De nieuwe BMW 7-serie: dit is ‘m!

Auteur: , 115 Reacties

Na lang wachten is-ie er dan! Maak kennis met BMW's nieuwe vlaggenschip.

BMW heeft de registers zoals we al verwachtten flink opengetrokken met de nieuwe 7-serie. Grootste nieuws is de komst van de 740e plug-in hybride, die ondanks een gecombineerd vermogen van 326 pk slechts 49 gram CO2 per kilometer uitbraakt bij een verbruik van 2,1 l/100 km. Netjes, maar we weten allemaal dat dat in de praktijk een stukje minder rooskleurig uitpakt. Bovendien zal de nieuweling niet meer voor 7%-bijtelling in aanmerking komen, want hij verschijnt pas in 2016.

Overige versies worden tot 130 kg lichter dan het vorige model en krijgen of een nieuwe zes-in-lijn, of een V8. De verschillende typeaanduidingen zijn onder te verdelen in: 740e, 750i (450 pk), 740i (326 pk) en 730d (265 pk). Alle types zijn te bestellen met lange wielbasis, wat ’t ongetwijfeld goed zal doen op de Chinese markt.

De gewone versie meet 5.098 mm bij 1.902 mm bij 1.478 mm. Een flinke jongen dus. De EWB versie heeft een 14 cm langere wielbasis en meet in de lengte 5.238 mm. In tegenstelling tot andere fabrikanten die tegenwoordig hun modellen laten krimpen, is de nieuwe Siebener de grootste productie-BMW ooit.

BMW 7-serie 2016

Qua verlichting is LED de standaard, wie nog meer wil opvallen of onderweg Audi’s wil pesten kiest voor laser. Velgen meten standaard 17 of 18 inch, maar de exemplaren in het optieboekje gaan tot maar liefst 21 inch. Daarnaast is er een M-sportpakket te bestellen met de nodige uiterlijke verfraaiingen. Nope, op een M7 hoeven we niet te rekenen.

Het iDrive-systeem werd in den beginne verguisd om z’n onhandige interface, maar in de loop der generaties zijn de meningen enigszins bijgesteld en werd het systeem verbeterd. De karakteristieke draaiknop heeft in de nieuwe 7 alleen wel plaatsgemaakt voor een touchscreen.

Zoals vermeld is de BMW tot 130 kg lichter geworden. Het zal je niet verbazen dat ook in dit geval carbon het toverwoord is. CFRP in combinatie met staal en aluminium zorgen tegelijkertijd voor afdoende stijfheid en een lager gewicht. BMW deed eerder al de nodige expertise op dit vlak op met natuurlijk de i3 en de i8. Leuk om te vermelden is dat de onafgeveerde massa met maar liefst 15% afnam. Best een prestatie! De gewichtsverdeling voor:achter zou een perfecte 50:50 zijn.

BMW 7-serie 2016

De V8 werd voor de topper van het gamma (de 750i) nog eens onder het licht gehouden en aanmerkelijk verbeterd. Het 4.4-liter grote blok met twee turbo’s is nu goed voor 450 pk. De geblazen 3.0 zes-in-lijn in de 740i is grotendeels uit aluminium opgebouwd en levert 326 pk. Dieselaars zullen het moeten stellen met een 3-liter zes-in-lijn, goed voor 265 pk bij 620 Nm. Niet bepaald behelpen dus.

Leaserijders met diepe zakken kijken wellicht het meeste uit naar de 740e. Wel, de hybride combineert een geblazen 2.0 viercilinder met een elektromotor, wat bij elkaar resulteert in 326 pk en de eerdergenoemde uitstoot- en verbruikscijfers. Maximale range bij 120 km/u is zo’n 40 km.

Vermogen en koppel worden naar de wielen gestuurd via een 8-traps automaat die bovendien gelinkt is aan het GPS-systeem. Flippers achter het stuur zijn optioneel, evenals Launch Control. Welke directeur/politicus zou die optie in godsnaam bestellen? Afijn, leuk is het wel natuurlijk.

BMW 7-serie 2016

Het onderstel belooft zoals te verwachten nog meer comfort, zonder dat dat ten koste gaat van de rijdynamiek. Lastig om hier iets over te zeggen, maar we laten het graag aan Wouter of Casper over om dat in de praktijk uit te vogelen. Echte players moeten overigens wel even het Executive Lounge-pakket aanvinken, voor nét dat beetje extra luxe op de achterbank.

Verder is de 7-serie uitgerust met een groter Head-Up display en kan-ie met afstandbediening worden geparkeerd. Nice! Daarnaast kan de auto naar wens worden gepersonaliseerd, want je wilt natuurlijk niet exact dezelfde BMW rijden als je collega’s in de boardroom.

Last but not least: het eerder al gelekte design. Wij vinden ‘m zelf vooral van voren net iets teveel op de 3-serie lijken. Absoluut geen lelijke auto, maar we zijn wel een beetje klaar met de oh-zo herkenbare familiegezichten die tegenwoordig helemaal hip en happening zijn. Toch is het zoals altijd effe afwachten hoe de 7-serie in het echt uitpakt, want de kans dat we ‘m met een Dreier gaan verwarren lijkt gezien de afmetingen van de nieuwe limo nihil.

Prijzen check je hieronder, de 740e komt pas volgend jaar en staat er dus nog niet bij. Alle andere versies staan op 24 oktober in de showroom.

Type
Prijs
Type
Prijs
730d€ 95.500730d xDrive€ 100.500
730Ld€ 101.000730Ld xDrive€ 105.800
740i€ 98.000740Li€ 103.000
750i xDrive€ 128.000750Li xDrive€ 133.150

Alle noviteiten in de nieuwe 7 Serie (het zijn er serieus veel) worden uitgelicht in deze video.
BMW 7 Serie (G11) -alles wat je moet weten



115 reacties

i’m in love
@uselessblogger: with the coco!
@jag00: baking soda, I got baking soda
@jag00: I got it for the low low…
@jaapiyo: whip it through the glass nigga!
@GOD: Oh 😱 racist 😜
@sanderm3: oh my god he dropped the n-bom 🙊🙉 :D
@uselessblogger: me 2! Kunt zelfs je telefoon opnemen door een van rechts naar links zwaaibeweging. Geniaal toch
@autogijs: Dat kan met de eerste de beste Samsung ook…..
@dutchdriftking: volgens mij bedoelt @autogijs de bmw… niet zijn telefoon
@autogijs: ik kan m’n telefoon opnemen door m’n duim een paar centimeter te bewegen en een scrolwieltje in te drukken, m’n handen zijn dan niet eens van het stuur af geweest. Aan de andere kant van mijn stuur zit nog zo’n scrolwieltje voor het volume. Het is dus zeker vet, maar voegt niets toe. Zelfstandig inparkeren en snelwegrijden daarentegen…
Als ik in de markt was voor een auto in dit segment zou dit mijn keuze zijn. Zakelijk luxe en zal fantastisch rijden. Ik ben wel voor dit soort ingetogenheid in dit segment.
Mag er best wezen! kon net geen reactie geven omdat dat icoontje er niet stond op android.
@casperfcb: oke oke
Oftewel, diezelfde als die paar maanden (?) terug werd gelekt, oftewel meer vernieuwd dan echt nieuw. Ik hoop maar voor BMW dat de innerlijke veranderingen compenseren voor het teleurstellende vernieuwde uiterlijk.
Gaap, S-Klasse blijft opperbaas. Liever een XJ/A8 dan deze.
@medemblikker: XJ eens, A8 hell no
Stel hé, stel, ik heb geen zin meer om zelf te rijden en kan mij zo’n sloep met chauffeur veroorloven.
Welke moet ik dan kiezen?

De S van Mercedes of dit pareltje, eigenlijk ben ik blij dat ik me over een dergelijk firstworldproblem niet hoef te buigen.
@jrk68: Gelukkig rijd ik dan toch liever zelf. En dan heb je dat probleem niet.
@dutchdriftking: een verlengde 7 kies je niet omdat die geweldig stuurt mar omdat je achterin wilt kunnen werken aangezien je tijd tekort komt in je werkweek en/of de chauffeur minder kost dan jij kunt verdienen in de tijd dat je die moet betalen. Dat je een 7 kiest ipv een S klasse of A8 (“Hun maken die ook een fatsoenlijke auto dan?”) dat is wel vaak omdat de 7 fijer rijdt vanachter het stuur… Weet ik van een eigenaar die de lange 7 heeft gekozen om bovenstaande redenen.
@w0o0dy: ach, liever iets minder geld en lekker zelf rijden!
@w0o0dy: Of omdat je van dat heerlijke interieur wil kunnen genieten in de auto
@dutchdriftking:
Yep, ik ga ook uit van een puur hypothetische casus.
@jrk68: Al ben ik redelijk te spreken over het beierse merk vanwege (zeer) goede ervaringen, denk ik toch dat merc (nog steeds) met de S-klasse op dit apparaat voor loopt.
Mooi? Mits goed uitgevoerd zeker. Zou ik er een S klasse voor laten staan? Sowieso niet.
wowie, ziet er echt geweldig uit, vooral de M-sport!
Wat een dikke bak zeg! Interieur mag er zeker wezen, vooral die pook is ontzettend strak. Materiaalkeuze van het interieur ziet er elegant en high-end uit.
@snrkul: De interieurfoto’s zijn 3D-renders. Voorlopig moeilijk om materialen te beoordelen dus…
@Esprit_de_Flandre: Hoi Esprit dit zijn geen 3D renders hoor ;)
@GOD: Toch wel hoor. Die met die vent erin waarschijnlijk niet, maar de rest wel. Duidelijk te zien aan een onnatuurlijke schijn op alu-delen, overduidelijk in de reflectie in de schermen (witte swoosh), en algemene zachtheid van textuurvlakken. Fake dus. Valt niet op in eerste instantie, maar als je wat langer kijkt zie je het…
@Esprit_de_Flandre:
Maar waarom zouden ze renders maken van het interieur als ze gewoon echte auto’s ter beschikking hebben en dan ook nog de moeite nemen er een mannetje in te fotosjoppen? Dat geloof je toch zelf niet? Is het filmpje ook een nepfilmpje soms? Als je de foto’s goed bekijkt is het camerastandpunt bij de verschillende uitvoeringen bovendien net anders, en de glans in de materialen en de schaduwen zijn ook anders, dus alleen daaraan al kan je zien dat het geen renders zijn…
Uiteraard.
@stationcar: Filmpje zal wel echt zijn, heb ik niet bekeken (geen zin in). De foto’s met de man achterin zijn ook echte foto’s. De rest zijn renders.

Waarom renders als ze echte auto’s hebben? Goedkoper? Mooier (vinden zij)?

Bij renders kan je je camerastandpunt ook op gelijk welke plek zetten. Daardoor verandert je schaduw en glans sowieso iets. Dan nog is de glans op veel van de materialen niet natuurlijk, en onmogelijk te bereiken met belichting.

Jij denkt er anders over? Goed voor mij hoor…
Huh geen V12 meer? En een diesel met “slechts” 265 pk moet ook beter kunnen. Waarom niet de Diesel van de M550xD erin?
@spidermann: die zal ook komen, dit is alleen voor de introductie. 750Ld komt later.
Mooi, maar ik ga zonder twijfel voor de S-klasse !
Ik stoor mij echt gigantisch aan die ledjes vooraan aan de onderkant, ziet er sjonnie en halfords uit en doet afbreuk aan de rest van de auto. Ik vind hem namelijk voor de rest geslaagd al zou ik niet hoeven twijfelen mocht ik een auto shoppen in dit segment. Dan werd het een s-klasse!
Vaarwel lieve V12,
Zullen nog vaak aan je denken..
Uit het oog maar niet uit het hart
@amnesia: China wil een V12, Mercedes heeft een V12, dus BMW komt ook met een V12.

Daar durf ik best een euro op te zetten!
@swaffelaer: ik ga er over heen! In was de auto voor degene hier op Autoblog die eeneen nieuwe 750 koopt (ja koopt!) als er geengeen v12 komt.
@w0o0dy: hmm rare fratsen in mijn tekst dankzij de auto aanvulling
@swaffelaer: China word anders ook blij van de hybride, je krijgt daar bepaalde kortingen als je auto meer dan 30kilometer elektrisch kan rijden.
Nou de S-Klasse heeft weinig te vrezen zo te zien. Het design is aan de buitenkant ver-audi-t dus saaier en aan de binnenkant veel te voorspelbaar. Als het op pure luxe en uitstraling aankomt ligt de Benz mijlenver voor. Hoe het comfort is zou je zelf moeten checken, maar het zou me verbazen als deze Siebener in de buurt van de Benz komt.

Ter vergelijking het interieur van de S-Klasse:

http://www.mercedes-benz.nl/content/media_library/hq/hq_mpc_reference_site/passenger_cars_ng/new_cars/models/s-class/c217/facts/02-2014/design/mercedes-benz-s-class-c217_interior_01_814x443_02-2014_jpg.object-Single-MEDIA.tmp/mercedes-benz-s-class-c217_interior_01_814x443_02-2014.jpg
@PeugeotGTI: Persoonlijk vind ik dat interieur lelijker dan dat van de nieuwe 7. De 7serie lijkt een klassiekere aanpak te hebben waar de Benz juist moderner lijkt.

Hoewel ik moet toegeven dat ik ook simpelweg een afkeur heb aan schermen met tellers in plaats van fysieke tellers.
@reistje:
Ja dat van die tellers ben ik met je eens. Toch waardeer ik het feit dat Mercedes zo ook gewoon als schermen heeft neergezet en niet als verkapte tellers.
@PeugeotGTI: altijd bmw graag gezien maar toen ze de s klasse zagen moeten ze toch ook wel gedacht hebben van “fuck”…
@PeugeotGTI: Dat is dan wel het interieur van de S-klasse coupé. Desalniettemin ben ik het volledig met je eens.
Nou doe mij maar een S
Eindelijk weet ik waarvoor ik me fiets Vd zaak kan inruilen.
-edit: probeer het eens met wat meer woorden-
Ik krijg het bijna niet door m’n strot, maar ik vind hem mooi. Heel mooi zelfs. Of ik ‘m zou verkiezen boven de A8 of S-Klasse hoor ik u vragen? Nee, dat dan weer niet.
@kapiteinaudi: Wil je er een teiltje bij?
Mooie bak! Ben altijd al fan van de 7. Maar ik zie iets van een Hyundai in de lijnen en ik vind het jammer dat ze lelijke zilveren sierlijsten gebruiken die eerst gewoon zwart waren. Ziet wat goedkoop uit, beetje Fors Focus Platinum frontjes. Verder vind ik daarom het dashboard niet echt vernieuwend…. Ik ben blij dat de huidige nu gaat dalen in aanschafwaarde
Even zeiken. In combinatie met de lange wielbasis vind ik de verhoudingen niet meer kloppen. De kofferbak is dan te kort, net als de vorige Skoda Superb. Verder mag je deze auto NIET met zwarte raamomlijsting bestellen. Mag niet. Gewoon niet. Dat is lelijk en niet ‘des zevens’.

Verder wil ik vooral de optie van inparkeren met de afstandsbediening. Hopen op een update dat mijn i3 (lach maar, ik vind hem wél mooi) dat tzt ook kan. Da’s gewoon porno.
“De V8 werd…nu goed voor 450 pk.”
De 750i van de vorige/huidige heeft toch ook 450pk?

Doe maar een 740i xDrive korte wielbasis, das voldoende… En zonder dat lelijke stuur (bleh). Als ik meer wil, ga ik wel voor een Mercedes-Maybach, met 4matic ook. Die achterwielaandrijving op m’n fiets is namelijk niet ideaal.
@granlusso: Correct ik neem aan dat het gewoon precies de zelfde motor is.
@reistje: waarschijnlijk wel!
@granlusso: Mercedes-Maybach heeft ook een heel ander prijskaartje, kom je dichter bij de goedkopere RRs terecht van BMW.
Hmmmmm…..ben misschien bij de lekkages en spyshots misschien te voorbarig met mijn oordeel geweest. Ben niet wild van de voorkant maar over het geheel gezien een stuk positiever dan ik eerst was. Zeker wel een nette auto geworden.
Viel me op hoe ‘goedkoop’ dit eigenlijk is tov een Flying Spur of Ghost.
PRACHTIG!!!
Van binnen en vooral van buiten.
Zonder twijfel mn keuze als ik iets zou zoeken in deze klasse.
Doodsaai, stijlloos en zie het nut niet van dit ding. Chauffeur argument gaat niet op, want een BMW koop je om te rijden. Waarom anders? Ze zijn voor zover ik weet kleiner, minder praktisch en comfortabel dan in ieder geval enkele concurrenten. Maar bovenal… Lelijk.

Heb echt niks met Mercedes, maar toch liever de S dan dit hok. Of… Als je daadwerkelijk mag kiezen. XJ
@vondudenstein: zie mijn commentaar obv gesprekjes met een eigenaar… De S klasse is teveel sofa en dodelijk saai om mee te sturen. Audi staat niet op de shortlist, Lexus heeft niet de power, Jaguar is “flimsy” aldus de inschatting van genoemde eigenaar.
@w0o0dy: ja Tuurlijk. In een vorig bericht loop je nog te verkondigen dat je zo n auto niet koopt om mee te sturen, maar om achterin te werken. Blablabla
@hplh: nee er staat “de verlengde kies je omdat je wilt kunnen werken” niet “de 7 kies je om te kunnen werken”. De man had een aantal keren de 7serie omdat die fijner rijdt.. Nu heeft hij een verlengde 7 omdat die fijner is om achterin te weken dan de ” normale 7″ en de 7 omdat die fijner rijdt als hij af en toe zelf rijdt…
@w0o0dy: toegegeven
@w0o0dy: hoewel ik vind dat je gewoon een verlengde alleen al zou moeten kopen omdat het veel mooier is.
@w0o0dy: het verschil tussen een 7 en een S in stuurgedrag zal het verschil zijn tussen compleet afstandelijk en totaal compleet afstandelijk. Iets dat zeer laag staat op de checklist van mensen die dit soort auto’s kopen. Heb een weekendje in de nieuwe S mogen sturen en dat voelt toch heerlijk solide en gecontroleerd aan, auto is makkelijk te plaatsen en nooit is het raden hoever je in moet sturen. Verder rij je met dit soort auto’s (welke wel eigenlijk?) nooit op de limiet in de bochten, en ga je er al helemaal niet hard een leuk bergweggetje mee over. Die 7 eigenaar zal de enige in zijn soort zijn, of gewoon een fanboy die zijn aankoop probeer goed te lullen. Stuurgedrag in een 7 is als snelheid in een roomster, totaal irrelevant.
@lambo4all: de man heeft vrijwel alles in de klasse geprobeerd en is heel expliciet over wat hem wel en niet bevalt aan de verschillende auto’s. De s-klasse is veel afstandelijker dan de 7 zegt hij. Als ik beide zelf heb gereden weet ik of het zo is, maar tot die tijd ga ik meer af op zijn oordeel dan op het jouwe.
@w0o0dy: Heeft die man ook een Ghost of een Flying Spur gereden en wat is zijn mening?
@michaelcorleone: die denk ik niet.. Past niet bij hem. Waarschijnlijk zou de politie steeds vragen waarom hij geen groene platen gebruikt op voorraadauto’s.
@vondudenstein:

wilt u onmiddellijk teruggaan naar de echte wereld ja !

Hier wordt gedroomd

Van vermogens op de bank en macht

En van wagens die harder afschrijven dan de Griekse staatsschuld !

dus wegwezen nu !

Ik droom ook, maar ze zijn dan meestal zeer schaars gekleed ………….
Het is een hele mooie auto, maar het interieur is nou niet heel erg vernieuwd. 17 inch lijkt me overigens wel wat klein onder een auto als deze. De motoren zijn prima, al is een dikkere diesel natuurlijk altijd fijn. Maar die zal vast nog wel komen. Net als een nieuwe V12. De 760 komt vast wel toch?
@dutchdriftking: Kleinere velgen met banden met een relatief hoge wang hebben wel een groot voordeel, en dat is comfort met een hoofdletter. Als je veel kilometers maakt is het juist fijn om niet ieder richeltje in het wegdek te voelen. Reizen in plaats van reizen.

Bovendien staan kleine velgen met ouderwetse banden onder een dergelijke auto wel chique. En lekker tegendraads in een tijd waarin onder veel auto’s velgen geschroefd worden met een formaat dat het eerder lachwekkend dan indrukwekkend is.
@moveyourmind: Jawel, maar de Amerikaan/Rus/Jurk die dit koopt wil toch juist show??
@dutchdriftking: en voor hen is er de optielijst van zo’n 124 pagina’s.
Zowel een A8, als een LS, als deze 7 vind ik goed te pruimen.

De koning blijft wel de S-klasse, zo eerlijk moet ik dan wel weer zijn. Dat straalt die wagen ook uit, soevereiniteit. U weet wel, één van de meest waardevolle zaken die de politici in dit land in verval hebben afgestaan aan de tirannen in Brussel.
@kempenaer: zolang de koning maar souverein is. Juncker en Timmermans acteren toch wel een paar niveautjes hoger dan Rutte en Samson. Ik zou zeggen laten we dat haagse gedoe gewoon opdoeken en ons realiseren wat we zijn, een provincie in de verenigde staten van Europa.
Hahaha de Siebener ‘Hockeysyick Edition’. Wat zullen we doen om ‘m wat sportiever te maken? Waarom plakken we niet 2 hockeysticks aan de zijkanten? Geniaal. Promotie.
@SummerSky: ziet er heel strak en mooi uit vind ik juist.
Veel negatieve comments. Ik vind hem eigenlijk wel geslaagd, hij is inderdaad niet zo revolutionair en vernieuwend als de S klasse was.

Kortom ik vind hem geslaagd.
@reistje: de S klasse is gewoon een doorontwikkeling van de oude. Een rigoureuze facelift. Niks revolutionair. (had te maken met dat airco vulmiddel toch?)

Neemt niet weg dat ik de S fantastisch vind. Pas geleden het genoegen gehad om een stukje op de achterbank van de nieuwe S klasse Maybach te mogen zitten. Wát een genot. Was ik maar rijk…
Best een mooie wagen geworden hoor. Interieur is erg klassiek, zeker vergeleken met dat van de S. Daarbij weet ik ook niet of deze de S zal aftroeven. Een goede concurrent lijkt het me wel.
Lexus Jaguar MB Audi Maserati BMW .. Leuk dat er zo,n enorm verschil zit in die luxe sedans .. Althans .. Dat je dat kan denken over auto’s die voor 99% hetzelfde zijn .. Appels met appels vergelijken ..
@lincoln: de Audi is wel anders, die heeft een ontiegelijk lange frontoverhang en een slechte gewichtsverdeling.
Over het algemeen ben ik wel positief, een mooie relatief slanke Bimmer die lichtjes doet denken aan de hoogtij dagen van de E32 en E38.

Alleen een paar minpuntjes;
-dat chroom, eraf, nu. Hopelijk met schaduw lijn in carrosserie kleur te krijgen. Het zwarte op de M sport vind ik nog steeds niks.
-het dash met de 1/3/4esque half zwevende bediencluster in het midden vind ik niet zo geslaagd, het ‘massieve’ van de huidige 5/7 dat doet denken aan de E39 en E38 vind ik wat dat betreft eigenlijk mooier. Misschien werkt het in het echt beter maar ik had hier op iets meer van de i8 en nieuwe X5 gehoopt die wel mooie dashboard/middenconsoles hebben
-Als laatste en hier bereiken we het niveau muggenzifter/azijnzeiker, die uitlaatvorm. Nee. Doe gewoon twee subtiele ronde pijpjes, want dit slaat nergens op.
Zo is mij dit even een tegen valler! !! Doe mij maar jaren een 7 serie van 15 jaar terug. Dit is gewoon saaie status loze onopvallende auto. Ben benieuwd wanneer ze bij BMW weer mooie auto’s gaan maken.
Ik vind hem op alle fronten mooier dan dan de oude. Maar ik vind ook dat het op alle fronten mooier had gekunt.
Maar @GOD: heeft nix te vinden .. Die heeft hooguit te ondergaan .. Welkom terug ..
@lincoln: Hoi liefie dank je! .. normaal 1 van de weinigen die jou cryptische berichten en verborgen boodschappen/levenslessen snapt .. maar nu snap ik ff geen hol van wat je bedoeld.. misschien de hitte en knallende koppijn.
Dat ziet er serieus goed uit! Mocht ik zo’n grote zakensedan mogen/moeten rijden dan wist ik het wel.
Mooier dan de S. Mooier dan de F0x. Mooier dan de A8. Maar mijn keus in het segment is het niet. Dat wordt het pas als Alpina eraan gaat friemelen.

Liever een XJ of een LS.
Ik vind hem erg mooi geworden!
Ik vind het vorig model mooier eerlijk gezegd…

Off topic: was er nou een update voor de app? Hij is namelijk veranderd bij mij.
Die achterkant heeft wel iets weg van die truttige VW Jetta hybridedinges.
Komt er ook een 3 cilinder om te kosten te drukken?
Ik vind ‘m prachtig! De elegantie die de laatste twee modellen misten is weer helemaal terug. Het interieur is precies zoals ik verwacht had, helemaal hetzelfde, maar toch op alle punten op een hoger niveau. Die tablet in de middenarmsteun vind ik ook een gouden vondst, ik ga ervan uit dat dat beter werkt dan die slome ‘telefoon’ in de s-klasse. En dan die weergave van de stoelen in het aircopaneel en de smartphonesleutel, kleine dingen die het verschil maken. Ik zou voor de 7er gaan, de A8 oogt te log en raakt nu achter in de technologiewedloop en het barok-interieur van de S-klasse haalt het ook niet bij deze auto.
Zeer fraaie auto. Mooi statig, zonder te protserig te zijn. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan de X5/X6’en qua design en image, maar dít kan ik heel erg waarderen. De S-klasse is te veel een ouwe lullen auto en de A8 mist de strakheid die de vorige wèl had, waardoor de nieuwe 7-serie een no-brainer lijkt te zijn.

Een donkerblauwe 740Ld X-Drive graag, met nette 19″ wielen en donkerbruine bekleding.
@gtwillem: Ben het met je eens. De vorige S vond ik schitterend, maar de nieuwe heeft inderdaad een stoffig imago mijns inziens. Ik vind hem zelfs een tikkeltje ordinair. Het interieur van de S vind ik wel fraai, maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het niks vinden. De Audi heeft als minpunt dat hij een voorganger had die erg goed op het netvlies lag. De vorige A8 was echt een strakke limo. Niks op aan te merken. De huidige lijkt er in feite best veel op, maar is dan in alle opzichten net wat minder. Het interieur van de A8 is dan wel weer mooi.

Voor mij zou de 7 nu ook de keus zijn, maar ik vraag me af of hij de S van zijn troon kan stoten.
Wat kosten de A8 en de S-klasse? Als dat ongeveer gelijk is zou ik ze eerst alle 3 moeten rijden voor ik een keuze zou kunnen maken. 3 prachtbakken.
Super! Bmw gaat wel lekker
En wat is de prijs van de 760Li?
This is my kopje thee
Hele mooie wagen!!!,

Alleen niet de langste Productie BMW die ooit gemaakt is in tegenstelling met wat er wordt aangegeven in het bericht.

De BMW L7 (productie verlengde versie van de E38) 5374 mm lang. langer dan de nieuwe 7LI
Man wat een prachtige auto heeft bmw neergezet. Ziet er erg strak uit, en het interieur is ook goed gelukt.
Niet zo lelijk dan eerst gevreesd, maar opwindend is het allemaal niet. Minpunten vind ik de veel te grote nieren en die chromen accenten aan de zij- en achterkant.

De S-Klasse voor mij graag.
Om te beginnen heb ik niks met de S, dus die valt af.
De nieuwe 7-serie is zoals gewoonlijk een fraaie en een imposante auto geworden.
Ik zou twijfelen tussen een Panamera, A8 en deze 7-serie.
@michaelcorleone: Shop je buiten Duitsland dan heb je ook nog de XJ. Het wordt erg lastig voor de nieuwe 7-serie om een plek in mijn top-3 te veroveren. Dat zegt in principe genoeg.
De strijd is gestreden, de prijs gaat absoluut naar mercedes s-klasse.
Ouch BMW weer terug bij af
Doe mij die Milka-760 maar
Staat er eentje in de straat hier , jaar of tien twaalf oud.
Als je vijfhonderd geeft, rent de eigenaar naar boven toe om je de papieren en de sleutels te geven.
Onderhoudsbeurtje kost meer dan de gemiddelde super-tanker……
De neusgaten zijn nog weer groter! Dat had veel eleganter gekund. Jammer van de grijze plastic delen in het interieur. Ziet er m.i. echt niet uit. BMW mag er nog zoveel mooie techniek in stappen, qua design sluiten ze achter Mercedes, Audi en Jaguar aan. Het is voor hen een enorm geluk dat Lexus de grenzen van lelijkheid aan het verleggen is.
Classy!
Ben erg benieuwd of hij aan de s klasse kan tippen
@mrrallycross: Denk het niet, de BMW mag natuurlijk niet zo lekker rijden als een Rolls Royce.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).