• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

20 miljoen euro voor banen in autobranche

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 juni 2014 om 14:14 – 18 Reacties

Garage


De geplaagde autobranche krijgt een steuntje in de rug van de overheid: minister Asscher stelt 20 miljoen euro beschikbaar.

Via een zogeten sectorplan worden onder meer extra leerwerkplekken voor jongeren geschapen en de krijgen ontslagen werknemers begeleiding naar ander werk. De helft van het geld komt van Asschers departement van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, de rest van werkgevers en vakbonden in de bedrijfstak.

De autosector, die het al een tijdje moeilijk heeft, moet de beschikbare middelen wel delen met de rijwielenbranche. In totaal werken ruim 77 duizend werknemers bij 10.000 bedrijven die zich bezighouden met de verkoop en onderhoud van auto’s en motors, scooters en (brom)fietsen.

Foto: autojunk.nl

Ook interessant!

  • Lockdown in de autobranche
    Lockdown in de autobranche: wat kan nog?
  • Meer dan een half miljoen euro voor een oude caravan
    Meer dan een half miljoen euro voor een oude caravan
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
  • Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
    Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

dealers, fiets

Vorig bericht: « Gespot: Volkswagen New Beetle RSi
Volgend bericht: Zo zag een dragrace er 100 jaar geleden uit, in Rusland »

Lees Interacties

Reacties

  1. awesome zegt

    1 juni 2014 om 14:30

    Stoppen met subsidie uitdelen op EV’s bespaart miljoenen en laat de branche evenredig verkopen.
    Dus niet op bijtelling, maar op persoonlijke smaak van de koper.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      1 juni 2014 om 14:34

      @awesome: Er heeft bijvoorbeeld nooit iemand omgekeken naar Mitsubishi (muv de Lancer EVO), maar het is momenteel een van de best verkopende auto’s.
      Dat zou iedereen toch wel heel raar moeten vinden, want echt mooi is de auto nou niet.
      Nu draait een dealer overuren om de verkoop te bolwerken. Allemaal extra monteurs in dienst, maar over een paar jaar worden ze allemaal ontslagen omdat de regelgeving omtrent bijtelling weer word aangepast en niemand nog in een dergelijke auto gezien wil worden…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        5 juni 2014 om 13:01

        @awesome: Veel monteurs zijn er volgens mij niet nodig om een auto te verkopen…

        Login om te reageren
  2. sportstand zegt

    1 juni 2014 om 14:32

    Één bijtellingstarief voor alle auto’s, dan krijg je weer de auto’s die mensen willen hebben om de auto en de emotie!

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      2 juni 2014 om 03:33

      @sportstand: Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat het goed is om milieu-vriendelijke auto’s te stimuleren, maar niet op een manier dat het het enige aankoopargument wordt. Misschien zou dit Europees moeten worden geregeld zodra men eindelijk de autobelastingen gelijk trekt in de EU.

      Login om te reageren
      • sportstand zegt

        2 juni 2014 om 11:16

        @TimoBac: Het stimuleren van milieuvriendelijke auto’s in niet verkeerd. Alleen wordt het nu steeds zo snel gedaan en worden de bijtellingsregels weer veranderd dat bijna niemand het snapt. Dat geeft voor bedrijven veel onduidelijkheid waardoor ze wachten met investeren, en dat scheelt echt geld. En de particulier, wat boeit die die bijtelling nu. Want z’n V60 Plugin kost voor de particulier gewoon 60.000,-.
        Het jammere van het stimuleren is dat niemand precies weet hoeveel geld het gaat kosten, kijk maar naar dit bericht: http://www.autoblog.nl/nieuws/uw-plug-in-hybrid-kost-belastingbetaler-52-miljard-67350 en dat is achteraf gekeken.

        Login om te reageren
  3. norge zegt

    1 juni 2014 om 14:50

    Lease auto’s verbieden of heel hoog belasten. Aankoopbelasting naar beneden .
    Zo, dan kan iedereen weer zijn eigen auto kopen naar eigen smaak.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      1 juni 2014 om 15:10

      @norge: van de andere kant leasebedrijven voeren (wel) noodzakelijk onderhoud uit en leaserijders gaan in veel gevallen, vriendelijk gezegd, “anders dan” particuliere kopers met hun auto’s om.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      1 juni 2014 om 15:19

      @norge:

      Waarom?

      Wat is er fout aan leasen?
      Een bedrijf koopt een heleboel auto’s, verzekering, onderhoud blablabla in grote getalle aan. En jij (nuja je bedrijf) huurt daar je auto en bent beter af dan wanneer je die wagen zou gekocht hebben.
      Daar is niets fout of oneerlijk aan.

      Login om te reageren
  4. rotjeknor zegt

    1 juni 2014 om 14:56

    Wegenbelasting afschaffen, en verwerken in de brandstofprijs. Dan word je afgerekend op het gebruik van je auto, niet het bezit. Komt de oldtimer- en dieselautobezitters ook weer ten goede.

    Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      1 juni 2014 om 15:27

      @rotjeknor: vind je de brandstof nog niet duur genoeg?

      Login om te reageren
      • rotjeknor zegt

        1 juni 2014 om 17:25

        @moondustfocus: HERSTEL: I.c.m. met een “aanzienlijke” verlaging van de brandstofaccijns.

        Login om te reageren
  5. arjontje zegt

    1 juni 2014 om 15:07

    Wat ik gemerkt heb is dat er al veel gezocht wordt naar automonteurs. Nadat we moesten stoppen met ons bedrijf. En mij cv op werk.nl en nationevacaturebank had gezet werd ik meerdere keren per dag gebeld.

    Om het probleem wat in de toekst wel een rol gaat spellen door de vergrijzing. Is dat ze moeten investeren in het MBO.
    De leerlingen die nu van het MBO komen, moeten na afloop eerst even langs het inovam om met cursussen het niveau op te krikken.

    Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    1 juni 2014 om 15:15

    Ik word ziek van die subsidie cultuur. Iets gaat niet zoals het hoort, kom we gooien er geld tegenaan.
    De overheid als deus ex machina.

    Hoe kan je ooit verantwoordelijkheid en gezonde incentives creeëren als je ze constant vervalst.

    Wat ze moeten doen is op de eerste plaats niet zulke belachelijke wetten en belastingen invoeren die het moeilijk maken voor de sector in de eerste plaats. Moet je naderhand niets gaan lopen oplappen.

    Login om te reageren
  7. fritsie zegt

    1 juni 2014 om 15:54

    Het probleem is volgens mij dat auto’s en autorijden door perverse heffingen te duur zijn geworden. Het feit dat consumenten door de algemene lastenverzwaring minder te besteden hebben werkt ook niet mee. Het overschot aan arbeid in de autobrance is dus een conjuctureel probleem.
    Asscher wil dus banen creëren door arbeid waar geen vraag naar is te subsidiëren. Dit conjuctureel probleem los je niet op met een structurele maatregel.

    Verder is 20 miljoen, linksom of rechtsom natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat.

    Login om te reageren
  8. henkieschenkkie zegt

    1 juni 2014 om 15:57

    Sterk staaltje zuivere logica.

    Meer mensen opleiden voor een branche waar veel mensen hun baan verliezen en de omzetten geruime tijd sterk dalen in NL.

    Login om te reageren
  9. Homer55 zegt

    1 juni 2014 om 19:21

    Mochten ze wel eerder mee komen. Meer dan een half jaar gezocht naar een garage om alleen nog de praktijkopdrachten af te kunnen maken voor die kut opleiding. Gestopt met de opleiding omdat de vaste lasten erg lastig begonnen te doen… Ik doe het nog maar voor de hobbie om zwart wat extra te verdienen. Als werk boeit het me niks meer of ik nou vuilnisman word of directeur.

    Login om te reageren
  10. larsyboy1997 zegt

    1 juni 2014 om 20:36

    yeey mijn foto! :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North