• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aan welke kant zit jouw tankklepje?

Auteur: robbie, gepost 15 oktober 2007 om 16:06 – 172 Reacties

Fuel tank on right

Ik denk dat iedereen het probleem wel herkent. Je rijdt in een vreemde auto en je moet tanken. Je komt aangereden bij het tankstation en dan flitst de vraag door je hoofd “aan welke kant zit het klepje eigenlijk?“. En een lichte paniek maakt zich meester van een heleboel mensen, ik heb me zelfs laten vertellen dat er mensen zijn die dit regelmatig hebben in hun eigen auto. Maar goed hoe kan je dit probleem nou voorkomen? Natuurlijk kan je voordat je in een vreemde auto stapt eerst even kijken waar het klepje zit. Maar de kans dat je dat vergeet is volgens mij redelijk groot. Maar goed wat moet je dan doen? Gelukkig heb ik een aantal tips voor je die het je in de toekomst hopelijk een stuk makkelijker maken.

Zo kwam ik via cameltap.com onderstaand plaatje tegen. De schrijver beweert dat als je naar de slang op het plaatje moet kijken om te weten aan welke kant het klepje zit. Zit de slang links dan zit het klepje ook links. Zit de slang rechts van zit het klepje ook rechts.

Waar zit mijn tank

Ik ben er niet 100% van overtuigd dat dit altijd waar is, dus daarom nog een paar extra tips. Ik heb in sommige auto’s ook wel eens een klein pijltje gezien dat wijst naar de kant waarop het klepje zit.

Maar een ander handig ezelsbruggetje is het volgende. Vraag je altijd af voor welke markt een auto in principe ontwikkeld is. Gaat het om een auto die ontwikkeld is voor landen waar rechts gereden wordt? Dan is de kans heel groot dat de tankklep ook aan de rechterkant zit. Waarom? Omdat vroeger de tankstations gewoon langs de kant van de weg stonden en als je klep dan rechts zit kan je makkelijk tanken.

Dat is ook gelijk de reden waarom de uitlaat bij dit soort auto’s meestal links zit. Want dan hebben mensen die op de stoep lopen minder last van uitlaatgassen. Bij auto’s die ontwikkeld zijn door merken die komen uit landen waar ‘aan de verkeerde kant’ van de weg gereden wordt (Engelse & Japanse merken) zal over het algemeen het tankklepje links zitten en de uitlaat rechts. Ook dit klopt tegenwoordig niet meer voor 100%, maar het is in elk geval een handig truucje.

Aan welke kant zit jouw klepje eigenlijk?

Ook interessant!

  • Autodelen zit in de lift
  • Video: is deze auto op tijd aan de goede kant?
  • CBR gesloten
    Motorrijbewijs halen kan, maar hoe zit het met de auto?
  • Video: soms zit alles tegen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

tanken

Vorig bericht: « Mercedes G55 AMG met SLR power
Volgend bericht: Gelekt: Dodge Challenger »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sander zegt

    15 oktober 2007 om 16:09

    rechts

    Login om te reageren
  2. johnny zegt

    15 oktober 2007 om 16:10

    links zal eens opletten of dit waar is

    Login om te reageren
  3. AlwinH zegt

    15 oktober 2007 om 16:11

    Bij zit ie rechts voor en dat klopt inderdaad met het de slang in het plaatje :-)

    Login om te reageren
  4. carsofcoolhaven.nl zegt

    15 oktober 2007 om 16:11

    Rechts. En inderdaad klopt het met het plaatje

    Login om te reageren
  5. S65 AMG zegt

    15 oktober 2007 om 16:12

    Zal ik ook eens opletten in ons auto.

    Login om te reageren
  6. Pjotr zegt

    15 oktober 2007 om 16:12

    Bij mijn Spider zit de uitlaat in het midden en de tankklep links. Voor welke markt was dat dan? ;-)

    Login om te reageren
  7. Céderic zegt

    15 oktober 2007 om 16:12

    Tip: Rij tot beetje over de pomp dan kan je de slang desnoods nog naar de andere kant van je auto sleuren!

    Login om te reageren
  8. upstream zegt

    15 oktober 2007 om 16:14

    Rechts, VW Golf:

    slang wijst idd naar rechts
    auto is gemaakt vr EU en Duitsland dus idd rechterkant, uitlaat links

    Klinkt logisch

    Login om te reageren
  9. Sander zegt

    15 oktober 2007 om 16:14

    @ Pjotr,

    voor zover ik uit dit stuk op kan maken heeft het vrij weinig met de plaatsing van je uitlaat te maken.

    Login om te reageren
  10. skinnybmw zegt

    15 oktober 2007 om 16:18

    Rechts…BMW E30 325i. Vaak staat er ook een pijltje bij ’t pomplogo’tje. Deze geeft aan of de klep links of recht zit. Bij mij heb ik geen pijltje.

    Login om te reageren
  11. jurrian zegt

    15 oktober 2007 om 16:18

    Pas geleden had ik een fiat, die had hem links zitten, maar ik zit net te denken, dat is een verbouwde suzuki sx4 ofzo, dus dan klopt het weer wel

    Login om te reageren
  12. Sidney zegt

    15 oktober 2007 om 16:19

    nou, voor een 106 klopt het verhaaltje van de pompafbeelding al weer niet :#

    Fransen he ;-)

    Login om te reageren
  13. Niels zegt

    15 oktober 2007 om 16:19

    Heh. Wat onhandig allemaal. Ik trek gewoon het klepje open (bediening van binnenuit is zooo handig) en dan zie ik het wel in de spiegels ;-)

    Login om te reageren
  14. Jos zegt

    15 oktober 2007 om 16:19

    Bij de Corsa zit hij rechts en bij de Legacy zit hij links…klopt inderdaad met het verhaal

    Login om te reageren
  15. Luc zegt

    15 oktober 2007 om 16:20

    in onze zafirab zit hij rechts, bij al onze opels altijd zo geweest
    maar ik zal eens op het figuurtje letten

    Login om te reageren
  16. bakkerst zegt

    15 oktober 2007 om 16:20

    mijn fiets hoeft niet te tanken… :P

    Login om te reageren
  17. Rob zegt

    15 oktober 2007 om 16:21

    Rechts: Continental GT

    En ik sta toch vaak te tanken met die bak: 1 op 4!

    Login om te reageren
  18. Juppe zegt

    15 oktober 2007 om 16:22

    Honda Civic (’90): Klepje links, slang op plaatje rechts. Uitlaat links. Klopt hier niet dus.

    Login om te reageren
  19. carsofcoolhaven.nl zegt

    15 oktober 2007 om 16:22

    Wat voor plaatje zouden die oude amerikanen met de tankdop achter de nummerplaat eigenlijk hebben? ;)

    Login om te reageren
  20. vinox zegt

    15 oktober 2007 om 16:25

    Linkerkant (Fiesta 2002 tdci)

    Login om te reageren
  21. robbie zegt

    15 oktober 2007 om 16:26

    @Rob, het feit dat de klep rechts zit laat maar weer eens mooi zien dat basis van de Conti GT een VW Phaeton is…

    Login om te reageren
  22. Alex zegt

    15 oktober 2007 om 16:28

    Rechts; Golf IV R32

    Login om te reageren
  23. robbie zegt

    15 oktober 2007 om 16:28

    @Juppe, een Civic is ook een hele rare auto ;)

    Login om te reageren
  24. Mpower zegt

    15 oktober 2007 om 16:29

    Je verhaal klopt voor mijn polo gti, volgens mij is dat ook zo voor de rest van de duitste wagens. Voor Japanse auto’s is het juist andersom, daar zit je uitlaat ook aan de rechterkant.

    Login om te reageren
  25. robbie zegt

    15 oktober 2007 om 16:30

    @Mpower, dat schrijf ik toch ook?

    Login om te reageren
  26. Jef zegt

    15 oktober 2007 om 16:32

    Het is lachwekkend van telkens auto’s te zien staan wachten omdat ze enkel willen tanken met het klepje aan de juiste kant, terwijl er nog andere pompen vrij zijn.
    Voor alle duidelijkheid: je kan altijd tanken ongeacht waar je klepje is!

    Login om te reageren
  27. Alfabruur zegt

    15 oktober 2007 om 16:33

    Tegenwoordig zijn de slangen bij de tankstations lang genoeg zodat je de auto ook verkeerd neer kunt zetten en toch kan tanken. Tis dus eigelijk niet echt een probleem tenzij je de auto niet dich genoeg bij de slang parkeert.

    PS Bij mijn 145 zit het klepje rechts.

    Login om te reageren
  28. Juppe zegt

    15 oktober 2007 om 16:33

    @Robbie, ja idd. Daarom rij ik die ook :)

    Als je de comments leest op cameltap klopt het heel vaak niet, oftewel: Soms klopt het toevallig, maar een ezelsbruggetje is het niet.

    Login om te reageren
  29. Silverarrow zegt

    15 oktober 2007 om 16:35

    Herkenbaar probleem idd., helemaal omdat ik geen eigen auto heb (studeren is een dure hobby ;) ). Mijn oplossing is: Kijk ff in de zijspiegels, ook al moet je je soms in nogal vreemde posities wringen, het werkt in 90 % van de gevallen.

    Login om te reageren
  30. MarcO zegt

    15 oktober 2007 om 16:37

    Antwoord op de vraag: rechts. Staat bij het afbeeldinkje zelfs een pijltje bij (mondeo).
    Maar een beetje bak heeft natuurlijk ofwel in het midden een dikke pijp of zowel links en rechts meerdere uitlaten. En als je het echt goed wil doen heb je ook 2 tankdoppen: Jaguar V12 uit 19langgeleden, De Tomaso Deauville.
    Hoeveel tankdoppen heeft een Veyron eigenlijk?

    Login om te reageren
  31. Beaten zegt

    15 oktober 2007 om 16:39

    Opel Manta A: Rechts
    Opel Corsa A: Rechts
    Mercedes Vito 111CDI

    Login om te reageren
  32. Juppe zegt

    15 oktober 2007 om 16:41

    O trouwens, bij een echte auto heb je natuurlijk zo’n klepje dat je van binnenuit kunt openen. Dat klepje zie je wel in je spiegels :)

    Login om te reageren
  33. IS200 zegt

    15 oktober 2007 om 16:42

    Bij m’n vorige auto zat ie in het midden van m’n auto ,achter m’n nummerplaat.
    Zo deden ze dat in vroeger ;-)

    Login om te reageren
  34. Philip zegt

    15 oktober 2007 om 16:42

    Rechts, BMW hè. ;-)

    Login om te reageren
  35. Alwood zegt

    15 oktober 2007 om 16:43

    LINKS! :D maar ik zet em altijd zo dicht naast de pomp dat de slang ook naar de andere kant reikt ;)

    Login om te reageren
  36. Guan zegt

    15 oktober 2007 om 16:43

    Bij mn volvo zit tie idd ook rechts, plaatjes zou ik niet weten.
    Bij een VW transporter zit de vulopening links (bij het bestuurders portier). Hier gaat de regel dus niet op.

    Login om te reageren
  37. Juppe zegt

    15 oktober 2007 om 16:43

    Bedenk net dat het klepje bij bedrijfswagens vaak links zit. Bij een Mercedes Sprinter iig, en een VW transporter T4 ook. (Ondanks dat die duits zijn)

    Login om te reageren
  38. D.D.B. zegt

    15 oktober 2007 om 16:45

    Hoe verzin je het…
    Maar ja, het klopt wel! In mijn Passat zit de slang rechts, en de tankdop ook. Maar of dat bij elke auto zo is. Ik betwijffel het.

    Login om te reageren
  39. Koenen zegt

    15 oktober 2007 om 16:49

    Bij mijn Galant klopt het verhaaltje ook alweer niet, tankdop rechts (Benz en LPG ;-) ) en uitlaat links, terwijl het toch echt een Jap is…

    Login om te reageren
  40. Stein zegt

    15 oktober 2007 om 16:50

    Ik heb een BMW E90, met de tankdop rechts en de uitlaat links
    maar
    ik heb ook een MINI Cooper met de tankdop links en de uitlaat rechts

    Zijn toch beiden bij BMW ontwikkeld. Of is hier de Engelse invloed nog merkbaar

    Login om te reageren
  41. Alwood zegt

    15 oktober 2007 om 16:50

    zo, meteen ff gecontroleerd… en zowel het trucje van de herkomst als het trucje van het slangetje klopt dus gwn heulemaal niks van!
    De auto in kwestie is zweeds (normale kant vd weg) en het slangetje steekt aan de rechterkant uit…

    het enige ezelsbruggetje dat ik zou kunnen gebruiken is dat het benzine metertje aan de linkerkant van al mijn tellers zit…

    Login om te reageren
  42. Sander zegt

    15 oktober 2007 om 16:53

    Ik rijdt een Civic Type R uit 2004, mijn tankklepje zit links maar volgens de brandstofindicator zou die rechts moeten zitten… dus dat klopt dus niet

    Login om te reageren
  43. robbie zegt

    15 oktober 2007 om 16:53

    @Alwood, wat voor auto heb je?

    Login om te reageren
  44. johnson zegt

    15 oktober 2007 om 16:54

    Achter mn (gouden) nummerbord: Bugatti Veyron…. jongens ga toch fietsen met de verhalen over R32tjes en bently gttjes……

    Login om te reageren
  45. skip zegt

    15 oktober 2007 om 16:54

    het verschilt toch tussen een ford fusion en een ford mondeo, beiden naar mijn mening toch auto’s voor hier.

    Login om te reageren
  46. Xowen zegt

    15 oktober 2007 om 16:57

    A3: tankklep rechts en als ik mij niet vergis zit het slangetje van de pomp ook aan de rechterkant.

    Login om te reageren
  47. Alwood zegt

    15 oktober 2007 om 16:58

    @robbie
    Volvo 740GL (2.3L 1989)

    Login om te reageren
  48. Markus zegt

    15 oktober 2007 om 17:01

    Jef heeft gelijk, als je je auto met de kont dichtbij de pomp staat trek je de slang zo naar de andere kant. Je denkt toch niet dat ik een hele analyse ga doen voor ik ga tanken hee?

    Verder: rechts.

    Login om te reageren
  49. smokin zegt

    15 oktober 2007 om 17:03

    @Alwood:

    Als het een hele oude Zweed is kan het wel kloppen, daar zijn ze ooit geswitched van links naar rechts: http://en.wikipedia.org/wiki/Dagen_H

    Login om te reageren
  50. hapkars zegt

    15 oktober 2007 om 17:05

    skoda, vw, bmw, mercedes volvo allemaal rechts

    vaak rechts
    fiat, renault, citroen

    over het algemeen links
    suzuki kia

    Login om te reageren
  51. RubenBaeten zegt

    15 oktober 2007 om 17:06

    Mijne zit achter de nummerplaat. Dat vergeet je iig niet. :-)

    Login om te reageren
  52. RubenBaeten zegt

    15 oktober 2007 om 17:08

    Overigens zijn Amerikanen een tijdlang een beetje tegendraads geweest, want iig bij veel GM-auto’s uit de jaren ’90 zit het klepje links.

    Login om te reageren
  53. Klassiekerrally zegt

    15 oktober 2007 om 17:08

    Ik heb geen klepje! :)

    Tankdop (afsluitbaar, jaja…) zit bij de Morris (Brits dus) links. Uitlaat zit in ’t midden.

    Login om te reageren
  54. acolado zegt

    15 oktober 2007 om 17:10

    rechts Audi A3

    Login om te reageren
  55. Twiztlock zegt

    15 oktober 2007 om 17:13

    Even een lesje homologatie…

    Autofabrikanten mogen niet zomaar symbolen kiezen, maar moeten hiervoor
    ISO 2575 raadplegen en deze heeft geldig één symbool “Fuel” (Symboolnr G01) en dit is degene waarbij het slangetje rechts zit.
    Aangezien er maar één geaccepteerd symbool is, kan je dus niet aan het symbool zien of je tankdop links of rechts zit

    Login om te reageren
  56. Frank zegt

    15 oktober 2007 om 17:13

    3 x gaap, als je auto goed neerzet kan je aan beide kanten tanken, slang is lang genoeg.

    Login om te reageren
  57. Christiano zegt

    15 oktober 2007 om 17:14

    @Pjotr: Bij m’n Spider ook… welke heb jij?? Bij m’n GTV zit ie overigens links…

    Login om te reageren
  58. Christiano zegt

    15 oktober 2007 om 17:14

    Rechts dus, GTV = rechts. Duhhh

    Login om te reageren
  59. Klassiekerrally zegt

    15 oktober 2007 om 17:16

    @ Frank: dat lukt soms echt niet hoor. Vooral bij pompstations met vaste slangen (dus die je niet kan ‘uittrekken’ is dat een probleem.

    Ideale auto voor zulke gevallen: de Jaguar XJ serie 1 en 2. Ook leuk voor de pomphouder ;)

    Login om te reageren
  60. Stijn zegt

    15 oktober 2007 om 17:22

    Rij gewoon 911, dan zie je de tankklep oftewel links voor je zitten (tot en met 993) oftewel gewoon rechts (996, 997) :-)

    Login om te reageren
  61. Ton zegt

    15 oktober 2007 om 17:23

    Ik weet dat bij de auto’s van het Toyota-concern(Toyota, Daihatsu, Lexus) inderdaad is aangegeven waar het klepje zich bevindt.

    Anders voor het binnenrijden van een benzinestation de klep alvast openen en in je spiegel kijken waar het klepje ook al weer zat. :D
    Ik neem aan dat dit bij alle moderne auto’s wel kan ondertussen.

    Login om te reageren
  62. Thijs zegt

    15 oktober 2007 om 17:23

    Om het spannend te maken zit ie bij mij aan de voorkant in het midden….Fiatje 500 ;-)

    Login om te reageren
  63. Alwood zegt

    15 oktober 2007 om 17:24

    @Frank
    ja, bij een peugeot 106 misschien… maar ik moet em knap dicht naast de pomp zetten en de achterkant moet gelijk staan aan de slang om het te halen. Dan is de slang ook maar net lang genoeg.

    @Klassiekerrally
    ik weet al helemaal hoe het dan gaat… ik heb er altijd last van dat mensen bij de pomp voordringen aan ‘mijn’ kant :P kom je daar in je XJ staat het hele tankstation vol!

    Login om te reageren
  64. Juppe zegt

    15 oktober 2007 om 17:28

    @Alwood,
    Daarom moet je lpg gaan rijden, bij die pomp is het altijd lekker rustig :)
    Mmmm.. wordt tijd dat ik dat zelf ook weer ga doen.

    Login om te reageren
  65. speedlimit zegt

    15 oktober 2007 om 17:28

    Links en de uitlaat zit idd rechts zoals bij de meeste jappen.
    Op zich vind ik ’t zelf fijner als de uitlaat rechts zit…rijd je achter ’n diesel dan heb je minder last van die stinkende roetuitstoot ;)

    Login om te reageren
  66. robbie zegt

    15 oktober 2007 om 17:33

    @Klassiekerrally, met Serie 3 V12 wil het ook nog wel lukken ;)

    @Alwood, aha het zou dus uit historisch oogpunt kunnen dat de klep links ziet (zie link smokin).

    Login om te reageren
  67. Thomaz zegt

    15 oktober 2007 om 17:35

    @ Stein:

    En toch zeggen ze bij TopGear dat Mini de Engelse kinderen uit het oog verliest, omdat de suïcide door aan de rechterkant zit en de kinderen in Europa zo veilig bij het trottoir kunnen uitstappen en dat de Engelse kinderen gevaarlijk op straat moeten uitstappen, dus wat is het nou, Engels of Duitsch?;)

    Login om te reageren
  68. Tedje zegt

    15 oktober 2007 om 17:35

    Volgens mij was het ezelsbruggetje niet “In welk land is de auto bedoeld te worden gebruikt” maar “Wat is het oorspronkelijke land van herkomst van het merk van de auto”. Dus Engelse en Japanse auto’s links en de rest rechts.

    Het gaat niet altijd op met crossbreeds uit dezelfde fabriek zoals de Toyota Aigo en de Peugeot en Citroen varianten daarvan, maar meestal klopt het wel.

    Login om te reageren
  69. Chief_S5 zegt

    15 oktober 2007 om 17:36

    Nissan Primera. Tankklepje links, uitlaat rechts. Van dat logotje kijk ik zometeen wel als ik wegga. :P

    Login om te reageren
  70. Harm zegt

    15 oktober 2007 om 17:40


    Toch wel handig die klassieke tankdop :D

    Login om te reageren
  71. S(wift)ubaru Power zegt

    15 oktober 2007 om 17:44

    links heb een handig pijltje staan slang gaat rechts omlaag dus ben blij met het pijltje

    Login om te reageren
  72. Harm zegt

    15 oktober 2007 om 17:44

    Oeps plaatje mislukte

    Login om te reageren
  73. sven zegt

    15 oktober 2007 om 17:47

    al klepjes op de 2 kanten gehad en er nooit problemen mee gehad !

    Maar , er zijn ook mensen die met alles problemen hebben !!!

    Vertaald zich meestal op hun rijstijl ook !

    Login om te reageren
  74. Bas zegt

    15 oktober 2007 om 17:48

    Heb net een rondje door de showroom gedaan.

    Bij Lexus IS, Hyundai Coupe en een Ssanyong Rexton gaat het verhaal van het plaatje niet op. Wel toevallig drie Aziaten met het klepje links.

    De Mazda 6, Ford C-max en Nissan Micra hebben trouwens een pijltje.

    Login om te reageren
  75. Klassiekerrally zegt

    15 oktober 2007 om 17:48

    @ Robbie: ja, S3 V12 heeft ook nog gewoon de S2 carrosserie toch? :)

    Login om te reageren
  76. c.schouten zegt

    15 oktober 2007 om 17:49

    Bij mijn Honda zit het klepje links.

    Login om te reageren
  77. w0o0dy zegt

    15 oktober 2007 om 17:50

    Nog een kleine tip: als je de slang naar de andere kant van de auto moet halen (en je kunt em redelijk ver uittrekken) dan kun je de slang onder de achterkant van de auto doorhalen.
    OF
    Je zet de auto zo ver naar voren dat je achter de achterkant langs bij de vulopening kan dus achterbumper ongeveer gelijk met de houder van het vulpistool. Laat de slang liever niet OVER je kofferbak/achterklep heen lopen omdat de slang vaak vuil is en je dan benzine op je lak krijgt of nog erger…. krassen.

    Login om te reageren
  78. Pordon zegt

    15 oktober 2007 om 17:59

    Uhm in de kofferbak, CLK AMG safety car wel makkelijk onthouden, haha nee hoor maar het is wel zo bij die auto. bij me scooter zit die onder me zadel dus ook wel makkelijk

    Login om te reageren
  79. Stef zegt

    15 oktober 2007 om 18:02

    Het blijft moeilijk he, dat spamfilter…

    Login om te reageren
  80. mashell zegt

    15 oktober 2007 om 18:04

    En dan weet je waar het klepje zit is het bij sommige auto’s nog de vraag hoe krijg je dat ding open. Toen ik eens een Audi A2 als vervangende auto moest af tanken heb ik me te pletter gezocht naar het knopje. Pas toen ik uit wou stappen om iemand anders te vragen ontdekte ik dat Audi dat ding op de B stijl verstopt had. Stoute Audi.

    Login om te reageren
  81. Thom Holwerda zegt

    15 oktober 2007 om 18:06

    Links, Nissan Micra 1.0 16V ’95, en links, Mitshubishi Spacestar 1.6 2001.

    Login om te reageren
  82. a-town zegt

    15 oktober 2007 om 18:07

    honda accord coupe v6 2007 (usa)
    klepje links, slangetje rechts. klopt dus niet helemaal.

    Login om te reageren
  83. robbie zegt

    15 oktober 2007 om 18:11

    @a-town, maar het feit dat het een Japanse auto is met de klep links klopt dan weer wel ;)

    Login om te reageren
  84. Rob USA zegt

    15 oktober 2007 om 18:17

    @ Ruben Beaten en de rest; USA cars ( van na 90) hebben ze bijna allemaal links en dat doen ze vooral omdat het veeel veiliger is wanneer er bv gevaar dreigt, dan kan je nl veeel sneller instappen en wegrijden. Toch niet zo gek he die Amerikanen… :)

    Login om te reageren
  85. robbie zegt

    15 oktober 2007 om 18:23

    @Rob USA, sneller weg rijden zonder te betalen bedoel je zeker ;)

    Login om te reageren
  86. Jan zegt

    15 oktober 2007 om 18:25

    Bij mij zit het rechts maar in het dashboard staat het wijzertje naar links maar er is in het tellertje een klein pijltje dat wijst naar de rechterkant

    Login om te reageren
  87. cheetacars zegt

    15 oktober 2007 om 18:38

    Bij sommige autos van de volkswagen groep is de tankmeter een aparte meter die de streepjes bovenaan heeft, dus die theorie klopt niet bij elke auto

    Login om te reageren
  88. MK zegt

    15 oktober 2007 om 18:40

    Bij Mitsubishi in het dashboard wordt met een pijl naast de tank logo aangegeven aan welke kant getankt moet worden. Handig!

    Login om te reageren
  89. Rob zegt

    15 oktober 2007 om 18:40

    Rechts bij mijn Seat en in de Nissan van de zaak waar ik regelmatig mee op pad ga links. Je theorien kloppen dus goed!

    Login om te reageren
  90. freek zegt

    15 oktober 2007 om 18:42

    d’r zijn ook nog auto’s waar die aan achterkant zit… (BMW 2500 bijvoorbeeld) :) achter de kentekenplaat :)

    Login om te reageren
  91. Simon zegt

    15 oktober 2007 om 18:51

    @ Sven: Zo zijn er ook mensen die niet met leestekens overweg kunnen en achter elke zin een uitroepteken plaatsen. Dat blijf je houden, in de maatschappij heb je nu eenmaal ook minder handige mensen.

    Login om te reageren
  92. daan zegt

    15 oktober 2007 om 18:58

    rechts bmw 330i cabrio

    Login om te reageren
  93. bosroamer zegt

    15 oktober 2007 om 19:00

    Eh Robbie; originele Mini (dus geen Bini), uitlaat links tankdop rechts.

    Maar op zich leuk dat iemand hier over heeft zitten na te denken, ;)

    Login om te reageren
  94. a_buis zegt

    15 oktober 2007 om 19:04

    @vinox: bij een fiesta links? Kan echt niet, tenzij stuur rechts zit of je een vrouw bent natuurlijk (links – rechts, altijd weer lastig!)

    Login om te reageren
  95. Pizza zegt

    15 oktober 2007 om 19:15

    Bij onze Volvo hebben we niet eens zo’n plaatje :P

    Login om te reageren
  96. Jan C. zegt

    15 oktober 2007 om 19:15

    rechts (Mondeo)

    Login om te reageren
  97. Mikeee zegt

    15 oktober 2007 om 19:45

    -edit: check!-

    On topic: u wordt bedankt voor deze zéér handige info! ;-)
    Fucking “Ei van Columbus” if you ask me.

    Login om te reageren
  98. VivelaFRANCE zegt

    15 oktober 2007 om 19:48

    En dan te bedenken wat voor een problemen we in de toekomst krijgen: stroom, biofuel, zonne-energie of waterstof? En dan ook nog aan welke kant: link, rechts, midden, onder de motorkap?

    Login om te reageren
  99. lodewijk HPF-racing zegt

    15 oktober 2007 om 19:55

    Bij mijn BMW 5-reeks wijst het metertje naar onder xD.
    De tankdop zicht rechts!

    Login om te reageren
  100. lincoln zegt

    15 oktober 2007 om 19:55

    gaat niet op voor de doblo ..
    wijzertje rechts ..
    doppie links ..
    knalpot rechts ..

    Login om te reageren
  101. deef zegt

    15 oktober 2007 om 20:22

    mx-5 (NC) links ook pijltje wijst naar rechts
    helaas moet ik eerst luikje tussen de stoelen van slot halen dan aan haakje trekken
    luikje weer op slot…
    en weer 45 euro armer!

    Login om te reageren
  102. V8 zegt

    15 oktober 2007 om 20:29

    Mijn Chevolet Caprice 1977, veel handiger, gewoon in het midden onder de nummerplaat. Maar dat had je zoiezo wel onthouden (1:3)!

    Login om te reageren
  103. trucker zegt

    15 oktober 2007 om 20:32

    bij mijn dikke daf heb ik aan beide kanten een tankdop een een hele dikke pijp links
    is altijd ruzie bij de pomp met de collega,s die denken dat ik voor m,n plezier 2 pompen bezet houd

    Login om te reageren
  104. TimMR2 zegt

    15 oktober 2007 om 20:42

    heb een japanse auto, en tankdop zit links :p uitlaten zitten links en rechts :D

    Login om te reageren
  105. vla zegt

    15 oktober 2007 om 20:51

    @ Pizza
    bij een Volvo V50 is dat nochtans zo…met pijltje en al!

    Login om te reageren
  106. SQB zegt

    15 oktober 2007 om 21:04

    @MPower: De “Duitste” auto’s? Die zijn niet zomaar een klein beetje Duits, maar dus echt über-Duits?

    Login om te reageren
  107. Frank zegt

    15 oktober 2007 om 21:06

    Net zo hard aan die slang trekken tot ie aan alle kanten kan komen,
    anders het emmertje vullen en overgieten :)

    Login om te reageren
  108. Armada zegt

    15 oktober 2007 om 21:11

    Tank klepje?

    Aaaaaaah. Vandaar dat mijn auto het niet meer doet. Je moet er ook weleens benzine in gooien.

    En dan nog. De meeste pomps hebben slangen die lang genoeg zijn om de andere kant van je wagen te halen.

    Login om te reageren
  109. Kit zegt

    15 oktober 2007 om 21:16

    links bij mijn rover komt niet overeen met de meter…

    Login om te reageren
  110. Klassiekerrally zegt

    15 oktober 2007 om 21:25

    Hey bosroamer! Een bekende naam van het Mini forum :)
    (daar heet ik gewoon ‘Wim’, maar ik kom er bijna niet meer…)

    Login om te reageren
  111. quanti zegt

    15 oktober 2007 om 21:28

    als ik verkeerd sta sleur ik die slang ook naar de andere kant, gaat perfect

    Login om te reageren
  112. Rick zegt

    15 oktober 2007 om 21:30

    )

    zeggen jullie t zelf maar:P

    Login om te reageren
  113. RaZZle zegt

    15 oktober 2007 om 21:49

    Gadverdamme, een fiets! :P

    Login om te reageren
  114. bmw6cyl4life zegt

    15 oktober 2007 om 21:58

    op de bus van het werk zit de tankdop links en de uitlaat ook. het was een peugeot boxer

    Login om te reageren
  115. Autobandventieldopje zegt

    15 oktober 2007 om 22:07

    Tja..blijkbaar is de leukste auto om mee te tanken (op het in- en uitstappen na dan)…een Lotus Esprit..in de middenconsole bevind zich een knop met pijltje naar links en rechts…kies maar welke kant de tankklep open mag springen…ideaal en eigenlijk onbegrijpelijk waarom dit niet in andere auto’s vervolg heeft gekregen..met een beetje brede auto loop je echt te kloten met de slang achter onderlangs of over de achterklep met kans op smerigheid en krassen..
    Met normale auto’s heb je er uiteraard minder last van..da’s meer een kwestie van je auto goed neerzetten…

    Login om te reageren
  116. daytona zegt

    15 oktober 2007 om 22:25

    bij mijn honda civic coupe 96 zit me tankdop links

    Login om te reageren
  117. Thomaz zegt

    15 oktober 2007 om 22:26

    @ Rick

    Derbi Senda

    Login om te reageren
  118. ZOEF zegt

    15 oktober 2007 om 23:06

    O, mijn beruchte ex-schoonbroer (die van het oliedopverhaal) spande ook hier weer de kroon. Hij kwam aangereden bij een tankstation met bediening en landde natuurlijk aan de verkeerde kant van de pomp. Dus de pompbediende vraagt ‘m om om te draaien wat ie dan ook doet: hij rijdt voorbij de pomp, maakt een bocht van 180°, komt terug en parkeert zijn auto aan de andere kant van de pomp… de pompbediende was zo boos dat-ie geen benzine meer kreeg. Haha wat hebben we nog dikwijls smakelijk gelachen bij dit dwaze verhaal.

    Login om te reageren
  119. Juppe zegt

    15 oktober 2007 om 23:25

    @Zoef,
    Beetje teveel Herman Finkers gekeken :)

    Maar het ezelsbruggetje schijnt niet echt te werken als ik zo de reacties zie.

    Dit is handiger:
    Japans links
    Europees rechts
    Bedrijfswagens links
    Rest weet ’t niet

    Login om te reageren
  120. Jan zegt

    16 oktober 2007 om 03:20

    Klepje in het midden. (Puch Maxi S)

    :)

    Login om te reageren
  121. Roger zegt

    16 oktober 2007 om 08:19

    Hangt over het algemeen een beetje naar rechts

    Login om te reageren
  122. Vliet zegt

    16 oktober 2007 om 08:35

    Tis best vaak zo dat europese auto’s (bmw,volvo ) de uitlaat links hebben hangen en de auto’s uit het oosten ( mitsubishi ofzo ) de uitlaat rechts hebben hangen.

    Login om te reageren
  123. GJK zegt

    16 oktober 2007 om 08:41

    ’86 volvo 740

    klepje zit links, pompje en wijzer wijzen naar rechts , en uitlaat zit ook rechts.

    ford ka: klepje links

    Login om te reageren
  124. Kevski Style zegt

    16 oktober 2007 om 09:12

    Kofferklep open en recht in het midden. Wat is daar het plaatje voor? Normaal links maar geen plaatje van een pomp op de meter. Heb in ieder geval nooit een probleem met tanken, hoe ik ook op de pomp af rij….

    Login om te reageren
  125. GO! zegt

    16 oktober 2007 om 09:23

    Bij mijn Punto uit 2003 zit de uitlaat (origineel) links, de tankdop rechts, de slang op het symbool rechts, dus dat klopt!

    Maar ik gebruik een veel makkelijker ezelsbruggetje….
    Als mijn tank leeg is wijst de wijzer naar rechts ;)

    Mijn vriendin heeft trouwens een nog betere ezel…..
    Als de tank leeg is laat ze mij tanken

    Op mijn motorfiets hoef ik overigens nooit na te denken en kan ik nog zittend tanken ook!

    Login om te reageren
  126. biggie O zegt

    16 oktober 2007 om 10:02

    mijn klepje zit aan de bovenkant
    (op de brommer)

    Login om te reageren
  127. Casper zegt

    16 oktober 2007 om 10:02

    Bij Opel/Peugeot/Volvo zit de dop rechts en uitlaat links, hoe het met ’t dashbord zit moet ik nog eens checken.

    Login om te reageren
  128. Nietrijker zegt

    16 oktober 2007 om 10:30

    Céderic schrijft :
    Tip: Rij tot beetje over de pomp dan kan je de slang desnoods nog naar de andere kant van je auto sleuren!

    Maar let dan wel HEEL goed op: de slang kan nare krassen op je kofferdeksel achterlaten… vooral als je een brede auto hebt. (Mijn Audi S6 heeft daar ervaring mee… :-( )

    Login om te reageren
  129. Casper zegt

    16 oktober 2007 om 10:41

    Bij Opel zit de dop wel rechts, maar dat klopt niet met het dashbord. Bij Honda zit de dop links maar klopt ’t ook niet met ’t dashbord (daar staat ie dus rechts).

    Login om te reageren
  130. Texhnolith zegt

    16 oktober 2007 om 10:45

    M’n Nissan Silvia S14a heeft het klepje aan de rechterkant. en slang ook op het logotje. Alleen zit m’n uitlaat links.

    Login om te reageren
  131. Donny zegt

    16 oktober 2007 om 10:47

    Volvo V70 bifuel heeft ze allebei rechts, uitlaat links, Saab 9-3 ook rechts, Suzuki Baleno heeft m links, uitlaat rechts. Klopt dus als n bus!!

    Login om te reageren
  132. Jeroen zegt

    16 oktober 2007 om 10:59

    Honda Civic ’07
    Tankklepje links, slangetje op het dashboard hangt rechts. De uitlaat zit overigens links en rechts.

    Login om te reageren
  133. MetalPig zegt

    16 oktober 2007 om 11:06

    Opel Astra: rechts.
    Citroen C1: links. Is dat de invloed van Toyota?

    Login om te reageren
  134. Den_Dolf zegt

    16 oktober 2007 om 11:39

    hyundai, links :)

    Login om te reageren
  135. Raptor zegt

    16 oktober 2007 om 13:45

    triumph spitfire: midden achter achterruit, je staat nooit verkeerd!
    http://www.caloghiris.co.uk/interactive/images/Spitfire/triumph_spitfire_side_1.jpg

    Login om te reageren
  136. Citrofiel zegt

    16 oktober 2007 om 15:10

    Citroën C3: tankklep links, uitlaat rechts zag ik net… :|

    Login om te reageren
  137. Tinos zegt

    16 oktober 2007 om 16:09

    Japanse auto dus klep links. Maar zie wel vaak Europese auto’s (volvo) ook met dop links.
    Reed jaren geleden eens in een ouwe Jaguar XJ 12 cilinder, die had 2 tanken: zowel links als rechts!
    Heb me trouwens in Canada eens rot lopen zoeken naar het knopje van de ontgrendeling van het tankdopje, de bediening kwam er ook niet uit. Bleek dat je gewoon op de klep moest duwen… had datzelfe geintje later ook eens met een Stilo. Waarom zitten die ontgrendelingsknoppen vaak op zo’n beroerde plek???

    Login om te reageren
  138. Bisazza zegt

    16 oktober 2007 om 16:14

    Mini Cooper S… Tankdop links…. dus echt niet alleen Japans hoor

    Login om te reageren
  139. CavalloVapore zegt

    16 oktober 2007 om 16:30

    @ Bisazza
    Mini is Engels ;)

    Login om te reageren
  140. Bisazza zegt

    16 oktober 2007 om 16:38

    Was het… is nu Duits ;)

    Login om te reageren
  141. Bisazza zegt

    16 oktober 2007 om 16:44

    Zo ook de ontwikkeling etc… allemaal BMW en die heeft de dop rechts en (318, 320i etc (op de dikke na) de uitlaat links. Mini daarentegen (normaal rechts) en bij mij in het midden en dop links….

    Zie ook de opmerking over de suicide doors van de Clubman.. Gaan rechts open voor de Europese trottoirs….

    Geen pijl op te trekken dunkt me

    Login om te reageren
  142. ML320 CDI zegt

    16 oktober 2007 om 17:27

    Ik had vroeger een auto, waarbij de tank meter in het midden zat. Dus daar zou je ook niks aan hebben. En bij mijn huidige auto klopt het wel. Maar heb in mijn eigen auto geen last. In mijn vrouw’s auto zit ik altijd even te gissen.

    Login om te reageren
  143. Rick zegt

    16 oktober 2007 om 17:45

    (Ik ben niet die rick met die motor! die een paar posts hier boven)
    Bij een WagonR+ is het niet zo slang wijst naar rechts, en links zit de tankdop!

    Login om te reageren
  144. the dubble zegt

    16 oktober 2007 om 17:52

    volgens mij plakken fabriekanten dat kleppie maar waar het ze uit komt…

    waar hij het minst in de weg zit:P

    Login om te reageren
  145. robbie zegt

    16 oktober 2007 om 18:32

    @Citrofiel, daar verbaas ik me ook altijd over bij de C2/C3!

    @ML320 CDI, als je goed gelezen had dan zou je weten dat het niet gaat om de locatie van je benzinemeter, maar om de kant waar de slang op het plaatje zit. En als dat niet blijkt te kloppen kan je jezelf dus altijd afvragen of het een merk ik uit een LHD-land want dan zit de klep (meestal) rechts. Is het echter een auto uit een RHD-land (UK, Japan) dan zit je klep (meestal) links.

    Login om te reageren
  146. Rickert zegt

    16 oktober 2007 om 19:29

    @ rick sorry ik wist niet dat hier nog een rick was;)
    en @ Thomaz nee het is geen derbi senda want dat zijn crossbrommers dit is een rieju RS2 Matrix, is overigens spaans met de uitlaat aan de rechterkant dus:P

    Login om te reageren
  147. Pim zegt

    16 oktober 2007 om 19:42

    haha, ik heb een toyota supra MA70 (mk3) en de wijzer wijst naar links, en de tankdop zit rechts:D haha, klopt dus niet altijd;)

    Login om te reageren
  148. Ari_M6 zegt

    16 oktober 2007 om 20:24

    Die van onze auto zit het klepje aan de rechter kant.
    BMW 3-serie Touring.

    Login om te reageren
  149. JEV zegt

    16 oktober 2007 om 20:26

    Saab 9-3: klepje rechts, slangetje op dash ook rechts.

    Maar euh… vorige week stond ik bij een klein, onbemand pompstation. De enige plek waar je rechts kon tanken was al bezet, dus ik denk: dan maar met de slang er overheen. Forget it but… veeeeeeel te kort (nog geen meter lang!).

    Login om te reageren
  150. Bubble zegt

    16 oktober 2007 om 22:20

    Nieuwe Nissan GT-R

    Stuur rechts
    Tank rechts
    Uitlaten dubbel links en dubbel rechts, die doen er dus niet toe.

    Login om te reageren
  151. Jorrik zegt

    17 oktober 2007 om 14:39

    Klepje zit rechts, maar de benzine meter in het midden, spacend

    Login om te reageren
  152. Lastbiltekniker zegt

    17 oktober 2007 om 17:54

    Tja,

    Het verschil bij personenauto´s tussen de tankdop links of rechts heeft alles te maken met aan welke kant van de weg men rijdt in het land van ontwikkeling. Op enige uitzonderingen daargelaten.

    Het criterium waar de tankdop “behoord” te zitten heeft alles te maken met aan welke kant het trottoir zich bevindt in dat land. Dat is namelijk, in het verleden, de meest logische zijde om de benzinepomp bij een benzinestation te plaatsen.

    Voertuigen uit landen zoals Japan, Korea en Engeland hebben zullen daarom in meer dan 80% van de gevallen de tankdop links hebben.

    En auto´s uit andere landen hebben daarom in de meeste gevallen de tankdop rechts.

    Bij bestelauto´s en vrachtwagens gaat deze regel niet altijd op.

    Maar als een vrachtwagen aan bijde zijde een brandstoftank heeft, dan zit de “hoofd” brandstoftank (met de niveau-indicator) wel aan de “juiste” zijde. Bijna altijd zit er een verbindingsleiding tussen die tanks om daardoor het niveau verschil te vereffenen. Het verschil tussen een volle tank, van b.v. 700 liter, aan de ene kant en een lege kan erge nadelige gevolgen hebben voor het weggedrag van een vrachtwagen.

    En de uitlaat? Daarvoor gelde in het verleden de zelfde regel. Maar doordat bij personenauto´s de uitlaat altijd aan de achterkant behoord te zitten, is men daar iets vrijer in. Maar daarvoor is het wel strikte regel bij vrachtwagens de uitlaat van de trottoir-kant gericht is.

    Er zij daar voor per land voertuigregels, waaraan een voertuig moet voldoen om op de weg te kunnen. In sommige gevallen schrijven ADR regels zelfs voor om de uitlaat aan de voorzijde te hebben.

    Recumé;

    Een eindeloze discusie aan welke kant je zuurverdiende centjes voor een groot deel naar de staat gaat!

    Login om te reageren
  153. robbie zegt

    17 oktober 2007 om 18:04

    @Lastbiltekniker, dat is toch ook de strekking van mijn verhaal of mis ik nou iets?

    Login om te reageren
  154. Chief_S5 zegt

    17 oktober 2007 om 19:45

    Nissan Primera, uitlaat rechts, tankdop links. Maar het slangetje op het logotje in het dashboard zit aan de rechterkant. Klopt dus niet. Maar de hele tankmeter zit aan de linkerkant van het dashboard. Dus dat kan ook een ezelsbruggetje zijn.

    Login om te reageren
  155. MB zegt

    17 oktober 2007 om 23:41

    Ik rij een Toyota Corolla E11, maar het zit bij mij ook precies anders om! Dus klopt inderdaad niet altijd

    Login om te reageren
  156. Merel zegt

    18 oktober 2007 om 06:43

    Ik had tot voor kort een Fiësta uit 2007 en daar zat hij links, en nu een Focus uit 2007 en die zit weer rechts, dus het hoeft niet merk gebonden te zijn. Ik heb wel bijna altijd dat de kant waar ik moet staan bezet is en de andere kant vrij…. echt irri

    Login om te reageren
  157. Rick zegt

    18 oktober 2007 om 08:53

    @Rickert
    Maakt niet uit jo ;)

    Login om te reageren
  158. hardcore marlo zegt

    19 oktober 2007 om 17:33

    bij mijn bmw m6 sport ziet hij rechts en mijn vier uitlaten zitten in het midden en ik ben maar net 19….!!

    Login om te reageren
  159. Chief_S5 zegt

    20 oktober 2007 om 19:49

    @ hardcore marlo: Het lijkt echt alsof je onzin lult, sorry. Waarom? Je zet je leefijd erbij… :?

    Login om te reageren
  160. CSL zegt

    21 oktober 2007 om 00:27

    Bij een Ford Transit Zit is er ook met een pijl aangegeven>

    Login om te reageren
  161. kneep zegt

    21 oktober 2007 om 15:26

    Je rijd die (vreemde) auto toch gewoon zo ver dat je met de kont voor de pomp staat,moet je het slangetje hooguit 2 meter verder uittrekken.dit is zo ie zo handig daar er bijna geen enkel pompstation over de zelfde slanglengte bezitEr zijn er bij dat als je een meterje te ver rijd met het klepje aan de goede kant,je je auto alsnog naar achteren met acheren moet.Whereever you go go niet dus.

    Login om te reageren
  162. Stefan zegt

    21 oktober 2007 om 17:29

    Bij onze Scénic zit de klep rechts, en bij de Cuore links. Klopt wel dus.

    Login om te reageren
  163. Windhoos zegt

    21 oktober 2007 om 18:50

    Bij mij Audi 80 zit ie rechts ;-)

    Login om te reageren
  164. martin zegt

    22 oktober 2007 om 00:31

    rechts en links
    haha rechts is voor de benzine en links voor het gas:)

    Login om te reageren
  165. kevergirl zegt

    22 oktober 2007 om 08:14

    nou bij me geliefde kever zit hij rechtsvoor.

    Login om te reageren
  166. SugarFree zegt

    22 oktober 2007 om 14:21

    A2, vulopening rechts.
    Uitlaat? links volgens mij

    Login om te reageren
  167. Lastbiltekniker zegt

    22 oktober 2007 om 22:03

    @ Robbie. Ja, je hebt gelijk, echter ik wou alleen even een aanvulling geven over het hoe en wat en de oorsprong!

    Login om te reageren
  168. dragonsleeer zegt

    22 oktober 2007 om 22:15

    ik rijd met nen corolla sw van ’95
    mijn tankklepje staat links
    en de slang staat rechts
    dus de theorie klopt niet altijd
    ben direkt gaan kijken hehe

    Login om te reageren
  169. Jantje zegt

    25 oktober 2007 om 16:28

    Links en rechts :P

    Jaguar XJ 12!!

    Login om te reageren
  170. The Maverick zegt

    29 februari 2008 om 08:47

    Ik heb links en rechts een uitlaat en de tankstop zit in het midden achter de nummerplaat!!!!

    Login om te reageren
  171. Jiba zegt

    19 oktober 2008 om 23:43

    mazda 626 uitlaat rechts, klepje links. afbeelding op dash klopt wel. japanners rijden toch links?

    Login om te reageren
  172. s.yan zegt

    18 maart 2009 om 21:19

    Mijne klopt ook niet want ik heb een RHD (rechts stuur en de slang zit rechts) waarom is mijn klepje aan de links kant dan?

    http://www.freeimagehosting.net/uploads/d6f738f0fe.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North