Aanschouw de BMW M240i M Performance Edition

Auteur: , 39 Reacties

Het trainingspakje voor de vernieuwde 2 Serie oogt lekker vet.

BMW lanceerde onlangs de opgefriste BMW 1 & 2 Serie, maar ging daarbij zo subtiel te werk dat het zelf maar een vergelijkingsplaatje met uitleg naar ons opstuurde. Kunt u allemaal hier teruglezen. Wat we nog niet hadden gezien was de BMW M240i M Performance Edition, maar die hebben ze nu ook voor je.

Motorisch is er weinig veranderd: de zes-in-lijn blijft in de M Performance Edition gewoon 340 pk leveren, dankzij M Performance TwinPower Turbo Technologie. Het sprintje naar de 100 mag daardoor in 4,4 seconden geslecht worden, terwijl de topsnelheid wordt bepaald door de software: bij 250 is het basta. Een handbak is leverbaar, alsmede de achttraps Steptronic. Kies je voor het optionele xDrive dan krijg je standaard de automaat, maar waarom je voor vierwielaandrijving zou kiezen bij een auto als deze is mij een raadsel.

Het uiterlijk vertoon is waar je een auto als deze voor koopt. Of het feit dat er maar 750 van gebouwd gaan worden, waarmee de M240i M Performance Edition zeldzamer is dan z’n grote broer, de M2 (rijtest). Maar dat uiterlijk vertoon, laten we het daar eens over hebben. We hebben onder andere te maken met speciale 19 inch wielen, afgelakt in Orbit Grey. Verder zien we speciale Air Guides, een splitter en een andere voorbumper met matzwarte spoilerlip. Ook de nieren zijn volledig zwart uitgevoerd. Via de nieuwe dorpellijsten komen we aan de achterzijde waar we een deels gespoten diffuser, koolstofvezel spoiler en een koolstofvezel uitlaatsierstuk met M-logo aantreffen. Ook de spiegelkappen zijn in koolstofvezel uitgevoerd.

De koolstofvezel en zwarte accenten contrasteren fijn met het Alpine White lakwerk, dat standaard is op deze uitvoering. Liever een andere kleur of slechts een deel van de spulletjes op je auto? Dan kan je natuurlijk alle onderdelen ook gewoon los bestellen.



39 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Uitlaatjes zijn wel beetje micro.
Waarom zou je dan niet gelijk een M2 kopen?
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Omdat deze na de 100 inloopt op de m2.
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Omdat dat bijna 25.000 euro scheelt. En dat is serieus veel geld voor 30PK meer en een paar goodies.
@viezefreddyw: Een premium selection M2 met 10000km kost 59.000euro.
Dat zou mijn keuze zijn.
@alexke: En een M240i met 10.000km kost nog eens 10k minder, beetje scheve vergelijking natuurlijk.
@Alexke: Maar betaal wel bijtelling over nieuwprijs
@Alexke: Oja, waar dan?
@viezefreddyw: het is inderdaad een enorm prijsverschil. Maar ik moet zeggen dat ik een M2 wel veel dikker vind.
Mooi ding maar het zal wel een klein fortuin kosten..
-edit: check-
@GeoBem007: -edit: check-
@atrak: -edit: check-
Oei die carbon pijpjes vind ik best een beetje fout eigenlijk.
Wauw geweldige auto rijdt super goed!
M240i M ? Om even duidelijk te maken dat het hier om een M gaat ? Wat eigenlijk een net-niet M is ? man man man
@sr20det: En M is natuurlijk al performance. Bij BMW houden ze van pleonasmen denk ik.
@sr20det: Ze moeten oppassen met het gebruik van die M, voor je het weet hebben ze Cora van Mmmmmora achter zich aan
@Edge: whaha ja, hele kofferbak van achterlicht tot achterlicht vol met M(&M’s
om de een of andere reden vind ik “240i” niet zo bruut klinken als “235i”, zelfde met 335i vs 340i, vreemd genoeg vind ik 540i of 740i dan wel weer bruut klinken, begrijp zelf niet helemaal waarom.
@super: Omdat je onbewust de stap naar een Volvo 240 en 340 maakt denk ik. Tenminste, daar gaat het bij mij mis. Heb namelijk precies hetzelfde.
@super: meer lettergrepen klinkt altijd indrukwekkender. Ik denk dat een 231i ook beter klinkt dan 240i. Alsof er meer werk in zit ofzo, specialistischer dan een simpel afgerond getal
@gulli: Waarom noemde AMG haar blokken dan zespuntdrie en niet zespunttweehonderdenacht? ;-)
@edge: Ik wou het je nog bijna gaan uitleggen. Don’t feed the troll…
@Edge: gemiste kans, die Duitsers hebben nog een hoop te leren 😋
@super: Ik heb hetzelfde. Bij mij komt het omdat ik nu eenmaal gewend ben aan die typenamen.
@super: 237,5i
Je neemt bijvoorbeeld een X-Drive als je een flink deel van t jaar in de sneeuw rijdt. Iets minder lichtvoetig (voor zover je daar nog van kan spreken bij de 2 serie) maar wel wat bruikbaarder in de wintermaanden. Wij zijn er erg blij mee in ieder geval.
@e34m5touring: Inderdaad, ik rij in de wintermaanden nogal wat in de alpen rond en voor de rest van het jaar in het regenachtige Belgie. Dan heb ik liever de zekerheid van x-drive (of quattro in mijn geval) zodat ik in alle omstandigheden een vlotte rijstijl kan behouden.
@fejjie: We hadden hiervoor een 125i zonder xdrive maar dat is gewoon lastig soms. Nu een 235i met xdrive en dat werkt een stuk prettiger. En de kont gaat nog steeds om als je even gas geeft dus qua fun lever je nauwelijks wat in.
Alleen de uitlaat graag
Hey BMW nieuws. Hadden we nog niet gezien deze week.
Ik zou liever een M240i met wat losse M performancespulletjes kopen. Ik hoef niet het gehele pakket. Voor en achterbumper en het spoilerlipje meegespoten in kleur. Dat is voldoende.
Laat maar achterwege. Het kost een hoop geld maar je maakt er nog altijd geen M2 van.

De M235i heeft juist een mooie balans tussen onopvallend en sportief. Zonder typeplaatje valt alleen de kenner op dat het geen leasediesel met M-pakket is. 19″ lijkt me verder ook voor geen meter meer rijden.
Sja vast leuk om te rijden maar wat is die achterkant toch lelijk.
Eigenlijk is hij best lelijk.
@dutchdriftking: en toch mooier dan een M2.
BMW-M 2017, of hoe marketing gelul de wereld veroverde..
Dat is een rappe kappersauto!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).