• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

2007 Porsche RS Spyder

Auteur: autoblogger, gepost 2 oktober 2006 om 17:40 – 27 Reacties

Porsche RS Spyder 2007


Porsche heeft vorige week de nieuwe RS Spyder onthuld, die gebruikt zal worden in het 2007 racing seizoen. Vanaf volgend jaar zullen ook andere teams in de Amerikaanse Le Mans Series (ALMS) de Spyder mogen gebruiken, dit was eerst exclusief voorbehouden aan het US Penske-Motorsports Team.

De RS Spyder voor 2007 is een doorontwikkeling van het sports-prototype dat dit seizoen in de race was voor de titel in de American Le Mans Series (AMLS). De open racewagen is ontwikkeld door het R&D Centre van Porsche in Weissach en bestemd voor diverse internationale klantenteams. De nieuwe RS Spyder voldoet aan de regels die de ACO (Automobile Club de L’Ouest, organisator van de 24 uur van Le Mans) heeft vastgesteld voor de deelname in de Le Mans Prototype 2-serie. Dat betekent dat de RS Spyder zijn opwachting kan maken in onder meer de American Le Mans Series, de European Le Mans Series (LMS) en de 24 uur van Le Mans.

Computersimulaties en windtunneltests hebben geleid tot een verbeterd chassis, optimale aerodynamica en meer set-up mogelijkheden. Het koetswerk van carbonfiber is ook verder geoptimaliseerd om onderhoud en service gedurende de race te vergemakkelijken. Ook op thermodynamisch gebied is er winst en die zit vooral in de lucht toevoer- en afvoerbuizen van de radiator.

De nieuwe koolstof/carbon onderdelen zorgen voor een gewicht van 775kg en het vermogen van de 3,4-Liter V8 is toegenomen met 23pk naar 503pk. De 90-graden V8-motor van de RS Spyder is speciaal ontwikkeld voor langeafstandsraces en voldoet ook aan de ACO-regulering.

De V8 is gekoppeld aan een betrouwbare en precieze dog-shift versnellingsbak met een in lengte geplaatste koppeling met drie carbonfiber koppelingsplaten. Doordat de koppeling in het chassis is ingebouwd, vervult hij ook een dragende functie. Het schakelen gebeurt door middel van ‘flippers’ aan het stuur.

Porsche RS Spyder 2007
Porsche RS Spyder 2007
Porsche RS Spyder 2007

Ook interessant!

  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Deze Porsche 991 GT3 RS is stiekem geen 991 GT3 RS

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Porsche, Racing, rs-spyder

Vorig bericht: « Renault Mégane F1-Team R26
Volgend bericht: BMW 5-serie (E60) facelift: maart 2007 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mareno zegt

    2 oktober 2006 om 17:44

    zeer gewilde auto in gotham city.. geen wonder dat ie nu in amerika gebruikt mag worden

    Login om te reageren
  2. Franqie zegt

    2 oktober 2006 om 17:53

    Prachtige auto, en 503 pk op 775kg zal wel vooruit willen.

    Login om te reageren
  3. christoff zegt

    2 oktober 2006 om 17:55

    ik zou er toch is graag een rondje maken over het circuit

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    2 oktober 2006 om 17:55

    ik snap niet, als ze zoveel windtunnel testen doen, dat ze 2″bovenbouwen” hebben

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    2 oktober 2006 om 17:59

    Is men toevallig ook van plan om dit op de echte Le Mans in te gaan zetten?
    Dan wordt het volgend jaar weer leuk met Audi, Peugeot en Porsche! Of is dit ijdele hoop? :(

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    2 oktober 2006 om 18:02

    deze rijdt toch niet in dezelfde klasse als de R10?

    (echte le mans spanning vind je in GT1)

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    2 oktober 2006 om 18:11

    Eerlijk gezegd weet ik de huidige regelementen niet. Ik volg het al sinds midden/eind jaren 90 niet meer.
    WOoOdy gaf laatst in een andere topic wel aan dat ze de regelementen voor 2007 hebben aangepast. Zodat Peugeot en Audi tegen elkaar kunnen uitkomen…..

    Login om te reageren
  8. Don_Mario zegt

    2 oktober 2006 om 18:22

    Jongens van AUTOBLOG waar kan ik jullie een TIP geven over de nieuwe M3

    Login om te reageren
  9. ]M[ zegt

    2 oktober 2006 om 18:22

    @dekster
    Misschien ter wille van de symetrie (niet alleen qua uiterlijk nee, maar ook qua weerstand)?… anders zou ik ’t idd ook niet weten
    (of om er ook een openbare-wegversie voor twee personen van te kunnen maken :P)

    Login om te reageren
  10. ]M[ zegt

    2 oktober 2006 om 18:24

    … voor symetrie hadden ze ‘m natuurlijk ook in ’t midden kunnen plaatsen ja :|

    Login om te reageren
  11. sacha zegt

    2 oktober 2006 om 18:24

    @Don Mario: [email protected]

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    2 oktober 2006 om 18:32

    @]M[
    de oude R8

    de nieuwe R10

    lijkt me wel onlogisch zo’n weerstand

    Login om te reageren
  13. Anzwoin zegt

    2 oktober 2006 om 18:41

    strakke bak :) zou k ook wel keer mee willen rijde (H)

    Login om te reageren
  14. Franqie zegt

    2 oktober 2006 om 18:47

    Bij de Formule 1 zit er nog een luchtinlaat in die ‘bovenbouw’. maar hier niet.

    Owja, er schiet mij nu ineens te binnen dat het misschien is voor de veiligheid, als hij zeg maar op zn kop terechtkomt, en er zit maar 1 ding op, dan kan de bestuurder er niet uit, en niemand kan dat ding omrollen, omdat het te zwaar is. Terwijl hij als er 2 dingen zijn iets schuiner staat, en dan kan de bestuurder eruit/ hij kan makkelijker omgerold worden.

    Login om te reageren
  15. ///M zegt

    2 oktober 2006 om 18:57

    BOMMETJE!!!!

    Login om te reageren
  16. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    2 oktober 2006 om 18:59

    Nee het staat in de regelementen dat hij zeg maar tweepersoons moet zijn, al kan dat niet. Dat was volgens mij de reden bij de audi.

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    2 oktober 2006 om 19:05

    @Franqui
    zo’n wagen weegt 770tot 900 kg dat is niet bepaald zwaar ;)

    Login om te reageren
  18. Porsche Fan zegt

    2 oktober 2006 om 19:30

    Ja hij gaat volgend jaar lemans onveilig maken :D

    PAS MAAR OP

    :D :D

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    2 oktober 2006 om 19:30

    deze auto valt inderdaad in een andere klasse(lmp2 in plaats van lmp1),maar de huidige versie is bijna net zo snel als de lmp1’s(audi,pescarolo). ben dus benieuwd hoe deze het doet. misschien is dit wel een leuke basis voor een batmobiel….

    Login om te reageren
  20. Bas zegt

    2 oktober 2006 om 20:07

    De Porsches rijden idd in een andere klasse dan de Audi. In de Porsche zit de luchtinlaat trouwens wel in die verhoging boven de coureur… Ik neem aan dat ze regelmentair verplicht zijn gesteld, anders zouden ze “al1” dienen om te beschermen bij een roll-over. En die specs zijn echt absoluut niet verkeerd :d.

    Login om te reageren
  21. RJ turbo S zegt

    2 oktober 2006 om 20:56

    Hoeveel zou zo’n auto nu waard zijn :P

    Login om te reageren
  22. Boele zegt

    2 oktober 2006 om 21:59

    De nieuwe winnaar van alms!!!

    Login om te reageren
  23. HUMMFREAK zegt

    2 oktober 2006 om 22:05

    Ik woon in leusden enwar zit er in leusden? juist de importeur van vw audi skoda porsche.
    en nou zag ik vandaag 2X in de showroom van porsche een carrera GT gezien

    Login om te reageren
  24. Sgt. Stevil zegt

    3 oktober 2006 om 09:31

    damm geil, naakt carbon en kevlar, niet te veel stickermobiel… *kwijl*

    Login om te reageren
  25. SupA zegt

    3 oktober 2006 om 12:25

    Over die twwe rollbars gesproken de regelementen schrijven voor dat nieuwe lmp’s twee rollbars moeten hebben.

    Login om te reageren
  26. J. zegt

    3 oktober 2006 om 19:06

    3,4 liter V8 en er dan 503 pk uit halen… weinig om eerlijk te zijn. Formule 1 teams hebben een 2,4 liter V8 en persen daar rond de 750 a 800pk uit.

    Natuurlijk gaat die motor maar 1100 kilometer mee, en zullen deze wat langer mee moeten gaan, maar dan nog een verschil van rond de 250PK vind ik erg groot.

    Login om te reageren
  27. JM zegt

    25 oktober 2006 om 10:50

    @J

    Zeker nooit van een restrictor gehoord?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North