• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aankoopadvies: Vierdeurs V8 voor 25.000 euro

Auteur: RubenPriest, gepost 13 januari 2022 om 16:00 – 18 Reacties

Met een budget van maximaal 25.000 euro op zoek naar een vierdeurs auto met V8 op Marktplaats. Martijn en Bart gingen op zoek en kwamen uit bij de volgende kandidaten!

Deze video kwam tot stand met behulp van Marktplaats

Ook interessant!

  • Aankoopadvies: Sprintkanon voor 25.000 euro
    Aankoopadvies: Sprintkanon voor 25.000 euro
  • Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
    Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
  • Aankoopadvies: Hot Hatch voor 10.000 euro
    Aankoopadvies: Hot Hatch voor 10.000 euro
  • Aankoopadvies: Beginnersauto voor € 5.000,-
    Aankoopadvies: Beginnersauto voor € 5.000,-

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Aankoopadvies, marktplaats, occasion, Video

Vorig bericht: « Steeds meer Amerikaanse schadeauto’s in Europa
Volgend bericht: Met deze camper ben je de koning van de camping »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    13 januari 2022 om 16:12

    RS4 B7. Het liefst in een knallend kleurtje, voor 25k moet het nét lukken, heb je wel de onderkant van de markt. In de jaren er na lekker investeren in onderhoud, verder gaat hij niet meer zakken. Mocht je ooit meer geluid willen dan een Capristo uitlaat. Mocht je meer vermogen willen dan zijn er diverse supercharger oplossingen leverbaar.

    Login om te reageren
    • L zegt

      13 januari 2022 om 18:33

      @dutchdriftking: idd een pareltje! Zit er regelmatig voor te neuzen op internet ;) lijkt me tof er een te hebben. Voor mij juist uitgevoerd met de carbon keramische remmen schaalstoelen. Het liefst een avant.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        14 januari 2022 om 09:08

        @L: Inderdaad met schaalstoelen en het Gallardo stuur, geniaal ding.

        @martijngizmo Het klopt inderdaad dat deze RS4 een stuk beter stuurt dan alle andere Audi RS modellen, het is overigens ook de langzaamste, maar met een kleine 400pk (420 halen ze nooit) en die 8200 toeren is het een geniaal ding. Overigens klopt het niet dat de S4 in basis dezelfde motor is. De S4 heeft de oude 4.2. Dit is ooit begonnen als samensmelting van twee GTI 16V blokken in de Audi V8, en steeds een stukje verder doorontwikkeld. Dit blok lag ook in de Audi S8 D2, en de Audi S6 C4. Dit blok kan ook niet zo belachelijk veel toeren draaien, ik dacht max 7.000. De V8 van de RS4 is ook 4.2 liter groot, maar dat is zo’n beetje de enigste overeenkomst. Dit is het R8 blok, wat feitelijk het Gallardo blok is min 2 cilinders. Door de hoge toeren en de FSI techniek levert deze meer vermogen, maar dus ook de koolafzetting. De S4 heeft de problemen niet. De S4 heeft wel het probleem dat door ruimtegebrek het blok verkeerd om gemonteerd zit. Voor een distributiewissel moet het hele blok er uit, wat natuurlijk een prijzige ingreep is. Iets om mee te nemen in je overwegingen/onderhandelingen bij aanschaf. De S4 klinkt met een kleine aanpassing geniaal, maar het geluid van de RS4 haalt hij niet.

        Login om te reageren
        • silenro zegt

          14 januari 2022 om 13:28

          @dutchdriftking: interessante uiteenzetting! Zeker iets om eens mee te nemen. Ben ook al een tijd aan het kijken naar de (R)S4 en het blijft toch wel heel gaaf.

          Login om te reageren
  2. tiemegommer zegt

    13 januari 2022 om 16:17

    Maserati Quattroporte V of Jaguar XJR (x308). Heb ze allebei op de oprit staan dus ik zal vast partijdig zijn ;-)

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      13 januari 2022 om 16:41

      @tiemegommer: De Quattroporte is geniaal, maar is een facelift model haalbaar voor 25k?

      Login om te reageren
      • tiemegommer zegt

        13 januari 2022 om 17:08

        @dutchdriftking: facelift is niet per se nodig hoor, Duoselect is beter dan mensen vaak denken. Het heeft enige gewenning nodig, maar als je zelf flippert (wat het leukste is) merk je er vrij weinig van.

        Login om te reageren
        • geelbarrel zegt

          13 januari 2022 om 18:39

          @tiemegommer: yep, net als een smart. Begrijp de techniek, dan heb je er lol van

          Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          14 januari 2022 om 09:10

          @tiemegommer: Ik vind het facelift model vooral veel mooier, dat is meer mijn motivatie. Zelf wel eens met de F1 transmissie van Ferrari van de eerste generatie gereden, daar was ook een hoop commentaar op. Ik vond het een bijzonder fijne automaat, natuurlijk is het inmiddels achterhaalde techniek, maar het is echt niet slechter dan de eerste generaties DSG, en die prijzen we wél de hemel in.

          Login om te reageren
    • ar166 zegt

      13 januari 2022 om 18:23

      @tiemegommer: Dan kom je op autogebied niks te kort lijkt me! Goeie keuzes!

      Login om te reageren
  3. jaapiyo zegt

    13 januari 2022 om 17:07

    Interessante muziekkeuze op de achtergrond. Best wel funky.

    Een andere saaie keuze zou de F1x 550i zijn. Die achtpitters zijn niet/nauwelijks duurder dan de zespitters (in aanschaf). Je kan je ook afvragen waarom je het zou doen ipv zo’n zespitter want het is niet de meest inspirerende noch betrouwbare (kuch) V8.

    Maar je hebt wel 408 pk, een V8 en een doorgaans blubberdik uitgevoerde 5-Serie van een geslaagde generatie. Extra bonus als er geen M pakket opzit voor het sleeper gehalte. Oké het is natuurlijk geen QP V, maar ‘ergens heeft het wel wat’.

    Login om te reageren
  4. choecoe zegt

    13 januari 2022 om 17:44

    Het stuk over de S4 klopt deels niet. De V8 is een ouderwetse zonder direct ingespoten injectie. Dus ook geen gedoe met walnutt blasting. Daarnaast kan de V8 uit de S4 “maar” zo rond de 7000 toeren draaien. Je vergist je waarschijnlijk in de V8 van de RS4 wat wel een fsi motor is en wel over de 8000 toeren kan draaien.

    Login om te reageren
  5. brent zegt

    13 januari 2022 om 18:46

    ik zou geen vierdeurs maar een 65-70 mustang v8 nemen

    Login om te reageren
  6. frank2b zegt

    13 januari 2022 om 18:47

    Yup. De bekende kandidaten passeren wederom de revu.

    Of je koopt gewoon een Lexus LS 460 of GS 430 voor dat geld (380pk – 300pk). Een bak vermogen en je houdt een hoop geld over bij het onderhoud. Voordeel? Je rijdt in alle comfort een V8 zonder dat je leeg loopt op het onderhoud of een kannetje reserveolie in de kofferbak hoeft mee te zeulen. Nadeel? Een Quattroporte is zeker een veel sexier auto.

    Hier, een voorbeeld: https://www.autowereld.nl/lexus/ls-460/executive-adaptive-cruise-mark-levinson-36094059/details.html
    Nóg eentje? https://www.autowereld.nl/lexus/gs/430-president-mark-levinson-sunroof-stoelverwarming-koeling-36073333/details.html

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      13 januari 2022 om 21:57

      @frank2b: of een ls430 ombouwen naar handbak en supercharger 😀

      Login om te reageren
  7. dree16v zegt

    13 januari 2022 om 22:00

    7-serie of 5-serie

    Login om te reageren
  8. erwinlagcher1977 zegt

    13 januari 2022 om 23:43

    GS460 mag ook.

    Login om te reageren
  9. jaapies zegt

    13 januari 2022 om 23:44

    Die Yamaha V8 is toch juist onbetrouwbaar, extreem dorstig en nodeloos lui?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North