 53 ronden gereden. Inhalen is mogelijk bij de eerste chicane en eventueel bij de tweede chicane. De Lesmo-bochten zijn veel te snel, evenals de Variante Ascari. De Parabolica is een ouderwetse ballenbreker. Deze bocht is in het begin scherper dan aan het einde. Dus een coureur zal altijd het gevoel hebben dat hij er harder doorheen had gekund, totdat je kansloos onderstuurt eruit glijdt. De tracklimits worden hier dan ook veelvuldig overschreden.

Autodromo Nazionale Monza

Autodromo Nazionale di Monza Monza Italië
  • Kwalificatie
  • Grid
  • Race

Gerelateerde berichten

  • Stand na GP Italië 2022 en zes dingen die opvielen
  • Uitslag Formule 1: Grand Prix van Italië 2022
  • Dit is de startopstelling voor de Grand Prix van Italië [updated: twee keer NL naast elkaar]
  • Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Italië 2022
  • Dit gebeurde er allemaal op Monza tijdens VT2
  • Zo verliep de eerste vrije training op Monza
  • GP Italië 2022: tijden en wat je moet weten

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North