• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW frist de 1 Serie nog maar eens op (en 2 Serie ook)

Auteur: Dizono, gepost 11 mei 2017 om 07:44 – 28 Reacties

Afbeelding BMW frist de 1 Serie nog maar eens op (en 2 Serie ook)Afbeelding BMW frist de 1 Serie nog maar eens op (en 2 Serie ook)Afbeelding BMW frist de 1 Serie nog maar eens op (en 2 Serie ook)Afbeelding BMW frist de 1 Serie nog maar eens op (en 2 Serie ook)Afbeelding BMW frist de 1 Serie nog maar eens op (en 2 Serie ook)Afbeelding BMW frist de 1 Serie nog maar eens op (en 2 Serie ook)Afbeelding BMW frist de 1 Serie nog maar eens op (en 2 Serie ook)Afbeelding BMW frist de 1 Serie nog maar eens op (en 2 Serie ook)

BMW 1 Serie LCI
Tegelijkertijd krijgen ook de 2 Serie Coupé en 2 Serie Cabrio een subtiele update.

De BMW 1 Serie lijkt al een eeuwigheid onder ons, maar toch is het model pas bezig aan zijn tweede generatie. Het huidige model kwam in 2011 op de markt, maar moet nog eventjes uitzingen alvorens een voorwielaandrijver hem komt opvolgen. In 2015 kreeg de 1 Serie al eens een grote facelift, waarbij het vreemde neusje en de Polo-esque achterlichten het veld moesten ruimen en de 1 Serie een veel stoerder en fraaier jasje kreeg aangemeten (rijtest). Zo grondig is deze update allerminst.

BMW 1 Serie LCI

Nee, dit is er eentje in de categorie zoekplaatje en in die gevallen helpt BMW graag een handje door met een paar plaatjes precies uit te leggen waar nu de verschillen zitten. De belangrijkste verschillen vind je in het interieur, waar je voortaan tegen een andere klokkencluster aankijkt en het infotainmentsysteem een flinke upgrade kreeg. Ook zijn er wat nieuwe materialen voor de sierstrips en de omlijsting van de middenconsole. De buitenwereld kun je tonen dat je de nieuwste 1 Serie hebt door één van de vijf nieuwe velgdesigns te kiezen of te opteren voor één van de twee nieuwe kleuren; Sunset Orange en Seaside Blue.

BMW 1 Serie LCI

Is dit alles? Nee, gelukkig komt BMW ook nog even met drie nieuwe uitvoeringen: Edition Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow en BMW M140i Edition Shadow. Het woordje Shadow is de gemene deler en BMW-fans weten dan hoe laat het is: op deze 1 Series geen/weinig chrome. Het opvallendst zijn de zwarte nieren, maar ook de koplampen en achterlichten zijn donkerder gemaakt. Zelfs de uitlaat onstnapte niet aan de verduisteringsdrang van BMW en is uitgevoerd in ‘dark chrome’. Overigens heeft de M140i op de persplaten die BMW met dit bericht de wereld in stuurt gewoon metaalkleurige delen in de bumper en dito spiegelkappen. Smoelt best goed, maar het hele idee van een Shadow-uitvoering wordt natuurlijk wel een beetje geweld aangedaan. Een vergelijkbaar pakket is per direct overigens ook leverbaar op de 3 Serie.

BMW 2 Serie LCI

De wijzigingen die BMW doorvoert op de 2 Serie Coupé en Cabriolet zijn van een zelfde subtiliteit. In het interieur dezelfde veranderingen als in de 1 Serie, terwijl de auto bovenop de twee nieuwe kleuren voor de 1 Serie voortaan óók nog in Mediterranean Blue te bestellen is. Wel krijg je maar de keuze uit een viertal nieuwe wieldesigns. Daarnaast doet de 2 Serie eindelijk mee met de LED-trent met zijn nieuwe koplampen en achterlichten. Deze hebben dezelfde vorm als voorheen, maar de indeling van de lampen is iets anders geworden. Ook de M2 profiteert van deze updates.

BMW M2 LCI

Ook interessant!

  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 2-serie, BMW, Cabrio, Coupe, facelift

Vorig bericht: « Koop deze bonk supercar-roest en je bent de man op b’days
Volgend bericht: Garagisten gaven recordaantal beurten in 2016 »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    11 mei 2017 om 07:52

    Al jaren de mantra bij een facelift: ‘complicate, than add chrome’.

    Login om te reageren
    • kruimel zegt

      11 mei 2017 om 10:59

      @pomoek: gelukkig zwarte wielen voor de proleten….

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    11 mei 2017 om 08:06

    Edition Sport Line Shadow… Whahaha wat een naam.

    Login om te reageren
    • prop zegt

      11 mei 2017 om 10:32

      @viezefreddyw:

      Ben nog steeds aan t bijkomen. Geen kaas meer van te maken bij BMW

      Login om te reageren
  3. arias12 zegt

    11 mei 2017 om 08:25

    Weinig veranderd, maar wat een goede auto is het kan geen betere auto in het segment waartoe de BMW 1 serie behoort noemen die beter is verreweg de beste. Deze auto heeft alles wat je van het segment mag verwachten bovengemiddeld.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      11 mei 2017 om 08:45

      @arias12: de allerbeterste?

      Login om te reageren
    • Boomer zegt

      11 mei 2017 om 08:51

      @arias12: Haha welk segment is dat dan volgens jou? Want volgens mij doet iedere c-segmenter hetzelfde alleen betaal jij bij BMW 120% van de prijs. Voor wat, achterwiel aandrijving? 98% van de rijders rijden dat ding als lease. Die rijden dagelijks woonwerk. Daar heb je geen achterwielaandrijving voor nodig. Geef mij maar de ruimte en voordelen van een voorwielaandrijving voor die taak. Dan heb ik in het weekend wel een auto er bij die echt leuk is.
      Want de 1-serie is ook weer niet leuk genoeg om in het weekend mee te gaan toeren voor de lol. Kortom in mijn optiek te duur voor wat het brengt.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 mei 2017 om 09:07

        @airc: ik heb zo’n 1 serie. Met achterwielaandrijving. En ja, die voegt helemaal niks toe, kost alleen maar ruimte. De wagen rijdt als een Ford Focus, stuurt precies en is een tikkie stug. Waarom ik dan toch een flink dure BMW 1 serie heb in plaats een Ford Focus? Premium merken leveren betere stoelen (en heb ik dus minder last van mijn rug) en lopen mijlen ver voorop als het gaat om infotainment. Ook is er meer te kiezen waar het op aankleding van het interieur aankomt. Deprimerend zwart met zwart en zwart hoeft niet.

        Login om te reageren
        • LaLancia zegt

          11 mei 2017 om 09:37

          @mashell: Juist die stoelen zijn voor mij de grootste reden om die ‘premium’-merken te mijden. Wat zijn die krengen hard!

          Login om te reageren
          • karhengst zegt

            11 mei 2017 om 14:49

            @LaLancia: Wel eens de BMW sportstoelen geprobeerd? Die zijn significant comfortabeler dan die van Audi of Mercedes-Benz. Zonder overigens hun steun te verliezen.

            Kan verder de punten van Mashell enkel onderstrepen. Als ruimte een issue is voor de daily is er altijd nog de 3-Serie.

            Login om te reageren
            • erikspeed zegt

              14 mei 2017 om 22:09

              @karhengst: als je de sportstoelen MET lendesteun bedoelt OK,
              anders heb ik ze als HEL ervaren

              Login om te reageren
      • hallobanaan zegt

        11 mei 2017 om 09:29

        @airc: Wat zou jouw ideale combinatie zijn? Geen kritiek, ben gewoon nieuwsgierig.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 mei 2017 om 09:00

      @arias12: Neem even een lesje interpunctie aub. Kom je daarna weer terug.

      Login om te reageren
    • intimrasiert zegt

      11 mei 2017 om 09:02

      @arias12: Ik zou iedereen aanraden om een ritje te maken in een achterwiel aangedreven 2-serie. Zelfs een 218d is heerlijk door een rotonde te smijten, dat agiele gevoel vind je in geen andere auto. Het formaat past bovendien perfect bij de NL verhoudingen/parkeerplaatsen. Leukste BMW van het moment.

      Login om te reageren
    • ewoudhoed zegt

      11 mei 2017 om 09:29

      @arias12: ik wel. A klasse

      Login om te reageren
    • erwh zegt

      11 mei 2017 om 12:57

      @arias12: uit welke taal komt deze Google translate vertaling?

      Login om te reageren
  4. bmwkevin zegt

    11 mei 2017 om 08:29

    En toch snap ik niet waarom ze bij de eerste facelift niet gewoon de huidige koplampen hebben genomen en de achterlichten van de pre facelift 1 serie. Dan was het een veel knappere bak geweest.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 mei 2017 om 09:20

      @bmwkevin: omdat er een enorm probleem was met de achterlichten van de pre-facelift 1 serie. Die leken sprekend op de die van de Polo. Totaal niet premium. De huidige achterlichten zijn typisch BMW. En als je de wagen zonder typeplaatjes besteld dan ziet het er gewoon netjes uit.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        11 mei 2017 om 14:51

        @mashell: ik vond (en vind) de huidige achterlichten vooral typisch Toyota. Het past wel beter bij de rest van het gamma maar het blijft een goede reden achteruit in te parkeren.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          31 mei 2017 om 10:42

          @karhengst: parkeren sensoren achter zijn standaard bij BMW. Nu weet je waarom ;)

          Login om te reageren
  5. LaLancia zegt

    11 mei 2017 om 08:46

    Van een lelijk eendje naar een… lelijk eendje. Daar heeft de facelift niks aan veranderd. Maar het rijdt best goed, dat wel.

    Login om te reageren
  6. Sir_Vmax zegt

    11 mei 2017 om 08:59

    T wordt een steeds meer begeerlijkere bak op deze manier. Top

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    11 mei 2017 om 09:01

    Ik was al fan van de 1 en 2-serie en dat ben ik nu nog steeds. Lijken me erg fijne auto’s. Vooral de 2-serie zou ik toch erg graag willen hebben.

    Login om te reageren
  8. ffw88 zegt

    11 mei 2017 om 10:24

    Mooie advertentie. Owh wacht…

    Login om te reageren
  9. larsdbs9 zegt

    11 mei 2017 om 14:11

    Nu nog een 1M hatchback 5 deurs (met XDrive als optie) om het de Focus RS, VW Golf R, Audi RS3 en Mercedes A45 AMG moeilijk te maken ;-D

    Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    11 mei 2017 om 17:11

    Fuck you BMW, ik wilde mijn 1-serie in het helder blauw maar dat kon niet vanwege het feit dat ik een 116d EDE heb, en om Estorilblau te krijgen moest je het M-pakket aanvinken. Wat niet kan op een EDE. Lang verhaal kort, als ik blauw op mijn auto had gewild had ik plusminus 4800 extra moeten dokken voor een M-pakket en een niet CO2 zuinige versie. En nu komen ze met een nieuwe blauwe kleur. Fijn zo.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      11 mei 2017 om 19:51

      @gulli: ja welkom in de wereld van; draai-de-koper-een-poot-uit-met-pakketjes

      On-topic

      Wat een tokkie gehalte zo’n zwarte BMW gril.

      Login om te reageren
  11. caspert79 zegt

    12 mei 2017 om 12:29

    Dit vind ik typisch een auto die in eerste instantie niet aantrekkelijk is: bedenkelijk design, niet al te groot, duur.
    Maar als je er een rit in hebt gemaakt besef je dat dit toch wel een heel stuk leuker is dan bijvoorbeeld een Golf.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North