• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

2,5 Miljoen dollar voor 2 Duesenberg’s

Auteur: autoblogger, gepost 28 maart 2010 om 11:22 – 37 Reacties

Duesenberg Model J Sport Berline by Murphy


Op de lange termijn blijken bepaalde auto’s nog altijd een goede investering, zoals twee Duesenberg’s die onlangs geveild werden. Het gaat om een Model J Sport Berline en een Model J Cabrio Coupe, allebei coachbuilds van Murphy.

Tijdens de recente veiling te Amelia Island hebben de Duesenberg’s een mooi bedrag opgeleverd. De auto’s waren afkomstig van ene John O’Quinn, zijn erfgenamen mogen zichzelf 2,5 miljoen dollar toerekenen.

De eerste, een sedan uit 1930, overtreft de schattingen tussen de 1,2 en 1,5 miljoen dollar. De klassieker leverde een zeer nette 1.705.000 dollar op. De tweede, een cabriolet uit 1932, werd voor een opmerkelijke 825.000 dollar verkocht. Dat is aan de onderkant van de grens, de auto was geschat tussen de 800.000 en 1 miljoen dollar.

Let wel, de aanschafprijs van deze auto’s was destijds rond de 20.000 dollar. Dat had vooral te maken met de werkzaamheden van The Walter M. Murphy Company, een coachbuilder uit Pasadena (Californie). Dit bedrijf richtte zich vooral op merken zoals Lincoln en Duesenberg, maar heeft ook prachtige aanpassingen gedaan voor Bentley, Bugatti, Buick, Cadillac, Ford, Hispano-Suiza, Mercedes-Benz, Packard en Rolls Royce. Ze zijn echter het meest bekend geworden dankzij de Duesenberg Model J, en terecht!


Ook interessant!

  • Tesla moet 137 miljoen dollar boete betalen aan oud-medewerker
    Tesla moet 137 miljoen dollar boete betalen aan oud-medewerker
  • Deze splinternieuwe Ford kostte meer dan 1 miljoen dollar
  • Deze NSX is geveild voor 1,1 miljoen dollar
  • Goedkoop tanken
    Half miljoen diesels rijden illegaal op de weg

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, duesenberg, Klassiekers

Vorig bericht: « Chevrolet Cruze Eco en RS package
Volgend bericht: BMW Z22 Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    28 maart 2010 om 11:26

    Wat een wagen, zoo elegant :)

    Login om te reageren
  2. fubar zegt

    28 maart 2010 om 11:26

    jay leno trekt zn portomonee vast wel,als ie ze al niet had staan

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      28 maart 2010 om 11:29

      @fubar:
      Ja, maar hij vindt ze ook bij een dame in een garage in een buurt van dat je denkt, nou! Daar zou ik mijn Lupotje nog niet willen neer zetten!

      Login om te reageren
      • Bosnia_love zegt

        28 maart 2010 om 11:50

        @RickB: Hehe, Discovery Channel! :lol:

        Login om te reageren
      • Sebazzz zegt

        28 maart 2010 om 12:25

        @RickB: Dat was inderdaad op Discovery, maar ik geloof dat ze daarbij een Duesenberg X hadden gevonden waar er maar 13 van zijn gebouwd.

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    28 maart 2010 om 11:35

    idd een definitie van elegantie ..

    schiterende proporties ..

    Login om te reageren
  4. sven2 zegt

    28 maart 2010 om 11:36

    Prachtige wagens, vooral die sedan, wat een elegantie, echt waar als ik een paar miljoen had, zou ik niet twijfelen! adjugé!

    Login om te reageren
  5. beemer core zegt

    28 maart 2010 om 11:53

    wACHT EVEN ;;;; COACHBUILDING,, wIL DIT ZEGGEN DAT deze twee voertuigen manueel van nul terug zijn opgebouwd ok is dit een renovatie van bestaande wagens geweest.

    Ik denk dat je met enkele goede techniekers twee van dergelijke wagens voor iets goedkoper ook kan laten bouwen.

    Maar inderdaad het zijn schitterende creaties in elk geval.

    Login om te reageren
    • La Strada zegt

      28 maart 2010 om 13:23

      @beemer core:
      Nee, fout dus, destijds kocht je een chassis met motorkap en spatborden en de wagen werd bij een specialist opgebouwd.
      – Hooper : Rolls Royce
      – Mulliner : Bentley
      – Carrozeria Touring : Bentley
      – Zagato : Aston Martin, ALfa Romeo
      – Chapron : Citroën
      – Pininfarina : Ferrari, Lancia & Peugeot
      – Tissier : Citroen
      Om er een paar te noemen

      Login om te reageren
  6. bram zegt

    28 maart 2010 om 12:09

    ik maak voor 20.000 wel n replica,

    Login om te reageren
  7. Sjakie Peters zegt

    28 maart 2010 om 12:15

    Ja nieuw 20 000. Dat was toen omgerekend 4 a 5 miljoen dollar nu. Ze zijn dus in prijs gedaald.

    Login om te reageren
    • Supreem zegt

      28 maart 2010 om 12:30

      @Sjakie Peters:

      $20.000 in 1930 zou nu ongeveer $250.000 zijn.

      Login om te reageren
  8. Sebazzz zegt

    28 maart 2010 om 12:23

    En terecht!

    Maar wat zou 2x Duesenberg X wel niet op moeten brengen dan..

    Login om te reageren
  9. Supreem zegt

    28 maart 2010 om 12:24

    Da’s respectievelijk ongeveer 6,5 en 5,5% rente over 70 jaar. Zo’n goede belegging zou ik het nu ook niet noemen, zeker als je stockage- en onderhoudskosten niet in rekening brengt.

    Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    28 maart 2010 om 12:26

    Wow die Model J Sport ziet er echt wel stijlvol uit.. Mooie wagen, wel stevig aan de prijs ;)

    Login om te reageren
  11. #Lennard zegt

    28 maart 2010 om 12:33

    Jay Leno, kom er maar in

    Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    28 maart 2010 om 12:40

    haha mischien was het wel jay leno die ze kocht? :P of heeft iemand anders details over de koper mischien?

    Login om te reageren
  13. Sjakie Peters zegt

    28 maart 2010 om 12:42

    @ Supreem

    Je hebt deels gelijk:

    $257,000.00 using the Consumer Price Index
    $214,000.00 using the GDP deflator
    $809,000.00 using the unskilled wage
    $1,250,000.00 using the nominal GDP per capita
    $3,130,000.00 using the relative share of GDP

    Het is afhankelijk van hoe je het meet. De prijs loopt al gauw in de relatieven miljoenen als je het vergelijkt met het BNP van toen.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      28 maart 2010 om 13:28

      @Sjakie Peters:

      Lijkt me wel, handig, van welke site of rekenbot heb je dat gekopieerd?

      Login om te reageren
  14. GeoBem007 zegt

    28 maart 2010 om 12:50

    @beemer core:

    Neen, jongeman. Deze zijn indertijd ‘gecoachbuild’. Niet onlangs!

    En inderdaad, 20.000$ toen was een smak geld hoor!

    Login om te reageren
  15. Sjakie Peters zegt

    28 maart 2010 om 13:56

    @Hupke

    http://www.measuringworth.com/ppowerus/

    Login om te reageren
  16. Megakix zegt

    28 maart 2010 om 13:58

    Als ik ‘m vond in mijn garage, zou ik de kids erin laten rondrammen…oké, hij heeft dan nog wel wat elegantie, maar ‘oud is oud’ en alles wat ‘oud’ is boeit mij niet.

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      28 maart 2010 om 23:33

      @Megakix:
      toch grappig he als je auto het op elk punt: design, 0-100 tijd, onderhouds kosten, race prestaties moet onderdoen van een auto die je niet boeit

      Login om te reageren
  17. 406_v6 zegt

    28 maart 2010 om 14:01

    Schitterende wagens, mijn favoriete klassieke merk, Duesenberg.

    Login om te reageren
  18. KaCh1ng zegt

    28 maart 2010 om 14:12

    ik heb veel liever een veyron dan dat oud ding

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      28 maart 2010 om 15:10

      @KaCh1ng: Jij kent blijkbaar niet je klassiekers…anders had je die opmerking niet gemaakt…

      Login om te reageren
  19. Benz.. zegt

    28 maart 2010 om 14:16

    Simpelweg prachtig!

    Login om te reageren
  20. Klassiekekliko zegt

    28 maart 2010 om 14:37

    Voor de beeldvorming, want $ 20.000 lijkt nu niet veel. Een gemiddelde nieuwe woning kostte toen $ 7.000, een jaarinkomen was gemiddeld $ 2.000, en een nieuwe auto kostte gemiddeld $ 650,-

    Login om te reageren
  21. Jokkebrok zegt

    28 maart 2010 om 15:05

    Een T Ford kostte destijds $250,-

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    28 maart 2010 om 15:09

    Model J blijft mijn favoriete vooroorlogse machine. Maar zal wel altijd een droom blijven, als je die prijzen ziet.

    Login om te reageren
  23. Emile_Benz zegt

    28 maart 2010 om 15:11

    EDIT:
    @KaCh1ng: het is geen “oud ding” maar een heus kunstwerk met historische waarde.

    Login om te reageren
  24. duke zegt

    28 maart 2010 om 17:59

    Helemaal mee eens Emile. We hebben blijkbaar met een jochie te maken die niets van stijlvolle klassiekers weet…

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      28 maart 2010 om 18:13

      @duke: en ook weinig tot géén kennis heeft over het technisch vernuft uit die tijd.

      Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    28 maart 2010 om 18:55

    Vind het erg veel geld voor zo’n oude bak…

    Login om te reageren
  26. Klassiekekliko zegt

    28 maart 2010 om 19:04

    @Megakix en KaChing:

    Kijk voor de verandering eens met een open blik naar deze wereld, in plaats van alleen maar naar je eigen navel. Laat je eens verrassen en sta eens ergens voor open, wordt je een rijker mens van, want rijkdom heeft niet alleen wat met je bankrekening van doen.

    Login om te reageren
  27. six-trey zegt

    28 maart 2010 om 23:31

    hot rod that b*tch :twisted;

    nu zijn er nog een 10 tal van die auto’s over hotrod je hem is hij uniek, of werkt dit zo niet ;)

    Login om te reageren
  28. muazam zegt

    29 maart 2010 om 18:15

    belachlijk veel voor deze kut auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North