• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingen

Auteur: RubenPriest, gepost 1 mei 2019 om 07:40 – 22 Reacties

Afbeelding Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingenAfbeelding Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingenAfbeelding Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingenAfbeelding Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingenAfbeelding Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingenAfbeelding Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingenAfbeelding Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingenAfbeelding Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingen

Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingen
Aston Martin gaat door waar de meeste andere sportwagens mee ophouden: het blijven aanbieden van een handbak.

De echte fans hebben ongetwijfeld met smart gewacht met de aankoop van een nieuwe Vantage tot er een variant met een handgeschakelde transmissie zou komen. De dames en heren uit Gaydon blijven trouw aan hun woord en hier is ‘ie dan in vorm van de Vantage AMR.

Om ervoor te zorgen dat die handbakken ook daadwerkelijk verkocht gaan worden heeft Aston Martin besloten deze Vantage AMR in gelimiteerde oplage op de markt te brengen. Er komen slechts 200 stuks van de roerende Vantage.

Naast een manuele transmissie met zeven verzetten ontwikkeld door Graziano, is de Vantage AMR op een paar punten anders in vergelijking met een reguliere variant. Zo is er natuurlijk de lime groene streep. Verder is de AMR te verkrijgen in vijf specificaties, waaronder de 1959 24 Hours of Le Mans celebration ‘Vantage 59’ livery. De standaard carbon keramische remmen maken de Vantage AMR meteen klaar voor het echte werk.

Aan de motor is niets anders. Nog steeds levert de Vantage AMR 510 pk en 625 Nm koppel uit de bekende AMG 4.0 biturbo V8. 0-100 doet de Vantage AMR in vier seconden en de topsnelheid ligt op 313 km/u. Het rijden zal echter totaal anders aanvoelen. Zo komt de handbak met ‘AMSHIFT’. Dit betekent dat de auto zelf een heel-and-toe downshift simuleert. Daarnaast is er 95 kg van het gewicht gesnoept.

Vanaf vandaag staat de verkopers van Aston Martin klaar om orders voor de Vantage AMR aan te nemen. In Duitsland heeft de gelimiteerde Aston een vanafprijs van 184.995 euro. Leveringen moeten eind dit jaar gaan plaatsvinden. Een video over het nieuwe model check je op Autojunk.

Officieel: Vantage AMR, met 7 handmatige versnellingen

Ook interessant!

  • Heb jij 1,75 miljoen euro over voor een Aston Martin Vantage?
  • Aston Martin toont glimp van hardcore Vantage
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amr, Aston Martin, vantage

Vorig bericht: « Koop de LaFerrari van Jay Kay
Volgend bericht: 400 pk zes-in-lijn nu ook naar dit Britse vlaggenschip »

Lees Interacties

Reacties

  1. emping zegt

    1 mei 2019 om 07:54

    Wat een slechte foto’s. Verder wel een gaaf model, zeker zo nu met een handbak. Lekker zelf roeren!

    Login om te reageren
  2. sr20det zegt

    1 mei 2019 om 07:58

    Dus binnenkort ook een AMG-GT met handbak?

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    1 mei 2019 om 08:11

    Slechts 200 stuks dus met een handbak? Dat wordt de dubbele prijs betalen over een paar jaar :(

    Een dromende autoliefhebber ontkomt er eigenlijk niet aan zakelijk succesvol te moeten worden…

    Login om te reageren
  4. baklava zegt

    1 mei 2019 om 08:14

    Lekker man, niks mis mee. Een sportauto moet je gewoon met handbak bedienen.

    Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    1 mei 2019 om 08:26

    En bijna 100 kilo lichter, wat een snoepje!

    Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    1 mei 2019 om 08:34

    Gelimiteerd…. Ik zou voor dit geld dan lekker een “oude” V12 handbak halen. Dát is pas een machtige wagen. En die is pas echt speciaal.

    Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      1 mei 2019 om 10:58

      @trustmeiamanengineer: helemaal mee eens!!

      Login om te reageren
  7. ghost zegt

    1 mei 2019 om 08:59

    Heerlijke wagen, lekkere handbak, maar helaas het uiterlijk van een meerval..vroeger waren de Aston’s veel mooier (denk aan de Vanquish).

    Login om te reageren
  8. pa045 zegt

    1 mei 2019 om 09:06

    200 stuks. Genoeg voor alle Autobloggers hier.

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    1 mei 2019 om 09:20

    Handbak en 95 kg lichter? Daar word ik wel blij van. Ik zou hem wel erg graag willen hoor! Nog even langs Brabus brengen voor een chipje en een andere uitlaat erop voor wat meer herrie en je hebt een stijlvolle maar toch brute supercar.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      1 mei 2019 om 09:26

      @berlinetta: Ik verwacht dat een deel van de gewichtsbesparing door een andere uitlaat komt :) Ben benieuwd hoe het klinkt!

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        1 mei 2019 om 10:50

        @jochempie: Dat zou zeker kunnen. Het gaat mij er ook om dat die standaard uitlaatjes eruit zien als pvc-pijpjes. Vind het geen gezicht. Ik zou er daarom meteen iets fraaiers onder schroeven. En wat extra herrie mag van mij ook wel in zo’n supercar. In de AMG GT vind ik die 4.0 goed klinken, maar niet per se bijzonder (zeker niet als je het vergelijkt met de SLS of SLR). Weet niet hoe hij in de Vantage klinkt.

        Login om te reageren
  10. Volvo_440_turbo zegt

    1 mei 2019 om 09:28

    Hier komt mijn pervers kantje weer naar boven: een pookje dient toch om mee te spelen, niet?

    Login om te reageren
  11. gandini zegt

    1 mei 2019 om 09:47

    7 handmatige versnellingen? Leuk voor Fast and Furious!

    Login om te reageren
    • ddimi zegt

      1 mei 2019 om 10:17

      @gandini: you read my mind

      Login om te reageren
  12. wpgt zegt

    1 mei 2019 om 09:56

    Heb laatst in zo’n hyuandai gereden die een handbak heeft die automatisch rev match. Leuke en nuttige toevoeging.

    Login om te reageren
  13. Silverarrow zegt

    1 mei 2019 om 10:31

    Dit is de Vantage die je wilt hebben dus. Heel gave wagen!

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    1 mei 2019 om 11:08

    Collectorsitem voor de toekomst…

    Login om te reageren
  15. ramshoek zegt

    1 mei 2019 om 11:14

    Flipperbakken met 7 versnellingen kennen we. Heb er zelf nooit mee gereden maar kan me wel iets voorstellen bij het gebruik ervan.

    Maar een 7 versnelling handbak. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Functioneert dat een beetje in de praktijk?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      1 mei 2019 om 11:17

      @ramshoek: stel me zo voor dat je de 7 inlegt door hem in te drukken en naast de 5 in te leggen. Beetje zoals wanneer je achteruit naast de 1 zit en je niet per ongeluk de verkeerde kunt selecteren.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 mei 2019 om 11:57

      @ramshoek: Dat heeft Porsche en een Corvette toch ook al? Niks nieuws.

      Login om te reageren
  16. mats106rallye zegt

    1 mei 2019 om 13:13

    Goed bezig Aston!! 100 kg afgesnoept!! Handbak gemaakt voor de 4L V8 van AMG is opzich al een moeilijke klus, ik zou hem alleen liever lekker chique samenstellen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North