• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

7 keer de BMW 7 Serie op bedenkelijk lichtmetaal

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 augustus 2015 om 17:25 – 47 Reacties

760 Li op 24 inch


De 7 Serie is BMW’s vlaggenschip, en doorgaans een nette zakenlimo, maar ook de Duitsers doen er weinig tegen dat de modellen een jaartje ouder worden, en dan ten prooi vallen aan mensen met een dubieuze velgsmaak.

Met de nieuwe G11/G12 7 Serie voor de deur begint er een nieuw hoofdstuk in het land der Duitse limousines, maar laten we de ouwetjes niet vergeten. Achtereenvolgens kregen we van BMW de E23 (1977), de E32 (1986), en de in mijn ogen nog steeds zeer begeerlijke E38 (1994). In 2001 ging het verder met wat dubieuze Bangle-styling van de E65-E68, en in 2008 kwam de F01/F02 die inmiddels op zijn laatste benen loopt.

We pakken van elke generatie in ieder geval een modelletje mee, maar je ziet dat het zwaartepunt van de wansmaak toch echt rond de vierde (Bangle-)generatie ligt. Hm. 1 ding kunnen we in ieder geval stellen: grotuhrrr is niet altijd betuhrrr.

E65 facelift op gigavelgen

Hotwheels

F01 met een vleugje ghetto

F01

E65 op 30 inch

E65 dubs

E38 met bodykit op Lexani’s

Lexani

E65 op 28 inch floaters

E65 28 inch

Blacked out E32 op zwarte velgen

E32 Yakuza

E23 met oversized concave achtspakers

E23

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, e23, e32, e38, e65, f01, f02, lijstjes, top7, tuning, velgen

Vorig bericht: « Afsluitdijk afgesloten na megacrash [updated]
Volgend bericht: Auto met dronken moeder+baby doet koprol in Bunschoten »

Lees Interacties

Reacties

  1. 888natan zegt

    9 augustus 2015 om 17:27

    Oei

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    9 augustus 2015 om 17:28

    E23 als het moet…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      9 augustus 2015 om 17:47

      @norge: het voordeel van velgen: binnen no-time heb je ze verwisseld…

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        9 augustus 2015 om 17:51

        @e1000bmw523i: Als je dan toch bezig bent met verwisselen kan je gelijk de wiellagers en draagarmrubbers meenemen.

        Login om te reageren
        • maurits123 zegt

          9 augustus 2015 om 18:06

          @moveyourmind: zou je eens willen uitleggen waarom?

          Login om te reageren
          • Robert zegt

            9 augustus 2015 om 18:21

            @maurits123: ik denk dat -ie bedoelt dat met zulke velgen er onder, men vaak het e.e.a. heeft aangepast of vervangen om zulke monsters van wielen er onder te krijgen. En anders zijn de genoemde lagers e.d. wel volledig verrot gelopen door de zwaar verklootte wielgeometrie die dergelijke ‘verbeteringen’ met zich meebrengt.

            Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            9 augustus 2015 om 18:42

            @maurits123: Met velgen die zoveel afwijken van de standaardmaat (onder andere de ET waarde) worden alle onderdelen van de wielophanging veel meer belast dan normaal. En met banden met zulke lage wangen zullen de banden ook weinig oneffenheden opvangen. Dat versnelt de slijtage nog meer.

            Wat ook niet onbelangrijk is, het ABS en ESP systeem zijn ook afgestemd op de standaar rolomtrek, een afwijking van ca. 3 procent is nog acceptabel. Wijk je teveel af dan functioneren die systemen niet meer optimaal.

            Last but not least, als er zulke velgen onder zitten is de kans nét iets groter dat de auto meer dan sportief gebruikt is dan bij een uitvoering die braaf op de originele velgen staat. Als ik zo’n zeven serie zou kopen (die van rond de eeuwwisseling vind ik nog steeds erg mooi) dan zou ik voor een exemplaar gaan dat nog onverprutst is en eventueel zelf er een set BMW wielen onder zetten met een inchmaat meer.

            Login om te reageren
            • maurits123 zegt

              9 augustus 2015 om 18:57

              @moveyourmind: thanks voor de avondcursus :)

              Login om te reageren
            • e1000bmw zegt

              9 augustus 2015 om 19:23

              @moveyourmind: sportief rijgedrag? Met zulke jetsers eronder? ???

              Posen bij de lokale Mac zul je bedoelen! ?

              Login om te reageren
        • turbobrick zegt

          9 augustus 2015 om 20:03

          @moveyourmind: Al sinds jaar en dag rijden VELE auto’s met afwijkende velgen met lang niet allemaal dezelfde ET waarden en velg breedte. Er is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat dit op grote schaal heeft geleid tot merkbare lagerschade of wat dan ook.

          Heel veel mensen lezen dat nu ook voor het eerst terwijl ze na jaren gereden te hebben met afwijkende velgen en niet dikwijls zelfs spacers (!!) en hebben nooit merkbare extra slijtage gehad.

          Dus, in theorie klopt het, in de praktijk verwaarloosbaar.

          Login om te reageren
          • rossi46audi zegt

            9 augustus 2015 om 21:44

            @turbobrick: als je et 20 hebt en doet er et 25 onder zal het weinig op de lagers aankomen bij groter verschil komt het er net iets meer op aan. Maar niet dat binnen 10000km ineens je lagers stuk zijn

            Login om te reageren
            • turbobrick zegt

              9 augustus 2015 om 22:36

              @rossi46audi: Vergeet ook niet dat dikke velgen vaak hun terecht komen op hobby (show) auto’s en dat veel km’s rijden meestal niet aan de orde is, kortom je zult er in de praktijk weinig van merken.

              Login om te reageren
          • blaze3027 zegt

            10 augustus 2015 om 18:57

            @turbobrick: ik ben 2 inch groter en veel breder op me oude mk3
            Et waarden en breedte is voor anders dan achter (breedset)
            Het slijt wel wat harder hoor maar
            Niet echt zo erg dat het op valt ofzo

            Maar bij mij word bijna elk jaar preventief de rubbers/lagers vervangen
            Ik weet niet hoe het zit bij mensen die tunen en niet onderhouden

            Login om te reageren
  3. 9000cse zegt

    9 augustus 2015 om 17:30

    Nee dank u! Laat maar. Herinnert mij er wel aan dat ik morgen naar de kapper moet.

    Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      9 augustus 2015 om 22:59

      @9000cse: Want uw kapper rijdt in een 7-serie met bedenkelijke velgen?

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        10 augustus 2015 om 01:54

        @benzinehoofd:
        Nee, omdat de bos haren te groot is geworden.

        Login om te reageren
  4. turbobrick zegt

    9 augustus 2015 om 17:31

    Die E23 valt best mee …

    Login om te reageren
  5. kilum zegt

    9 augustus 2015 om 17:32

    Zo’n E23 is wel een lekkere bak zeg. Alleen dan met een normaal velgje zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  6. remcog19 zegt

    9 augustus 2015 om 17:32

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    9 augustus 2015 om 17:33

    Die E23 vind ik nog wel te doen. De rest is niet mijn ding. Die E65 met die enorme wielen, vind de wielen op zich wel netjes. In 20inch ofzo.

    Login om te reageren
    • hokeej zegt

      9 augustus 2015 om 17:51

      @E34M5Touring: welke van de 3?;)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        9 augustus 2015 om 19:42

        @hokeej: Touche, die bovenste bedoelde ik.

        Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    9 augustus 2015 om 17:44

    E65 + 26 inch = heel veel chicks

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      9 augustus 2015 om 18:10

      @moveyourmind: Als je de Bronx of Harlem woont…

      Login om te reageren
  9. jrsmoke zegt

    9 augustus 2015 om 17:55

    Die blacked out E32 is wel te doen…

    Login om te reageren
  10. kapiteinaudi zegt

    9 augustus 2015 om 17:58

    Past perfect bij het cliënteel van het merk.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      9 augustus 2015 om 19:44

      @kapiteinaudi: https://www.youtube.com/watch?v=uJFpP8e8n5o

      You were saying ;) :p

      Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    9 augustus 2015 om 18:02

    Die “blacked out” e32 vind ik eigenlijk best meevallen…
    Over de andere modellen kan ik echter niet echt positief zijn…

    Login om te reageren
  12. maurits123 zegt

    9 augustus 2015 om 18:07

    Blijft dik, een E38.

    Login om te reageren
  13. moondustfocus zegt

    9 augustus 2015 om 18:16

    In Rotterdam ziet af en toe een oranje 7 serie rond rijden, foto’s zijn lastig , Achmed Asbak houd nogal van hard doorrijden.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      9 augustus 2015 om 21:52

      @moondustfocus: gewoon wachten tot -ie de auto op/tegen een vluchtheuvel, verkeerslicht, vangrail of lichtmast parkeert. Duurt nooit zo heel lang bij dit soort gasten…

      Login om te reageren
  14. bmw7 zegt

    9 augustus 2015 om 18:19

    Gelukkig is dit een klein procent, de meeste houden het wel origineel.
    Wel pijnlijk om te zien.

    Login om te reageren
  15. knipperlichtje zegt

    9 augustus 2015 om 18:24

    Van E23 t/m E65 zou ik zelf zeggen: mooiste velgen erbij kopen die origineel vanuit BMW leverbaar waren in de periode waarin de auto is geproduceerd, vervolgens de auto compleet laten reconditioneren. Dat maakt het verschil tussen stijlvolle youngtimer en afgeragde kamperbak.

    Login om te reageren
  16. mercedesclk350 zegt

    9 augustus 2015 om 18:44

    Alleen die laatste is erg gaaf, de rest maakt allemaal duidelijk dat deze auto een hoog “ghetto gehalte” heeft.

    Login om te reageren
  17. bisazza zegt

    9 augustus 2015 om 18:54

    Bedenkelijk?? Gewoon ronduit lelijk. Zonde van die fanatastische wagens..

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    9 augustus 2015 om 19:20

    Zo zonde van de E38, dat blijf ik zo`n ingetogen klasse bak vinden.

    Login om te reageren
  19. e38ossie zegt

    9 augustus 2015 om 20:46

    Ik rij zelf een E38 op z’n standaard 16″ velgen. Deze voelt zoals een 7 serie hoort te voelen.

    Login om te reageren
    • blaze3027 zegt

      10 augustus 2015 om 19:01

      @e38ossie: dat wel maar een bmw op 16 “velgen ziet er niet uit man

      Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        10 augustus 2015 om 20:03

        @blaze3027: ik zal zo ff foto uploaden. Dan zie je dat zo’n auto op 16″ met oranje knipperlichten grote klasse uitstraalt

        Login om te reageren
  20. e38ossie zegt

    9 augustus 2015 om 20:48

    Ik zoek trouwens nog Michelin primacy banden in de maat 235/60R16 100W. Worden helaas niet meer gemaakt. Wie o wie?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      9 augustus 2015 om 21:42

      @e38ossie: je kan overgaan op Continental:

      http://www.kwik-fit.nl/autobanden/continental/premiumcontact-2/co235-60w16prm2

      En Hankook en GoodYear maken ze ook nog. Probeer anders wat BMW specialisten te banaderen. Als een bepaald type band uit productie gaat, zijn zij vaak de partijen die de laatste voorraad overnemen om hun klanten te kunnen bedienen. Misschien Auto Han

      Login om te reageren
  21. e38ossie zegt

    9 augustus 2015 om 22:30

    Ik weet dat er andere merken zijn maar de michelins zijn de fijnste. Daar komt bij dat er net twee nieuwe opzitten en ik graag 4 dezelfde banden wil onder de auto. Hij is te mooi voor verschillend schoeisel.

    Maar bedankt voor de reactie.

    Login om te reageren
  22. donaldduck555 zegt

    10 augustus 2015 om 01:40

    @moondustfocussfocus als je hem zoekt?? Afrkaanderplein staat ie ook vaak

    Login om te reageren
  23. donaldduck555 zegt

    10 augustus 2015 om 01:41

    @moondustfocus hij staat vaak op Afrikaanderplein

    Login om te reageren
  24. donaldduck555 zegt

    10 augustus 2015 om 01:42

    @kapiteinaudi kort door de bocht??

    Login om te reageren
  25. blaze3027 zegt

    10 augustus 2015 om 18:59

    Bij die f01 was het geld op na de aankoop van die bmw. Ahahah

    Login om te reageren
  26. fijnkonijn zegt

    10 augustus 2015 om 20:38

    Proletarians strike again.
    How to ruin a perfectly good car… (uitzondering: Bangle versie)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North