• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

666pk voor de McLaren MP4-12C van Wheelsandmore

Auteur: ricardo, gepost 16 februari 2012 om 13:09 – 23 Reacties

 McLaren MP4-12C van Wheelsandmore

En dat is tuner nummer twee die aan de McLaren MP4-12C friemelt. Eerder vernamen we dat Hennessey met 200 extra pk’s klaarstond voor de Brit, nu is het wheelsandmore die zijn licht er over laat schijn.

Een andere ECU in combinatie met een sportuitlaat boost het vermogen van de 3.8-liter V8 van 600 pk naar 666 duivelspaardjes. Hierbij gaat het koppel van 572 Nm gelijk naar 640 Nm. En het kan zijn dat de Duitsers niet voor Hennessey willen onder doen, maar Wheelsandmore claimt dat ze ‘m ook naar de 800 pk gaan tillen. Ooit. Als iemand met een rijkelijk gevulde portemonnee daar behoefte aan heeft waarschijnlijk.

De auto wordt verder een stukje verlaagd (25 mm) en in elke wielkast is een 6 Sporz²-velg gemonteerd. Aan de voorkant zijn ze 20-inch met daaromheen 245/30/20-rubber, achter is het een maatje groter met 325/25/21-banden. Al deze updates vallen samen onder de noemen ‘Toxique Evil’.

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • nieuwe McLaren Artura
    Video: McLaren Artura in de kreukels in Spanje

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

McLaren, mp4-12c, Supercars, tuning, wheelsandmore, wit

Vorig bericht: « Ford Focus 1.0 Ecoboost: specs van de drieclinder
Volgend bericht: Porsche Macan, zo gaat de Cajun heten »

Lees Interacties

Reacties

  1. jzaero zegt

    16 februari 2012 om 13:11

    Die witte kleur met striping!! Wat heerlijk! Standaard velgen er terug op en gaan!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      16 februari 2012 om 14:38

      @jzaero: Ik zou hem ook denk met de standaard wielen nemen. Dat zwarte wiel lijkt heel erg op een AC-Schnitzer wiel. Gruwelijk mooi.. maar niet onder een MCLaren.

      Login om te reageren
  2. feboboy zegt

    16 februari 2012 om 13:13

    vet, maar liever een 458!

    Login om te reageren
  3. agera zegt

    16 februari 2012 om 13:16

    Satans 666 :P rare keuze voor hoeveelheid pk’s.

    Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    16 februari 2012 om 13:17

    325.. Heerlijk haha. 666 is goed genoeg joh! Zet maar op de oprit.

    Login om te reageren
  5. house zegt

    16 februari 2012 om 13:39

    Hoe ze de McLaren mp4-12c ook tunen het doet me niets, ik geef toe dat het een mooie snelle auto is. Maar het straalt gewoon niets uit vind ik, dan heb ik toch liever de 458 Italia.
    Bijvoorbeeld bij Ferrari denk ik passie, bij Rolls Royce denk ik prestige maar bij McLaren gewoon niets :-/

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      16 februari 2012 om 13:43

      @house: engineering.

      Login om te reageren
      • house zegt

        16 februari 2012 om 13:52

        @jzaero: ja i guess dat je dat zou kunnen zeggen ja, maar zeg nou zelf, wanneer je de McLaren mp4 ziet denk je niet : wow engineering!! of wel soms? maybe als je engineeringfetish hebt ok :p

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          16 februari 2012 om 14:02

          @house: Ik roep regelmatig (ook bij andere auto’s) uit verbazing hoe goed sommige stukjes techniek uitgebalanceerd zijn en wat techniek allemaal teweeg heeft gebracht. Dat is echter persoonlijk, ligt er ook aan bij welke modellen. De MP4-12 doet mij ook niet heel veel, maar goed ik studeer wel voor Industrial Design Engineer, vandaar ;)

          Login om te reageren
          • house zegt

            16 februari 2012 om 14:21

            @jzaero: zie je dan zat ik er dus niet ver naast met dat engineering fetish:P maar iedereen waardeert natuurlijk iets anders of heeft een ander idee bij bepaalde woorden.
            Als ik engineering denk dan denk ik eerder aan een Veyron

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              16 februari 2012 om 16:26

              @house: Ik kies mijn auto wel gebaseerd op passie hoor, niet techniek. Techniek helpt natuurlijk een handje, maar niet zodanig dat het mij over de streep trekt. Een R8 is bijvoorbeeld ook erg mooi qua techniek, of een Veyron, maar liever heb ik een Maserati omdat die mij gewoon meer doet qua gevoel.

              Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          16 februari 2012 om 14:03

          @house: Performance betekend niet altijd plezier.. Dit apparaat staat puur voor performance, en wat Jzaero al zei; engineering, super-engineering. Des te meer ik in verschillende auto’s rijdt, des te meer ik waarde hecht aan performance/prestaties en stuur/rijgedrag.

          Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      16 februari 2012 om 16:40

      @house: Geloof me als je in een Mclaren F1 LM zit, op laten we zeggen de ring, dan schreeuw je het uit van het plezier. :)

      Login om te reageren
      • house zegt

        16 februari 2012 om 17:01

        @mclarenf1lm: Oh ik zeg ook niet dat ik geen plezier zou hebben, zeg alleen dat het voor mij weinig uitstraalt

        Login om te reageren
  6. 964rs zegt

    16 februari 2012 om 13:51

    Er mag wel iets meer beleving in (meer geluid) maar het blijft wel een mooie auto!

    Login om te reageren
  7. masterstig zegt

    16 februari 2012 om 14:02

    Ziet er goed uit, net niet té. Die chromen wielen zou ik niet nemen, die matzwarte wel!

    Login om te reageren
  8. Freewarefreak zegt

    16 februari 2012 om 14:36

    Hij ziet er vreselijk goed uit. Doet Wheelsandmore wel iets aan de remmen? I.v.m. dat ze een eigen caliper tonen in de foto’s. Hennessey vond dat toen niet nodig. Die zei dat de remmen al nagenoeg perfect zijn.

    Verder zou ik hem niet oppompen. 666 evil pk’s is genoeg. Forever.

    Login om te reageren
  9. jeanclaude zegt

    16 februari 2012 om 15:19

    Lekkers duivels

    Login om te reageren
  10. tuningcars zegt

    16 februari 2012 om 16:25

    Tegenwoordig mclaren ook illuminatie ? 666pk ?, insallah ben olmam

    Login om te reageren
  11. spylegion zegt

    16 februari 2012 om 16:42

    Heerlijk!!!

    Off topic; duivels getal..
    Ferrari FF is FFF
    F is het 6e getal int alfabet
    FFF=666…

    Login om te reageren
  12. mclarenf1lm zegt

    16 februari 2012 om 16:43

    Met die pk´s?
    )

    Login om te reageren
  13. bertvandessel zegt

    16 februari 2012 om 17:15

    Ik vind wel dat de Mclaren een lachende smoel heeft voor zon brute auto

    Login om te reageren
  14. Tonnie zegt

    17 februari 2012 om 18:52

    Nicee :D alleen de voorkant ziet er toch niet agressief genoeg uit voor een sportwagen, achterkant daarentegen prachtig!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North