• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Range Rover Sport krijgt een primeur onder de kap

Auteur: RubenPriest, gepost 13 februari 2019 om 08:45 – 34 Reacties

Afbeelding Range Rover Sport krijgt een primeur onder de kapAfbeelding Range Rover Sport krijgt een primeur onder de kapAfbeelding Range Rover Sport krijgt een primeur onder de kapAfbeelding Range Rover Sport krijgt een primeur onder de kapAfbeelding Range Rover Sport krijgt een primeur onder de kapAfbeelding Range Rover Sport krijgt een primeur onder de kapAfbeelding Range Rover Sport krijgt een primeur onder de kapAfbeelding Range Rover Sport krijgt een primeur onder de kap

Range Rover Sport krijgt een primeur onder de kap
Een nieuwe motor die we vaker gaan zien binnen de Jaguar Land Rover groep.

Omarm het of niet. Alle merken gaan aan een groenere constructie. Er zijn nu drie categorieën die we veel zien bij autofabrikanten. De volledige elektrische auto, de (plug-in) hybride of in het derde geval de mild hybrid (MHEV).

Ook Jaguar Land Rover (JLR) gaat naast plug-in hybrides en volledige elektrische auto’s met de laatstgenoemde technologie aan de slag. Als automobilist merk je weinig van zo’n MHEV-constructie. Een kleine elektromotor gaat aan de slag wanneer de auto op een lagere snelheid komt. In stadsverkeer wordt zo de uitstoot beperkt en het heeft een gunstiger brandstofverbruik tot gevolg.

JLR koppelt de technologie aan de Range Rover Sport HST, een nieuwe variant binnen het gamma. De SUV krijgt een nieuwe Ingenium zes-in-lijn twin-scroll turbo benzinemotor met 400 pk en 550 Nm koppel. De motor is gekoppeld aan een 48v elektromotor. Tijdens het remmen wordt de elektromotor van juice voorzien. Deze motor helpt de 3.0 zescilinder bijvoorbeeld bij het optrekken vanuit stilstand. De Range Rover Sport HST doet het sprintje naar de honderd in 6,2 seconden.

Hoewel de Range Rover Sport HST nu nog het enige model is met deze nieuwe techniek gekoppeld aan een zes-in-lijn, komt de mild hybrid constructie ook naar de nieuwe Evoque in combinatie met viercilinder motoren. De nieuwe Ingenium-motor zal worden gebouwd in het Engine Manufacturing Centre in Wolverhampton. Een video van de HST check je op Autojunk.

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces
  • Video: Range Rover Sport SVR klinkt uit de kunst

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, Land Rover, range-rover, range-rover-sport, SUV, v6

Vorig bericht: « Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezier
Volgend bericht: De Renault R.S.19 nader bekeken »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    13 februari 2019 om 08:57

    JLR presenteert u de Prius 4×4!

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      13 februari 2019 om 09:08

      @ghost: Eh nee, dit zou dan een verdomd karige en inefficiente Prius zijn. Prius is een full hybrid, en 4×4 varianten zijn er al in de vorm van Highlander hybrid, RAV4 hybrid en Lexus RX450h. Met systemen tot wel 288V, niet een klein motortje op 48V voor op lage snelheden.

      Dus nee :P

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        13 februari 2019 om 09:25

        @fanboy: heb je je wel eens afgevraagd waarom je altijd alleen staat op feestjes? ;)

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          13 februari 2019 om 09:30

          @720s: Welke feestjes? :D

          Login om te reageren
          • ramshoek zegt

            13 februari 2019 om 10:22

            Had je kunnen weten @fanboy.
            Als TopGear / The Grand Tour ons iets leert dan is dat, dat je met zinnige informatie en feitelijke juistheden niet de populairste wordt. Het grote publiek hangt juist aan de lippen van hen die vooral maar wat schreeuwen.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              13 februari 2019 om 10:35

              @ramshoek: Zeker, maar het is eigenlijk nog erger dat dit 48v systeempje nieuws is, 20 jaar na de eerste full hybrids.

              Login om te reageren
          • Loek zegt

            13 februari 2019 om 11:08

            @fanboy: gecondoleerd dude ;)

            Login om te reageren
        • momo zegt

          13 februari 2019 om 10:14

          @720s: Hij wordt nooit uitgenodigd.

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        13 februari 2019 om 11:11

        @fanboy: why so serious?

        Login om te reageren
  2. mashell zegt

    13 februari 2019 om 08:59

    Als de schermen uit staan heeft het rood op het dashboard een andere kleur, mooie techniek of heel slechte Photoshop.

    Login om te reageren
    • porscheboy zegt

      13 februari 2019 om 09:31

      @mashell: ja en als de schermen aanstaan ben je ook ineens in een sneeuwlandschap

      Login om te reageren
  3. roberto zegt

    13 februari 2019 om 09:00

    Range Rover probeert anno 2019 nog een bijtellingstopper te introduceren..

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      13 februari 2019 om 10:24

      @roberto: Als jij de importeur zo gek krijgt om die 6-cilinder eruit te peuteren …

      Login om te reageren
  4. crew zegt

    13 februari 2019 om 09:02

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      13 februari 2019 om 09:04

      @crew: Lijn 6 naar Oost?

      Login om te reageren
      • crew zegt

        13 februari 2019 om 09:18

        @flatsixx: 6 in lijn?

        Login om te reageren
  5. flatsixx zegt

    13 februari 2019 om 09:06

    Prima, ik vind het een mooie auto!

    Login om te reageren
  6. snel70 zegt

    13 februari 2019 om 09:08

    Snap nog steeds werkelijk niet wat elektrisch, hybride en mild hybride rijden met groener te maken heeft.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      13 februari 2019 om 09:11

      @snel70: niemand. De overheid zal er uit eindelijk wel goed op verdienen lijkt mij

      Login om te reageren
      • snel70 zegt

        13 februari 2019 om 09:20

        @kennone: wist niet dat de overheid ook dit artikel heeft geschreven.

        Login om te reageren
  7. Alfarobert zegt

    13 februari 2019 om 09:14

    Ondertussen heeft Ford in America een nieuw blok geintroduceerd. 7,3 liter V8.haha

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    13 februari 2019 om 09:32

    Als hiermee deze échte SUV’s blijven leven en er budget blijft voor dikke Jaguars ben ik voor.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      13 februari 2019 om 09:38

      @dutchdriftking: vanaf 30 maart a.s. in elkaar geschroefd in Limburg ;)

      Koop Nederlandsche Waar!

      Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      13 februari 2019 om 12:21

      @dutchdriftking: mij lijkt dit een ideale motor voor in een suv. want benzine met elektro koppel op lage snelheden. Dat is toch exact wat men wilt.

      Login om te reageren
  9. tjongejongen zegt

    13 februari 2019 om 09:37

    Bij 130km/u ff op de rem trappen. Deze auto gaat je rem verslaafd maken.

    Login om te reageren
  10. ramshoek zegt

    13 februari 2019 om 10:33

    Mild Hybrid (48V boordnet) valt wat mij betreft in de categorie: ‘alle kleine beetjes helpen’.
    Laatste plaatje laat veel meer interessants zien. Zoals een electrical Supercharger die bij lage toerentallen de Twin Scroll turbo ondersteund. Ook erg interessant: ‘Continuous Variable Valve Lift’.
    Maar ja, het woord ‘hybrid’ klinkt natuurlijk veel interessanter.

    Login om te reageren
  11. fanboy zegt

    13 februari 2019 om 10:45

    Continous variable valve lift is ook niet echt nieuw meer

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      13 februari 2019 om 15:34

      @fanboy:
      Ooit bij de introductie van de G-lader – dus lang, lang geleden – liet Volkswagen in een moment van VW a-typische oprechtheid weten, dat 90% van de automotive uitvindingen reeds voor 1920 gedaan was.
      …
      (Of variable valve lift daarbij hoorde is een andere kwestie).

      Login om te reageren
    • futse zegt

      13 februari 2019 om 20:30

      @fanboy: mogen alleen dingen die compleet nieuw zijn hier passeren? Dingen die niemand ooit al gedaan heeft? Dan zal er niet veel ‘nieuws’ meer passeren…

      Login om te reageren
  12. nout zegt

    13 februari 2019 om 11:52

    Ik hoop zo dat ze eindelijk niet meer dat v8-blok maar dan met 2 potten minder inzetten voor die v6…

    Login om te reageren
    • hjal zegt

      13 februari 2019 om 12:06

      @nout: Even de 3e alinea opnieuw lezen……

      Login om te reageren
  13. mgmgb zegt

    13 februari 2019 om 11:52

    Ik lees vooral 6-in-lijn. En daarmee is het voor mij goed. Hybride of niet.

    Login om te reageren
  14. vroaaar zegt

    13 februari 2019 om 14:11

    Serieus… 36 foto’s maar geen 1 van de primeur onder de kap?

    Login om te reageren
  15. amersfoorter zegt

    13 februari 2019 om 15:29

    6 in lijn is heel goed! Rest is niet nieuw maar ach

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North