• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT trekt 470 pk en 630 Nm uit de Audi RS3

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 september 2011 om 12:12 – 29 Reacties

Audi RS3 ABT
BMW 1M, maak kennis met je vernederaar.

ABT is niet de eerste tuner die de RS3 aanpakt, die eer valt collega-tuner B&B ten deel. Laatstgenoemde toverde bovendien maar liefst 510 pk uit de geblazen 2.5 vijfcilinder. Dat neemt echter niet weg dat deze unit van ABT ongetwijfeld een beest is. Standaard rijdt dit motorblok met 340 pk al heerlijk smeuïg, en als je hem goed tunet wordt hij alleen maar feller. Het enige getunede exemplaar waar ondergetekende zelf mee heeft gereden was een MTM TT-RS, en die ging met 430 pk behoorlijk lekker. De Abt RS3 is dus ongetwijfeld een feestje.

De ABT RS3 wordt voorzien van performance rubber in de maat 255/30 R19 voor. Op de achteras wordt 225/35 R19 gemonteerd. Een auto met 470 paarden kan je het niet aandoen om op 250 begrensd te zijn, en dus zet dit exemplaar 285 km/u op de klok. Wat opvalt is dat de uitlaat redelijk bescheiden hebben gehouden, ik had hier wel een aardige kachelpijp verwacht. Des te meer omdat dit het onderdeel is dat de meeste weggebruikers het vaakst zullen zien.

Aan de andere kant zie je nu aan de buitenkant zijn extra potentieel nauwelijks af, en dat is ideaal voor liefhebbers van wolven in schaapskledij.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi RS3 in puin na dollemansrit in Rotterdam

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, blauw, RS3, tuning

Vorig bericht: « Wouter en Meindert doen de BNR Autoshow
Volgend bericht: Volkswagen komt met tweecilinder, maar dan anders »

Lees Interacties

Reacties

  1. RubenPriest zegt

    1 september 2011 om 12:14

    Ik ben zo’n liefhebber! Zou de velgen gewoon standaard laten, vind deze niet zo mooi.

    Login om te reageren
  2. TDI-goeroe zegt

    1 september 2011 om 12:16

    TDI-logo erop en klaar :D

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      1 september 2011 om 12:17

      @TDI-goeroe: exterieur downtunen en 1.2 TFSI logo :)

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        1 september 2011 om 12:20

        @KaCh1ng: ik ken iemand met een A6 4.2 FSI die heeft achterop 2.7 TDI geplakt altijd leuk bij de stoplichten.

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          1 september 2011 om 12:30

          @the-budel-guy:

          Weet niet hoe het met de 2.7 zit, maar de dubbele uitlaten van de 4.2 verraden ‘m toch wel.
          Beter zet je er dan 3.0 op.

          Login om te reageren
          • KaCh1ng zegt

            1 september 2011 om 12:40

            @jack_abarth: ze hebben beide dubbele uitlaten niet? (kan bij benzine rechter staan)

            Login om te reageren
            • E320cdi zegt

              1 september 2011 om 12:47

              @KaCh1ng: Quattro = dubbel, niet quattro = enkel. Zo was het altijd:P hoe het nu zit… Geen idee :-D

              Login om te reageren
              • Joerek zegt

                1 september 2011 om 14:22

                @E320cdi: Onzin. De 2.7 TDI is bijv. niet quattro maar wel dubbele pijpen. Mijn 2.0 Quattro heeft 2 pijpen aan 1 kant. Het is meer dat de 6 cilinders pijp aan beide kanten heeft ongeacht quattro. Sinds 2011 modellen is dat ook niet meer zo dus nu kan je er geen pijl maar op trekken.

  3. Zoepie zegt

    1 september 2011 om 12:18

    Bredere banden van voor dan vanachter (ik snap wel waarom) maar dat gaat er vreemd uitzien

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      1 september 2011 om 12:26

      Doen ze vaker bij Audi, kan me herinneren dat ik specifiek hiervoor nog even de PR-man aan de lijn had omdat het me zo onwaarschijnlijk voorkwam.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        1 september 2011 om 12:31

        @sir_smokalot:

        Doen ze toch alleen met de Haldex wagens, en niet met de quattro’s??

        Login om te reageren
        • Joerek zegt

          1 september 2011 om 14:23

          @jack_abarth: RS3 is de enige met bredere bandenmaat voor. Kan me niet herinneren dat er een andere Audi is die dit ook heeft.

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            1 september 2011 om 15:59

            @Joerek:

            Nee maar omdat sir smokalot zei dat ze het wel vaker doen, leek het mij het meeste logische op de Haldex voertuigen.

            Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    1 september 2011 om 12:25

    Dikke wolf in schaapskleren, dat is natuurlijk dan ook wel gauw ’t geval bij Audi, maar dit is coolijoeli. Toch veel liever de 1M.

    Login om te reageren
  5. dennisr zegt

    1 september 2011 om 12:27

    ik hou ook wel van die wolf in schaapskleren :D prima wagen!

    Login om te reageren
  6. neal zegt

    1 september 2011 om 12:29

    Voor mij de 1M, Achterwielaandrijving en MANUEEL, motor heeft ook genoeg potentieel om nog wat mee te rommelen

    Login om te reageren
  7. vale46 zegt

    1 september 2011 om 12:32

    Lekkere velgen!
    Hiermee trek je alle sportwagens er uit aan het stoplicht :)
    Handig voor een huisvader met haast :P

    Login om te reageren
  8. speedzz zegt

    1 september 2011 om 12:38

    Wolf in gorilla-kleren! Wat een lelijk ding is t geworden.. Liever de orginele, die ziet er veel leuker uit.

    Login om te reageren
  9. RubenPriest zegt

    1 september 2011 om 12:40

    En toch vind ik een 3.2 quattro lekkerder klinken :P

    http://www.youtube.com/watch?v=3JhtqL6ydpk&feature=related

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      1 september 2011 om 14:27

      @rubenpriest: http://www.youtube.com/watch?v=kZqJlEssdhM
      Klinkt mijn inziens nog veel beter… :)

      Login om te reageren
  10. DennisS65B40 zegt

    1 september 2011 om 12:59

    Wolf in schaapskledij? Meer een wolf in pitbullkledij…

    Login om te reageren
  11. baasbas zegt

    1 september 2011 om 13:02

    470pk versie -> €8900
    420pk versie -> €3800
    excl montage

    Dit voor de motorische upgrade alleen.
    Ik zeg: klikt als de moeite waard :D

    Login om te reageren
  12. The360box zegt

    1 september 2011 om 13:45

    Daar sta je dan met je S7..

    Login om te reageren
  13. love4sportcars zegt

    1 september 2011 om 13:49

    audi haald zelf 508 pk uit dit blok (A1 clubsport ofzoiets), ik denk dan dat tuners er gemakkelijk nog meer dan 500 pk kunnen uithalen.

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      1 september 2011 om 14:28

      @love4sportcars: Ongetwijveld, maar dan ben je bij ABT aan het verkeerde adres. Die verbouwen auto’s dusdanig dat het binnen de grenzen van duurzaamheid en redelijk rijden blijft. Ze leveren ook niet voor niets op grote schaal via VAG dealers. Voor hersenloze pk’s kun je desgewenst worden doorverwezen naar MTM ;)

      Login om te reageren
  14. mightymike zegt

    1 september 2011 om 15:37

    Leuke bak alleen ben ik geen abt fan, vind design van hun altijd beetje goedkoop a la autostyle.nl maar elke ver,ogen winst is mooi mee genomen. Standaard met goeie straight pipes en extreme chip en klaar beest met 400 pk, kan je tenminste nog mee rijden inplaats van turbo’s die naar de klote gaan of assen die breken etc… En nog betaalbaar want wie koopt een rs3 voor 70.000? En stopt er nog 20.000 in om een tt rs mtm as en blok er in te hangen etc…..

    Login om te reageren
  15. Ascari zegt

    1 september 2011 om 15:38

    Voorbanden breder dan de achterbanden?? Lijkt me gek..

    Login om te reageren
  16. blo3to3t zegt

    1 september 2011 om 23:28

    ABT = kut.
    Die vermogenscurves van hun slaan werkelijk nergens op, dat verzin ik niet, dat is overal op diverse fora’s te lezen. Audi, vw en seat.. Allemaal vallen ze ten prooi.
    Neem de leon 310, zo ontzettend veel problemen…..

    Nee, rij liever door naar JD ofzo, die weten tenminste wat ze doen.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      1 september 2011 om 23:39

      @blo3to3t:

      Bedoel je dat ze een piekvermogen hebben of bedoel je dat ze vals spelen?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North