
Als je de afgelopen jaren niet onder een steen hebt gelegen, dan weet je ongetwijfeld dat het gebruik van de zogenaamde ‘social media’ een enorme vlucht heeft genomen. Hyves bestaat al een tijdje, en heeft de laatste jaren zware concurrentie gekregen van Facebook. Ook twitteren we er lustig op los. Een onderzoek heeft uitgewezen dat een kwart van de autokopers zich laat inspireren door de social media.
Het onderzoeksinstituut ROI Research ondervroeg 3.000 Amerikanen die regelmatig van social media gebruik maken. Hiervan bediscussieerde 61% auto’s online. 49% volgde automerken en -dealers op Twitter.
26% van de ondervraagden gaf aan dat ze waarschijnlijk een auto-aankoop zouden maken als resultaat van een aanbeveling van een ander op een social networking site. Met andere woorden: wat je vrienden op Facebook e.d. schrijven bepaalt wat je volgende auto wordt. De vraag is of autofabrikanten dit onderkennen, en er marketingtechnisch ook genoeg op inspringen.
En de vraag aan jullie is uiteraard: in hoeverre gaat bovenstaand verhaal voor jullie op? (via social car news)





Ik hoor bij de 3 van de 4…
@Jokkebrok: Ik ook.
Ik koop een auto omdat ik het zelf wat vind.
Niet wat de ander vindt
1 op 4 mensen die de sociale media gebruiken… niet iedereen dus!!
Sorry maar ik heb gewoon Autoblog.
Zijn die 1 van de vier toevallig ook volledig kennisloos op autogebied?
Ik hoor ook bij 3 van de 4.
Aan de andere kant doe ik wel heel hard mee om die 1 van de 4 ervan te overtuigen dat zijn/haar volgende auto een BMW moet worden. En dat lukt me aardig…!
@zesinlijn: Ik probeer net m’n zus te overtuigen dat ze een Audi moet kopen!!
@Jokkebrok: Dat is lullig, en het is nog je eigen familie!
@Jokkebrok: Maargoed, van belang is nu, doe je dat doormiddel van Facebook?
@Jokkebrok:
U bent bang dat ze opvalt?
@Jokkebrok: Raad u haar qua kledingkeuze aan alleen maar grijs en zwart te dragen?
Beantwoord u beiden vragen met JA, dan leidt u helaas aan het VAG virus. Medicijn is een dagje Alfa rijden.
@Benjamin1: Jaloers?
Even relativeren: het gaat hier om een Amerikaans onderzoek. Op de Amerikaanse markt zijn consumenten al meer gewend om via andere kanalen aankopen te doen, dan dat we dat hier doen.
Er vanuit gaande dat de VS op commerciëel- en internetgebied twee jaar voorloopt, zou ik zeggen dat in NL 1 op de 8 een reëler getal zal zijn. Toch nog altijd veel: 12,5% van je klanten….
Waarom noemen jullie de Autoblog Facebook pagina niet eventjes?
Wacht maar, ik doe ’t wel even: http://www.facebook.com/home.php?#!/autoblog.nl?ref=ts
@Klassiekerrally: Hmmm… werkt niet helemaal soepel…
@Klassiekerrally: Wacht maar, dan doe ik het wel :) Had toch al verzaakt.
Tja, de contacten via social media zijn meer en meer de vervangers voor ‘het verjaardagsfeestje’, of de ‘borrel met collega’s’…
Best triest eigenlijk! Ik doe er zo min mogelijk aan mee, puur wat nodig is op het zakelijke vlak (mn. LinkedIn)
bezoek ook de autoconsulent op twitter:
twitter.com/autoconsulent
Of @Anwbautoadvies
Die kunnen ze lekker makkelijk BPM berekenen. Handig als je iets gaat importeren.
49% volgt automerken en -dealers op Twitter… Zouden ze er nog wat wijzer van geworden zijn behalve een hoop marketing-geblaat? En ik weet het niet hoor, maar als ik wat van mijn dealer wil weten dan bel ik die wel even, dan heb ik sneller antwoord en vaak nog beter ook omdat niet de hele wereld zit mee te lezen
Dit zegt toch genoeg : ondervroeg 3.000 Amerikanen !!!!!
1 op de 4 die dus bang zijn om met een auto thuis te komen welke de buurman/vrouw misschien niet mooi vindt..
Ernstig..
Ik doe niet mee in deze. Ik kies een auto, die ik mooi vind, via autosites en live. Ik lees wel reviews van mensen over bepaalde auto’s.
zoooooo .. hoe dom kan je zijn ??
op autoblog.nl gaan verkondindigen dat auto,s en internet los van elkaar staan ..