We gaan supercar shoppen! Maar wel iets waar Wouter en Martijn het echt warm van krijgen. Oftewel, een Sensationele Supercar met een budget van 120.000 euro
@generaalalfa: Waarom 120k uitgeven als je ook een periode private lease kunt doen met een nieuwe? Als je een dergelijk budget kunt vrij maken voor een speeltje dan zijn hoge maandelijkse kosten voor zo’n speeltje ook geen punt en een stuk verstandiger wellicht. Het bedrag wat je op kort termijn in je zak houdt kun je investeren en kan zo een mooi rendement opleveren. Maar als een supercar van een jaar of tien oud je droomauto is, dan is het wellicht een heel ander verhaal. Dat dan weer wel.
@generaalalfa: Het écht eigenaar zijn voelt inderdaad anders, en is absoluut wat waard. Maar is in dit geval wel enorme kapitaalvernietiging. Een hoge prijs voor een fijn gevoel.
@dutchdriftking:
Ja maar als je dit soort bedragen wilt uitgeven maakt dat niet zo veel uit toch? En met de huidige supercar markt is het ook nog eens mogelijk dat de auto meer waard word (als je de juiste auto koopt, geen R8 of Huracan dus ;-))
Maar een AM DBS handgeschakeld kocht je 2 jaar geleden nog voor rond de 90.000. Nu gaan ze al dik over een ton heen.
Zelfde met sommige Ferrari’s. Ik zou iig liever kopen dan leasen. Maar wel de juiste auto natuurlijk
@dutchdriftking: een nieuwe schrijft toch ongekend meer af dan een 2e hands waar nu nog nauwelijks afschrijving op zit. Afschrijving is je kapitaalvernietiging incl rente op lease.
@dutchdriftking; De eis was dat de auto sensationeel moest zijn, en dus in Laren schooljeugd achter zich aan moet trekken. Dat doet een R8 niet. Daarvoor is de auto bij lange na niet bijzonder genoeg.
@tortuga: Ik doel er meer op dat je voor het zelfde geld een volledig nieuwere generatie kan rijden. Uiteraard is de uitvoering van Lamborghini anders, maar toch is de auto 90% gelijk. Geen schande overigens voor beide merken.
wat een ongelovelijke onzin zeg, ik durf wel te wedden dat de gemiddelde golf gebruikt slechter is behandeld en onderhouden dan een vd slechtere supercars, en dus veel eerder aan de kosten bent…
Aston Martin DBS? V12 met een handbak. Gaat waarschijnlijk nog meer waard worden ook.
Maar is dat een echte supercar?
Ferrari 430 Scuderia? Geen idee wat die nu doen maar zal er niet ver vanaf zitten? Of is deze ook al onbetaalbaar geworden in de huidige markt?
Voor een echt sensationele supercar moet je denk ik toch wat verder sparen. Met dit bedrag zit je toch een beetje tussen de instappertjes en het echt leuke spul in.
Ik vond de Larense schooljeugd als minimumeis wel een goede vondst en ik denk dat de AMG GT dat niet gaat redden. Ik woon niet in Laren, maar wel in een soortgelijke omgeving en een GT is niet extreem bijzonder, dezelfde motor is tenslotte in zo’n beetje de helft van de modellen te krijgen. Dat weten die kinderen ook wel. De 599 zou mijn favoriet zijn, maar ik vraag me af of die stapvoets tussen het winkelend publiek door wel genoeg opvalt eigenlijk, dat zal vooral van het geluid bij lage toeren en de kleur afhangen. De Lambo en Viper verwacht ik van beide wel dat ze aandacht genereren; die vorm is toch wel bijzonder en de badges ook.
Achja, je kan de ontwetenden ook niks kwalijk nemen, ik importeer alles, koop niks in nl, allemaal kale hokken die slecht onderhouden zijn, met kleine motoren (90% vd tijd)
Er is vast wel een woest uitziende Corvette C6 / C7 die aan de omschrijving voldoet. Die uitvoering met een stuk doorzichtig lexaan in de motorkap bijvoorbeeld. En dan sidepipes eronder.
De gallardo is toch een beetje het niemandsland tussen de sportwagen en de supercar.
De murcie had / heeft echter meer issues dus in dat opzicht is het een lastige keuze.
De gallardo klinkt dan nét ietsje geiler dan de murcie ;)
De 599 is een feest met precies het drama wat een supercar nodig heeft.
Looks en sounds om van te kwijlen.
Kan bijna niet missen denk ik.
De viper heeft ook een beetje het gallardo probleem.
Toch is het ook niet echt een musclecar imho.
Ook hier maakt het geluid een hoop goed maar het is wel een auto die je moet liggen denk ik.
De amg is een beetje te “tam” qua looks vind ik.
Tuurlijk is het fijn dat ie zo recent is maar meer dan een sportwagen+ is het niet naar mijn idee.
Een black series sls komt al iets meer in beeld maar blijft toch ook een beetje sportwagen hangen.
De SLR had die issue eigenlijk meteen ook al ; waanzinnige GT maar een supercar ? nee..
De grote vraag is of je in dit budget zoiets kunt blijven rijden.
Op de viper kun je gezien de ruimte die je nog hebt aardig wat kruikjes breken maar ik denk dat je van je 1e beurt op de 599 flink gaat schrikken.
Zou een db9 misschien een optie kunnen zijn ?
Kan ook een flinke moneypit zijn maar ziet er goed uit en klinkt ook erg lekker.
Ferrari 599 GTB 6.0 Fiorano F1 Carbon interieur / Kerami
First Registration: 08/2008 Mileage: 19.196 km Fuel: Petrol Power: 456 kW (620 Hp)
Price: €125,494
Een tweedehands R8 Spider moet lukken. De vraag is natuurlijk wel of je een dergelijke bolide als tweedehands wilt kopen.
@dutchdriftking: waarom zou je zulke auto’s. Iet tweedehands willen kopen?
Vaak weinig mee gereden en goed onderhouden….
Dus vertel? Ik ben benieuwd
@generaalalfa: Waarom 120k uitgeven als je ook een periode private lease kunt doen met een nieuwe? Als je een dergelijk budget kunt vrij maken voor een speeltje dan zijn hoge maandelijkse kosten voor zo’n speeltje ook geen punt en een stuk verstandiger wellicht. Het bedrag wat je op kort termijn in je zak houdt kun je investeren en kan zo een mooi rendement opleveren. Maar als een supercar van een jaar of tien oud je droomauto is, dan is het wellicht een heel ander verhaal. Dat dan weer wel.
Waar kan ik een supercar private leasen?
@sportabgasanlage: BIj iedereen die ze verkoopt. Op particulieren na dan.
@dutchdriftking je bedoelt waarschijnlijk financial lease, geen private lease.
@sportabgasanlage: Beiden moet mogelijk zijn, maar financial is wellicht logischer.
@dutchdriftking: Ja, dat kan. Maar dan ben je geen eigenaar van de auto. En dat is toch een beetje waar het hier om gaat.
@generaalalfa: Het écht eigenaar zijn voelt inderdaad anders, en is absoluut wat waard. Maar is in dit geval wel enorme kapitaalvernietiging. Een hoge prijs voor een fijn gevoel.
@dutchdriftking:
Ja maar als je dit soort bedragen wilt uitgeven maakt dat niet zo veel uit toch? En met de huidige supercar markt is het ook nog eens mogelijk dat de auto meer waard word (als je de juiste auto koopt, geen R8 of Huracan dus ;-))
Maar een AM DBS handgeschakeld kocht je 2 jaar geleden nog voor rond de 90.000. Nu gaan ze al dik over een ton heen.
Zelfde met sommige Ferrari’s. Ik zou iig liever kopen dan leasen. Maar wel de juiste auto natuurlijk
@dutchdriftking: een nieuwe schrijft toch ongekend meer af dan een 2e hands waar nu nog nauwelijks afschrijving op zit. Afschrijving is je kapitaalvernietiging incl rente op lease.
@dutchdriftking; De eis was dat de auto sensationeel moest zijn, en dus in Laren schooljeugd achter zich aan moet trekken. Dat doet een R8 niet. Daarvoor is de auto bij lange na niet bijzonder genoeg.
@tinnemans: Je kunt voor het geld de R8 op basis van de Huracan rijden, Zou voor mij voldoende reden zijn, maar inderdaad, de het is geen Lamborghini.
@dutchdriftking: stop met het vergelijken met de huracan. Ze zijn beide totaal verschillend afgesteld.
@tortuga: Ik doel er meer op dat je voor het zelfde geld een volledig nieuwere generatie kan rijden. Uiteraard is de uitvoering van Lamborghini anders, maar toch is de auto 90% gelijk. Geen schande overigens voor beide merken.
wat een ongelovelijke onzin zeg, ik durf wel te wedden dat de gemiddelde golf gebruikt slechter is behandeld en onderhouden dan een vd slechtere supercars, en dus veel eerder aan de kosten bent…
Mijn target is een BMW 1600 Frua, moet net lukken in het budget. geen supercar, maar wel mooi en uniek.
Niet spannend, maar een 997 GT3 of 981/718 GT4 zou wel op mijn shortlist staan.
@sportabgasanlage: Het is maar net wat je niet spannend vind..
Alfa SZ.
Die is zo sensationeel, dat je geen supercar nodig hebt.
Aston Martin DBS? V12 met een handbak. Gaat waarschijnlijk nog meer waard worden ook.
Maar is dat een echte supercar?
Ferrari 430 Scuderia? Geen idee wat die nu doen maar zal er niet ver vanaf zitten? Of is deze ook al onbetaalbaar geworden in de huidige markt?
Voor een echt sensationele supercar moet je denk ik toch wat verder sparen. Met dit bedrag zit je toch een beetje tussen de instappertjes en het echt leuke spul in.
Een Lotus Exige 430 CUP!
Ik vond de Larense schooljeugd als minimumeis wel een goede vondst en ik denk dat de AMG GT dat niet gaat redden. Ik woon niet in Laren, maar wel in een soortgelijke omgeving en een GT is niet extreem bijzonder, dezelfde motor is tenslotte in zo’n beetje de helft van de modellen te krijgen. Dat weten die kinderen ook wel. De 599 zou mijn favoriet zijn, maar ik vraag me af of die stapvoets tussen het winkelend publiek door wel genoeg opvalt eigenlijk, dat zal vooral van het geluid bij lage toeren en de kleur afhangen. De Lambo en Viper verwacht ik van beide wel dat ze aandacht genereren; die vorm is toch wel bijzonder en de badges ook.
De witte Gallardo die wordt laten zien is RWD!! Dus lekker dwars met dat ding.
@bimmerfan: De eigenaar/verkoper heeft een neusje voor leuke auto’s. Maar ik heb zo’n vermoeden dat jij dat al wist..
430 scuderia importeren…
@petroldrinker: Import is hier een vies woord onder Autoblog reageerders.
Achja, je kan de ontwetenden ook niks kwalijk nemen, ik importeer alles, koop niks in nl, allemaal kale hokken die slecht onderhouden zijn, met kleine motoren (90% vd tijd)
@petroldrinker: Zo is het ook
Er is vast wel een woest uitziende Corvette C6 / C7 die aan de omschrijving voldoet. Die uitvoering met een stuk doorzichtig lexaan in de motorkap bijvoorbeeld. En dan sidepipes eronder.
De gallardo is toch een beetje het niemandsland tussen de sportwagen en de supercar.
De murcie had / heeft echter meer issues dus in dat opzicht is het een lastige keuze.
De gallardo klinkt dan nét ietsje geiler dan de murcie ;)
De 599 is een feest met precies het drama wat een supercar nodig heeft.
Looks en sounds om van te kwijlen.
Kan bijna niet missen denk ik.
De viper heeft ook een beetje het gallardo probleem.
Toch is het ook niet echt een musclecar imho.
Ook hier maakt het geluid een hoop goed maar het is wel een auto die je moet liggen denk ik.
De amg is een beetje te “tam” qua looks vind ik.
Tuurlijk is het fijn dat ie zo recent is maar meer dan een sportwagen+ is het niet naar mijn idee.
Een black series sls komt al iets meer in beeld maar blijft toch ook een beetje sportwagen hangen.
De SLR had die issue eigenlijk meteen ook al ; waanzinnige GT maar een supercar ? nee..
De grote vraag is of je in dit budget zoiets kunt blijven rijden.
Op de viper kun je gezien de ruimte die je nog hebt aardig wat kruikjes breken maar ik denk dat je van je 1e beurt op de 599 flink gaat schrikken.
Zou een db9 misschien een optie kunnen zijn ?
Kan ook een flinke moneypit zijn maar ziet er goed uit en klinkt ook erg lekker.
Viper for the win. Als je budget over hebt, nog even bij Calvo motorsport langs en dan heb je ineens 3x zoveel vermogen als een 599.
-edit: nutteloze bijdrage-
I found this offer at 𝗺𝗼𝗯𝗶𝗹𝗲.𝗱𝗲:
Ferrari 599 GTB 6.0 Fiorano F1 Carbon interieur / Kerami
First Registration: 08/2008 Mileage: 19.196 km Fuel: Petrol Power: 456 kW (620 Hp)
Price: €125,494
https://link.mobile.de?link=https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=324065216&utm_source=sharedAd&utm_medium=android&utm_campaign=DynamicLinkApp&apn=de.mobile.android.app&amv=690&st=Ferrari 599 GTB 6.0 Fiorano F1 Carbon interieur / Kerami&sd=First Registration: 08/2008
Mileage: 19.196 km
Fuel: Petrol
Power: 456 kW (620 Hp)
&si=https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/1~oAAOSwArpgm~y4/$_20.JPG&utm_campaign=DynamicLinkApp&utm_medium=android&utm_source=sharedAd
Doe mij maar een R34 GTR