• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

24u Nürburgring: Jeroen Bleekemolen (SLS GT3) wint!

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 mei 2013 om 17:12 – 29 Reacties

Nurbirgring 2013 finish


Het zit er op voor dit jaar, zojuist werd een veelbewogen 15e editie van de 24 uur van de Nürburgring afgevlagd. De winnaar: Team Black Falcon (9), waar Jeroen Bleekemolen deel van uitmaakt.

De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat het aandeel van Bleekemolen dit keer redelijk klein was, maar hij had een goede reden: halverwege de race vertrok hij van de Ring om de geboorte van zijn tweeling mee te maken. Zijn teammaten Sean Edwards (achter het stuur bij de finish) en Bernd Schneider verrichten het leeuwendeel van het werk.

Jeroen Bleekemolen twitter

Het Nederlandse tintje werd compleet met de nummer twee: Yelmer Buurman in een BMW Z4 GT3. Het podium werd compleet gemaakt door nog een SLS AMG GT3, van Rowe Racing. Voor Bleekemolen was het opnieuw een 24-uurs succes na twee opeenvolgende overwinningen in Dubai.

De winnaar van vorig jaar, de Audi R8 LMS G-Drive Racing by Phoenix, werd dit jaar vijfde. De Aston Martin Vantage GT3 ging gedurende enkele uren aan de leiding, maar trok de natte omstandigheden slecht. De auto werd tiende.

Eigenlijk was er dit jaar van een 24-uursrace geen sprake, maar eerder van een 14,5-uursrace. Het circus lag gedurende de nacht negen en een half uur stil door hevige regenval, waardoor er uiteindelijk door de winnaar slechts 88 rondjes werden afgelegd. Het was voor het eerst sinds 2007 dat er sprake was van een rode vlag-situatie.

Voor winnaars in andere klassen verwijzen we jullie naar de officiële timing.

Ook interessant!

  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • GT3 touring occasion
    Knalgele GT3 Touring voor de Nederlander met durf

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, GT3, jeroen-bleekemolen, Mercedes, nurburgring, Racing, SLS

Vorig bericht: « Seat Leon SC: rijtest en video
Volgend bericht: Video: eerste vliegende Opel gelanceerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimoBac zegt

    20 mei 2013 om 17:14

    Driedubbele felicitatie!

    Login om te reageren
  2. fedmas zegt

    20 mei 2013 om 17:17

    Was leuk, maar verkeer was RAMPZALIG.

    Login om te reageren
    • replicant zegt

      20 mei 2013 om 17:29

      @fedmas: Haha, daar had ik je al voor gewaarschuwd bij het eerste artikel.. Het is echt één grote madness bij de Ring..

      Login om te reageren
    • maarteno zegt

      20 mei 2013 om 19:24

      @fedmas: dan heb je het niet goed geregeld!!! ;) ik heb nergens last van (gehad)….

      Race was gaaf, op 2 na laatste uur aan de pitmuur gestaan om foto’s te schieten van bekenden. Nu ff chillen en morgen rustig naar huis! :D

      Login om te reageren
  3. theblackstig zegt

    20 mei 2013 om 17:19

    Ik heb heel lang zitten kijken, maar toen begon de Red Flag… Een paar uur later (na middernacht) weer even de livestream aangezwaaid, en jawel, nog steeds Red Flag… Jammer, het was verder een erg leuke race met een paar spectaculaire crashes, vooral in het begin van de race! Jammer dat de LFA van Gazoo Racing nauwelijks in beeld kwam…

    Login om te reageren
  4. felix1989 zegt

    20 mei 2013 om 17:35

    Nog even een Gran Turismo reclametje..

    Login om te reageren
  5. lemans96 zegt

    20 mei 2013 om 17:41

    Je zal maar de 24 uur van de Nurburgring winnen EN vader worden van een gezonde tweeling.

    Gefeliciteerd Jeroen !

    EN gefeliciteerd Yelmer Buurman, met een prachtig bevochten tweede plaats.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 mei 2013 om 17:49

      @lemans96:
      Vergeet voor onze mede lagelanders Maxime Martin niet. Reed samen met “onze” Jelmer in die MarcVDS Z4 en zette kort voor het einde de snelste ronde neer. Een lullige 7 sec. sneller dan wie ook….

      Login om te reageren
      • solmatje zegt

        20 mei 2013 om 18:27

        @jrk68: Is het een Nederlander? nee.. dus daarom geen extra aandacht.. Anders kunnen we ook meteen alle Duitsers die meereden extra aandacht geven..

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          20 mei 2013 om 19:48

          @solmatje:
          Aangezien je via Autoblog.be ook op deze site schijnt te komen was ik zo vrij om dat ook te vermelden.

          Login om te reageren
          • solmatje zegt

            20 mei 2013 om 20:31

            @jrk68: weer wat geleerd..

            Login om te reageren
        • topless zegt

          20 mei 2013 om 19:58

          @solmatje:

          Want op Autoblog komen net zoveel Duitsers als Belgen.

          Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      20 mei 2013 om 19:39

      @lemans96: als het Jongetjes zijn, natuurlijk Karl en Gottlieb en als het Meisjes Mercedes en Sabine

      Login om te reageren
  6. SJ zegt

    20 mei 2013 om 17:44

    Dan weet ik al hoe hij z’n tweeling genoemd heeft: Nur en Burg Bleekemolen.

    Login om te reageren
  7. felix1989 zegt

    20 mei 2013 om 17:46

    Kan ik trouwens nog een crash- of inhaalcompilatie (of gewoon mooie acties) verwachten op Autoblog?

    Login om te reageren
  8. kwaliteituitturijn zegt

    20 mei 2013 om 17:54

    Mercedes-Benz 1,3 en 4. Het begint een cliche te worden, das beste oder nichts!

    Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      21 mei 2013 om 11:21

      @kwaliteituitturijn: Dit is de eerste keer in de geschiedenis van de 24u Nurburgring dat een Mercedes wint…

      Login om te reageren
  9. lemans24 zegt

    20 mei 2013 om 17:58

    Vergeet vooral de inhaalrace van Maxime Martin niet te vermelden. 20 sec sneller dan de andere rijders in het laatste uur, en zo van P4 naar P2. Tipje-van-de-stoel moment!

    Login om te reageren
  10. JanJansen zegt

    20 mei 2013 om 18:35

    Vind het toch vreemd dat er tijdens de regen niet wordt doorgereden. Dan pas zie je het verschil tussen goede en slechte coureurs. De auto doet er dan minder toe.
    Veiligheid? Laten we elkaar geen mietjes noemen… dan moet je maar gaan klaverjassen in je avond uren.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 mei 2013 om 18:39

      @JanJansen:
      De regen was niet de enige rede, de mist is zeker een rede om een race stil te leggen.
      Elke baanpost moet de post ervoor en erna kunnen zien. Is dit niet het geval dan gaat de boel plat. Gebeurt op Zandvoort ook weleens.

      Login om te reageren
    • oranginas zegt

      20 mei 2013 om 18:59

      @JanJansen: Het is helemaal niet vreemd. Veiligheid? Ja. Heb je gekeken? Heb je gezien hoe vaak er wel niet Marshalls/Voertuigen van de wedstrijdleiding/reparaties op de baan waren? Het gaat niet enkel om de veiligheid van de coureurs, maar ook voor iedereen die de race mogelijk maakt.

      Zeker gezien het grote verschil in snelheid tussen de deelnemers, het slechte zicht (en dus totale onduidelijkheid over snelheidsverschillen) is het zeker iets wat van groot belang is. Ook het verschil in type deelnemers maakt uit. De N24 laat veel meer amateur racers toe (waarvoor dit wel te betalen is, niet dat het per se slechte racers zijn) iets wat nou juist de charme is van de N24. Maar hier komen dan natuurlijk wel wat extra dingen bij kijken.

      Hiernaast is de Nurburgring ook geen standaardcircuit met grote uitloopzones en waar elk stukje van de baan makkelijk te bereiken is. Een goede stortregen kan dan snel voor grote problemen zorgen. Maar da’s direct ook weer de charme.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      20 mei 2013 om 19:00

      @JanJansen: er wordt tijdens regen gewoon doorgereden hoor! Alleen regende het zo hard dat de wagens gewoon niet harder konden als 100kmh en er stukken onder water kwamen te staan!

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      20 mei 2013 om 19:02

      @JanJansen:

      True echt racen begint pas waar je je leven op het spel zet om sneller te gaan.

      Best wel een kinderachtige bezigheid, je leven wagen voor wat ‘eer’ maar het zorgt tenminste wel voor echt spektakel.

      Login om te reageren
    • felix1989 zegt

      20 mei 2013 om 19:15

      @JanJansen: Wat dacht je van veiligheid voor toeschouwers? Dat aspect is natuurlijk minder belangrijk dan de veiligheid van de coureurs (er zijn immers hekken voor de toeschouwers), maar het mag wel meegenomen worden in het totaal plaatje..

      Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      20 mei 2013 om 19:16

      @JanJansen: Daarbij was het vooral ook de dichte mist in bv. Fuchsrohre die het erg gevaarlijk maakte. Ik bedoel, daar komen ze doorheen met dik 200+ op de klok…

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        20 mei 2013 om 20:09

        @lemans96:
        Is racen gevaarlijk? Per definitie JA! Alles wat beweegt is gevaarlijk. Er was vroeger zeker een kans dat je gewond raakte bij racen. Als je vroeger uberhaupt maar over de vraag nadacht, dan moest je niet gaan racen, het was gewoon te gevaarlijk.

        Er zijn er echter nog een paar in deze wereld die geloven in de waardigheid van het nemen van risico’s en zijn van mening dat dit acceptabel plezier is. We hebben allemaal wel eens een punt bereikt in onze wagens dat we ons realiseren dat we beter een stapje terug kunnen doen om onze middag niet te verpesten. Een gezond instinct van zelfbehoud gecombineerd met de wil om risico’s te nemen maakt het leven zoveel meer waardevol ben ik van mening.

        Login om te reageren
        • imdoctorbob zegt

          21 mei 2013 om 11:20

          @JanJansen: Je doe nu net alsof er tegenwoordig geen risicos meer worden genomen bij het racen. Dat vind ik nogal een uitspraak. Het verschil met vroeger is dat in de laatste 20 jaar er enorm veel dingen zijn bijgekomen die de veiligheid van de racers en het publiek aanzienlijk hebben verhoogd. De rijders van nu gaan net zoveel tot het uiterste als vroeger.

          Er zit daarnaast een redelijk verschil tussen ‘racen’ en ‘wie is het minst bang om te crashen’. Dat laatste heeft dan ook niks meer met vaardigheid te maken. En de omstandigheden waren echt zo slecht dat je van dat laatste moest spreken. Als je de VLN volgt dan moet het je echt wel opvallen hoe veel crashes er wel niet zijn als het begint met regenen. Laat staan ’s nachts met heftige regen EN mist.

          Login om te reageren
  11. VeniVidiVici zegt

    20 mei 2013 om 18:57

    Vind het door de regen dit jaar maar een slappe 24 uurs race. Het is daardoor gewoon bijna een 12 uurs race geworden wat het uithoudingsvermogen van mens en machine erg ten goede is gekomen, jammer!
    Desalniettemin de geweldig mooie Nürburgring mag zeker NIET failliet gaan!!!!!

    Ow, en is er al nieuws over de Gumball 3000?

    Login om te reageren
  12. banaan7000 zegt

    20 mei 2013 om 21:10

    Een bevallinkje duurt max 24 uur. Waarom moet dat dan precies in deze 24 uur?? Vrouwen doen ook echt alles om aandacht te trekken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North