• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

400 pk zes-in-lijn nu ook naar dit Britse vlaggenschip

Auteur: RubenPriest, gepost 1 mei 2019 om 08:44 – 32 Reacties

Afbeelding 400 pk zes-in-lijn nu ook naar dit Britse vlaggenschipAfbeelding 400 pk zes-in-lijn nu ook naar dit Britse vlaggenschipAfbeelding 400 pk zes-in-lijn nu ook naar dit Britse vlaggenschipAfbeelding 400 pk zes-in-lijn nu ook naar dit Britse vlaggenschipAfbeelding 400 pk zes-in-lijn nu ook naar dit Britse vlaggenschipAfbeelding 400 pk zes-in-lijn nu ook naar dit Britse vlaggenschipAfbeelding 400 pk zes-in-lijn nu ook naar dit Britse vlaggenschipAfbeelding 400 pk zes-in-lijn nu ook naar dit Britse vlaggenschip

400 pk zes-in-lijn nu ook naar dit Britse vlaggenschip
Zes cilinders zijn minstens zes redenen om vrolijk van te worden.

In een wereld waar downsizing en dus steeds kleinere motoren de dienst uitmaken is het leuk om af en toe ook ‘goed’ nieuws te melden. Goed nieuws voor de oren van petrolheads die hun oren spitsen wanneer het gaat om minimaal zes cilinders. Op dat vlak heeft Jaguar Land Rover nieuws te melden met betrekking tot de nieuwe 3.0 liter zes-in-lijn Ingenium turbobenzinemotor.

Dit blok is recent te vinden in de Range Rover Sport en nu is ook het vlaggenschip aan de beurt. De zescilinder kan voortaan gekozen worden in combinatie met de Range Rover. Net als bij de Sport, levert het blok in de Range Rover 400 pk en 550 Nm. De luxe Range Rover sprint met deze uitrusting in 6,3 seconden naar de honderd. De topsnelheid bedraagt 225 km/u.

De zes-in-lijn komt met een Mild Hybrid systeem. De aandrijflijn beschikt over een elektromotor die ondersteunt bij acceleratie en bij afremmen energie genereert om de 48 Volt batterij weer op te laden. Jaguar Land Rover wil de komende jaren een geëlektrificeerd modellengamma gaan realiseren, dus deze constructie gaan we nog veel zien.

Jaguar Land Rover Nederland heeft meteen een prijs voor je. De 400 pk sterke Range Rover staat op de oprit vanaf 152.460 euro.

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Video: Carwash sloopt Range Rover
  • Video: Range Rover veroorzaakt enorme ravage

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, Land Rover, range-rover

Vorig bericht: « Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingen
Volgend bericht: Waarom het CJIB wanbetalers minder vaak hard aanpakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    1 mei 2019 om 08:57

    Als het dan een mild-hybrid moet zijn, zou ik gaan voor de A6 50 TDI. De ideale combinatie van Hybride en toch rijden op het Sap van Satan.

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      1 mei 2019 om 09:26

      @ghost: nou range kan je toch niet met audi a6 vergelijken. Dan zou ik zeggen neem dan 550d

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      1 mei 2019 om 10:22

      @ghost: das niet zo fijn voor de MRB… wegenbelasting voor deze grote auto’s word inmiddels zo omhoog gestuwd door de overheden dat het bijna geen zin meer heeft om te dieselen

      Login om te reageren
  2. alloallo zegt

    1 mei 2019 om 09:05

    Qua design en uitstraling ontstijgt deze Range Rover alle concurrenten! Q7, Bentagaya, X5 etc blijven proletenbakken.

    Login om te reageren
    • juanmanuelfangio zegt

      1 mei 2019 om 09:15

      @alloallo: lekker commentaar als je een 15 jaar oude golf rijdt!

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        1 mei 2019 om 09:27

        @juanmanuelfangio: hij (alloallo)heeft een mening over auto’s. Laat dit nou precies een blog over auto’s zijn, dus wat hij rijdt doet er totaal niet toe

        Login om te reageren
        • probono zegt

          1 mei 2019 om 10:43

          @lekkerlinksrijden: Hij heeft inderdaad een mening en dat mag natuurlijk. Maar of het ook getuigt van enige vorm van zelfreflectie is een geheel andere vraag….

          Login om te reageren
          • alloallo zegt

            1 mei 2019 om 10:50

            @probono: @juanmanuelfangio Om alle misverstanden te voorkomen: Naar volle tevredenheid rijd ik met een gekochte Skoda Superb 2017 (handbak, 190PK diesel, 19 inch velgen etc).

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              1 mei 2019 om 10:51

              @alloallo: Dat is in ieder geval geen proletenbak ;)

              Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        1 mei 2019 om 09:58

        @juanmanuelfangio:
        Wat maakt het uit waar hij zelf in rijdt, hij heeft gewoon gelijk.

        Login om te reageren
      • rikus zegt

        2 mei 2019 om 09:31

        @juanmanuelfangio: Hoeveel en welke auto’s moet je in bezit hebben om fatsoenlijk een comment te mogen plaatsen hier?

        Login om te reageren
    • schoen85 zegt

      1 mei 2019 om 09:58

      @alloallo: hear hear!

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      1 mei 2019 om 13:43

      @alloallo: ik moet zeggen: ik ben er een beetje overheen. De Bentayga was bij zijn introductie niet de mooiste, maar als je nu de zwarte sierelementen combineert met wit en lichtgrijze velgen, dan is het best een goed uitziende auto. De X5 zit nog in die ‘ff wennen’ fase, want ja, nieren (overigens zou ik de fullsize-Range Rover vergelijken met de X7, wat ik wél een mooie auto vind). De Cullinan heeft last van de illusie van grootte. Op afbeeldingen lijkt het net een Londense taxi, maar in het echt is het precies wat je van Rolls-Royce verwacht: groot en statig. Dat hoeft niet perse mooi te zijn.

      En toch, all things considered, met de bovenstaande nuance inbegrepen ben ik het compleet met je eens. Land Rover maakte van de vorige Range Rover een beetje zo’n retro-hok, wat gaaf was, maar zoals die Mercedes die nu op de voorpagina staat bewijst: je moet ook vooruit durven gaan. Dat durfde LR in 2013 met de Range Rover en het is nog steeds een bijzonder statige auto, die niet het Cullinan-probleem heeft want hij is ook op afbeeldingen gewoon erg mooi.

      Login om te reageren
    • dracae zegt

      1 mei 2019 om 22:54

      @alloallo: Voeg daar ook nog de meeste Mercedes SUV’s, Lexusen, Escalade, Ursus en zelfs de RR Culinan aan toe en ik geef je gelijk.
      De Cayenne .. mwa.. kan er misschien nog net mee door.

      Van alle SUV’s spreken eigenlijk alleen de Mercedes GLS en de échte Range Rovers me aan.

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    1 mei 2019 om 09:16

    Heerlijk toch, een 400 pk zesinlijn. We moeten er nog maar even van genieten zolang het nog kan.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      1 mei 2019 om 09:22

      @berlinetta: ja en nee, dit blok is even zwaar als de V8 maar je krijgt er het vermogen van de 6 pitter van, niet dat dat heel veel uitmaakt in dit hok maar toch. Echter qua verbruik zalhet wel beter zijn, wij halen met de 5.0 een nette 1 op 5 als we niet al te gek doen

      Login om te reageren
      • rulefollower zegt

        1 mei 2019 om 09:36

        @kennone: toch liever mijn rustig zoemende v8.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          1 mei 2019 om 09:55

          @rulefollower: een 6 in lijn zoemt en loopt rustiger dan een V8.

          Login om te reageren
        • kennone zegt

          1 mei 2019 om 17:19

          @rulefollower: eensch

          Login om te reageren
      • reactief zegt

        1 mei 2019 om 10:49

        @kennone: Het vermogen van deze 6-cilinder is hoger dan elke V8 ooit geleverd is de Range Rovers van voor dit model.

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        1 mei 2019 om 10:54

        @kennone: Ik meen me inderdaad een artikel van Willem te herinneren waarin hij al aangaf dat die zesinlijn net zo zwaar was als de V8. Ik vind een zesinlijn gewoon iets speciaals. Het zijn heerlijke blokken en het wijkt net een beetje af van de standaard. Dan vind ik het al meteen interessant. Zo vind ik vijfcilinders, V10’s en boxermotoren ook erg gaaf.

        Login om te reageren
  4. jannemaneke zegt

    1 mei 2019 om 09:54

    Wie ooit met zo’n grote Range heeft gereden die weet dat zo’n auto totaal niet om stoplichtsprintjes vraagt. Dat is een statige auto om rustig gereden te worden, iets wat wat wellicht ook perfect mogelijk is met deze 400pk zescilinder.

    Login om te reageren
  5. mgmgb zegt

    1 mei 2019 om 10:00

    Geweldig, bij uitstek ook een aandrijflijn voor een op comfort gerichte XF of XJ, een Vandenplas/Daimler achtig idee, als luxe tegenhanger van een R.

    Login om te reageren
  6. laptom zegt

    1 mei 2019 om 10:10

    Is de eerste non V8 bv benzine motor in een echte Range Rover. Tradities zijn er om gebroken te worden, maar dit doet toch wel pijn.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      1 mei 2019 om 10:46

      @laptom: Voor zover ik weet was er een 2.0 4-cilinder hybride.

      Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    1 mei 2019 om 11:18

    Is dit nou echt een 100% JLR blok, of zit er nog DNA is van andere merken? Als het echt een 100% JLR blok is, vind ik het best knap dat zo’n relatief klein bedrijf toch ook bij de 400pk-en-over uit een 2.9/3.0 6 cyl club hoort nu.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      1 mei 2019 om 11:29

      @gregorius: nieuwe versie van de eigen Ingenium familie. Eigen motor dus. Idd heel knap

      Login om te reageren
    • alloallo zegt

      1 mei 2019 om 11:37

      @gregorius: 25 miljard GBP omzet voor JLR is niet werkelijk klein. En de omzet van moeder Tata Motors = 45 miljhard USD.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      1 mei 2019 om 16:31

      @gregorius:

      Yep .. dan is het ineens echies ..

      Login om te reageren
  8. ozzytrk zegt

    1 mei 2019 om 15:55

    Lekkere schip

    Login om te reageren
  9. sabrerator zegt

    1 mei 2019 om 20:44

    Gaan ze die zes in lijn ook in Jaguars gooien?

    Login om te reageren
  10. thezonda zegt

    1 mei 2019 om 21:32

    Hopelijk lepelen ze deze ook in de nieuwe Defender.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North