• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

A2 krijgt 2x vijf banen

Auteur: autoblogger, gepost 11 mei 2006 om 18:48 – 4 Reacties

Verkeersbord

Je hebt het nieuws vandaag vast al vernomen, de trots van Neerlands wegen (Carla Peijs) is van plan een gedeelte van de rijksweg A2 te verbreden. Tussen de knooppunten Holendrecht en Oudenrijn moeten de huidige zes rijbanen versneld verbreed worden naar tien rijbanen! Goed bezig -zou je in eerste instantie denken- maar er zijn wat negatieve geluiden te horen over deze aanpak. Wat mij ook het eerste te binnen schoot is de vraag wat er zal gebeuren als er na de verbreding weer geritst moet worden…

Juist! Dan hebben we weer file! Het probleem lijkt dus alleen maar te verschuiven. En harder rijden ter bevordering van de doorstroming gaat ook al niet lukken want er zal een trajectcontrole aangebracht worden.

Het plan was overigens eerst om de A2 te verbreden met twee rijstroken (aan beide kanten één), maar Peijs wil direct overgaan naar in totaal 10 rijstroken. Het lokale wegproject, dat begroot is op 1,2 miljard euro, komt hiermee 35 miljoen duurder uit. Morgen mag de ministerraad instemmen met het voorstel…

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • 'Files in de spits voorgoed verleden tijd'
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

files, Verkeer

Vorig bericht: « Tom Cruise kan portier Veyron niet openen
Volgend bericht: Video: Audi A6 allroad in Italië »

Lees Interacties

Reacties

  1. Racing Remie zegt

    11 mei 2006 om 19:36

    Achterhaale gedachte. Tussen Apeldoorn, Zaandam, Den Haag, Rotterdam en Eindhoven moeten ze alles 2×5 baans maken anders zijn we hier kansloos verloren. Maar ja, wie durft er ooit iets te doen aan de kolossale 2×2 baans bij laren/hilversum. Niemand vrees ik, er wonen teveel rijke mensen met invloed…. Schiphol ziet er goed uit maar dat is alleen om indruk te maken op de zakenwereld, daarom is het jammer dat schiphol niet bij Eindhoven ligt…

    Login om te reageren
  2. Benny zegt

    11 mei 2006 om 20:25

    Mag je dan op zo’n 10 baans weg, ook eindelijk is rechts inhalen. Oplossing voor het bumperkleven… ?

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    11 mei 2006 om 20:35

    Dat mag toch altijd al? (ps: het zijn 2 vijfbaans wegen)

    Login om te reageren
  4. Zoef zegt

    11 mei 2006 om 23:53

    Hierover staat een schitterend artikeltje op
    http://www.vrijspreker.nl/blog/?itemid=3984

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North