• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1 op de 4 mensen gebruikt social media voor autokeuze

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 september 2010 om 13:11 – 24 Reacties

Facebook/Twitter

Als je de afgelopen jaren niet onder een steen hebt gelegen, dan weet je ongetwijfeld dat het gebruik van de zogenaamde ‘social media’ een enorme vlucht heeft genomen. Hyves bestaat al een tijdje, en heeft de laatste jaren zware concurrentie gekregen van Facebook. Ook twitteren we er lustig op los. Een onderzoek heeft uitgewezen dat een kwart van de autokopers zich laat inspireren door de social media.

Het onderzoeksinstituut ROI Research ondervroeg 3.000 Amerikanen die regelmatig van social media gebruik maken. Hiervan bediscussieerde 61% auto’s online. 49% volgde automerken en -dealers op Twitter.

26% van de ondervraagden gaf aan dat ze waarschijnlijk een auto-aankoop zouden maken als resultaat van een aanbeveling van een ander op een social networking site. Met andere woorden: wat je vrienden op Facebook e.d. schrijven bepaalt wat je volgende auto wordt. De vraag is of autofabrikanten dit onderkennen, en er marketingtechnisch ook genoeg op inspringen.

En de vraag aan jullie is uiteraard: in hoeverre gaat bovenstaand verhaal voor jullie op? (via social car news)

Ook interessant!

  • Social Media-berichten
    Social media berichten in auto niet de moeite waard
  • Video: Hert gebruikt BMW als springplank
  • Video: daarom rijden mensen crossovers
  • Video: waarom remmen mensen voor een vrachtwagen?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

autocultuur, facebook, twitter

Vorig bericht: « Opel pakt de Corsa onderhuids aan
Volgend bericht: Top Gear in VS gespot met veelbelovend supercar-trio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jokkebrok zegt

    17 september 2010 om 13:15

    Ik hoor bij de 3 van de 4…

    Login om te reageren
    • Phoenix zegt

      17 september 2010 om 13:22

      @Jokkebrok: Ik ook.
      Ik koop een auto omdat ik het zelf wat vind.
      Niet wat de ander vindt

      Login om te reageren
  2. KaCh1ng zegt

    17 september 2010 om 13:29

    1 op 4 mensen die de sociale media gebruiken… niet iedereen dus!!

    Login om te reageren
  3. MLTB zegt

    17 september 2010 om 13:30

    Sorry maar ik heb gewoon Autoblog.

    Login om te reageren
  4. Jurrian zegt

    17 september 2010 om 13:39

    Zijn die 1 van de vier toevallig ook volledig kennisloos op autogebied?

    Login om te reageren
  5. zesinlijn zegt

    17 september 2010 om 13:42

    Ik hoor ook bij 3 van de 4.
    Aan de andere kant doe ik wel heel hard mee om die 1 van de 4 ervan te overtuigen dat zijn/haar volgende auto een BMW moet worden. En dat lukt me aardig…!

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      17 september 2010 om 13:43

      @zesinlijn: Ik probeer net m’n zus te overtuigen dat ze een Audi moet kopen!!

      Login om te reageren
      • Jurrian zegt

        17 september 2010 om 13:44

        @Jokkebrok: Dat is lullig, en het is nog je eigen familie!

        Login om te reageren
      • Jurrian zegt

        17 september 2010 om 13:45

        @Jokkebrok: Maargoed, van belang is nu, doe je dat doormiddel van Facebook?

        Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        17 september 2010 om 13:55

        @Jokkebrok:

        U bent bang dat ze opvalt?

        Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        17 september 2010 om 13:56

        @Jokkebrok: Raad u haar qua kledingkeuze aan alleen maar grijs en zwart te dragen?

        Beantwoord u beiden vragen met JA, dan leidt u helaas aan het VAG virus. Medicijn is een dagje Alfa rijden.

        Login om te reageren
        • Jokkebrok zegt

          17 september 2010 om 17:29

          @Benjamin1: Jaloers?

          Login om te reageren
  6. Peter van der Laan || Moovio.nl zegt

    17 september 2010 om 13:55

    Even relativeren: het gaat hier om een Amerikaans onderzoek. Op de Amerikaanse markt zijn consumenten al meer gewend om via andere kanalen aankopen te doen, dan dat we dat hier doen.

    Er vanuit gaande dat de VS op commerciëel- en internetgebied twee jaar voorloopt, zou ik zeggen dat in NL 1 op de 8 een reëler getal zal zijn. Toch nog altijd veel: 12,5% van je klanten….

    Login om te reageren
  7. Klassiekerrally zegt

    17 september 2010 om 13:58

    Waarom noemen jullie de Autoblog Facebook pagina niet eventjes?
    Wacht maar, ik doe ’t wel even: http://www.facebook.com/home.php?#!/autoblog.nl?ref=ts

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      17 september 2010 om 13:58

      @Klassiekerrally: Hmmm… werkt niet helemaal soepel…

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        17 september 2010 om 15:40

        @Klassiekerrally: Wacht maar, dan doe ik het wel :) Had toch al verzaakt.

        Login om te reageren
  8. Svenska Aeroplan AB zegt

    17 september 2010 om 14:02

    Tja, de contacten via social media zijn meer en meer de vervangers voor ‘het verjaardagsfeestje’, of de ‘borrel met collega’s’…

    Best triest eigenlijk! Ik doe er zo min mogelijk aan mee, puur wat nodig is op het zakelijke vlak (mn. LinkedIn)

    Login om te reageren
  9. hjkort zegt

    17 september 2010 om 14:06

    bezoek ook de autoconsulent op twitter:
    twitter.com/autoconsulent

    Login om te reageren
  10. Brekend Botje zegt

    17 september 2010 om 14:11

    Of @Anwbautoadvies

    Die kunnen ze lekker makkelijk BPM berekenen. Handig als je iets gaat importeren.

    Login om te reageren
  11. Potver7 zegt

    17 september 2010 om 14:15

    49% volgt automerken en -dealers op Twitter… Zouden ze er nog wat wijzer van geworden zijn behalve een hoop marketing-geblaat? En ik weet het niet hoor, maar als ik wat van mijn dealer wil weten dan bel ik die wel even, dan heb ik sneller antwoord en vaak nog beter ook omdat niet de hele wereld zit mee te lezen

    Login om te reageren
  12. oh no zegt

    17 september 2010 om 15:59

    Dit zegt toch genoeg : ondervroeg 3.000 Amerikanen !!!!!

    Login om te reageren
  13. Benz.. zegt

    17 september 2010 om 18:39

    1 op de 4 die dus bang zijn om met een auto thuis te komen welke de buurman/vrouw misschien niet mooi vindt..

    Ernstig..

    Login om te reageren
  14. doba95 zegt

    18 september 2010 om 03:58

    Ik doe niet mee in deze. Ik kies een auto, die ik mooi vind, via autosites en live. Ik lees wel reviews van mensen over bepaalde auto’s.

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    18 september 2010 om 07:59

    zoooooo .. hoe dom kan je zijn ??

    op autoblog.nl gaan verkondindigen dat auto,s en internet los van elkaar staan ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North