Zie je een AC Cobra rijden, dan kun je rustig je geld erop zetten dat het een replica of kitcar is. Tenzij Lewis Hamilton achter het stuur zit, want zijn AC is een echte, kapitale 427 Shelby Cobra.
Dat tweevoudig wereldkampioen –maar geen legende– Lewis Hamilton een autoliefhebber is, dat weten we. Zo hebben we hem zien rijden in een Ferrari TheFerrari, Pagani Zonda, een Mercedes SLS AMG Black Series, een McLaren P1 en een Mercedes A45 AMG. Anders dan dit lijstje doet vermoeden, houdt meneer echter wel degelijk van klassieke auto’s. En dan natuurlijk niet zomaar de eerste de beste Kever of MG, maar gelijk een van de dikste auto’s die ooit is gebouwd: de AC 427 Shelby Cobra.
Waar menigeen het moet doen met een replica op basis van een Ford Siera-onderstel en met een beetje geluk een weinig krachtige 3.5-liter Rover V8 onder de kap, daar heeft onze Lewis natuurlijk the real deal te pakken. Met gigantische Ford 7.0 V8 en zo’n 425 pk op nog geen 1100 kilo, haalt dit beest uit 1966 een topsnelheid van 262 kilometer per uur. Prijskaartje? Reken op meer dan een miljoen dollar. Samen met broerlief geniet Lewis er overigens goed van en geef hem eens ongelijk. En als het racende modepopje niet achter het stuur zit, dan poseert hij als een volmaakt model op zijn bolide, om die foto’s vervolgens op z’n instagram te showen.
65 reacties
Ik vind die auto eigenlijk helemaal niet zo lelijk.
Superformance bouwt overigens fantastisch goede replicas, volgens sommigen zelfs beter dan het origineel….
Ten tweede, waarom weet je dat in godsnaam?
2: Dit weet ik omdat ik zelf een zogenaamde “sneakerhead” ben, oftewel, ik verzamel sneakers en doe ook heel wat research, websites bekijken, aantal keer per dag op ebay, marktplaats en klekt kijken of iemand nog wat leuks verkoopt in mijn maat en elke maand 1-3 paar nieuwe schoenen, liggend aan salaris.
Tja, het gat tussen de ‘haves’ en de ‘have nots’ creëert toch altijd een spanningsveld. Je comment is daar een mooi voorbeeld van…
– gelijk geheel naar wens
– minder “erg” als er wat kapot gaat
– niet zonde als je ‘m intensief gebruikt…
– en goedkoper dus…
Er zijn heel goede kits te verkrijgen, sommige zijn bijna gelijk aan de Cobra. Dan lepel je er een moderne LS3 in, heb je 425pk in een hagelnieuwe Cobra. En waar gaat het om bij zo’n auto? De koets en de motor: die zijn dus prima elders te verkrijgen. Bij een Ferrari 250 GTO of Lamborghini Muira heb je wel wat meer obstakels te overwinnen: dat bouw je niet zo even na, maar een Cobra wel. En dat is eigenlijk ook de charme van zo’n auto. Het is nooit een elitaire dandy geweest, maar een bluecollar muscle car. Ik zou het wel weten…
http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/01/autoblog-video-mika-salo-en-zijn-supercharged-camaro
Eerlijk gezegd ben ik ook best wel jaloers.
Ëén van DE klassiekers die je moet hebben als je gefortuneerd bent en dan nog eens op een Triple AAA locatie verkeren met je -ongetwijfeld nieuwe lief-, in een resort dat zo luxueus is dat de luxe er met kometen wordt aangegeven gemeten in plaats van sterren
Hahah geniaal!
Ik mis bv side pipes.
http://www.topgear.com/uk/car-news/shelby-cobra-super-snake-sold-barrett-jackson-2015-01-22
http://www.weineck-power.de/die-cobra/der-motor/
Misschien een idee voor @CasperH om heer eens een ritje in te maken…
Maar met dit soort auto’s ia het net als porno (heb ik mij laten vertellen): hoe groter hoe meer geliefd.
Zo wat het archetype van de slaapkamerposter wagen.
http://i.imgur.com/BJ9kEVq.jpg
http://i.imgur.com/KjzJ0ii.jpg