• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AB Flasback – Mercedes 300 SL Gullwing

Auteur: RubenPriest, gepost 10 juni 2020 om 16:00 – 5 Reacties

[bbmediaclip clipID=”3766552″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]

Dat moment dat we reden met de meest iconische Mercedes van de afgelopen 70 jaar.

Zeg je klassieke Mercedes-Benz, dan zeg je 300 SL. Ook wel de Gullwing genoemd. Door zijn deuren is het model uitgegroeid tot één van de meest iconische modellen van de Duitse autofabrikant.

Acht jaar geleden kregen we de kans om een stukje te rijden met de Mercedes-Benz 300 SL. Dat was natuurlijk een unieke aangelegenheid! Check de video uit 2012 hierboven toen we enkele kilometers maakten met de Gullwing.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Video: Porsche held corrigeert Mercedes aso

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

300SL, autoblog, Klassiekers, Mercedes, Video

Vorig bericht: « De verbeterde (?) Aston Martin Vantage is hier
Volgend bericht: Aandeelprijs Tesla boven de 1.000 dollar »

Lees Interacties

Reacties

  1. karaya zegt

    10 juni 2020 om 16:03

    Zogenaamd de snelste productieauto van zijn tijd. Grootse reclame-hoax aller tijden.

    Acht seconde naar de honderd en een top van 220. Niet zo gek met maar 215 pk waarvan Jay Leno zegt dat het 180 echte zijn.

    Had ook een archaïsche pendelas achter waardoor de auto bij gas los in een hysterisch wijf veranderde. Last but not least werd je levend geroosterd omdat je vlak boven de uitlaten zat.

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      10 juni 2020 om 20:52

      Hoe komt het dat jij er mee gereden hebt dan?

      Of zou het wellicht zo kunnen zijn dat je ook maar herhaalt wat je ergens een keertje van iemand gehoord hebt?

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        10 juni 2020 om 23:32

        De auto is getest door Car and Driver. Eén van de weinige autobladen die al heel vroeg de werkelijke prestaties van testauto’s in kaart brachten.

        In 7,7 seconden naar de 60mph. Je kon in die tijd Ferrari’s kopen die het onder de 6 seconden deden en daar zijn harde cijfers van.

        Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    10 juni 2020 om 16:24

    Deze en de GT40 waar jullie toen mee gereden hebben, beide keren echt jaloers. Maar echt. Tijdens de Mille Miglia die ik bezocht heb stonden iets van 15 300SL’s op een pleintje bij elkaar. In alle kleuren en in alle technische staten. Van bijna beater car tot concoursstaat. Supergaaf om te zien. Stond toen ook een donkergroene, had ik nog nooit gezien maar het stond em fantastisch!

    Login om te reageren
  3. ronnys zegt

    11 juni 2020 om 10:07

    Wouter: je hebt toch wel eens vaker in een auto zonder stuur en rem bekrachtiging gereden?
    Door dit soort autojournalist mietjes zitten nu op alle autos electrische rem en stuurbekrachtiging die zo sterk zijn dat er bijna niet meer goed gedoseerd kan worden en je zelfs als je stil staat het stuur met een pink om kan gooien en de banden en stuur kogels kan vernachelen.

    Dat is echt waardeloos, een klein beetje werken mag best in de auto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North